Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  150 17092
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av Stormen Vis innlegg
Tror du må lese opp på historien om du tror Vesten er ansvarlig for krigene i midt-østen. De gutta har holdt på i tusenvis av år; Usa ble først med i klubben etter 2. Verdenskrig - før dette hadde de en isosjonalistisk politikk..
Vis hele sitatet...
Ehh ehh ehh, hæ? Isosjonalistisk? Tusenvis av år?

Her anbefaler jeg _deg_ å lese deg _godt_ igjennom historien og historisk fakta, før du legger utpå en diskusjon som kan bli svært, svært lang. Det er nettopp dét disse diskusjonene blir, svært lange, særlig når man må kverulere med folk som hverken har enten a) i hele tatt lest/kan historien, eller b) har studert den (skolemessig), eller c) mis/feiltolker historiske begivenheter som har skjedd.

For ordens skyld; jeg forsvarer ikke "dem" i det hele tatt, og har sikkert nokså lik mening som deg i forhold til saken som har utspilt seg der nede i Dubai. Poenget mitt er bare; du skrev innlegget sannsynligvis svært fort, uten å reflektere over det du setter på trykk. Fordi, mye av det som står i innlegget ditt er direkte feil.

Sitat av Saksen Vis innlegg
Om fire hundre år løper barna rundt i et samfunn som fremdeles har en kultur; de har nemlig fått fred, ettersom den siste rest av den "opplyste" vestlige verden ikke har eksistert på to hundre, etter at de klarte å fullstendig ødelegge seg selv takket være deres merkantile antikultur. Forholdet mellom samfunnene i Midtøsten og de små, agrare i det som kaltes Vesten er imidlertid nå helt uproblematisk.
Vis hele sitatet...
Hva er det du egentlig sikter til? "Vesten" gikk forbi "Midtøsten" allerede fra og med 1300-tallet økonomisk og teknologisk, og fra og med 1550 helt fram til disse dager har Europa og litt grovere sagt den hvite mann dominert verden.

Og mener du kapitalismen/merkantile antikultur er selvdestruktiv? Jeg mener den ikke nødvendigvis er den, men kan fort bli det.. men læll.
Nå er vi relativt langt unna tråden tema.
Sist endret av aeon_illuminate; 17. juli 2013 kl. 22:23.
I Dubai praktiseres muslimske sharialover. Da blir det slik. Fornuften er totalt fraværende. Det er vel kanskje det beste argumentet for å ikke tillate samme skiten her hjemme. Eller hur?

The court system comprises Sharia courts and civil courts.
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/United_Arab_Emirates
Sitat av homoludens Vis innlegg
I Dubai praktiseres muslimske sharialover. Da blir det slik. Fornuften er totalt fraværende. Det er vel kanskje det beste argumentet for å ikke tillate samme skiten her hjemme. Eller hur?


http://en.wikipedia.org/wiki/United_Arab_Emirates
Vis hele sitatet...
Aner ikke hvorfor dette blir nevnt så ofte - er vel ingen som snakker om å innføre sharialover her i Norge? Jeg har i hvertfall aldri hørt noe seriøst prat om det - kanskje en og annen veldig konservativ muslim har kommet i media med ønske om sharialover her, men ingen med faktisk politisk makt eller stor oppslutning i Norge ønsker det. Så tror ikke vi skal bekymre oss.
etse: Jeg tror ikke det er noen seriøse politikere som ønsker å innføre sharia i Storbritannia heller, men likevel så fant man i 2009 ut at det finnes 85 shariadomstoler spredd rundt i Storbritannia. Det finnes også eksempler fra Tyskland og Sverige, så Sharia er ikke så langt unna, og vi vil nok få se det her og med tiden. I Norge har det vært noen episoder med det media har døpt "moralpolitiet", men disse har foreløpig ikke begynt å dømme andre, såvidt jeg vet.
Sist endret av caperno; 18. juli 2013 kl. 00:04.
Men dette er ikke offisielt innført, det er bak lukkede dører og de må forholde seg til lovene i landet. At enkelte bryter loven vil jo alltid være sant, men en dom fra slik domstol vil jo ikke være gjeldende på noen måte - og kun press fra familie og venner tvinger folk til å gå gjennom. Vil si dette er veldig langt fra at man innfører sharia.
Sitat av etse Vis innlegg
Aner ikke hvorfor dette blir nevnt så ofte - er vel ingen som snakker om å innføre sharialover her i Norge? Jeg har i hvertfall aldri hørt noe seriøst prat om det - kanskje en og annen veldig konservativ muslim har kommet i media med ønske om sharialover her, men ingen med faktisk politisk makt eller stor oppslutning i Norge ønsker det. Så tror ikke vi skal bekymre oss.
Vis hele sitatet...
Sharia er nok nærmere enn du tror.

Solberg ber om shariaråd
Kommunalminister Erna Solberg (H) ønsker seg et muslimsk shariaråd i Norge, etter idé fra statssekretær Kristin Ørmen Johnsen fra Drammen.
Vis hele sitatet...
http://dt.no/nyheter/solberg-ber-om-shariarad-1.3110543

Domsstolsjef åpner for å gi shariaråd plass i Norge
Vis hele sitatet...
http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7809190

Dessuten, som caperno sier, kan det foregå mye bak lukkede dører, og dette må selvsagt aktivt bekjempes og forebygges. Vi skal ikke ha sharialover i Norge på noen som helst måte.
Sist endret av homoludens; 18. juli 2013 kl. 00:17.
Sitat av etse Vis innlegg
Men dette er ikke offisielt innført, det er bak lukkede dører og de må forholde seg til lovene i landet. At enkelte bryter loven vil jo alltid være sant, men en dom fra slik domstol vil jo ikke være gjeldende på noen måte - og kun press fra familie og venner tvinger folk til å gå gjennom. Vil si dette er veldig langt fra at man innfører sharia.
Vis hele sitatet...
Det er nok like ille for de som blir tvunget til å delta i en shariarettsak uansett om det er myndighetene eller de lokale representantene til Gud som har innført sharia. Det er ett stort problem at de lager og håndhever ett eget lovverk som ofte går lenger enn hva nasjonens eget lovverk tillater. Det er også ett problem når dommere lar seg påvirke av kulturen til den tiltalte, og f.eks nekter en muslimsk kvinne skilsmisse selv om mannen hadde slått henne i alle år:

In a remarkable ruling that underlines the tension between Muslim customs and European laws, the judge, Christa Datz-Winter, said that the couple came from a Moroccan cultural milieu, in which she said it was common for husbands to beat their wives. The Koran, she wrote, sanctions such physical abuse.
Vis hele sitatet...
Sist endret av caperno; 18. juli 2013 kl. 00:21.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
http://www.dagbladet.no/2013/07/17/n...ohol/28242140/

Det virker som denne dama faktisk visste hva hun holdt på med også. Hun bor normalt i Qatar og holdt seg innen reglene i Dubai. Da har hun garantert også fått med seg hva som har skjedd med andre damer her neda, og hvordan systemet virker.. med mindre hun er lettere tilbakestående. Jeg sliter fortsatt litt med å skjønne hvorfor hun gikk til politiet dog. Mulig hun har hørt historiene, men aldri kun se for seg at det kom til å skje med henne?

Jeg tipper forøvrig også at en stor del av problemet er at i et såpass kjønnsegregert samfunn som det arabiske har de generelt vanskelig for å se for seg at en mann og en dame kan spise middag sammen uten at det er snakk om et forhold eller et potensiellt forhold. Uansett hva som har skjedd, så kommer de til å mistolke intensjonene vildt og hemningsløst her. Fra deres synspunkt er å spise middag sammen to fremmede like intimt som å ligge i senge og rote for oss... og det kan virke som den arabiske turisten hun spiste middag med sleit med det samme.
Vis hele sitatet...
Du må lese artikkelen nøyere. Det står at hun ble DOPET ned på hotellet og deretter voldtatt. Hun husket ikke noe før hun våknet opp med brukne ribben.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Og mener du kapitalismen/merkantile antikultur er selvdestruktiv? Jeg mener den ikke nødvendigvis er den, men kan fort bli det.. men læll.
Vis hele sitatet...
Det turde være åpenbart at vi på liberalistiske prinsipper ikke vil overleve som sivilisasjon, hør for eksempel representanter for industrien når de skal uttale seg om miljøspørsmål.

Sitat av homoludens Vis innlegg
Vi skal ikke ha sharialover i Norge på noen som helst måte.
Vis hele sitatet...
Jeg kan godt forstå at mange muslimer foretrekker deres kulturbundne lovgivningssystem, som de anser som oversiktlig og rettferdig, i motsetning til vår upersonlige og derfor avhumaniserte paragrafjungel, som i tillegg føles fordomsfullt mot dem - ikke rart, når det hviler på og er en del av et samfunn som er nettopp dette.
Sist endret av Saksen; 18. juli 2013 kl. 00:39.
Haha, sharia i norge. bare jeg som står først i køa for væpnet revolusjon da?
Sitat av Saksen Vis innlegg
Jeg kan godt forstå at mange muslimer foretrekker deres kulturbundne lovgivningssystem, som de anser som oversiktlig og rettferdig, i motsetning til vår upersonlige og derfor avhumaniserte paragrafjungel, som i tillegg føles fordomsfullt mot dem - ikke rart, når det hviler på og er en del av et samfunn som er nettopp dette.
Vis hele sitatet...
Er du seriøs? Det finnes ikke étt samfunn som er mer humant enn dagens vesten. Sharia kan bare oppfattes som "rettferdig" om man er en hjernevasket idiot.
Og med det impliserer du at jeg er idiot, samt alle andre som måtte mene det samme. Morsom debatteknikk, men ikke spesielt fruktbar? Jeg ga ikke uttrykk for annet enn en forståelse, som av "en eller annen grunn" ikke er spesielt ettertraktet for tiden. Angående det moderne rettssamfunn, så ser jeg på det som i dyp konflikt med menneskelige behov og følelser, som er det jeg mener med at det er upersonlig og derfor avhumanisert. Riktignok er all kultur en negasjon av natur - ellers ville det ikke være kultur - men hos oss har det på mange måter gått for langt. En annen sak er hvordan det gjør barn av oss, eller rettere: hvordan vi aldri blir voksne. Etter mor og far er Staten vår forelder, som gir oss straffer som om vi skulle vært en femåring og ikke lar oss ta konsekvensene av våre handlinger. Men som tidligere nevnt, dette begynner å bli noe off-topic, og du virker ikke spesielt interessert i diskutere, så vi kan vel la det ligge der.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Siterer Linda Alzaghari fra Facebook (tror nok hun har endel rett i det hun sier her):

[COLOR="Blue"]Dubai er et eksepsjonelt hyklersk sted, og samtidig er det et av det mest populære reisemålet for muslimer (og andre også selvfølgelig). Kanskje på tide å ta ferien et annet sted?
Det er ikke hot å reise til et sted som flyter over av sexsalg og fengsler kvinner som anmelder voldtekt.
[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Sist endret av aeon_illuminate; 18. juli 2013 kl. 01:36.
Sitat av Saksen Vis innlegg
Og med det impliserer du at jeg er idiot, samt alle andre som måtte mene det samme. Morsom debatteknikk, men ikke spesielt fruktbar? Jeg ga ikke uttrykk for annet enn en forståelse, som av "en eller annen grunn" ikke er spesielt ettertraktet for tiden. Angående det moderne rettssamfunn, så ser jeg på det som i dyp konflikt med menneskelige behov og følelser, som er det jeg mener med at det er upersonlig og derfor avhumanisert. Riktignok er all kultur en negasjon av natur - ellers ville det ikke være kultur - men hos oss har det på mange måter gått for langt. En annen sak er hvordan det gjør barn av oss, eller rettere: hvordan vi aldri blir voksne. Etter mor og far er Staten vår forelder, som gir oss straffer som om vi skulle vært en femåring og ikke lar oss ta konsekvensene av våre handlinger. Men som tidligere nevnt, dette begynner å bli noe off-topic, og du virker ikke spesielt interessert i diskutere, så vi kan vel la det ligge der.
Vis hele sitatet...
Han prøvde ikke å implisere at du var en idiot, tror jeg, men han ble provosert av at du på en måte snakket bra om Sharialoven, noe denne saken henger isammen med. Derfor må du forstå frustrasjonen hans.

Men jeg lurer på en ting. Mener du at reglement i et samfunn er negativt? Eller mener du bare at det er blitt for mye regler? Avstraffing for kriminelle handlinger er jo vår måte å lære oss at vi ikke kan gjøre alt vi vil på. I mine øyne er det ikke spesielt vanskelig å holde seg innenfor loven .. Det er derimot svært lett. At det er mye paragrafer, urettferdige skatter avgifter, er jeg enig i. Men at vi har regler som er retningsgivende for oss, må jo bare være en bra ting? Vi har heller ingen forskjell på mann eller kvinne i Norsk lov, noe som må sies å være hederlig.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Siterer Linda Alzaghari fra Facebook (tror nok hun har endel rett i det hun sier her):
Vis hele sitatet...
dubai er ikke det stedet det prøver å være
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
kjerstin; dubai er ikke det stedet det prøver å være
Vis hele sitatet...
Tja, stemmer det. På én side råder turbokapitalismen der, på en annen side prøver man å holde seg ved arkaiske gamle normer og lover - ikke bare sharia, men også stammelover (gulfstatene er fulle av stammer akkurat som i SaudiArabia og som hos beduinene i området).

Grunnen er nok mye politisk også. Denne dama/jenta (hun er 25) vil jeg si er brikke i et større politisk spill. Fikk vite litt mer i diskusjon med en bruker her som har vært der, ...Dubai prøver å holde seg innen UAE imens de på samme tid prøver å håve inn mest mulig næringsliv og turisme fra vestlige/rike land. Litt som å ri to hester samtidig.

Ja ja, ækkke lett å være dubaier. Mennene puler rundt hvis dem ikke er i morskéen, eller så jobber dem - mens kjerringene enten sitter inne eller kjører nyeste Lamborghinien med sine "medsøstre" på 8-felts motorvei med palme-allé imellom.
Dessuten, jeg så værmeldinga i stad for Dubai, over 40 grader hele neste uka. Huff hardt liv ja.

APropos kjerstin; sykt fort du svarte innlegget mitt da. Ninja !?
Sist endret av aeon_illuminate; 18. juli 2013 kl. 01:52.
Du er nok ikke den eneste som hadde løftet et våpen om det kom en sharia lov i Norge kjerstin.

Selvom nordmenn er kjent som naive, så gjelder det langt i fra alle! Men har sagt mitt i denne tråden, følte bare jeg måtte svare, en søster spurte
Sist endret av $pliffeN; 18. juli 2013 kl. 04:36.
Sitat av caperno Vis innlegg
Det er nok like ille for de som blir tvunget til å delta i en shariarettsak uansett om det er myndighetene eller de lokale representantene til Gud som har innført sharia. Det er ett stort problem at de lager og håndhever ett eget lovverk som ofte går lenger enn hva nasjonens eget lovverk tillater. Det er også ett problem når dommere lar seg påvirke av kulturen til den tiltalte, og f.eks nekter en muslimsk kvinne skilsmisse selv om mannen hadde slått henne i alle år:
Vis hele sitatet...
selvfølgelig er det kjipt for dem som lir tvunget av familie og venner til å gå gjennom slikt - det var ikke poenget. Det at det eksisterer subkulturer, på siden av samfunnet, hvor de innfører egne lover og regler - vil jeg si er ganske langt fra at vi har innført det. Spesielt i tilfeller hvor vårt eget lovverk går direkte i mot mye av deres lovverk. Det betyr med andre ord at om noen dømmer dem til 100 piskeslag så kan de anmelde personene for vold om de faktisk blir pisket. Å komme i rettsaken og si "Men vi gjorde det grunnet en dom fra sharia" vil ikke være grunn for frikjennelse. Derfor vil jeg si at definisjonsmessig så burde vi ikke være redde for at sharialoven blir innført her.

Men ja, at subkulturer trosser norske lover - og at mennesker som blir dømt i disse domstolene faktisk ikke tør å gå til norsk politi p.g.a. press fra familie og venner er jo et stort problem som man må ta tak i. Men slike situasjoner vil alltid finnes, det er ikke noe unikt for akkurat sharia. Og felles for alle sammen er at det er vanskelig å løse - men vi må fortsatt gjøre vårt beste.
Sitat av etse Vis innlegg
Å komme i rettsaken og si "Men vi gjorde det grunnet en dom fra sharia" vil ikke være grunn for frikjennelse. Derfor vil jeg si at definisjonsmessig så burde vi ikke være redde for at sharialoven blir innført her.
Vis hele sitatet...
Det er svært, svært få som går til myndighetene dersom de føler seg urettferdig behandlet av de mannlige og "viktigere" muslimene. Jeg er ikke redd for sharia, men så kan jeg heller ikke i utgangspunktet dømmes etter sharia da jeg ikke er en muslim. Men man må tenke på de som blir tvunget inn i dette - det er de som er redde!

Du klarer vel å se det kritikkverdige og farene ved slike systemer som sharia? Det virker ikke som du ser problemene helt, akkurat som du ikke så til å være enig i kritikken mot ett system der en kvinne blir dømt for utenomekteskapelig sex, bare fordi hun ikke kan bevise at det var en voldtekt. Du har kanskje ikke satt deg godt nok inn i saken, eller er du så konsekvent at du mener at man heller ikke her kan kritisere andres kulturer?
Sitat av caperno Vis innlegg
Det er svært, svært få som går til myndighetene dersom de føler seg urettferdig behandlet av de mannlige og "viktigere" muslimene. Jeg er ikke redd for sharia, men så kan jeg heller ikke i utgangspunktet dømmes etter sharia da jeg ikke er en muslim. Men man må tenke på de som blir tvunget inn i dette - det er de som er redde!

Du klarer vel å se det kritikkverdige og farene ved slike systemer som sharia? Det virker ikke som du ser problemene helt, akkurat som du ikke så til å være enig i kritikken mot ett system der en kvinne blir dømt for utenomekteskapelig sex, bare fordi hun ikke kan bevise at det var en voldtekt. Du har kanskje ikke satt deg godt nok inn i saken, eller er du så konsekvent at du mener at man heller ikke her kan kritisere andres kulturer?
Vis hele sitatet...
Jeg tror du argumenterer mot noen meninger jeg ikke har - jeg synes helt klart at sharia er kritikkverdig, og det er noe jeg ikke ønsker skal bli en del av det norske rettssystemet. Jeg bare poengterte at jeg føler folk ofte tar opp dette med sharia, som om det var diskusjon rundt at det norske retts-systemet kom til å ta høyde for dette, eller at det plutselig skulle bli lovlig med shariadomstoler i Norge. Jeg mener at dette ikke er noe å være redd for: for jeg tror ikke det er noen seriøs debatt der folk ønsker å få til dette innenfor politikken.

Jeg tror rett og slett diskusjonen handler om definisjoner og kanskje missforståelser i kommunikasjonen. Kanskje jeg ikke var tydelig nok når jeg fortalte hva jeg mente - eventuelt at du leste det litt for fort og ga meg en mening jeg dermed ikke hadde. Men uansett hvem sin skyld det er, tror jeg det bunner i litt problemer med kommunikasjonen.

Jeg mener selvfølgelig sharia er problematisk og noe man ikke ønsker at skal bli en del av det norske samfunnet. Det jeg argumenterte mot hva ytringer som "Ja, og der ser dere kanskje hvorfor vi må sørge for at sharia ikke bli innført i norge" - rett og slett fordi jeg føler en slik ytring virker å si at det er en mulighet for at sharia bli innført i Norge, og at det faktisk er folk (utenom folk i veldig konservative små sekter) som faktisk ønsker å innføre dette i Norge - og det mener jeg ikke er tilfellet. Man trenger ikke bekymre seg over at sharia skal bli innført i Norge: for det skjer ikke

Men det kan også være vi har forskjellige definisjoner av "innført i Norge". Med innført, tenker jeg her på at man gjør dette lovlig og legger til rette for at sharia-domstoler kan eksisterer. Jeg anser ikke en sharia-domstol som finnes i en subkultur i Norge som innføring av sharia i Norge når den er ulovelig. Samtidig mener jeg selvfølgelig ikke at det at slike eksisterer er urpoblematisk. De er ulovelige, og man må selvfølgelig prøve å sørge for at folk følger norsk lov.
etse:
Vi vil nok ikke på flere hundre år, om vi i det hele tatt vil, se stortingspartier som ønsker å innføre sharia. Det er greit nok. Men slik situasjonen er i flere vestlige land, så er det borgerne selv som oppretter shariadomstoler og patruljer i nabolagene sine, noe de gjør uten myndighetenes godkjennelse og viten. Du kan derfor ikke utelukke at sharia vil komme til Norge eller at det faktisk er her allerede. Uansett så burde man alltid gjøre det man kan for å bli kvitt noe så diskriminerende og ekstremt som sharia, selv om man ikke ser noe til det i Norge.
Sist endret av caperno; 18. juli 2013 kl. 12:32.
Sitat av etse Vis innlegg

Men det kan også være vi har forskjellige definisjoner av "innført i Norge". Med innført, tenker jeg her på at man gjør dette lovlig og legger til rette for at sharia-domstoler kan eksisterer. Jeg anser ikke en sharia-domstol som finnes i en subkultur i Norge som innføring av sharia i Norge når den er ulovelig. Samtidig mener jeg selvfølgelig ikke at det at slike eksisterer er urpoblematisk. De er ulovelige, og man må selvfølgelig prøve å sørge for at folk følger norsk lov.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke du helt forstår sharia.
Vi vantro må nemlig underkaste oss muslimene ved sharia.
Vi kan ikke ha finere bil eller hus, vi har automatisk mindre ære, vi møter også dødsstraff pr lynshing ved beskyldninger om fornærmelser.

Når muslimene, støttet av idiotiske norske, får sitt sharia, så må kongen enten flytte eller bli muslim.
Ikkemuslimer forbys og bo i finere hus enn muslimer.

Jeg regner med at troen på et "shariaparadis" vedlikeholder troen hos muslimer.
Islam har et håpløst utgangspunkt som baserer seg på en mann som påstod at han hadde flydd til gud på et bevinget muldyr med kvinneansikt.
Dette er lett og forstå ikke er sant.

Men for muslimer blir det nok vanskelig å forlate drømmen om å kunne dominere ikkemuslimer og overta hus og eiendom.

http://www.sharia.no/

Hvis du ikke er muslim, gis følgende tillatelser i en overgangsfase: Du skal ikke utøve din religion der du kan sees av muslimer. Hvis du gjør det, vil du bli pisket og fengslet. Hvis du blir tatt i å forsøke å konvertere en muslim til din tro, vil du bli henrettet.
Om du ikke kan følge islam, må du flytte til et annet land.

Sang er forbudt.
Dans er forbudt.
Kortspill, sjakk, hasardspill og drageflyging er forbudt.
Å skrive bøker, se film og male bilder er forbudt.
Hvis du holder parakitter, vil du bli pisket. Fuglene dine vil bli drept.

Litt av en gud denne allah, parakittforbud.
Sitat av caperno Vis innlegg
etse:
Vi vil nok ikke på flere hundre år, om vi i det hele tatt vil, se stortingspartier som ønsker å innføre sharia. Det er greit nok. Men slik situasjonen er i flere vestlige land, så er det borgerne selv som oppretter shariadomstoler og patruljer i nabolagene sine, noe de gjør uten myndighetenes godkjennelse og viten. Du kan derfor ikke utelukke at sharia vil komme til Norge eller at det faktisk er her allerede. Uansett så burde man alltid gjøre det man kan for å bli kvitt noe så diskriminerende og ekstremt som sharia, selv om man ikke ser noe til det i Norge.
Vis hele sitatet...
Det er jo selvfølgelig problematisk, aldri påstått noe annet. Men det er fortsatt ulovlig, og vi burde ikke være redd for at det skal bli lovlig, for det skjer nok ikke. Altså vil vi aldri trenge å underkaste oss sharia, det var poenget mitt.Dette trenger man ikke være redd for.

At det finnes mennesker i Norge som i praksis lever under sharia er ikke overraskende - og er et stort problem, og man burde selvfølgelig prøve å unngå det.

Bajjas: du bommer helt. Vi trenger absolutt ikke underkaste oss sharia bare fordi den sier det. Det er ikke et problem for "nordmenn". Problemet gjelder i hovedsak folk som kommer fra land hvor de praktiserte sharia (eller har familie fra et slikt land)
Sist endret av etse; 18. juli 2013 kl. 13:08.
https://www.youtube.com/watch?v=M27spDwM7zY

Om disse tallene som blir lagt frem i filmen over stemmer så er det vel ikke et spørsmål om, men når.
Sitat av Bemu Vis innlegg
https://www.youtube.com/watch?v=M27spDwM7zY

Om disse tallene som blir lagt frem i filmen over stemmer så er det vel ikke et spørsmål om, men når.
Vis hele sitatet...
Tall tar ikke utgangspunkt i om muslimer blir integrert i samfunnet eller ikke. Jeg kjenner flere "muslimer" her i Bergen som ikke har litt like sterk tro som foreldrene og også sier de ikke vil oppdra sine barn på den "muslimske måten". Når de kommer til Europa og lærer i europeiske skoler så vil til og med muslimene gi etter å innse at religion er bullshit. Jeg kan tro at muslimer kanskje vil være i overtall etter en del år, men at de fortsatt har den samme troen tviler jeg på. Det er ikke så jævlig lenge siden at kristendommen lå sterkt i Norge. Religion forsvinner fort med skikkelig utdanning.
Sist endret av Boo-Boo; 18. juli 2013 kl. 14:35.
En innvandrer kommer til Norge fra landet sitt med Sharia. De plassene muslimer lever godt er steder hvor sharia ikke er tilstede, og når de kommer hit skal de faen meg få innført det her!
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...l#.Uef2gtL0F8E

Godt sagt av jern-Erna, bra! Nå er det bare å vente på regjeringsskiftet til høsten, som vil skifte ut pinglete og tafatte statsråder med noen som har litt mer baller. Ærlig talt burde Espen Barth Eide tatt en telefon til myndighetene i Dubai og bedt dem i det minste om en forklaring. Personlig synes jeg også han burde ha kjeftet huden full til politimyndighetene i Dubai.
Egentlig så har ikke Barth Eide gjort noen feil her, og det er egentlig ikke han jeg retter skytset mitt mot, men heller den policyen til regjeringen og særlig utenriksdepartementet.

Fordi, saken er jo kun bullshit og regelrett full av dritt. Såpass må det gå an å si, alvorlig talt altså. Dubai er, som nevnt av meg lenger oppe, et land med syke kontraster, og det BURDE gå an å (kraftig) konfrontere Dubai's myndigheter. Politiet er akkurat som myndighetene fulle av samme dritten, gir privilegier og muligheter til å slippe unna til arabiske pappagutter med sleik og fancy skjegg imens kvinnene driter på draget hvis de kommuniserer på feil måte med politiet. I tillegg til den velkjente Martine-saken så har vi hatt mange saker med der vestlige har hatt problemer med rettssystemet og mydighetene.
Et annet problem er at sharialovgivningen ikke er standardisert, og varierer fra land til land, og fra retning/lovskole til lovskole innen islamske samfunn, slik at det er ofte vanskelig å vite konkret og presist hva straffen/konsekvensene kan bli av et lovbrudd.
Mannen hun hadde anmeldt fikk også fengselsstraff, men er ikke dømt for voldtekt.
Vis hele sitatet...
Haha, hvaaa?!
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10105476

^ Bilde og informasjon om vedkommende, samt litt info om hendelsesforløpet og hva som skjedde i etterkant.

(( og til info; grunnen til at jeg ble så gira av utspillet til Erna, er at jeg mener hun er en av de få myndighetspersoner som reagerer med noe fornuft i saken. Marte Deborah Dalelv sier selv at hun skulle starte studier i Oslo rett til høsten og flytte inn til en ny leilighet(?), men må nå sitte i et fengsel langt unna Norge og med ingen mulightet til å reise ut siden passet er fratatt av politiet. Hadde hun vært i et bare *litt* mindre hyklersk land, så hadde hun uten problemer fått tillatelse til å reise hjem.

Reagerer også på oppførselen til de lokale politikvinnene nå når jeg leste mer detaljert gjennom saken, litt provoserende at de ikke gidder å vise mer forståelse for en kvinne i en vanskelig situasjon, men istedet gir tilsnakk.

Som sagt, repeterer at saken er egentlig en ikke-sak, ja - selv der nede (iom at tross alt ganske mange flere mennesker enn bare Marte og duden hun hadde sex med/voldtatt, har sex og drikker, selv midt i tjukkeste Arabia), og saken brukes antageligvis som et ''godt eksempel" i et regionalt politisk spill. Tør vi å håpe på at en ny utenrikstjeneste til høsten/vinteren presser på nok til å få henne endelig hjem? Btw, denne duden er også dømt og sitter fortiden i fengsel, men fikk (selvfølgelig^^) lavere straff. ))

- edit, liten ting til, var visst ikke helt ferdig; Bortsett fra statsmyndigheter, synes jeg det også er på tide at mektige vestlige bedrifter som er stasjonert der nede påvirker lovgivningen i mer levelig og mindre korrupt retning, selv om det høres merkelig ut med at bedrifter skal påvirke myndigheter, men det er slik verden (dessverre) fungerer. Dubai og andre gulfstater lever av særlig vestlige og øst-asiatere, men også av arabere fra mer normale arabiske land, og skal de fortsette å håve inn penger er de nødt til å gjøre noe med disse tingene.

Først trodde jeg hun hadde driti seg litt ut i et svært konservativt samfunn, men som flere her ante så jeg at det måtte hun da vite før hun reiste dit.. Nå som saksforløpet har kommet frem viser det seg at, igjen, så var politiet nærmest korrupte.
Sist endret av aeon_illuminate; 18. juli 2013 kl. 18:31.
Anime Freak
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Haha, hvaaa?!
Vis hele sitatet...
Han ble dømt for det samme som henne, sex utenfor ekteskap.
Sitat av Notrik Vis innlegg
Han ble dømt for det samme som henne, sex utenfor ekteskap.
Vis hele sitatet...
Samt at begge er dømt for alkoholmisbruk...

Å be han følge henne til hotellrommet, etter bytur, var nok også et sjakktrekk. Når hun i tillegg har hatt blackout store deler av natta, og ikke husker voldtekt før på morgenkvisten, skjønner jeg at påtalemyndigheten har problemer med å ta alt det hun sier for god fisk...

Er vel gjerne slik at i Norge blir mange gutter, grunnløst, anmeldt hver helg, fordi frigjorte jenter velger å ikke stå for det de har gjort i fylla. Godt mulig rettsystemet i Dubai er preget av det de har hørt om idiotsamfunnet vårt, slik som vi er preget av det vi har hørt om idiotsamfunnet deres?
Sist endret av ormebol; 18. juli 2013 kl. 21:49. Grunn: skriveleif
Helt sykt hele saken, vurderte faktisk å reise til Dubai, men skal aldri sette min fot i et slikt menneskefiendtlig muslimland. Helt sykt at ikke feige Jens eller noen kan hjelpe henne...
Hele saken er ganske absurd. Håper det ordner seg for dama, enda mer siden det er eksen til en god venn av meg, så jeg vet hvem det er.
Sitat av Tyrkeren Vis innlegg
Helt sykt hele saken, vurderte faktisk å reise til Dubai, men skal aldri sette min fot i et slikt menneskefiendtlig muslimland. Helt sykt at ikke feige Jens eller noen kan hjelpe henne...
Vis hele sitatet...
Det var et godt poeng. Tenkte tanken selv, hvorfor ikke gjøre en innsats for å hjelpe en norsk "søster"? Men drar man dit, så har man ikke anelse om hva lovene går ut på lenger. Alt blir nytt.

Og for å si det på den fæle måten - så vet man ikke hele historien her, antageligvis. Sier derimot ikke at hun skal ha skylden her. Men det skulle vært en glede å kunne helpet hun på en måte. Men hvordan?
Sist endret av Taurean; 19. juli 2013 kl. 01:24.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Det var et godt poeng. Tenkte tanken selv, hvorfor ikke gjøre en innsats for å hjelpe en norsk "søster"? Men drar man dit, så har man ikke anelse om hva lovene går ut på lenger. Alt blir nytt.

Og for å si det på den fæle måten - så vet man ikke hele historien her, antageligvis. Sier derimot ikke at hun skal ha skylden her. Men det skulle vært en glede å kunne helpet hun på en måte. Men hvordan?
Vis hele sitatet...
Eneste grunnen til at hun ikke stikker av er at passet er tatt, så det finnes løsninger
Sitat av Tyrkeren Vis innlegg
Helt sykt hele saken, vurderte faktisk å reise til Dubai, men skal aldri sette min fot i et slikt menneskefiendtlig muslimland. Helt sykt at ikke feige Jens eller noen kan hjelpe henne...
Vis hele sitatet...
Feige jens? Er du seriøs?

Trur du Norge er en stormakt? Trur du Norge er som USA, Kina eller Russland? Kan få viljen sin ved å knipse med fingra på det meste?

NEI.

Norge er en liten ubetydelig stat som ingen av de andre landa i hele verden hadde brydd seg om. Sånn er det, når vi har en liten befolkning, dårlig forsvar og ikke ellers har mer å yte internasjonalt enn ett land som følger menneskerettighetene nesten til punkt og prikke.

Du må skjønne, ingen regjering, ikke FRP, ikke Høyre, ikke en gang om DU var statsminister kunne reist ned der og befridd hun jenta.

Her kreves det gode forhandlinger. Det vil ta ekstrem lang tid. Og det vil ikke være enkelt. Null knipsing med henda. Det her er et internasjonalt samfunn hvor det ikke finnes noe verdenspoliti - ergo mirakler skjer ikke over natta.

Du må skjønne at når du reiser til et land, og bryter deres lover - her sharialover - så gir det konsekvenser. Du må nemlig sone i det landet du er i...
Sitat av dhassassin Vis innlegg
Feige jens? Er du seriøs?

Trur du Norge er en stormakt? Trur du Norge er som USA, Kina eller Russland? Kan få viljen sin ved å knipse med fingra på det meste?

NEI.

Norge er en liten ubetydelig stat som ingen av de andre landa i hele verden hadde brydd seg om. Sånn er det, når vi har en liten befolkning, dårlig forsvar og ikke ellers har mer å yte internasjonalt enn ett land som følger menneskerettighetene nesten til punkt og prikke.

Du må skjønne, ingen regjering, ikke FRP, ikke Høyre, ikke en gang om DU var statsminister kunne reist ned der og befridd hun jenta.

Her kreves det gode forhandlinger. Det vil ta ekstrem lang tid. Og det vil ikke være enkelt. Null knipsing med henda. Det her er et internasjonalt samfunn hvor det ikke finnes noe verdenspoliti - ergo mirakler skjer ikke over natta.

Du må skjønne at når du reiser til et land, og bryter deres lover - her sharialover - så gir det konsekvenser. Du må nemlig sone i det landet du er i...
Vis hele sitatet...
Okei, to ting. Norge har det best utstyrte og mest trente forsvaret i verden. MJK er en av toppene i verden når det gjelder spesialstyrker, og to: grunnen til at det er viktig at politiske topper blander seg inn, er at det får større omtale i media. Hun har tydeligvis riktig i noe, om politikere blander seg inn i debatten. Hvorfor skal historien ut i media verden over, lurer du sikkert på. Jo, det skal jeg fortelle deg! Saudi Arabia er et land i vekst, en vekst basert på turisme og innflytning, om denne historien får oppmerksomhet, vet de at rettsaken blir sett på, og dermed må de spille kortene sine riktig.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Et land hvor voldtektsmann kan gå fri, siden jenta "bare" har tre mannlige vitner burde være feil, samme hvilken verdier en skulle ha
Vis hele sitatet...
Et land hvor fyll og hor er forbudt...

Tror du Nederland hadde erklært Norge krig om vi fengslet en nederlender for å oppbevare 5 kg hasj på kaffebaren sin, som han startet i Oslo, siden cannabis tross alt er legalt i Nederland?

Synes forøvrig det er patetisk av mange makt-politikerne å gnåle så jævlig om denne fillesaken, hvor tross alt lov er brutt, når de gir faen i absurde saker, som f.eks i Kongo, hvor Moland og French er dømt til å bli skutt, for bl.a å ha spionert for staten Norge.
Sist endret av ormebol; 19. juli 2013 kl. 02:35.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Okei, to ting. Norge har det best utstyrte og mest trente forsvaret i verden.
Vis hele sitatet...
Hehe,nå lo jeg godt.Vi har en liten spesialstyrke som er i verdenstoppen,resten av forsvaret er ikke akkurat noe å skryte av.
Sitat av ormebol Vis innlegg
Synes forøvrig det er patetisk av mange makt-politikerne å gnåle så jævlig om denne fillesaken, hvor tross alt lov er brutt, når de gir faen i absurde saker, som f.eks i Kongo, hvor Moland og French er dømt til å bli skutt, for bl.a å ha spionert for staten Norge.
Vis hele sitatet...
Du kan si mye rart om Norge men brudd på menneskerettigheter har de alltid sett alvorlig på - noe dette er. Jeg leste sist om Moland og French i en juniavis hvor man fortsatt holder på med forhandlinger, så de gir ikke faen der. Hvordan kan du kalle dette en fillesak i det hele tatt? En jente ble voldtatt og må attpåtil sitte fengslet for det. Det er så langt fra en fillesak du kommer.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Hehe,nå lo jeg godt.Vi har en liten spesialstyrke som er i verdenstoppen,resten av forsvaret er ikke akkurat noe å skryte av.
Vis hele sitatet...
"resten" av forsvaret er vel de vi har å skryte av. "resten" er mer imponerende enn spesialstyrken. sammenlign med andre land, hvor godt trent tror du de er etter førstegangstjenesten? jeg har vært på øvelse med royal marines, og noen fra nederland, de hadde lite peiling i forhold til oss nordmenn, kun fordi de har dårligere trening og utstyr. er vi nok off topic nå?
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
En jente ble voldtatt og må attpåtil sitte fengslet for det. Det er så langt fra en fillesak du kommer.
Vis hele sitatet...
Som nevnt tidligere i tråden er den angivelige voldtektsmannen dømt for de samme tingene, utenom falsk forklaring.

Hvordan kan du vite at hun ikke hadde frivillig fyllesex hele natta, men angret da hun ble edru, da han prøvde seg på morgenen?
Voldtekt på morgenen er jo det eneste hun husker.
Er noe som skurrer i det hun forteller.

Kanskje han prøvde å forhindre henne i å løpe til roomservice, fordi han visste at utroskap var straffbart, og ikke ville i fengsel, eller at kona skulle finne det ut?

Kanskje har hun ikke lyst til å sone, og lager et stort nummer ut av dette i media i håp om å bli hentet hjem til Norge?
Sitat av ormebol Vis innlegg
Som nevnt tidligere i tråden er den angivelige voldtektsmannen dømt for de samme tingene, utenom falsk forklaring.

Hvordan kan du vite at hun ikke hadde frivillig fyllesex hele natta, men angret da hun ble edru, da han prøvde seg på morgenen?
Voldtekt på morgenen er jo det eneste hun husker.
Vis hele sitatet...
det eneste hun husker er voldtekt på morgenen, men hadde frivillig sex hele natta? vet ikke hvilken mann du er, men når ei jente er så borte at hun hverken kan si ja eller nei (borte, som du sier), så knuller man henne ikke
Sitat av kjerstin Vis innlegg
"resten" av forsvaret er vel de vi har å skryte av. "resten" er mer imponerende enn spesialstyrken. sammenlign med andre land, hvor godt trent tror du de er etter førstegangstjenesten? jeg har vært på øvelse med royal marines, og noen fra nederland, de hadde lite peiling i forhold til oss nordmenn, kun fordi de har dårligere trening og utstyr. er vi nok off topic nå?
Vis hele sitatet...
Det er ikke en dritt å skryte av.http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=503300
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...l#.UeiBk6y7F5o

Dette er utstyret du er så stolt av..finner mange flere linker viss du søker,det står ikke bra til med det norske forsvaret.http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/04/23/533382.html
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Det er ikke en dritt å skryte av.http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=503300
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...l#.UeiBk6y7F5o

Dette er utstyret du er så stolt av..finner mange flere linker viss du søker,det står ikke bra til med det norske forsvaret.http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/04/23/533382.html
Vis hele sitatet...
Første punkt: jeg snakket om hvor GODE, ikke hvor mange.
Andre punkt: bare en idiot kan krangle på at norge har bra utstyr, spesielt sammenlignet med andre land. Det er sammenlignet med andre land som teller, er det ikke? Kanskje ikke om aliens kommer da, da må vi nok ha bedre utstyr enn de igjen
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Første punkt: jeg snakket om hvor GODE, ikke hvor mange.
Andre punkt: bare en idiot kan krangle på at norge har bra utstyr, spesielt sammenlignet med andre land. Det er sammenlignet med andre land som teller, er det ikke? Kanskje ikke om aliens kommer da, da må vi nok ha bedre utstyr enn de igjen
Vis hele sitatet...
Har ikke en dritt å si hvor gode soldatene er når det er så patetisk lite av dem.Du mener vell Norge har bedre utstyr til soldatene sine enn USA for eks?
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Har ikke en dritt å si hvor gode soldatene er når det er så patetisk lite av dem.Du mener vell Norge har bedre utstyr til soldatene sine enn USA for eks?
Vis hele sitatet...
vel, på samme nivå, kanskje over, uten at jeg vet det. men vi trenger vel ikke bedre utstyr enn USA, vi er jo allierte?
Sitat av kjerstin Vis innlegg
vel, på samme nivå, kanskje over, uten at jeg vet det. men vi trenger vel ikke bedre utstyr enn USA, vi er jo allierte?
Vis hele sitatet...
Vi er allierte ja,men poenget mitt var at vi langt ifra har best utstyr.Noe du poengterte at vi hadde i ett tidligere innlegg.Men nå er vi alt for off topic,pm om du skal si noe mer.
Sist endret av JayHova; 19. juli 2013 kl. 03:39.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Vi er allierte ja,men poenget mitt var at vi langt ifra har best utstyr.Noe du poengterte at vi hadde i ett tidligere innlegg.
Vis hele sitatet...
langt ifra bedre utstyr har vi ikke. ANNET utstyr ja, tross alt to forskjellige klima
Sitat av kjerstin Vis innlegg
langt ifra bedre utstyr har vi ikke. ANNET utstyr ja, tross alt to forskjellige klima
Vis hele sitatet...
Usa har tilgang på militært utstyr som vi i Norge bare kan drømme om.
Men igjen,pm om du vil diskutere det her mer.