Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 4879
Hei :-)
Jeg må innrømme at jeg ikke har googlet nettet generelt etter dette, men jeg tenker at det både må være interessant å lese om for andre og diskutere generelt her på forumet!

Jeg holder nemlig på å bli ferdig med dyrkekabinettet mitt hvor jeg skal ha to ulike cannabisplanter. Personlig synes jeg selv at cannabis lukter og smaker fryktelig godt, og at det på noen måter kan minne litt om humle, og ser for meg et himmelsk brygg med mye humle og cannabis, gjerne med en alkoholprosent på rundt 7% eller noe.

Øl skal jeg nemlig brygge i vår uansett, og jeg tenker på en salig kombinasjon her.

Har noen hatt erfaringer med dette før? Jeg tenker ikke å bruke selve buds til å gi smak, men håper at blader og det man ellers ville kastet i dyrkeprosessen kan bidra til å gi smak til dette. Det er hovedsak smak jeg vil at cannabis skal bidra med, ikke nødvendigvis THC, men om det blir litt av dette så ville jo ikke det akkurat vært noe krise.
Sist endret av Herbman; 3. januar 2014 kl. 16:59.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Herbman Vis innlegg
Hei :-)
Jeg må innrømme at jeg ikke har googlet nettet generelt etter dette, men jeg tenker at det både må være interessant å lese om for andre og diskutere generelt her på forumet!

Jeg holder nemlig på å bli ferdig med dyrkekabinettet mitt hvor jeg skal ha to ulike cannabisplanter. Personlig synes jeg selv at cannabis lukter og smaker fryktelig godt, og at det på noen måter kan minne litt om humle, og ser for meg et himmelsk brygg med mye humle og cannabis, gjerne med en alkoholprosent på rundt 7% eller noe.
.
Vis hele sitatet...
GIdder ikke google, men kan slenge inn at det er ikke såp rart at det minnner deg om humle. De er jo i samme familie. (HAMPFAMILEN)
Sist endret av Batabusa; 3. januar 2014 kl. 17:52.
Det første jeg tenker er jo bare å bruke det på samme måte som humle
La det koke i vørtern X anntal minutter el. tørrhumle
Sitat av Gloss Vis innlegg
Det første jeg tenker er jo bare å bruke det på samme måte som humle
La det koke i vørtern X anntal minutter el. tørrhumle
Vis hele sitatet...
Da forsvinner cannabisrusen.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av Hygge Vis innlegg
Da forsvinner cannabisrusen.
Vis hele sitatet...
Det er vel smaken han er ute etter her vil jeg tro. Hold oss oppdatert!
hvis det er smaken han er ute etter, finnes det ikke da en smakstilsetning? for eksempel disse Canabiskjærlighetene er ikke det en smakstilsetning? eller tar jeg feil, jeg har ikke peiling på dette :P
Sitat av DustMan Vis innlegg
hvis det er smaken han er ute etter, finnes det ikke da en smakstilsetning? for eksempel disse Canabiskjærlighetene er ikke det en smakstilsetning? eller tar jeg feil, jeg har ikke peiling på dette :P
Vis hele sitatet...
Rene cannabis-nugs har ekstremt mye smak i forhold til kjærligheter... Om du noengang har lukta på en nug lukter det godt.. Lukter fint i hele rommet om du åpner en bag for og si det sånn. hehe.
Tenker å la være å koke det, om mulig, for å gi det en sjanse til å overleve noe THC også.
Hvem vet. Hadde jo vært et heidundrandes brygg i så fall.
Sitat av Herbman Vis innlegg
Tenker å la være å koke det, om mulig, for å gi det en sjanse til å overleve noe THC også.
Hvem vet. Hadde jo vært et heidundrandes brygg i så fall.
Vis hele sitatet...
Da må du nok belage deg på å tilsette noe olje eller smør. THC har jo liten løselighet i vann.

Vil ikke si cannabis smaker så mye. Lukter derimot.
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Da må du nok belage deg på å tilsette noe olje eller smør. THC har jo liten løselighet i vann.

Vil ikke si cannabis smaker så mye. Lukter derimot.
Vis hele sitatet...
Får vel tak i en eller anen emulgator som ikke er skadelig får kroppen som funker
Jeg ville ikke hatt fett/olje i øl, det er drepen for skum
Jeg ville belaget meg på tørrhumling
Jeg har ikke peiling på cannabis. Hva er det i planta som du trenger som kun kan løses i fett? Det finnes mange kjemiske triks for å slippe fettet i brygget.
Det må vel også kunne oppløses/sorteres? Det er helt sikkert ikke det samme som gir rusen som gir smak og lukt til ølet. Tar jeg feil?
Sist endret av Joakim__; 4. januar 2014 kl. 14:41.
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Da må du nok belage deg på å tilsette noe olje eller smør. THC har jo liten løselighet i vann.
Vis hele sitatet...
THC kan jo løses opp i alkohol.

Tilsette THC-sprit i ølet eller blir det veldig utradisjonelt?
Sitat av Potetmix Vis innlegg
THC kan jo løses opp i alkohol.

Tilsette THC-sprit i ølet eller blir det veldig utradisjonelt?
Vis hele sitatet...
Det der vekk bad memories.. Skal jo i teorien funke da, men ølet blir neppe like vellykket.
Sitat av Joakim__ Vis innlegg
Jeg har ikke peiling på cannabis. Hva er det i planta som du trenger som kun kan løses i fett? Det finnes mange kjemiske triks for å slippe fettet i brygget.
Det må vel også kunne oppløses/sorteres? Det er helt sikkert ikke det samme som gir rusen som gir smak og lukt til ølet. Tar jeg feil?
Vis hele sitatet...
Nei, du har helt rett.
Det som avgir smak og lukt i cannabis = terpentiner
Det som avgir rus i cannabis = cannabinoider

Verken terpentiner eller cannabinoider er vannløselige, men begge er løselige i fett.
Sitat av Hygge Vis innlegg
Da forsvinner cannabisrusen.
Vis hele sitatet...
Du må faktisk opp i temperaturer over 100 grader (160+) for at virkestoffene skal fordampe. Derfor jeg bruker vannbad om jeg skal lage edibles med smør
Man TRENGER jo ikke å løse opp THC''en i fett for å få den aktiv. Du kan spise en rå nug og fremdeles få goood effekt.. Når du binder det til fett økes bitotilgjenligheten og mere av Tetrahydrocannabinolen blir tatt opp i blodstrømmen din.
Når jeg bodde i USA var det flere mikrobryggerier som hadde sin egen hemp ale med en ganske gjenkjennelig ettersmak av cannabis. Et google søk på "hemp ale recipe" gir flere treff.