Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 7923
Hei! Jeg tror at denne tråden har vært opprettet før, så hvis den er så beklager jeg for deg Men det jeg lurte på da er om folk vet om noen bra norske gangster filmer ? Noen lignens Izzat, UNO, Izzat og Schpaa ?


Tusen hjertlig takk for seriøse svar
Uro er vel litt av samme ulla.
Er vel en film rett rundt hjørnet som heter Tomme Tønner elns som er litt i samme bane som de mange humoristiske gangsterfilmene som har kommet ut av Danmark det siste tiåret.
Torpedo kanskje? Er vel kanskje ikke akk gangster. Men jævlig bra.
▼ ... over et år senere ... ▼
Torpedo er gangster jo, og utrolig bra! Selv kan jeg ikke bidra med noe Norsk, men derrimot den Danske triologien Pusher er noe som må sees!

Håper fler kan bidra med noe i denne tråden, siden Norske gangsterfilmer er noe jeg skulle sett mer av.
Ikke gangsta gangsta kanskje, men Siste Revejakta er jo litt morsom. Ellers er det sykt mye god dansk film der ute med gangster tema.
▼ ... over en uke senere ... ▼
I kina spiser de hund er en jæskla bra dansk film. håper jeg ikke forveksler denne med en annen nå :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
I Kina spiser de hund.
Containerkuppet.
Gamle menn i nye biler.

Nå er de riktignok som nevnt alle danske, men tror listen for norske gangster filmer begynner å bli full
Sitat av MadPetter Vis innlegg
den Danske triologien Pusher er noe som må sees!
Vis hele sitatet...
Absolutt! Spesielt 2'ern er et danskt høydepunkt.
Sitat av Apl3x Vis innlegg
Noen lignens Izzat, UNO, Izzat og Schpaa ?
Vis hele sitatet...
Ja, Izzat, Izzat og Flålypa. Sistnevnte er en utrolig god gangsterfilm, i mindre skala. Alt er relativt.
Uno, Uro, Izzat, Yatzy(??) -- Og TV-Serien "Ran" synes jeg var veldig god. Ikke direkte gangster, men
▼ ... over en uke senere ... ▼
Olsenbanden
Schpaa , kanskje ikke sånn mad gangster akkurat, men så mye på den når jeg var en 16-17 år. Den er norsk.
Døden på Oslo S
Tomme tønner!
Sønner, kanskje.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av HossCarter Vis innlegg
Er vel en film rett rundt hjørnet som heter Tomme Tønner elns som er litt i samme bane som de mange humoristiske gangsterfilmene som har kommet ut av Danmark det siste tiåret.
Vis hele sitatet...
Viktig at man liker Guy Ritchie's filmer om man skal like "Tomme Tønner". Plottet er jo kliss likt "Snatch" og "Lock, Stock and Two Smoking Barrels".