Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2857
Har siden våren 2013 tenkt på en mobilapp som er ganske genial, om jeg kan si det selv. Har saumfart app-listen og kan ikke finne noe som ligner på det jeg har i tankene. Tror derfor ikke det finnes en slik app.

Jeg har god tro på at appen kan bli populær og bli brukt av mange personer i fremtiden. Problemet her er at; Jeg har ideèn, men jeg har ikke kunnskapen til å programmere appen.

Hvor er det beste stedet for å finne programmerere/utviklere som vil være villig til å utvikle en app etter mitt ønske? Trenger en (eller flere) samarbeidspartner.
Det vil bli ordnet en kontrakt med lønnsbetingelser og hvordan fremtidig inntekt/reklame-inntekt skal fordeles.

Er veldig gira på å få i gang prosjektet og har startkapital på 15.000 kr.
Er rett og slett ikke sikker på hvor jeg skal begynne og hvor jeg finner de beste innenfor "app-feltet"

Noen tips?
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Letteste er vel å lære selv. Tror ikke du får så mange som gidder å jobbe for "framtidige inntekter". Kanskje 15 000 er nok, men det er vanskelig å si uten å vite hva det er.
Jeg har vært litt i samme situasjon som deg, bare at det ikke er en mobil app det er snakk om.
Det finnes etableringsveiledere som du kan forhøre deg med om du ikke er sikker på hvordan du skal gå frem. Skriv en foretningsplan. Jeg tror mamut har en god mal på det her.
Sist endret av boblesaft; 4. januar 2014 kl. 07:13.
Husk å få potensielle sammarbeidspartnere til å skrive under en taushetspliktavtale før du forteller dem idéen din.
Det er nok ganske håpløst å finne en programmerer til 15k, med mindre appen er veldig basic. Det er ennå mer håpløst å finne en profesjonell som vil jobbe for en del av en hypotetisk kake.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Det er nok ganske håpløst å finne en programmerer til 15k, med mindre appen er veldig basic. Det er ennå mer håpløst å finne en profesjonell som vil jobbe for en del av en hypotetisk kake.
Vis hele sitatet...
Tja... det kan hende at trådstarter kan jobbe sammen med en eller flere studenter som tar programmering og som ikke har noen idéer selv.

Jeg har nettopp startet opp en organisasjon på skolen min hvor jeg hjelper studenter og andre utenfor skolen å komme i kontakt med hverandre og utvikle idéer.

Har allerede fått flere informatikk og elektro -studenter til å jobbe sammen med tverrfagelige prosjekter som skoleoppgaver.

At trådstarter i tilegg kan betale 15.000 for jobben, gjør det attraktivt for studenter.

Å få betalt for å gjøre en skoleoppgave?

Bare husk taushetspliktavtalen osv.

Har selv fått lærere til å skrive under taushetspliktavtaler på idéer jeg og gruppa mi har mekka sammen.
Ta en titt på SellanApp, tror det er midt i blinken for deg. Der laster du opp en pitch av ideen din, og om den er god nok vil den bli lagt ut på siden slik at utviklere kan by på jobben for å kode din app. Du deler det potensielle overskuddet med utvikleren og andre investorer - de tar 70% og du får 30% om jeg ikke tar helt feil. Ganske fair med tanke på at du kun har ideen, og alle andre involvert vil stå for produksjon og markedsføring av appen.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Tja... det kan hende at trådstarter kan jobbe sammen med en eller flere studenter som tar programmering og som ikke har noen idéer selv.

Jeg har nettopp startet opp en organisasjon på skolen min hvor jeg hjelper studenter og andre utenfor skolen å komme i kontakt med hverandre og utvikle idéer.

Har allerede fått flere informatikk og elektro -studenter til å jobbe sammen med tverrfagelige prosjekter som skoleoppgaver.

At trådstarter i tilegg kan betale 15.000 for jobben, gjør det attraktivt for studenter.

Å få betalt for å gjøre en skoleoppgave?

Bare husk taushetspliktavtalen osv.

Har selv fått lærere til å skrive under taushetspliktavtaler på idéer jeg og gruppa mi har mekka sammen.
Vis hele sitatet...
Joda, du har et poeng med dette, så var derfor jeg brukte ordet profesjonell Det hele spørs selvfølgelig på hvor vanskelig appen er.

Det jeg egentlig mente var at det er så utrolig mange som forventer at et helt team med utviklere skal jobbe gratis fordi man har "den perfekte idéen", mens sannheten er at ingen profesjonelle utviklere eller programmerere jobber gratis. Det er ekstremt stor forskjell på å ha en god idé og det å faktisk ha en god app.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Har du en klar idé? Funksjoner tenkt ut osv? Vet du om det er teknisk mulig (dumt spørsmål, men det er ikke helt uhørt at noen har en idé som faktisk ikke går an)?
Sjekk ut webforumet.no

Der finner du kanskje en annen grunder som har de tekniske ferdighetene, og interessen til å gjøre det. Få til en taushetserklæring, får du bretter om ideen.

Lykke til!
Trådstarter
14 3
Takk for god hjelp! Nå er jeg litt klokere.

burns: Likte Sellanapp! Kanskje man skal prøve å legge inn noe der.
Fant forresten noen australske karer som har kommet opp med en ganske finfin app-idè som jeg tror hadde vært ypperlig i min by: https://sellanapp.com/idea/pick-me-app/pitch
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Husk å få potensielle sammarbeidspartnere til å skrive under en taushetspliktavtale før du forteller dem idéen din.
Vis hele sitatet...
Ingen er dumme nok til å skrive under på noe slikt. Hva om jeg har hatt akkurat samme ideèn i lang tid, men ikke gjort noe med det? Det som hvertfall er sikkert er at folk som har kompetansen til å utføre noe som dette hvertfall aldri vil gå med på det.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Deezire Vis innlegg
Ingen er dumme nok til å skrive under på noe slikt. Hva om jeg har hatt akkurat samme ideèn i lang tid, men ikke gjort noe med det? Det som hvertfall er sikkert er at folk som har kompetansen til å utføre noe som dette hvertfall aldri vil gå med på det.
Vis hele sitatet...
Burde ikke du gjort noe med det da? Hvis du har sittet på en ide i lang tid, og har kompetansen til å utføre uten å ha gjort noe med det, så har du vel ikke tenkt å plutselig gjøre det bare fordi noen andre fikk samme ide?
Sitat av Choobe Vis innlegg
Burde ikke du gjort noe med det da? Hvis du har sittet på en ide i lang tid, og har kompetansen til å utføre uten å ha gjort noe med det, så har du vel ikke tenkt å plutselig gjøre det bare fordi noen andre fikk samme ide?
Vis hele sitatet...
Det kan jo være han ikke har hatt kompetanse til å gjøre noe med det. De fleste "idea-guys" er sånn at de har en (mer eller mindre) genial idé de vil at noen skal utvikle for de mot at de får andeler i det ferdige produktet, men de har liten til ingen kunnskap om hva som skal til for å få suksess.

Denne artikkelen trekkes frem omtrent hver gang noen kommer med en idé og vil ha tak i noen som kan programmere og burde leses av alle som tenker på å lage noe "genialt": http://37signals.com/svn/posts/2188-...r-the-idea-guy

Nå sier jeg ikke at trådstarter er sånn. Forhåpentligvis har han andre kunnskaper som også er helt nødvendige for å lykkes. Enten det er design, markedsføring, business eller fagkunnskap om relevante emner.

Det er ikke sånn at et suksessfullt produkt står og faller på en genial ide .Hvordan man tar vare på ideen og utvikler denne til et faktisk produkt teller mye mer.
Sist endret av liasis; 4. januar 2014 kl. 18:32.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av moridin Vis innlegg
Det kan jo være han ikke har hatt kompetanse til å gjøre noe med det. De fleste "idea-guys" er sånn at de har en (mer eller mindre) genial idé de vil at noen skal utvikle for de mot at de får andeler i det ferdige produktet, men de har liten til ingen kunnskap om hva som skal til for å få suksess.

Denne artikkelen trekkes frem omtrent hver gang noen kommer med en idé og vil ha tak i noen som kan programmere og burde leses av alle som tenker på å lage noe "genialt": http://37signals.com/svn/posts/2188-...r-the-idea-guy

Nå sier jeg ikke at trådstarter er sånn. Forhåpentligvis har han andre kunnskaper som også er helt nødvendige for å lykkes. Enten det er design, markedsføring, business eller fagkunnskap om relevante emner.

Det er ikke sånn at et suksessfullt produkt står og faller på en genial ide .Hvordan man tar vare på ideen og utvikler denne til et faktisk produkt teller mye mer.
Vis hele sitatet...
Ja, har støtt på ett par slike selv ("vi (du) burde lage det nye driiitfete MMO-spillet, har en genial ide, du får 35%, hva sier du?", så spør man om serverkostnader og de bare hoster nervøst)

Men tenkte siden Deezire sa at ingen vil skrive under fordi de potensielt har sittet på ideen i lang tid, så så jeg for meg ett scenario hvor TS vil få noen som kan programmere til å skrive under. Hvis gjeldene programmerer faktisk kan lage dette, og har hatt samme ideen selv, vil de vel ikke plutselig bestemme seg for at de skal lage dette fordi noen andre tilfeldigvis presenterer dem med deres "egen" ide?