Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1811
Er det noen freakere som er medlem av et fraternity? Tenker da på sosiale college-fraternitier, som det finnes mange av i USA. Skriv gjerne hvilket fraternity og på hvilken skole. Jeg ble med i Delta Sigma Phi når jeg studerte i Fresno, California, og satte stor pris på det gjennom hele skolegangen. Så fremt jeg vet finnes det 2-3 andre Delta Sig medlemmer i Norge i dag.
Du mener underutvalg eller interessegrupper i studentforeningen? Vet ikke om du er klar over det, men det er litt annerledes kultur i Norge vs. USA.
De fleste fagene på universiteter og høgskoler har linjeforeninger, men jeg vil ikke si at det er helt det samme.
Trådstarter
30 5
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Du mener underutvalg eller interessegrupper i studentforeningen? Vet ikke om du er klar over det, men det er litt annerledes kultur i Norge vs. USA.
Vis hele sitatet...
Ja vet at det er annerledes i Norge, var bare nysjerrig på om det er andre som har gjort som meg og blitt medlem i et Fraternity mens de har studert utenlands

Sitat av mrs.hudson Vis innlegg
De fleste fagene på universiteter og høgskoler har linjeforeninger, men jeg vil ikke si at det er helt det samme.
Vis hele sitatet...
Det visste jeg ikke. Dette finnes jo også i USA, den typen jeg tenker på er sosiale foreninger, som er kjønnsspesifike (fraternity for gutter, sorority for jenter) og er uavhengige av studieretning.
Da er nok det nærmeste du kommer interesseorganisasjoner/lag som kor, idrettslag, klubber osv. Bortsett fra slike ting er det meste ikke spesifisert med tanke på kjønn.
Sist endret av mrs.hudson; 25. september 2013 kl. 21:21.
Selv har jeg kun vært med i typisk norske linjeforeninger hvor du som regel må studere på en viss linje for å kunne bli medlem (og hele poenget til linjeforeningen er å skaffe deg et nettverk og bli rekruttert til gode jobber etter endt utdanning), men som også har æresmedlemmer (f.eks. hvis noen fra en annen linje var så geni at han tok flere fag fra andre linjer parallellt med sin egen Master). Men jeg vet også om organisasjoner/broderskap/studentforeninger her i Norge som så alt for hardt prøver å følge den amerikanske fraternity måten (og kravet er som regel bare at du studerer på Universitetet i X.

Broderskapet Unity må være det største wannabe-fraternity jeg har kommet over i Norge, men håper noen har kommet over enda større douchebaggery.. :P
hvilken skole må jeg gå på for å oppleve sånne ting som man ser på american pie osv?
Trådstarter
30 5
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Broderskapet Unity må være det største wannabe-fraternity jeg har kommet over i Norge, men håper noen har kommet over enda større douchebaggery.. :P
Vis hele sitatet...
Kjente jeg brakk meg litt når jeg så cover-bildet på facebook siden dems

Sitat av Brutuz Vis innlegg
hvilken skole må jeg gå på for å oppleve sånne ting som man ser på american pie osv?
Vis hele sitatet...
Da må du nok til USA :P