Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1443
Jeg kjøpte dette til min Samsung Galaxy S3 for ca. 12 kr og det skal tydeligvis være fri frakt på det men det synes jeg er litt merkelig med tanke på hvor billig det var. Er det noen som vet om jeg kommer til å måtte betale mer?

Takker for svar
Kinating er billig.. men ikke forvent mye kvalitet
Sitat av Settoz Vis innlegg
Kinating er billig.. men ikke forvent mye kvalitet
Vis hele sitatet...
Gjør ikke det, men vil virkelig dette bli sendt helt til Stavanger uten at jeg betaler en krone mer?
Sitat av extreme_galaxy Vis innlegg
Gjør ikke det, men vil virkelig dette bli sendt helt til Stavanger uten at jeg betaler en krone mer?
Vis hele sitatet...
Ja det vil det nok
Men posten skal vel ha en del for frakt av produsent eller noe sånt så det virker bare så rart at det kan lønne seg for produsenten (Selv om jeg vet at det sikkert koster 50øre å lage hundre av det jeg har kjøpt da)
Sitat av extreme_galaxy Vis innlegg
Men posten skal vel ha en del for frakt av produsent eller noe sånt så det virker bare så rart at det kan lønne seg for produsenten (Selv om jeg vet at det sikkert koster 50øre å lage hundre av det jeg har kjøpt da)
Vis hele sitatet...
Han sender nok fra kina der han mest sannsynlig får gratis frakt eller så sender de mye samtidig via båt. Dette gjør det veldig billig, men det vil selvfølgelig også ta lang tid (kan ta 1-3 måneder før du får varen hvis du er uheldig)
Sitat av iColdman Vis innlegg
Han sender nok fra kina der han mest sannsynlig får gratis frakt eller så sender de mye samtidig via båt. Dette gjør det veldig billig, men det vil selvfølgelig også ta lang tid (kan ta 1-3 måneder før du får varen hvis du er uheldig)
Vis hele sitatet...
Ifølge eBay skal avsender være ganske grei med tanke på at avsender trossalt er lokalisert i kina da
http://i.imgur.com/sR1YHiW.png
Jaaa det stemmer.. Kina har en gratis post ting, og posten kan ikke nekte å ta imot pakken, ettersom de er med i en eller annen avtale.
Bestiller selv ting til 1 dollar med gratis frakt, og de kommer gjerne innenfor 14 - 30 dagers tid
Sist endret av Vod0; 1. juni 2013 kl. 21:47.
Anime FTW
29 4
Kjøper mye billigting fra ebay, bla den du har kjøpt Betalte 12,- jeg også, ikke noe mer, ikke noe mindre. Legit selger, tok litt over 3 uker så var den i postkassa
Kjøper ofte div. småting til 0,99dollar og rundt der, inkludert frakt. Kommer alltid innen 7-30 dager.
Sitat av Rinta Vis innlegg
Kjøper mye billigting fra ebay, bla den du har kjøpt Betalte 12,- jeg også, ikke noe mer, ikke noe mindre. Legit selger, tok litt over 3 uker så var den i postkassa
Vis hele sitatet...
Må bbare spørre: Hvordan var kvaliteten?
Trenger minnepenn (kanskje opp til flere). Noen som veit av noen billige på Ebay?
Minnepenner er en ting som ofte folk blir scammet for på eBay. Blir solgt som eksempelvis 32GB, og mange ender med å få en 8GB i posten.

eBay har skrevet om flere av disse tingene selv, derav foreksempel: http://www.ebay.co.uk/gds/Scam-USB-m...7842986/g.html
Sist endret av Bruskork1; 4. juni 2013 kl. 21:52.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Kina's sine pakker "haiker" med fly, båt, tog og sikkert bil også.
Anime FTW
29 4
Sitat av extreme_galaxy Vis innlegg
Må bbare spørre: Hvordan var kvaliteten?
Vis hele sitatet...
Helt grei, kjøpte to stk i tilfelle den ene ryker, har brukt min i 6 mnd nå og fortsatt ikke en skramme ^^
Sitat av futile Vis innlegg
Trenger minnepenn (kanskje opp til flere). Noen som veit av noen billige på Ebay?
Vis hele sitatet...
Koster ingenting for det i Norge, så kjøp heller herifra. F.eks komplett har ofte tilbud, 70 kroner for 4-8Gb (?)..

50Kr for 4Gb
http://www.netonnet.no/art/data/lagr...b/169531.4094/
Dataingeniør
Zarlach's Avatar
Hehe, i utgangspunktet kan det høres ganske rart ut at man kan sende en liten pakke fra Kina og helt til Norge for bare 6-12kr når man ofte må betale 30-90kr for frakt hos norske nettbutikker, men det er ganske vanlig. Det finnes også populære nettsider som DealExtreme som også selger billige "kina-ting" med gratis frakt.

Noen ganger fungerer produktene like bra som "legit" produkter. "Normen" på eBay er som oftest at hvis produktet blir ødelagt ganske fort, så er det noe man må regne med, i tillegg til at det som oftest tar 2-4 uker før det kommer i posten. De fleste gangene dette har skjedd for meg, har selgerne tilbydd å refundere pengene, eller sende ny, uten at jeg trenger å sende tilbake, ettersom å sende noe fra Norge til Kina vil bli dyrt.
Sist endret av Zarlach; 4. juni 2013 kl. 22:15.