Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1459
nFF har endret seg ganske radikalt siden jeg ble med, og enda mer radikalt fra den spede starten til jeg registrerte meg.. Likevel, når jeg registrerte meg var jeg 16 eller noe og syns alt var nytt og spennende på nFF.. Jeg leste nesten alle trådene, og var imponert over å finne et internettforum som holdt en sånn standard..

Så skjer det noe.. Sakte med sikkert, blir flere å flere av de spennende og morsomme trådene erstattet med "CS/WoW/generic title lageer sjykt!1" og "k@n noen l@re m3g å haxxe?+??" aktige saker.. De eneste trådene som det virker som om holder en noenlunde standard er de jeg aldri har lest, de om helt spesielle pyrogreier, og de om dop som er litt i overkant avansert for meg.. Så har vi alle de som skal prøve hasj første gang, men de er jo et kapittel for seg selv..

Antall nye poster per gang jeg logger inn stiger også ganske jevnt, men jeg leser stadig færre.. Så skjer det noe rart.. Jeg begynner bare å lese de som er heeelt på trynet, og som stort sett har blitt stengt innen jeg rekker å titte innom.. Bare fordi de stort sett har mer underholdningsverdi enn mye annet møl..

Rudde var mannen som reddet dagen min idag.. Jeg syns det er mer morro å lese the rise (?) and fall av en freaker i løpet av 10 poster en om "Hvilke spill er dine favoritter?", "Hekta på tv-serier." eller eller enda en "Ny webside, IE fucker opp m.m.".. De fleste som har rotet seg inn i løpet av dagen har sikkert sett noen av postene til Rudde..

Det som forstatt står i historieboken min over minneverdige tråder i nyere nFF-tid er episodene om livet til Nichotin og vennene hans.. Kanskje bare fordi det var litt annerledes, og fordi noen la litt mer tid enn 3 linjer i postene sine..

Im ranting on, men jeg skal bevege meg ut på litt tynnere is, og spørre.. Har nFF utspilt sin rolle? Er det utviklet seg i den retningen nso og iblis så for seg for 5 år siden, eller faller det sakte fra hverandre?
det er faktisk sant, hver måned kommer det en ny "hva skjer med Freak Forum"-tråd. Faen ass. Jeg presenterer tråden for APRIL måned!

http://www.freakforum.nu/forum/showt...forum+kjedelig
Sist endret av Keyser Söze; 27. mai 2006 kl. 01:45.
nFF har blitt mer "mainstream" og mindre undergrunn, men bortsett fra det synes jeg ikke det har forandret seg veldig. Tipper det virker sånn for mange bare fordi de gror til og blir mer modne selv, kanskje de får en litt lavere terskel for hvem som er søppelnerder og hva som ikke hører til på deres nostalgiske minne av nFF.

Før øvrig dukker vel et emne som dette opp omtrent en gang i måneden.
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
"Ny webside, IE fucker opp m.m." <-- Det var en saklig og konkret tråd. ser ikke noe galt i å spørre om hjelp? Kanskje du burde lese tråden før du uttaler deg.
Har ikke vært medlem så fryktelig lenge, men det jeg reagerer mest på er folks evne til IKKE å søke før de lager threads samt google helt enkle ting. samt en god del meningsløse threads som bare blir svart på som en "fucking google it"-thread. Vet ikke om det var like ille før, men ja..
Jeg har også lagt merke til den stadige økningen i søppelposter og nye poster som omhandler ting man lett kunne funnet ved hjelp av et enkelt søk. Mitt forslag vil være å heve grensen på utestengelser og advarsler. Når folk for eksempel skriver; "plz svar, jeg hadde ikke tid til å søke", og de ikke har brukt store bokstaver noe sted, ikke tegnsetting, og elendig topic, syns jeg nesten folk burde ryke på hodet og ræva ut med en gang. Jeg har mine tvil om disse kommer til å bidra med noe til nff uansett.

Dette er såklart bare min mening, men det merkes jo at dette er et stadig økende problem.

djman
Hm skal si meg enig der. Er ikke så forferdelig mange man kan navngi som bidrar i den forstand at man kan lære noe av deres threads. Fleste nye threads omhandler jo noe de vil ha svar på. Og det er svært lite som faktisk kan drøftes og diskuteres. Synd egentlig.. Skal sies at størrelsen på forumet sikkert har en del med dette å gjøre. Jo større jo flere folk blir klar over at nff eksisterer og dette medfører at folk tenker:"Whey! Stort forum! Får sikkert svar der.", og de postene som da legges inn inneholder mer søppel enn min utslitte søppelbøtte på gulvet. :/
Jeg er ny her. Så jeg bør egentlig ikke utale meg om utviklingen. Men jeg vil bare si at forumet virket bra det. En hel del gode emner og spørsmål, kommentarer osv.

(Men som mange andre har sagt før meg, før du spør om noe, Google it!!)
Hmmm... Sjekk den forrige 'sutretråden' ang. nFF, nso som kom med denne fine kommentaren:
nFF var ikke bedre, jeg var yngre, jeg var mer uvitende, og jeg var dummere. Det var også du, og alle andre som har vært medlem her i lengre tid.
Vis hele sitatet...
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=64142



Sitat av koffekoffe
Jeg er ny her. Så jeg bør egentlig ikke utale meg om utviklingen. Men jeg vil bare si at forumet virket bra det. En hel del gode emner og spørsmål, kommentarer osv.

(Men som mange andre har sagt før meg, før du spør om noe, Google it!!)
Vis hele sitatet...
Og som dere ser, nFF er fremdeles spennende for unge, uvitende og dumme folk, samme type mennesker vi 'gamle' var da vi registrerte oss... Det er bare at ting uansett vil gå igjen i et så stort forum. Jeg fant da ut; jeg savner ikke gamle nFF, jeg savner gamle meg...

For all del koffekoffe, no offence altså
Sist endret av CoDEmASTeR; 27. mai 2006 kl. 02:31.
Er dette det forumet jeg hadde trodd det skulle bli når jeg begynnte her en gang for en evighet siden (joindate er feil pga diverse historier)? Nei, egentlig ikke, men hva hadde jeg egentlig forventet meg?

Egentlig ikke så mye, jeg hadde for det første ikke trodd at det skulle vare så lenge som det gjorde. Jeg begynnte min fartstid som moderator på et annet "undergrunns" -forum, med det klingende navnet "Norsk Undergrunn", og det gikk fløyten da mediaomtalen ble vell drøy (noe hacke visa saker der, du finner det hvis du søker etter historie og mitt nick som poster), og den gang da, var det omtrent som det er nå masse ting som ikke kan diskuteres, men som folk bare vil ha svar på, samt en masse søppelposter ingen ville ha. Derav det faktum at jeg var mod.

mister jeg den røde kjettingen nå?....

Jaja, poenget er at jeg hadde/har ingen forventninger til dette forumet, ei heller tror jeg egentlig noen av de andre som er crew EGENTLIG har det. Dette, som alle andre forum som finnes, utvikler seg aldri slik en forventer, og man kan heller ikke bestandig påvirke det i noen stor grad heller. Det utvikler seg sånn litt etterhvert. Og ting som utvikler seg faller ikke fra hverandre, det bare endrer seg. Kansje til det bedre, kansje til det værre.

Er dette et forum? Ja, men ikke i aller høyeste grad et diskusjonsforum.

Stadig økning av søppelposter? Nix, njet og nei. Prosentmessig er det like mye.

Hva skjer med deg? Kansje du vokser litt opp? Kansje du ser ting på en ny måte? Kansje du *grøss* er på vei til å bli voksen?
kreativ nerd
devotio's Avatar
For min egendel brukte jeg freakforum til å få svar på ting jeg trengte hjelp til, og det fikk jeg. Nå er det ikke så mye jeg lurer på som jeg kan få svar på her, med mindre jeg spør noen i crew eller vifs'a. Mine spørsmål var like dumme som de som kommer i dag.
Det er en grunn til at det heter evig september.
Jeg må si meg enig med Koffekoffe. Jeg har selv ikke vert på dette forumet så veldig lenge, men jeg har likevel rukket å tilegne meg nok erfaring til å se hvile topics som går igjen og igjen. Det at jeg ser de temaene komme opp igjen hele tiden kan godt irritere, men jeg prøver å holde et noenlunde nøytralt forhold til medlemmene som skriver dem.

Grunnen til at nye brukere skriver gamle tråder på nytt, er nettop det: De er nye brukere. Og som nye brukere har de ikke sett de gamle trådene. De har heller ikke sett "den store alt-mulig-tråden" fordi de kom inn etter at den var skrevet, og etter at den hadde falt ned fra de ti siste kommenterte på forsiden.

Søk-funksjonen er også ganske vanskelig å finne for nye brukere, nettop fordi de ikke har sett hvilken variasjon som finnes i de x-tusen trådene på dette forumet. De har heller ikke opplevd å se "SØK FFS!!!" som svar hver gang de åpner en tråd, gjerne fordi de meldte seg inn på forumet for å spørre om et bestemt tema, og dermed ikke har rukket å se alle de andre trådene. Jeg må inrømme at jeg ikke er sikker på om jeg ville husket å søke hver gang jeg kommer på et spørsmål...

Selv om jeg syns at NFF har mistet mye av den spenningen det hadde når jeg var liten og gikk på ungdomsskolen, og syntes at alt som ikke alle andra hadde dørt om var kult, så er det fortsatt et fantastiks forum. Dette er nettop fordi det fortsatt finnes en mulighet for å opplyse og hjelpe disse ferske NFF-erne, og gjøre det til et spennende og hjelpsomt forum for dem. For det er vel det NFF i praksis er, et hjlepe-forum?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av simen_88
Det er en grunn til at det heter evig september.
Vis hele sitatet...
Hehe, jepp... Det samme slo faktisk meg når eg las denne tråden. OT: September er vel over no? AOL har slutta med njus? Trudde vi var i desember '94 no eller noko slikt eg...