Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2002
Vet det er mange som får hentet cannabis med resept fra Lege i Nederland, gjelder det samme for Thailand også hvis man får det på resept fra lege der?
Mener å ha hørt det bare gjelder schengen land men jeg har egentlig ikke peiling
Du trenger ikke resept engang. Det er jo legalisert der, og det er butikker som selger det på omtrent hvert gatehjørne. Ps- Sjekk før du reiser, jeg garanterer ikke at det jeg sier stemmer lenger. Slike ting kan endre deg fort.
Sitat av GakkGakk2 Vis innlegg
Du trenger ikke resept engang. Det er jo legalisert der, og det er butikker som selger det på omtrent hvert gatehjørne. Ps- Sjekk før du reiser, jeg garanterer ikke at det jeg sier stemmer lenger. Slike ting kan endre deg fort.
Vis hele sitatet...
Han vil ha medisinsk cannabis hjem til Norge fra Thailand på lovlig vis.

Nei er veldig sikker på at det ikke fungerer.
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Mener å ha hørt det bare gjelder schengen land men jeg har egentlig ikke peiling
Vis hele sitatet...
Det gjelder EU/EØS land. Altså nei. Man kan ikke ta inn reseptbelagt medisin fra Thailand.

Man kan ta med medisiner for opp til 3 måneders bruk, vært utenfor landet 24 timer, resept og kvittering. 6000 kr regelen gjelder.

Med medisiner oppført på narkotikalisten; div benzo, morfin preparater, cannabis osv kan man ta med for opp til 2 ukers bruk og 6k regelen her og.. altså deklarere og betale avgift.
Sist endret av Naturgrønn; 4. februar 2024 kl. 03:49.
Sitat av Maiskolben Vis innlegg
Han vil ha medisinsk cannabis hjem til Norge fra Thailand på lovlig vis.

Nei er veldig sikker på at det ikke fungerer.
Vis hele sitatet...
Aha da må jeg ha misforstått.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nei det kan du ikke gjøre, Direktoratet for Medisinske Produkter (tild. legemiddelverket) har oversikten du kan lese her:

Resepter fra leger i EØS er på visse vilkår gyldige i Norge. Resepten må være skrevet på papir, med signatur fra lege. Resepter via telefon, faks eller e-post er ikke gyldige. Resepter for legemidler i reseptgruppe A og B (vanedannende legemidler) og legemidler som ikke er markedsført i Norge, er ikke gyldige.

Hvis apoteket er i tvil om reseptens ekthet, innhold eller forståelighet, kan apoteket nekte å ekspedere resepten.
Vis hele sitatet...
Resepter utenfor EØS er ikke gyldige i Norge
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Nei det kan du ikke gjøre, Direktoratet for Medisinske Produkter (tild. legemiddelverket) har oversikten du kan lese her:



Resepter utenfor EØS er ikke gyldige i Norge
Vis hele sitatet...
Takk for svar alle sammen.

Hvordan fungerer dette i praksis for utlendinger utenfor Europa som besøker Norge (for generelle medisiner)?

Iom at alle resepter utenfor EØS er ugyldige vil jo enhver form for medisin være ulovlig å ta med? Hadde jo vært ganske drøyt hvis de beslagla nødvendige medisiner siden de har ugyldige resepter, og det er jo ikke enkelt for dem å få resepter fra EØS på forhånd...
Sitat av Dantello Vis innlegg
Takk for svar alle sammen.

Hvordan fungerer dette i praksis for utlendinger utenfor Europa som besøker Norge (for generelle medisiner)?

Iom at alle resepter utenfor EØS er ugyldige vil jo enhver form for medisin være ulovlig å ta med? Hadde jo vært ganske drøyt hvis de beslagla nødvendige medisiner siden de har ugyldige resepter, og det er jo ikke enkelt for dem å få resepter fra EØS på forhånd...
Vis hele sitatet...
Er vell andre regler som gjelder for nordmenn og turister. Vi nordmenn kan vell ta med oss fra hele schengen, mens turister kan ta med uansett?

https://www.dmp.no/en/manufacturing-...side-the-EEA-2
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Dantello Vis innlegg
Takk for svar alle sammen.

Hvordan fungerer dette i praksis for utlendinger utenfor Europa som besøker Norge (for generelle medisiner)?

Iom at alle resepter utenfor EØS er ugyldige vil jo enhver form for medisin være ulovlig å ta med? Hadde jo vært ganske drøyt hvis de beslagla nødvendige medisiner siden de har ugyldige resepter, og det er jo ikke enkelt for dem å få resepter fra EØS på forhånd...
Vis hele sitatet...
Resepter og selve medikamentet er to forskjellige ting.

I praksis må turister som kommer med medisiner(reseptbelagt og ikke) ha med nødvendig dokumentasjon og medisiner på språk som er forståelig for den norske stat; tollvesenet. Altså skandinavisk eller engelsk.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Beklager å måtte dra opp en gammel tråd, men må rette meg selv. Husker jeg har skrevet det med innførsel av A/B-preperater før i andre tråder også.

Jeg har tidligere her i tråden skrevet at man kan innføre med resept; A/B og THC produkter(medisiner oppført på narkolisten og dopinglisten) for to ukers bruk.

Det riktige er 30 dager.

Jeg prøver å finne offentlig kilde å henvise til men finner den ikke igjen. Så litt meningsløs post.
30 dager er hvis du har med lapp fra norsk lege som bekrefter at han vet (ikke godkjenner) du har med medisinen inn.

Hvis ikke er det for 7 dager.

Var slik når jeg henta weed hvertfall. Lappen jeg hadde med fra norsk lege var ikke fastlegen min engang, men en kollega så her er det rom for å være kreativ.
Sist endret av Astro Man; 2 uker siden kl. 22:23.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Sitat av Dantello Vis innlegg
Takk for svar alle sammen.

Hvordan fungerer dette i praksis for utlendinger utenfor Europa som besøker Norge (for generelle medisiner)?

Iom at alle resepter utenfor EØS er ugyldige vil jo enhver form for medisin være ulovlig å ta med? Hadde jo vært ganske drøyt hvis de beslagla nødvendige medisiner siden de har ugyldige resepter, og det er jo ikke enkelt for dem å få resepter fra EØS på forhånd...
Vis hele sitatet...
Logikken din her er grei nok men istedenfor bør du tenke på eu/eøs som et samarbeid om GRENSER i land/toll/reise forstand for den spesifikke situasjonen du nevner

Innenfor eu er du fri til å reise med dine medisiner, men utenfor eu har du krysset grensen og da gjelder andre lands lovgivning og regler
Sist endret av meaculpaUIO; 2 uker siden kl. 22:38.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
30 dager er hvis du har med lapp fra norsk lege som bekrefter at han vet (ikke godkjenner) du har med medisinen inn.

Hvis ikke er det for 7 dager.

Var slik når jeg henta weed hvertfall. Lappen jeg hadde med fra norsk lege var ikke fastlegen min engang, men en kollega så her er det rom for å være kreativ.
Vis hele sitatet...
Riktig det! Jeg skjønner ikke hva jeg har misforstått. Helt nytt for meg..

Her er hvertfall kilde til det du sier;
https://www.dmp.no/tilvirkning-impor...virkestoffer-3