Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 896
God kveld!

Jeg skal tilrettelegge for at faren min skal kunne lage en nettside som han enkelt kan endre etter hva som trengs. Eneste problem er at han er laaangt unna å kunne skrive kode, så grafisk brukergrensesnitt er nok et must.

Har tidligere vært borti publiseringsløsningen EasyPublish. Den er jo forsåvidt veldig enkelt og greit, men så koster jo en lisens ca. 20 000+.

Derfor lurer jeg på om noen av dere trofaste Freakforumere har kjennskap til andre publiseringsløsninger som gjør mye av det samme, til en mye lavere pris.

Og forresten. Veldig kjekt å endelig ha postet. Har "lurket" rundt på forumet i årevis, så det var vel på tide.
De aller fleste CMS har grafiske editorer for å legge til og oppdatere innhold, dersom du også vil ha wysiwyg-editor når det gjelder å sette opp siden slik man ønsker har du egentlig bare to valg:

1. Lage et sett maler til valgt cms selv
2. Leie inn noen til å gjøre det for deg

Det finnes mer enn nok av billige designerspirer som kan hjelpe faren din for en bedre pris enn 20k+, men med mindre man kommer med langt mer info om hva nettsiden skal innholde, hvordan den skal utformes og hvilken funksjonalitet den skal inneholde er det umulig å gi noen prisantydning.

Å kun slenge ut url til et nærmest tilfeldig valgt CMS blir i denne sammenhengen alt for enkelt, det hjelper ikke å si at Joomla er et bra CMS om de som skal bruke det ikke har noen forutsetninger for å konfigurere og modifisere Joomla til å passe sine behov
Vel, Easypublish er vel det styggeste og mest tåpelige CMSet jeg har vært borti, anbefaler på ingen måte det til noen .

Når du sier at faren din skal kunne lage endre en webside etter hva som trengs, hva mener du da ? - At han skal kode alt selv, eller at han skal skrive artikler, poster osv. ?
Trådstarter
3 0
Hmmm. Klassisk tabbe å ikke si noe om hva han trenger.

Er ikke helt sikker på hva siden hans skal inneholde enda. Det jeg vet er at han ønsker et intranett for en liten bedrift til nyhetssaker, artikler og bildeserier. Folk skal kunne lage en egne brukere og slikt. Videre vil det være greit å kunne utvide siden etter behov.

Utfra dette utgangspunktet var det for min del naturlig å tenke noe i retning av enkle sosiale nettverk som Ning og SnapPages, men de følger jo veldig forhåndsbestemte maler. Ergo falt valget på en CMS, noe jeg tror han kan klare å håndtere med litt hjelp.

Hvis dere har noen andre forslag er det forsåvidt bare å komme med dem. ^^
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Eller kan kanskje også squarespace være en mulighet!?
Sitat av Mornod Vis innlegg
Hmmm. Klassisk tabbe å ikke si noe om hva han trenger.

Er ikke helt sikker på hva siden hans skal inneholde enda. Det jeg vet er at han ønsker et intranett for en liten bedrift til nyhetssaker, artikler og bildeserier. Folk skal kunne lage en egne brukere og slikt. Videre vil det være greit å kunne utvide siden etter behov.

Utfra dette utgangspunktet var det for min del naturlig å tenke noe i retning av enkle sosiale nettverk som Ning og SnapPages, men de følger jo veldig forhåndsbestemte maler. Ergo falt valget på en CMS, noe jeg tror han kan klare å håndtere med litt hjelp.

Hvis dere har noen andre forslag er det forsåvidt bare å komme med dem. ^^
Vis hele sitatet...
Noe àla en blogg, altså ?

Wordpress virker i mine øyne som en passende løsning; Lett å håndtere, lett å lage sider og sette rettigheter for brukere, lett å legge til addons (bildeserier osv.), brukere kan om ønskelig registrere seg selv.

Noe som kan by på problemer for en uten erfaring er å lage en egendefinert layout, men dette ordner seg med en smule tålmodighet .