Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: LSD - Alene eller sammen med andre?
Alene 38 47,50%
Sammen med andre 42 52,50%
Stemmegivere: 80. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  20 2994
Hei,
Jeg har tidligere tatt LSD to ganger. Begge gangene planlagt og tatt med flere, selv om jeg endte opp alene første gangen midt i trippen fordi de jeg var med dro ut på byen.

Jeg ønsker å prøve det igjen, men jeg vet ikke om jeg burde ta det sammen med noen andre eller alene. Jeg trives ganske godt alene første gangen, men det var også gøy andre gangen da vi var flere.

Hvilke erfaringer har dere med LSD alene eller med andre?

Tips til ting jeg kan finne på under trippen tas også i mot; musikk jeg burde høre på, videoer jeg burde se, filmer og andre ting.
Det går fint å ta det aleine, det å se film er helt sinnsykt sprøtt. Skjønte ingenting av hva som foregikk men det var interessant. Ansiktene ble veldig rare og det var til tider skummelt men også spennende. Har prøvd å sykle på 100ug, det var gøy det også men det er muligens ikke været til det nå lenger fordi det er ganske kaldt. Min anbefaling er å ikke ta mer enn 100ug slik at du har nogenlunde kontroll.
Hver eneste gang jeg har tatt LSD så har jeg hatt et behov for å være alene.

Det er jo selvfølgelig helt subjektivt og man kan ha det veldig gøy med andre også.
Føler bare at hver eneste gang jeg tar det så får et jeg sterkt behov på å kjenne på effektene og hva disse vil si.

Ville anbefalt å høre på Tycho, absolutt legendarisk musikk å trippe til om du liker slik type musikk. Det er go-to'en når jeg tripper med folk.
Sist endret av Sopphuet; 26. november 2018 kl. 19:26. Grunn: Link fucka seg
Det kommer ann på formålet med trippen. Hvis du tar det for å ha det gøy, ta det med noen andre. Hvis du tar det med et ønske om å utvikle deg eller å bearbeide noe, ta det alene. Det er selvfølgelig ikke noen garanti for noen av delene
Spørs hvem "andre" er. Hvis det er en gjeng som skal på byen etterhvert hadde jeg definitivt heller gjort det alene. Jeg tripper helst bre med en eller to andre på LSD. Og dette er gode venner hvor man kan være stille eller alene uten forstyrrelser på peak, for deretter å samtale på nedtur.
LSD har jeg tatt 8 ganger og 2 av de har vært fine tripper og de 6 andre har blitt veldig skumle. General tabbene jeg har begått skal jeg nå ramse opp. Ta det på fylla etter masse alkohol, rulle en 1g stor joint med weed og røyke presis når det hadde gått en time fra jeg droppa, ta det med folk jeg ikke kjente noe særlig eller stolte på, ta det i en by jeg ikke var kjent, droppe en stor dose (3tabs) aleine og tro at det skal gå bra, droppe en uke etter å ha blitt rana. Det har skapt masse paranoia for meg, meget redd og forvirret ung herremann har jeg da blitt.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tar det på kvelden med litt dempa belysning alltid alene. en gang med andre var nok for meg, syns det blir for mye forviringer og misforståelser. hvertfall når man beveger seg over 200ug. Beste med å ta det alene er jo att man får utforska det som man vil uten forstyrelser.
En ting som jeg tripper baller av er å legge meg på gulvet med et diskolys som lyser opp i taket og som lyset følger rytmen av musikken
Kan bli litt freaky å gjøre det alene du kan få en hefty trip. Jeg anbefaler deg å ha en trip sitter så lenge den personen vet hva han gjør.

Ikke drikk alkohol ikke røyk hasj før du tar LSD. Vær edru og ta gjerne 10 min og slappe av og forbedre deg. LSD DMT Salvia alt sånn er ikke "Party Dop" Det er dop som krever respekt

Ha en fin trip
Sitat av LonerStoner420 Vis innlegg
Kan bli litt freaky å gjøre det alene du kan få en hefty trip. Jeg anbefaler deg å ha en trip sitter så lenge den personen vet hva han gjør.

Ikke drikk alkohol ikke røyk hasj før du tar LSD. Vær edru og ta gjerne 10 min og slappe av og forbedre deg. LSD DMT Salvia alt sånn er ikke "Party Dop" Det er dop som krever respekt

Ha en fin trip
Vis hele sitatet...
Tripsitter? Er det faktisk noen som bruker det? Jeg liker meg bedre alene enn med folk så jeg vil si at det går fiint an å bruke syre uten sitter
Ikke med andre, spesielt ikke med noen som ikke vet hvordan man oppfører seg rundt en som tripper
Sitat av 420master Vis innlegg
Tripsitter? Er det faktisk noen som bruker det? Jeg liker meg bedre alene enn med folk så jeg vil si at det går fiint an å bruke syre uten sitter
Vis hele sitatet...



Så lenge du er forberedt og komfortabel så kjør på. Du kan få mer av en trip med å være alene. Men pga personlige oplevelser så kan det være trygt å ha en ved siden av deg.
Kommer an på humøret! Det kan være latterlig morro å ta det sammen med andre, men det kan også være forvirrende og ukomfortabelt. Å ta det alene kan være som å ha tatt ren magi og oppsiktsvekkende, men også skumlere om ting først går dårlig. Eller det kan bli sagt om begge situasjonene når jeg tenker meg om. Det kan være en trygghet å være rundt andre i samme mindset men det kan fullt mulig være en kilde til ekle følelser og ekstra forvirring. Og igjen, samme kan bli sagt om å ture alene.

LSD er et mystisk stoff og uforutsigbart med andre ord haha. Selv så foretrekker jeg å ta det alene. Det blir mindre å holde styr på og jeg har flere muligheter til å lede turen mer enn når jeg er med andre. Dvs endre musikk, flytte seg et annet sted, stillhet osv. Mange av disse tingene kan bli vanskelig når man er med andre fordi det kan være vanskelig å si ifra og formulere eventuelle ønsker.

Edit

Spør du meg så er det viktigste man burde tenke på når det kommer til psykadeliske rusmidler er nødløsninger. Sånt man kan gjøre hvis det blir for intenst. Tenker da spesielt på at man har enten anti-psykotika eller benzos liggende. Etter noen dårlige erfaringer selv så drar jeg aldri på tur uten Xanax. Selv om man ikke tar det så er det betryggende at det er tilgjengelig som i seg selv kan gjøre det enklere å komme igjennom tøffere opplevelser.
Sist endret av Raging Vlad; 4. desember 2018 kl. 13:53.
Foretrekker selv helst alene, mediter, anbefaler sterkt å sjekke ut Alan Watts, hør noen av lydbøkene hans fra youtube evt. Alan Watts chillstep mens du tripper. Catcher du det han snakker om mens du tripper kan du nesten ikke unngå å falle inn i
meditativ tilstand, samt at deler av underbevisstheten blir bevisst og man får masse realisation øyeblikk der ting plutselig går opp for enn. Synes det er sykt spennende!
Enig med han over, lurt å ha noe benzo og/eller quetiapin liggende OM man skulle begynt å bade skikkelig.
For min del: best alene.
Har opplevd at andre rundt meg bæder. Ambulanse ble tilkalt for han fikk det plutselig for seg at han ikke fikk puste og døde. Alt var bare i hodet hans, men det hjalp ikke akkurat på min Zen når slikt skjer rundt deg.
Heldigvis var ambulansepersonellet forståelsesfulle og håndterte det under radaren. Var ikke lett og holde kontroll på fyren og snakke med ambulansepersonellet mens jeg hadde mine egne "rier"
Sist endret av Mokkasinen; 5. desember 2018 kl. 09:27.
Vet at det ikke er første gangen for deg, men da jeg prøvde LSD så var det alene.

Det finnes en side som heter tripsit (https://chat.tripsit.me/) som har en chat, dit dro jeg om begynte å føle meg usikker på hele greia, eller bare for å chatte litt med folk som har erfaring for å roe meg ned.
Anbefales om du prøver alene og får en bad vibe, hyggelige folk der som hjelper!
Sist endret av 4pekatt1; 5. desember 2018 kl. 13:30.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har opplevd at andre rundt meg bæder. Ambulanse ble tilkalt for han fikk det plutselig for seg at han ikke fikk puste og døde. Alt var bare i hodet hans, men det hjalp ikke akkurat på min Zen når slikt skjer rundt deg.
Vis hele sitatet...
Hva hvis man selv bæder og det ikke er noen andre rundt en?

Kan det være skikkelig farlig å ta LSD alene hvis trippen begynner å gå feil?
Her ber vedkommende om andres erfaringer. Og min erfaring er alene. De eneste gangene jeg har hatt dårlig erfaring med LSD er når andre rundt deg begynner å stoke og løke det til for deg med at de stresser. Har ligget på 800ug, og høyere, og jeg har stålkontroll på hva som er realitet og hva som ikke er det mens det pågår. Det er ett must. Terskelen for å stresse er allerede lav på LSD. Trenger ikke andre for å øke den risken.
Sitat av Mokkasinen Vis innlegg
Har ligget på 800ug, og høyere, og jeg har stålkontroll på hva som er realitet og hva som ikke er det mens det pågår.
Vis hele sitatet...
Slike innlegg bekrefter inntrykket av at blottere flest er svakere enn oppgitt. Snakker ikke av erfaring, men vet du hvor heftig 800 faktisk er ? En slik tur bærer vel ut i kosmos for de aller fleste. Men så reagerer jo folk veldig forskjellig på psykedelika, de som f.eks. kan fungere litt normalt på veldig høye doser har nok atypisk hjernekonfigurasjon.
Både medisinering og oppbygd toleranse kan gjøre at folk klarer 800 mcg uten problemer. Autisme likeså. Det kan godt tenkes at Mokkasinen har en atypisk hjernekonfigurasjon, ja.
Kommer også ann på hva du føler er greit for deg. Alene kan jeg godt spise 2g cubensis eller ta 100-150mcg med LSD, men med venner er det mye "bedre" i mine øyne. Jeg pleier å ta oppimot 400mcg med venner fordi hvis noe skulle gå til helvete er de der. De er ikke der når du er alene..
Hei
ville andbefale å gjøre det slikt du selv er mest komfortabel, i og med at din trip blir best mulig når du er komfortabel å om du skal ta det med andre så må du være med folk du er trygge på
jeg liker ihvertfall å utrykke meg når jeg er på lsd med tegning osv å hører mye på Sphongle (mest legendariske syre/trippe DJen)
å veldig viktig å ikke freake ut på noe for om du gjør det kan det ofte forværre alt