Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1197
Halla!

Her er et nytt bilde jeg vil ha respons på. Er mest interessert i hva dere synes om ideén Er klar over at det ikke er teknisk perfekt, men det viktigste med et foto er jo budskapet, mener jeg...


http://bildr.no/thumb/63518.jpeg


Mvh. Audun
Jeg synes budskapet var veldig fint. Men skriften burde kansje endres til litt mer slitt og "uteligger" stil.

Ellers så likte jeg det.
ZrP
ZrP's Avatar
Trådstarter
Mister_Kenneth: Uenig! Poenget er jo at skriften liksom er slagordet til McDonalds, derfor må den jo holde seg i tråd med deres grafiske profil. Ergo uten grunge-stil
Bare forslag men prøv å:
Fjern den hjemmelagde teksten og sett inn http://www.wwicradio.com/20422_Im%20...%203D%204c.jpg istedet.

Rett det opp litt også, slik at det nederste brosteinlaget ligger vannrett.

Gidder du poste bildet uten teksten?
ZrP
ZrP's Avatar
Trådstarter
Mith: Har allerede prøvd med hele logoen og synes det ble litt vel mye. Dessuten er den vanskeligere å plassere enn bare tekstlinjen. Egentlig burde jeg ikke trengt å ha noe tekst heller, men det er alt for mange som ikke tar den om jeg fjerner teksten :P


http://bildr.no/thumb/63527.jpeg

Her har du iallefall en rettet verjson uten tekst
På det tekniske området har jeg ingen kunnskaper, men i forhold til budskapet mener jeg dette er et MEGET godt bilde.
Skal knækkes
Golder's Avatar
Det er jo på ingen måter et fint bilde. Hverken teknisk eller etisk sett. Skjønner ikke hva du vil oppnå, heller.
Sitat av Golder
Det er jo på ingen måter et fint bilde. Hverken teknisk eller etisk sett. Skjønner ikke hva du vil oppnå, heller.
Vis hele sitatet...
Mannen kunne ikke vært nærmere rennesteinen, bildet viser brostein i en sånn vinkel at de kun blir hetende rennestein for meg. Stå på, dette er i prisvinnerklassen!
McDonalds; Helping the homeless since 1940!
Skal knækkes
Golder's Avatar
Sitat av Merkuria
Mannen kunne ikke vært nærmere rennesteinen, bildet viser brostein i en sånn vinkel at de kun blir hetende rennestein for meg. Stå på, dette er i prisvinnerklassen!
Vis hele sitatet...
Men McDonalds-greiene ødlegger jo det hele? Og enda mer er teksten i første bildet ødleggende.
Golder; Jeg tror ikke hensikten med bildet er å vinne en foto pris. Jeg tror kanskje mer han ønsker å komme med et budskap. At du ikke klarer å se hvilket sier vel kanskje mest om deg...
Sitat av Golder
Men McDonalds-greiene ødlegger jo det hele? Og enda mer er teksten i første bildet ødleggende.
Vis hele sitatet...
Hm, når jeg tenker etter, kan kanskje bildet stå seg godt på egenhånd, uten tekst. Men allikevel, så har jeg jo som alle PK`ere en viss betenkelighet ved McDonalds, derfor mener jeg at teksten understreker budskapet ytterligere, og får frem den riktige kontrasten og dermed en dypere tematikk.
One of the good guys
2rs1's Avatar
gav meg lite, er for meg et bilde av en uteligger i heroinrus som prøver å tigge penger i samme slengen. sorry, traff ikke meg
ja. Keep the text!
Jeg skjønner ikke helt budskapet, men av en eller annen grunn så får jeg en følelse av at det er et vikitg budskap
Jeg kan ikke begrunne hvorfor helt, men jeg synes bildet var kjempe bra!
Det virket rent, og fokuset var veldig bra, trengte ikke anstrenge meg for og se det jeg ville se, øynene bare gled ditt de skulle.

Kunne sett for meg denne i an avis eller et blad.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Budskapet er definitivt tvetydig. På den ene siden fører kapitalisme til ondskap, McD er grådige og mesteparten av maten deres er ikke engang mat, og dette systemet er med å trykke fattige ned i dritten (med mindre de er amerikanere, da blir de bare overvektige). På den annen side er kapitalisme godt - hadde heroinen personen trenger penger til vært lovlig verden rundt hadde prisene vært en brøkdel av det de er nå, og han hadde ikke trengt tiggerkoppen.

Veldig bra bilde, det sier mer enn tusen (?, i alle fall en seksti) ord. I'm loving it!
Jeg syntes faktisk at bildet var fint - ikke teknisk, men følelsesmessig. Budskapet kan være litt skurrete, men jeg oppfatter det på en måte hvor de multinasjonale selskapene står sterkt - kapitalismen kontra de som faller utenfor. Derfor også fint med kontrastene mellom koppen og mannen. Men budskapet bør jobbes litt med, det kommer ikke klart frem, og det tekniske. Fint utgangspunkt!
ZrP
ZrP's Avatar
Trådstarter
Ser at det er mange forskjellige meninger her ja. Enkelte tar budskapet på strak arm selv uten tekst i bildet, mens andre ikke tar det uansett. Virker også som endel her er litt opphengte i den middelmåldige tekniske kvaliteten? Husk at det er en forskjell på å være artist og tekniker (uten å si at teknikk er uvesentlig) :P

Sett i mine øyne er budskapet ironien i at han ligger i rennesteinen og tigger med en McDonalds-kopp. Allikevel vil jo alle tolke bildet på individuelle måter og dermed like bildet i større eller mindre grad. Det handler jo også litt om å se forbi det rent opplagte om at det er "en uteligger i heroinrus som prøver å tigge penger i samme slengen" .

Jeg vil iallefall si takk til alle som har gitt meg tilbakemeldinger
Er faktisk en grunn til at det står TM i logoen til Macdonalds der Neida over til bildet

Tias:Kjønner poenget med bildet men tror det for mange kan virke litt støtene med "im loving it" og en uteligger.Virker som som han elsker det han driver med.Var mitt første intrykk hvertfall.

Synes bildet var litt vansklig og tolke med tanke på tekst og bilde.

Teknisk sett var ikke bildet noe særlig.Men tanken og ideen var veldig bra
Sist endret av frgz; 8. mai 2007 kl. 15:45.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
frgz: Joda, det har du kanskje rett i. Men så er vel ikke akkurat kunst tradisjonelt kjent for å nødvendigvis ta så mye hensyn til hva folk syns er støtende eller ei
Nei helt enig.Min første følelse var fy faen så jævlig frekt og lite gjennomtenkt bilde(Med tanke på og bare ta ett bilde av en stakkars uteligger) Men så startet jeg og tenke.Hva han ville med bilde og skjønte at det muligens ikke bare var en fjortissfrektbildet som jeg først tenkte.Kunst skal jo få deg til å føle,tenke og muligens støte(Ikke støte bare for og støte men for få folk til og tenke) og det fikk ZrP til veldig bra. Mye bedre en mange av de vanlig "Tre" eller himmelbildene som ofte blir lagt opp her
Sist endret av frgz; 8. mai 2007 kl. 15:51.
ZrP
ZrP's Avatar
Trådstarter
Sitat av frgz
Nei helt enig.Min første følelse var fy faen så jævlig frekt og lite gjennomtenkt bilde(Med tanke på og bare ta ett bilde av en stakkars uteligger) Men så startet jeg og tenke.Hva han ville med bilde og skjønte at det muligens ikke bare var en fjortissfrektbildet som jeg først tenkte.Kunst skal jo få deg til å føle,tenke og muligens støte(Ikke støte bare for og støte men for få folk til og tenke) og det fikk ZrP til veldig bra. Mye bedre en mange av de vanlig "Tre" eller himmelbildene som ofte blir lagt opp her
Vis hele sitatet...

Takk, takk

Er godt å se at enkelte er reflekterte nok til å tenke utover førsteinntrykket de får av et bilde. Har fått mye meninger i kryss og tvers om dette bildet alle steder jeg har vist det frem, men det er somregel alltid sterke meninger og følelser som blir vekket. Bildet er jo ovenfor alt veldig kontroversielt. Oppgaven til bildet er å vekke oppmerksomhet og det klarer jo utmerket å fullføre sin oppgave :P