Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2527
Sist år klarte jeg å kjøre ganske lenge på en intermeting fasting, kun spise mellom 10 og 18 og klarte å begrense kaloriinntaket ganske bra. Gikk da ned 8 kilo . Når er jeg 10 kilo pluss og trenger virkelig å få tatt et tak.

Er det noen som har erfaring med kjemikaler som stopper sultfølelse og craving etter sukker/snop søppelmat?

Jeg har en ganske så liberal lege så om som noen har tips på bra legemidler som kan hjelpe på her så hadde det vært topp!
Methylfenidat og Dexamfetamin demper definitivt sultfølelse og craving. Dette er sentralstimulerende midler som brukes ved ADHD/ADD. Tror du at legen din er såpass liberal at han skriver ut sånne legemidler til det formålet?
Spør legen din heller, da kommer du til å få et mye bedre svar enn her. Og selv om personlige erfaringer kan være gull verdt, fungerer medisiner veldig individuelt. Spør legen din om legemidler for dette og diskuter med han, mye mulig du må prøve flere forskjellige medisiner.
Psykedelisk bakverk
Sitat av Diamondlamp Vis innlegg
Methylfenidat og Dexamfetamin demper definitivt sultfølelse og craving. Dette er sentralstimulerende midler som brukes ved ADHD/ADD. Tror du at legen din er såpass liberal at han skriver ut sånne legemidler til det formålet?
Vis hele sitatet...
Fastlegen din kan ikke på egenhånd skrive ut dexamfetamin da det må gjennom fylkeslegen og er en lang og streng prosess, vil tro man heller ikke får methylfenidat uten rett diagnose.

Det som derimot er kjent for å fungere mot søtsug er krom-tabletter, fåes kjøpt reseptfritt på apotek og helsekost.
Sist endret av FlyvendeVaffel; 27. april 2019 kl. 16:00.
Sentralstimulerende. Efedrin "Eca" eller en liten dropp amfetamin.
"Hei Mr. Fastlege. Jeg vil veldig gjerne gjøre akkurat den spesifikke dietten, så kan jeg få noe pepper som kan roe ned sultfølelsen litt?"

Neida. Alt handler om tilpassing, og kroppen din vil tilpasse seg. Gi det 1 uke, så er jeg ganske sikker på kroppen din og sultfølelsen vil tilpasse seg dietten din. Som nevnt over så tar efedrin bort endel av sultfølelsen.
Sist endret av Superspurv; 27. april 2019 kl. 16:55.
Krom, men tar en stund før det virker helt som det skal, men virker som du vil ha noe heftigere..

Acetyl L-Carnitine

Sprøyter med Methyl B12 hver tredje dag, men det er ikke sikkert du får tak i. Jeg hadde en lege her i Norge, og bestilte disse sprøytene fra apotek i Frankrike. Jeg fikk dem jo ikke for vektnedgang, men gikk ned mye, vektnedgang er også en virkning/bivirkning, men tror neppe det hovedsakelig er det Methyl B12 sprøyter brukes til. Satte sprøytene selv, subkutant.
Prøv å faste mer enn 2 døgn så du har brukt opp glukogenet i lagrene dine, da brennes fettet som er lagret i kroppen ved å bli omdannet til glykogen. Da snakker vi ketose og du pissser rett og slett ut fettet ditt!
Psykedelisk bakverk
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Prøv å faste mer enn 2 døgn så du har brukt opp glukogenet i lagrene dine, da brennes fettet som er lagret i kroppen ved å bli omdannet til glykogen. Da snakker vi ketose og du pissser rett og slett ut fettet ditt!
Vis hele sitatet...
Ja, han vil kanskje forbrenne noe fett i en dag eller to, så går kroppen i nødmodus og forbrenner muskler og lagrer fett som ellers ved for kalorifattige dietter, smart plan. Om han bare kutter karbohydrater derimot vil han kunne oppnå og kunne holde kroppen i ketose og fortsatt brenne fett, men da er det helt essensielt med økt inntak av proteiner og fett.
Er planen din å bruke dette resten av livet? Hvis ikke så kommer du til å gå rett tilbake til start igjen nå du slutter om du ikke får fatt på skikkelige rutiner rundt kostholdet... om du klarer å fikse kostholdet ditt i tillegg så vil vel medikamenter være unødvendig uansett
Hvis du skal kvitte deg med 10kg før sommeren som er like rundt hjørnet, så rekker du det kanskje med Carnivore, omad( one meal a day ) og litt cardio. Men husk å gjøre cardioen før du spiser, men egentlig er ikke cardio så viktig. Det er vanlig å miste cravings for junk etter ca 2-3 uker. Du kommer til å trenge ganske heavy med disiplin for å klare det, men etter 2-3 uker som sagt så er det stor sjanse for at suget er borte.

Eventuelt kan du også prøve bare OMAD og cardio. Prøv å holde karbohydratene lave på det ene måltidet for å bli værende i ketosis.

Hvis ingenting over frister, kan du prøve Gymnema Sylvestre. Her er en video som demonstrerer hvordan den urten fungerer https://www.youtube.com/watch?v=fGT5cISbXa4

Lykke til
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Urter, tilskudd, kjemikalier...whatever.

Du trenger kun en ting, INNSATS.
Kcal inntak som er lavere enn forbruk = ned i vekt.
Hvordan kan det da være et alternativ å bruke legemidler?
Vi snakker ikke rocketscience. Vi snakker life 101.
Sitat av FlyvendeVaffel Vis innlegg
Ja, han vil kanskje forbrenne noe fett i en dag eller to, så går kroppen i nødmodus og forbrenner muskler og lagrer fett som ellers ved for kalorifattige dietter, smart plan. Om han bare kutter karbohydrater derimot vil han kunne oppnå og kunne holde kroppen i ketose og fortsatt brenne fett, men da er det helt essensielt med økt inntak av proteiner og fett.
Vis hele sitatet...
Altså, når kroppen er i ketose er den allerede i nødmodus. Du vil ikke forbrenne muskler forann fett, uansett.. fett er et energilager som kroppen opprettet ved overspising. Og brukes ved enegriunderskudd over lengere perioder. Metabolismen kommer tilbake rimelig regelrett grafisk etter inntak av rett kosthold etter faste.

Les deg opp litt på temaet før du slenger ut påstander du definitivt ikke har lest deg opp på eller erfart. Fasting over lengere perioder har veldig heldige helsemessige fordeler. I Russland feks. Eksisterer fasteklikker med tilbud om behandling av sykdommer alt fra sukkersyke til cellegiftbehandling av kreft. Google it
Kjemikalier faktisk... Du kan jo prøve norovirus, rimelig effektivt.
Ketose er hardt, men fy faen til resultater! Onkelen min gikk ned 20kg sist gang han drev med det. Husker ikke over hvor lang tid, men han gikk ned fort nok til at du faktisk kunne se forskjell ifra uke til uke.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Kjemikalier faktisk... Du kan jo prøve norovirus, rimelig effektivt.
Vis hele sitatet...
Eller for den saks skyld Samonella-bakterier. Synes en Samonella er for pinglete, så kan en alltids prøve kolera. Er man fortsatt ikke fornøyd, så kan du ta å blande svisker, Dulcolax og lakserolje, og ta det på fastende mage også. Så skal en se, at kiloene bokstavelig bare renner av en.



Eller bare gi faen i å spise. Men du bør ta dette opp med legen din først. Etter en stund, så merker en ikke sulten noe nevneverdig. Særlig hvis det du spiser ikke er regelmessig. Da ungår du også hodepine, som kan komme av matmangel.
Jeg merker ikke nevneverdige problemer med å gå en dag uten mat. Men da om ettermiddagen, så blir jeg treig i hodet av lavt blodsukker. Hvis jeg sitter passivt, så blir ikke bludsukkeret så lavt, at jeg merker så mye. Men prøver du å gjøre noe litt tungt, så kan det hende du ligger rett ut, før du vet ordet av det. Skulle sage av en stokk med håndsag, da ble jeg plutselig veldig fort svimmel.
L-glutamin reduserer carb cravings.
Psykedelisk bakverk
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Altså, når kroppen er i ketose er den allerede i nødmodus. Du vil ikke forbrenne muskler forann fett, uansett.. fett er et energilager som kroppen opprettet ved overspising. Og brukes ved enegriunderskudd over lengere perioder. Metabolismen kommer tilbake rimelig regelrett grafisk etter inntak av rett kosthold etter faste.

Les deg opp litt på temaet før du slenger ut påstander du definitivt ikke har lest deg opp på eller erfart. Fasting over lengere perioder har veldig heldige helsemessige fordeler. I Russland feks. Eksisterer fasteklikker med tilbud om behandling av sykdommer alt fra sukkersyke til cellegiftbehandling av kreft. Google it
Vis hele sitatet...
Så nå som jeg er på diett ville jeg beholdt mer muskelmasse ved å ikke spise? Banebrytende vitenskap, skal sørge for å opplyse verden.

Kortvarig faste - ja for all del, det kan ha sine fordeler. Men langvarig som du sier? Ja, fett forbrennes av kaloriinderskudd over tid, men kaloriunderskudder bør for all del ikke overskrides over lengre periode. Det er åpenbart forskjell på faste i forbindelse med slanking kontra eksempelvis cellegiftbehandling.
Ingenting slår amfetamin/effedrin.