Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 14336
Sitat av Absurd Vis innlegg
Så du sier at psykose ikke finnes og det er derfor folk som HAR psykose bare snakker tull? hehe

Til admins: Skjønner ærlig talt ikke at dere lar dritt som dette stå på et diskusjonsforum.

Det kommer jo tydelig frem fra trådstarters inlegg at han etr et godt stykke inn i en psykose også, og når tråden har gått så langt og ikke kommet noen steder så tror jeg virkelig ikke den gjør noe godt for noen.
Vis hele sitatet...
Psykose eller ikke. Tråder som dette er gull. Det er dette som gjør freakforum til freakforum.
Professor
Trådstarter
Sitat av feitsomfaen Vis innlegg
Psykose eller ikke. Tråder som dette er gull. Det er dette som gjør freakforum til freakforum.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke noen freak. Er det mest fornuftige menneske du kan tenke deg, og et fornuftig menneske er ikke redd for å leke med språket.
Sitat av Absurd Vis innlegg
Til admins: Skjønner ærlig talt ikke at dere lar dritt som dette stå på et diskusjonsforum.

Det kommer jo tydelig frem fra trådstarters inlegg at han etr et godt stykke inn i en psykose også, og når tråden har gått så langt og ikke kommet noen steder så tror jeg virkelig ikke den gjør noe godt for noen.
Vis hele sitatet...
Det ville vært sensurering på det groveste. Jeg kan love deg at om tråder som dette hadde blitt fjernet på det grunnlaget du forklarer, så ville freak dødd ut relativt fort.

Freak har i stor grad fungert som en plattform der man kan ta opp tabubelagte emner og ytre seg slik man ønsker - selv for de som føler for å snakke om sine lovbrudd. Dermed så går du imot en del av funksjonen til freakforumet om du begynner å fjerne tråder fordi man misliker innholdet.

TS har da ikke brutt noen regler.
Æsj, jeg vil ikke bli sammenliknet med aper, TS Jeg føler meg så utrolig mye smartere enn de.
Sist endret av Superspurv; 7. juni 2019 kl. 16:36.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Jeg er ikke noen freak. Er det mest fornuftige menneske du kan tenke deg, og et fornuftig menneske er ikke redd for å leke med språket.
Vis hele sitatet...
«I'm a very stable genius»

Fra spøk til alvor. Enten er du bare svært dårlig på å formulere deg, eller så bør du søke hjelp.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Han troller garantert, jeg synes også freak har nådd ett nytt bunn nivå, når admins ikke sletter sånne obvious troll innlegg, siden de sletter seriøse innlegg som handler om metafysikk hele tiden!
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tror at vi lever i en simulator, har jeg psykose pga. denne tanken? Vi er alle mennesker/dyr, men vi tenker forskjellig.

Bare fordi jeg har en tanke som du ikke har så betyr det ikke at jeg har en alvorlig mental forstyrrelse som gjør at jeg har mistet kontakt med "virkeligheten" AKA psykose...

Hvem definerer hva en psykose er, og hvem oppfant ordet/begrepet "psykose"? Jeg er ikke enig med alt TS sier eller skriver, men verden og hjernen er alt for komplisert til å tolkes. Vi kan prøve å finne så mange objektive svar man vil ut i fra forskning og vitenskap, men hvem vet...

Kanskje det er TS som er "frisk"/er inne på noe, og det er du som har en "psykose".
PS: Jeg er full som et helvet (ironisk nok), slett innlegg hvis det ikke gir mening (ironisk nok)
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg tror at vi lever i en simulator, har jeg psykose pga. denne tanken? Vi er alle mennesker/dyr, men vi tenker forskjellig.

Bare fordi jeg har en tanke som du ikke har så betyr det ikke at jeg har en alvorlig mental forstyrrelse som gjør at jeg har mistet kontakt med "virkeligheten" AKA psykose...
Vis hele sitatet...
Du blir selvsagt ikke diagnostisert med hverken psykose eller noen annen psykisk lidelse fordi du tror på noe ukonvensjonelt. Det må et visst tap av funksjonsnivå i forhold til samfunnet til for at det skjer.
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av *pi Vis innlegg
Du blir selvsagt ikke diagnostisert med hverken psykose eller noen annen psykisk lidelse fordi du tror på noe ukonvensjonelt. Det må et visst tap av funksjonsnivå i forhold til samfunnet til for at det skjer.
Vis hele sitatet...
Er ikke en psykose definsjonen av å tro/ha ukonvensjonelle tanker? Som f.eks. å tro på at man lever i en simulasjon, eller at man snakker til Satan før man legger seg?

"Funksjonsnivå i forhold til samfunnet". Kan du utdype deg?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er ikke en psykose definsjonen av å tro/ha ukonvensjonelle tanker? Som f.eks. å tro på at man lever i en simulasjon, eller at man snakker til Satan før man legger seg?
Vis hele sitatet...
Nei. Det er for eksempel veldig mange ikke-psykotiske som snakker til Gud før de legger seg, og sikkert noen som snakker til Satan også.

"Funksjonsnivå i forhold til samfunnet". Kan du utdype deg?
Vis hele sitatet...
Det kan jo arte seg på veldig mange ulike måter, men hvis du har det bra og fungerer helt fint i hverdagen, jobb, skole etc så er det vel ingen grunn til å gi deg noen diagnose. Eksempler på dårlig fungering kan være om man blir paranoid og isolerer seg, ikke greier å oppføre seg adekvat på jobb, eller gjør farlige ting.

På de fleste psykiske lidelser, og mange fysiske for den del, kan også friske kjenne seg igjen i noen av symptomene. Men det skal altså litt mer til enn noen uortodokse filosofiske overbevisninger for å få en diagnose.
Sist endret av *pi; 7. juni 2019 kl. 22:48.
Professor
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg tror at vi lever i en simulator, har jeg psykose pga. denne tanken? Vi er alle mennesker/dyr, men vi tenker forskjellig.
Vis hele sitatet...
Jeg flirte når jeg leste dette. Tror du mener simulasjon. en simulator er som oftest en slik automatisk masasjestav som kvinner liker.

Simulasjonsperspektivet er absolutt ikke helt på bærtur, det er veldig interessant. Måten hjernen fungerer på er veldig likt en simulasjon. Måten kroppen på fungerer påer også likt en simulasjon. Alt dette kan vi jo til en viss grad simulere i dag.

men så har du omegatriangelen: kropp,sinn,ånd. Der ånden er det en aldri kan gripe tak i. Religionene tror kanskje at de klarer å si noe om ånden, men det gjør de ikke.

Frelseren, Gud, den hellige treenighet osv ... osv ... er programmer/perspektiver.

Men ... å livet som en automatisk masasjestav er egentlig ganske fristende. Spørsmålet er for hvor mange? og for hvem? Det finnes også menn som bruker automatiske masasjestaver. Da er det bedre å leve livet i guds rompe, selv om dette er subjektivt, er jeg absolutt sikker i min sak.
Sist endret av Hans Høyhet; 8. juni 2019 kl. 09:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Jeg flirte når jeg leste dette. Tror du mener simulasjon. en simulator er som oftest en slik automatisk masasjestav som kvinner liker.
Vis hele sitatet...
H*n bruker ordet simulator helt rett. Det du tenker på er stimulator. Ikke så lett, dette språket...
En jeg gikk på ungdomsskole og videregående med fikk en psykose og i den psykosen angrep han familiemedlemmer til en venn av seg med kniv. Da kjenner jeg det er litt provoserende å lese fra TS at psykose er en fin ting.

Altså, en rolig og ordentlig person som ikke hadde gjort noe lignende tidligere, men som fikk en rusutløst psykose og hadde ikke kontroll over hva han gjorde.
Sist endret av Veggen; 10. juni 2019 kl. 03:57. Grunn: Fjernet tekst som kom med dobbelt.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Uten språket er vi apekatter.
Vis hele sitatet...
Men... yo... apekatter har da for faen språk de også. De er flokkdyr, akkurat som oss, og kommuniserer faktisk ikke bare non-verbalt, men bruker også elementer som syntaks og setningslignende brøl når de skal melde shit fram og tilbake til hverandre i jungelen.

CHECKMATE.
END OF DISCUSSION.

Freakforum 1 - Hans Majestet 0