Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1466
Hei folkens! Er helt ny på forumet her og har ikke gjort meg helt kjent med reglene enda, så jeg håper denne tråden er innafor.

Bandet mitt "Kalandra" flytter nå fra England til Norge og holder på med å gjøre ferdig vår første skive. Det jeg da lurte på er om noen av dere stolte Nordmenn syntes musikken faller i smak?
Det blir hardt å "starte på bånn" i et nytt land og jeg prøver å få huet mitt rundt hva Nordmenn syntes om musikken!


https://soundcloud.com/kalandra

Not Some Fairytale - Musikkvideo - https://www.youtube.com/watch?v=th6inA5y1TU

Sell Your Voice - Musikkvideo - https://www.youtube.com/watch?v=no_VTPlBm58

What say you?
Nå ble jeg imponert. Dette er bra greier! Begge musikkvideone er bra produsert, og musikken er av høy kvalitet. Dette er ikke en sjanger jeg er vel bevandret i, men dere har fått en ny fan
The Man In Black
Dovregubben's Avatar
Veldig bra musikk og bra musikkvideoer. Spesielt den første. Lykke til med å starte i Norge!
Not some fairytale: 1:04: Her skulle det vært skikkelig metal. Savner det riktige løftet i låta. Men det er bedre enn mye annet, dog. Det kunne blitt skikkelig stort. Grunnlaget er der.

Sell your voice: Half decent. Ikke ofte jeg liker noe nytt i dag. Få kledd opp trommisen i noe litt mer likandes, rent svart, for eksempel. Og litt mer intensitet fra alle musikerne i scenene. Like mye som sangeren gir.

Half decent! Gjør det mer metal-aktig, få inn noen skikkelige råe kostymer, så kommer dette til å slå an stort. Stemmen er ok og kan løfte bandet til høyden det trenger. Jobb videre.
Jeg får si meg uenig i kommentaren over meg her. Gjerne spill tunge partier, men jeg synes ikke dere bør bevege dere i retningen mot metal. Jeg liker at det dundrer og fenger, men gjerne litt down-tempo.

Personlig hadde jeg likt om dere holder dere til den folke-aktige sjangeren dere er i nå. Bare jobb med å få finpussa den så godt dere kan. Vokalisten er helt fantastisk å høre på. Synes hun har en perfekt balanse i vokalbruken sin. De gangene hun kommer med disse folkemelodiene er perfekt timet synes jeg. Det er fristende å ta helt av, og synge Pål sine høner-melodier hele tiden, men det er fort gjort at det blir for mye.

Gleder meg til å høre nyskiva deres. =)
Veldig bra kvalitet på musikerne i bandet, det hører man veldig fort. Det er også veldig bra produsert og mikset.
Flott vokalist, kul bruk av stemmen, og mye fristende gitarspill osv som akkompagnierer vokalbruken bra.

Det eneste jeg har å utsette er at jeg ikke finner noe særlig "folk" i det. Svært lite som minner meg om noe folkemusikk i det hele tatt, så vær litt varsom med å labele dere "folk" som hovedbanner.
Men men, flisespikkeri og bagateller, det er bare pedanten i meg som tenkte jeg skulle gi et lite pirk på akkurat det der
Mulig jeg bare er en grinebiter, men akkurat når det gjelder folkemusikk er jeg en hardcore motherfucker!

Få på noe skikkelig skeve melodier og toneskalaer, slik man finner i folkemusikken, eller bruk en av de feite norske taktartene vi har, så blir det riktig så folk fort, vil jeg tro.
Det kan bli jævlig fett om dere tar f.eks valdresspringar-takta og lager noe med den som utgangspunkt. (jeg kjenner noen som kjenner noen i bandet deres, og jeg veit noen av dere er fra Valdres-traktene, så bare kjør på )

Stå på videre, folk gjerne opp shiten to hakk, tror det kan bli fett!
Gi ut plate. No. Med ein gong!
Som en mer behagelig engelsk versjon av Valkyrien Allstars. Digga det!