Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 4068
Hallo! I sommer så hadde jeg en liten fest hjemme. Jeg hadde lest ettellerannet sted at vis man tok sprit i bongen, istedenfor vann så ville man få en bedre effekt.. vet egentlig ikke hvorfor eller noe, så jeg tenkte hey, kanskje det blir kult! Så jeg henta bongen min (hjemmelaget) og fyrte opp en sigarett med 40% Viking oppi. Dro noen inn og kjente ingenting. Så vi sendte den rundt, ca 3 stk.
Når sigaretten var slutt så blei alle sammen svimle og helt deorientert. Alle sammen som prøvde hadde røyket før, eller røyker. Kan kanskje sammenligne det med å bli full/brisen bare helt klar i hodet. Så kan kanskje noen forklare hvorfor dette skjedde?
jeg har røyket en del fruktobakk ifra stor hubbly/hookah/vannpipe og har da selvfølgelig prøvd denne "myten" om at man blir full om man bruker sprit istedenfor vann i vannpipen. jeg og mine kompiser merket aldri noe av det og var like edru gjennom en hel kveld ved å røyke med forsåvidt ifra 40% helt opp til 80% sprit i vannpipa..
Jeg mener å hatt lest ett sted at dette bare er bullshit, altså at man ikke oppnår noe effekt.. for meg virker dette logisk, da jeg sammenliger det med å ta spritflaska til munnen og begynne å suge luft ifra flaska. i vannpipe/bong blir ikke væsken varmet opp nok til at noe skal fordampe, nå er ikke jeg noe særlig god i kjemi så correct me if i'm wrong.
for å oppsumere: det funket ikke da vi prøvde det.
Funker det å koke spriten å puste inn dampen? altså helle sprit på en glass flaske også tenne på med lighter under for å dampe?
Alkoholen fordamper ved 78,29°C, så ja. Det går
Problemet blir vel å holde i den, så du må nok ha et slags stativ. Hørt om folk som bruker tørris og sånn bensinstasjons-kopp med et lite hull i så dampen kommer ut derfra, men vet ikke om det funker. Men begge deler burde funke.

Tror nok at mye kommer til å gå tapt uansett, men det beste hadde vært en sånn maskin som krystalliserer væsker (beregnet for saltvann) og tømme spriten oppi der.
Vi har sånn fukt maskin som ikke varmer opp vannet men ved vigrasjon får det til å fordampe... hadde det funket å helle 1-2 liter sprit oppi der? fylle rommet med sprit damp
Fyller ei gryte med sprit og setter den på svak varme og når det begynner å fordampe tar du et håndkle over hue og begynner å puste inn dampen.
Eller legger på et lokk med hull i og kobler på en slange som du puster inn med. Blir uansett jævli varmt.
Er dette særlig sunt da? Å få spritdamp ned i lungene mener jeg?
Sitat av FredrikThaMan Vis innlegg
Er dette særlig sunt da? Å få spritdamp ned i lungene mener jeg?
Vis hele sitatet...
å drikke er vel heller ikke særlig sunt for levra di?
skål
Du kan jo kjøpe deg en AWOL alkoholinhalator
eller så kan du jo bare snorte spriten
kan det stemme at dere kanskje rett å slett fikk nikotin sjokk av siggen dere fyrte opp med bongen?
Det kan egentlig høres logiskt ut sjangle!
Er dere vandt med å røyke enten tobakk eller urter? Er dere vandt med å røyke noenting i bong?
det finnes videoer av folk som røyker sprit på youtube. søk på smoke vodka eller noe
Mitnick's Avatar
Trådstarter
41 3
Sitat av møkk Vis innlegg
Det kan egentlig høres logiskt ut sjangle!
Er dere vandt med å røyke enten tobakk eller urter? Er dere vandt med å røyke noenting i bong?
Vis hele sitatet...
Ja. Har røyker selv før. Nå er det bare fest røyking. De andre røyker fast.
Ja, tror nok heller dette var bare mind-fucking. Men noen smarte hoder som har noen innspill så speak out my friend
▼ ... over en måned senere ... ▼
Inbiller meg at spriten muligens kan filtrere mer av røyken og kanskje til og med virke ødeleggende?
Det høres ganske logisk ut, spesielt hvis man bruker cannabis. THC knytter seg jo faktisk til sprit. Tror det resulterer i at noe THC blir værende igjen nede i vannpipa fremfor at spriten blir med opp...

Må prøve dette en gang
kan du ikke bare drikke spriten din, så er du sikker på at det funker
Vet det er mange som får store problemer med magen etter oralt inntak av alkohol, selv forsvinnende små mengder. Det kan jo være en grunn til å prøve alternative metoder.
Når du ikke har peiling på hvor farlig noe er så er det vel rimelig IDIOTISK å foreslå noe, syns du ikke?
Sitat av sintkar Vis innlegg
Ta heller å skyt spriten i stede for å røyke den. det burde funke, hvor farlig det er vet jeg ikke..
Vis hele sitatet...
Livsfarlig.

Men det er mulig hvis du har legesprit og er svært forsiktig.
Sitat av sintkar Vis innlegg
Ta heller å skyt spriten i stede for å røyke den. det burde funke, hvor farlig det er vet jeg ikke..
Vis hele sitatet...
Du hadde fått en skyhøy promille med en gang. Det er ganske så farlig!

Edit: Husker han i serien "RAN" gjorde det, for å "bivse" at han hadde vert hjemme å drokke hele kvelden

Edit2: Post nummer 100
Sist endret av A-H; 14. april 2009 kl. 17:18.
Sitat av -=Insane=- Vis innlegg
fylle rommet med sprit damp
Vis hele sitatet...
hva med å kaste sprit på en badstueovn, i stede for vann. da fordamper spriten, og du får fullt hele rommet med spritdamp! hørtes noe dyrt ut men..
kjedelig streiting
Sitat av RubiksRune Vis innlegg
hva med å kaste sprit på en badstueovn, i stede for vann. da fordamper spriten, og du får fullt hele rommet med spritdamp! hørtes noe dyrt ut men..
Vis hele sitatet...
Jævlig lurt hvis du har lyst til å dø! Spritdamp brenner like bra som bensin for og si det sånn. Og fyller du ett rom med damp, så er alt du trenger en liten gnist fra stikkontakta.
Har bare skumelest på page 2, men kan GARANTERE att det var placebo eller nikontinsjokk.
det som er farlig når du har det oppi en kasserolle og håndkle over hue, er at det pluttseli smeller no jævli, så tar du litt for mye så blir det tidlig kveld. hehe ;p

btw.
det med å tømme litt sprit på badstueovn funker fett! ble svinfull hele gjengen som satt der inne, brukte ikke mye sprit heller
Sist endret av Acid00; 14. april 2009 kl. 19:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
selv om du røyker så er det veldig lett å få nikosjokk med bong da!
Jo det var vel dumt av meg, men er vel også rimelig idiotisk å røyke sprit da?
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Vil tippe på placebo effekt. For når alkohol koker, forsvinner etanol forbindelsene i stoffet, og du får i praksis ikke noe alkohol.
Så når alkohol koker så får du ikke etanolholdigdamp? Denne dampen er heller ikke brennbar og kan ikke avkjøles til etanol igjen?
Kan du da forklare meg hvordan man destillerer sprit?
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Var dårlig formulert av meg :P men jeg mener da å huske at jeg lærte i naturfagtimene at om man koker alkohol så danner det nye forbindelser, som gjør at det ikke lenger gir rus effekt. Men for all del, jeg kan godt ta heilt feil nå :P så ikke drep meg om det er helt på trynet
Dette ville jeg absolutt ikke gjort. Hvorfor skal du trekke alkoholdamp ned på lungene og få ingen eller liten effekt, istedenfor å ta deg en shot og heller røyke bongen din skikkelig?