Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2998
vet dere medrøykere noe om man blir høyere/steinere jo lengre man holder inn røyken på lungene? jeg har jo selv røyket min del, men har aldri funnet et eksakt svar. Jeg for min del tror at jeg blir mer gåen om jeg holder inn røyken så lenge jeg kan, men det kan kanskje ha noe med at jeg har dårlig kondis og ikke klarer å holde så lenge, dermed får "pusteanfall" etterpå og blir helt gåen av det..
Jeg vil paastaa at du blir fjernere, bare hold lenge saa kommer det ikke noe royk ut igjen, og kommer det ikke ut saa er det i kroppen din.

Saa ja blir fjernere, er jo derfor vi har "indianeren"
Jeg holder holder inn max 2-3sekunder etter at jeg har sluttet å trekke inn. Er vel minimalt man får ut av å holde røyke inne noe lenger. Jeg har har gjort mye av begge deler og kan ikke si jeg merker så mye forskjell. Fjern blir jeg uansett. Uansett er det jo ikke noe vits å skade lungene mer enn høyst nødvendig.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Man sier iallfall at man skal holde røyken nede i lungene så lenge som mulig, slik at lungene får mer tid til å ta opp THC eller noe. Det høres iallfall logisk ut
...men tiden du holder det inne er på ingen måte proposjonal med hvor fjern du blir. Ja, du skal ha det ordentlig inn, men røyker du vanlig joint er det ingen grunn til å sitte og tviholde på hvert eneste trekk - inn, inn, chill, ut. Greit å få bongetrekket ordentlig inn, men kan du røyke er det ikke noe å stresse særlig med. Mengden røyk som slipper ut igjen avhenger av hvor godt du trakk, og hvor mye sigarett du hadde i - mye av cannabisrøyken vil "forsvinne" ettersom veggene i lungene suger til seg virkestoffer.
Okay en grei test. 2 like trekk, hold ett lenge og det andre som et chill trekk. Det kommer mer royk ut av det chille trekket enn av det du holder lenge. Da sier logikken meg at da blir du fjernere av og holde trekket lenge.
Det er faktisk gjort undersøkelser som viser at det å holde røyken nede lenge gir liten effekt (annet enn at lungene blir mer skadet).
Tja, jeg vet ikke helt om det gir bedre effekt, men jeg pleier å holde på røyken lenger enn med vanlig sigg. Veit egentlig ikke om det gjør noen forskjell... Spesielt med bong pleier jeg det (så at noen nevnte noe om det over her også).
Leste et sted at det ikke var vits å holde røyken i lungene mer en 4 sekunder for da er all thc tatt opp, og lenger en det er bare unødvendig skadelig for lungene. Men jeg har ikke noen kilder å referere til så om dette er helt sant vet jeg ikke.
Hvorfor blir man da mer lok med aa holde royken lengre nede hvis det ikke skal vere noe virkning i det?
Vel, om du testet ved å lage mekk, dele i to hauger og trekke først det ene, så det andre for å se på røyken er det vel heller tvilsomt at du er sikker på nøyaktig hvor lok du ble. At forskjellen skal være så voldsom at du ikke har noen problemer med å si at det ene gjorde deg bare såååå mye mer loka høres også rart ut... Husk at det gjerne er nikotinen som gir mye av "smellet" når du sitter og trekker på bongen.

...sitter man 2 stk. og røyker indianer holder man vel gjerne ikke røykene nede særlig lenge?
Nei ikke paa 2 stykker, men er du 4-5 saa kan det ta litt tid^^

Jeg tenker paa joint og ikke bong med den testen, sier seg ogsaa selv at forholdene og tilstanden maa vere like. for ogsaa faa et mer riktig inntrykk.
Det som jeg har hørt er at cannabis røyk tas ikke opp i lungene vist den ikke er i bevegelse. Så og holde den inne vil gjøre lite for deg bortsett fra å ødelegge mere av lungene. Derimot vist du puster røyken ut og in så ville du bli mere rusa. Eksempel du har en pose som du puster ut og in av noen ganger eller bare blåser litt av røyken ut så suger du den in igjen.
Du burde holde røyken nede ca 5 sek, etter at du har trukket ned det er det som gir best effekt, ialefall for meg.
Merker det spesielt godt når man røyker marijuana (ikke hashish), at man blir mer fucka, jo lengre man holder røyken inne etter å tatt ett trekk av en joint...
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Jeg kom tilfeldigvis over noe Jørg Mørland sa om dette en gang.

Mht cannabisrøyking mener jeg det er gjort studier som har vist økende opptak av THC dersom du holder røyken inne lenge , men det er klart at dette gjelder ikke for all "evighet".THC er et molekyl som relativt raskt penetrerer lungesekkene og jeg antar , men vet ikke , at mesteparten av absobsjonen vil være unnagjort i løpet av 5 - 10 sekunder.
Vis hele sitatet...
Man tar nok opp mer ja, det føles hvertfall slik synes jeg.
Poenget er allikevel tiden det er nødvendig å holde det inne. Røyker man litt bong blir man fort herdet, og så snart trekket er inne kan man godt holde det inne omtrent så lenge man kan holde pusten, uten at det egentlig er nødvendig å holde pusten i mer enn f.eks. 5-10 sekunder, som her nevnt(som vel er rimelig plausibelt).
Har ikke lest hele threaden så noen har gjerne sakt dette, men du blir ikke fjerner av å holde røyken lenger, THC blir absorbert av lungene på veldig kort tid, rundt 3 sec..Så hvis du holder røyken lengre er det bare mer tjære og dritt som blir sittende i lungnene. For de som "føler" de blir fjernere må jeg nok sprekke bobblen for å si at det er nok bare en Placebo effekt...
For meg høres det ganske logisk ut at kroppen tar til seg mer THC til lenger røyken er i lungene! Jeg føler iallefall at dette er tilfelle, men kan være at jeg tror det og dermed inbiller meg det;P
arkanoid: aka placebo
Har aldri brydd meg om det der... Funker uansett. =) Neste test er 1g som stikkpille.
rcW: Seriøst? Stikkpille? Lol, rapporter plx

Jeg vil si man får bedre effekt ved å holde røyken lenger inne. Men det er vel forskjellig fra person til person.
har lite eller ingenting for seg i følge min erfaring. grunnen til at du kanskje føler deg mer skev etter å ha holdt røyken inne lenge, tror jeg nok har mer med oksygenmangel å gjøre...... du blir rett og slett svimmel som følge av mangel på oksygen..........