Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 15127
Hvordan er det å snorte Heroin? og hvordan går jeg frem, tilbereder heroinen?

jeg har ikke prøvd heroin før, og det er ikke aktuellt å røyke eller skyte, så da er eneste alternativet mitt å snorte
Sist endret av Roskilde; 8. september 2013 kl. 21:00.
Du forbereder deg på akkurat samme måte som om det skulle vært speed eller coke. Mekke en liner og la det stå til. Ække verre enn det. God fornøyelse! Men husk; ha en bøtte lett tilgjengelig
Sist endret av sth; 8. september 2013 kl. 21:10.
haha! i will
Sitat av sth Vis innlegg
Du forbereder deg på akkurat samme måte som om det skulle vært speed eller coke. Mekke en liner og la det stå til. Ække verre enn det. God fornøyelse! Men husk; ha en bøtte lett tilgjengelig
Vis hele sitatet...
Utover dette sjekker du naturligvis også opp hva som er en fornuftig dosering for en førstegangsbruker. Heroin er ikke speed.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Lykke til, husk å les deg opp endel før du tar og du er 100% sikker på at det er noe du vil.


inb4 at det kommer en moralhore.
Melder meg som "moralhore".

Anbefaler deg å tenke deg godt om før du gjør noe. Klarer du ikke finne ut hvordan man skal forberede det, er du i mine øyne ekstra utsatt for å ha et uforsvarlig bruk.
Om du absolutt skal gjøre det, sørg i det minste for å skaffe deg rene saker og at det alltid er bedre å ta for lite, enn for mye.
Ikke snort heroin vær så snill. En kompis ble lurt med heroin istedet for speed og blacka out og ristet på gulvet. Fraråder dette på det sterkeste, men jeg er ikke moren din så gjør hva du vil.
Parkettetterligning
Kan jeg spørre hva som gjør det uaktuelt å røyke? Kan ikke mye om heroin.
Drit i heroin, heller prøv morfin/bupremorpfin osv... Det er på Heroin du går for langt, UANSETT. Stay away, og hold deg vekke ifra folk som tilbyr deg slike ting.

EDIT: Pulp Fiction anyone?
Sist endret av Crazy_Bitch; 8. september 2013 kl. 23:40. Grunn: .,.
Jeg skjønner heller ikke hvorfor du ikke kan røyke det som en annen spurte om?

Du trenger forsåvidt ikke noen andre forberedelser enn å legge det opp i linjer, om du først har bestemt deg for å snorte det.
Er bare og legge opp bitte små linere, vente halvtime se ann formen og snorte videre.. bare ikka ta for store.. er ikke som makka el cola. fort gjort og ta O.D minus er sterke saker..
Altså, er du lur så snorter du det ikke, skyter du det ikke.. Bare la det være. Enkelt og greit.
Er tross alt det tyngste stoffet du kan få tak i, og ut i fra det jeg har sett og lest så er det heller ikke særlig gøy.
Takk Crabman, og dere andre

så hvisjeg har forstått det rett, så begynner jeg i det SMÅ, altså, det bittesmå

grunnen til at jeg ikke kanrøyke det er fordi at ejg bor hjemme, og fostermora mi, lukter aaalt!:P
Sitat av Roskilde Vis innlegg
Takk Crabman, og dere andre

så hvisjeg har forstått det rett, så begynner jeg i det SMÅ, altså, det bittesmå

grunnen til at jeg ikke kanrøyke det er fordi at ejg bor hjemme, og fostermora mi, lukter aaalt!:P
Vis hele sitatet...
Stemmer! have fun =D
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av wopah Vis innlegg
Altså, er du lur så snorter du det ikke, skyter du det ikke.. Bare la det være. Enkelt og greit.
Er tross alt det tyngste stoffet du kan få tak i, og ut i fra det jeg har sett og lest så er det heller ikke særlig gøy.
Vis hele sitatet...
Tror du virkelig at heroin ikke er den beste rusen du kan få? Eller så hadde ikke folk kastet bort hele livet sitt for å ta et stoff.

Har ikke tatt det selv, men ser for meg at det må være noe av det beste rusmidlet du kan prøve.
Det ER det beste man kan prøve, er en grunn til at folk sjeldent klarer og slutte etter bare få uker på det.. Beste rusen jeg har opplevd noengang... skremmande godt... Men en gang i året er lov... :P
Jeg ville anbefalt å røyke heroin/chasing the dragon fremfor å snorte det. Saken er den at man lett kan få i seg for mye. En liner her, en liner der. Man mister dømmekraften utrolig lett når man først har blitt ruset. Ulempen med å røyke det er at man lett kan feile hvis man aldri har gjort det før.

Det er altså to hovedtyper av diamorfin og diamorfine base, som er brun heroin. Vi har også diamorfin hydroklorid og det er den hvite. Forskjellen på disse er blant annet at den brune ikke lar seg løse opp i vann like lett, og det er mindre rent enn hvit heroin. Noe som gjør den mindre potent enn hvit i samme doseringer. Men den brenner på lavere temperatur enn hvit, og egner seg derfor mye bedre til røyking.
Men som andre påpeker over her er problemet at det kan være vanskelig å vite hva man får ettersom fargen kan variere. Dette kan komme av bare små forskjeller i bruk av ulike kjemikalier og prosesser. Dette kan altså utgjøre denne variasjonen. Har du sett på Breaking bad er dette et godt eksempel. Samt at det kan/og ofte er kuttet med noe av mellommenn. Husk at dette kommer i mange ledd. Hvit heroin kan gjerne være beige, og tatt for å være brun heroin. Variasjonen i farge inkluderer også off-white og rosa (kalt pink rocks). Så hva ville vært mitt tips? Bruker huskeregelen. Brun heroin krever en type syre for å løse seg opp og den hvite ikke trenger dette. Noe hvit heroin kan trenge litt mer tid grunnet urenheter, dog. Så, du kan altså ikke alltid bare se på heroinen og definere hvilken type det er.

Anbefaler deg å sjekke ut http://www.thegooddrugsguide.com/heroin/index.htm

Ellers har vi også min tråd om Heroin. Alt fra diskusjoner til informasjon. http://freak.no/forum/showthread.php?t=237331

Jeg har også en rapport fra da jeg snortet heroin. Denne heroinen var beige, og vi overdoserte såppas hardt at det ikke lignet grisen. http://freak.no/forum/showthread.php?t=213959

Legger ved en tråd om førstehjelp også. Vet aldri når det kan behøves. http://freak.no/forum/showthread.php?t=218483

Vil du ha min mening må jeg nesten si at det er en dårlig plan. Heroin er ikke noe leketøy. Skal man prøve dette må man ha stålkontroll. Ikke la seg friste til "bare enda en dag til". Til slutt kan det bli en vane. Du må rett og slett kjenne deg selv og dine grenser hundre prosent. Personlig gjorde jeg utallige søk etter informasjon før jeg gjorde det og snakket med erfarne mennesker. Grunnen til at jeg valgte å gjøre dette har jeg forklart i rapporten min. Gjør jeg det igjen? Nei. Det var jo heller ikke formålet. Uansett, anbefaler ingen å prøve dette. Heroin kan styre deg, alt du gjør, alt du tenker. Det blir som et slags forhold.

Håper noe av dette hjalp!

Mvh
Lucy

ps: Heroin er ikke spesielt morsomt. Det virker dempende på sentralnervesystemet generelt, og er bedøvende. Dette virker nemlig på opioid-reseptornivå (μ-, κ- og δ-reseptorer. Som vi vet gir dette en del uønskede bivirkninger, Analgesi, svimmelhet, døsighet, kvalme og brekninger, respirasjonsdepresjon, sedasjon og annet snadder. Morsomt er ikke et ord jeg ville brukt om noen opiater, akkurat. Behagelig, deilig, euforisk og komfortabelt? Heller det. Og jævlig kjedelig.
Sist endret av Lucy In The Sky; 9. september 2013 kl. 12:05.
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Tror du virkelig at heroin ikke er den beste rusen du kan få? Eller så hadde ikke folk kastet bort hele livet sitt for å ta et stoff.

Har ikke tatt det selv, men ser for meg at det må være noe av det beste rusmidlet du kan prøve.
Vis hele sitatet...
Jo, såklart men det er også veldig lett og forutse hvilken retning livet fort kan ta senere. Så noen ting er det bare best og holde seg unna, man vet aldri hvordan en reagerer. Og går det galt går dette uttover flere enn bare deg selv, og jeg synes det er viktig og tenke over.
Det stemmer at det ikke er noe GØY stoff, med tanke på følgene det har når du blir bruker av det. Men det gir en deilig rus.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Tror du virkelig at heroin ikke er den beste rusen du kan få? Eller så hadde ikke folk kastet bort hele livet sitt for å ta et stoff.

Har ikke tatt det selv, men ser for meg at det må være noe av det beste rusmidlet du kan prøve.
Vis hele sitatet...
Dette forutsetter at dragningen mot et stoff er direkte proporsjonal med rusopplevelsen. Ettersom at dette er alt annet enn tilfellet holder ikke resonnementet ditt vann.

Mdma f.eks vil mange oppleve som en langt "bedre" rusopplevelse. Du ser ikke mange mdma-junkies på plata av den grunn.

Sitat av Roskilde Vis innlegg
Takk Crabman, og dere andre

så hvisjeg har forstått det rett, så begynner jeg i det SMÅ, altså, det bittesmå

grunnen til at jeg ikke kanrøyke det er fordi at ejg bor hjemme, og fostermora mi, lukter aaalt!:P
Vis hele sitatet...
Lukten er svært svak og fordufter fort.

For.vrig er det bare å gjøre som alle sier, - starte i det små. Kan nevnes at heroin ofte tar lang tid før det kicker sammenlignet med andre stoffer en sniffer.Gi det minst 20 min før redosering.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Roskilde Vis innlegg
Takk Crabman, og dere andre

så hvisjeg har forstått det rett, så begynner jeg i det SMÅ, altså, det bittesmå

grunnen til at jeg ikke kanrøyke det er fordi at ejg bor hjemme, og fostermora mi, lukter aaalt!:P
Vis hele sitatet...
Ut i fra at du har ei fostermor...

Dette er ikke moral-horeri. Det er en sånn greie du bare ikke gjør.

Hvor mange ganger har du ikke lest i avisa eller hørt den klassiske historia hvor noen starter med heroin i tenårene og ikke kommer ut av det, men sitter på plata og blir intervjua av en journalist?

Veit det er meningsløst å prøve, men kan jo ikke skade annet enn at folk kjefter litt på et virtuelt forum og kaller meg moralhore.

Men en tenåring er rett og slett dum, ser tilbake på meg selv, da jeg var en tenåring. Fy faen så teit jeg var. Men heroin-teit, det var jeg ikke. Kanskje du har lyst til å gi livet en sjanse? Istedenfor å være en sånn jævla pyse som må ruse seg for å få livet til å gå i rundt?
Det er ikke bare du som har hatt det fælt i livet og veldig mange klarer seg uten å starte voksenlivet med heroin-snorting.

Ikke vær en av dem.
Flere enn meg som ser dobbelt med en gang man når en rus som er verdt noe? o.O ødelegger alt for min del
Hei. Hvis du først skal ødelegge den potensielt lyse fremtiden din med tung rusavhengighet, burde du absolutt slå til nå mens du fremdeles er dum nok til å ta den første doseringen. Når du kommer ut av reiret til fostermor kan det nemlig hende du har nok kunnskap og hjerneceller til å tenke i mer fornuftige baner, og da kan det være for sent! Ikke kast bort tiden på vanlig alkohol, sigg og snus. Hold deg til stoffer som gir ordentlig rus! Sånt som maltrakterer både fysikk og psyke, som man føler et rent helvete av å ikke få når man først er avhengig, slik at nesten er helt umulig å slutte. Heroin tror jeg er best til dette. Skal du bli ordentlig narkoman burde du dessuten anskaffe boblejakke, lyse jeans, og helst anlegge en kort mohawk med glattbarberte sider. Flytt til nærmeste by med parker og undergrunnsbane, så har du et sted å henge. Da blir du narkoman med stil!

Lykke til!
Føler meg som supermann av å ha drevet med heroin (1 gang sprøyte, mest snorting) kanskje 20-30 ganger i 2-3 mnd og slutta uten problem, etter å lese disse innleggene her (fikk dog milde fysiske abstinenser). Eller er det slik at det bare er super-avhengighetsskapende for de som blir midlertidig friske fra det de sliter med?
Så snart du begynner å snorte, kommer du nok til å skyte også. Good luck chuck, lite smart.
Har prøvd det meste av dop, men aldri Heroin. Burde være en grei regel å forholde seg til. I mitt tidligere rusmiljø var det såpass tabu med heroin at navnet ble ikke nevnt en gang. Dette var house miljøet på slutten av 90 tallet.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Eller er det slik at det bare er super-avhengighetsskapende for de som blir midlertidig friske fra det de sliter med?
Vis hele sitatet...
Der har du svaret.Det er som oftest folk som sliter med diverse psykiske plager/traumer som forelsker seg helt i minus,finnes såklart unntak,men de fleste som hekter seg har problemer i livet fra før.
Fytti helvete nok en gang..... Trådstarter spurte et enkelt spørsmål og en gjeng ungdommer begynner og spamme tråden med masse moralpreke-dritt.

Man blir verken fysisk eller psykisk avhenging av en linje eller to med heroin. Man blir avhengig av bruk over tid. Om trådstarter har lyst til og prøve en lisse med heroin opp i nesa så er det hans helvetes problem (det er egentlig ikke et problem, prøver bare få fram poenget). Latterlig
Sitat av ShadowFiend Vis innlegg
Fytti helvete nok en gang..... Trådstarter spurte et enkelt spørsmål og en gjeng ungdommer begynner og spamme tråden med masse moralpreke-dritt.

Man blir verken fysisk eller psykisk avhenging av en linje eller to med heroin. Man blir avhengig av bruk over tid. Om trådstarter har lyst til og prøve en lisse med heroin opp i nesa så er det hans helvetes problem (det er egentlig ikke et problem, prøver bare få fram poenget). Latterlig
Vis hele sitatet...
Ja helt forferdelig med folk som advarer mot all faenskap heroin vanligvis bringer med seg. Tenk å være så egoistisk å advare! Huff og huff!
ArbeidsledigProletar
Sitat av ShadowFiend Vis innlegg
Fytti helvete nok en gang..... Trådstarter spurte et enkelt spørsmål og en gjeng ungdommer begynner og spamme tråden med masse moralpreke-dritt.

Man blir verken fysisk eller psykisk avhenging av en linje eller to med heroin. Man blir avhengig av bruk over tid. Om trådstarter har lyst til og prøve en lisse med heroin opp i nesa så er det hans helvetes problem (det er egentlig ikke et problem, prøver bare få fram poenget). Latterlig
Vis hele sitatet...
Ærlig talt.
Men altså, her er det snakk om noen i et fosterhjem, aka under 18 som spør om instruksjoner for snorting av heroin.

Har du VIRKELIG et problem med at folk fraråder tenåringer å snorte heroin?
Mener du det du skrev der?

Og jo, å bli psykisk avhengig kan man vel bli etter én linje. Dette viser jo at du ikke engang vet hva psykisk avhengighet er.

Det har med lyst og selvkontroll å gjøre. Når lysten overgår selvkontrollen er du psykisk avhengig. Har ingenting med abstinenser å gjøre, som man da ikke kan oppnå etter ei "lisse". (kan bruke litt hersketeknikk jeg også da, og peke på din håpløse bruk av kjønn)

I det minste var min "undgomsspam" on topic. Det er ikke din post.
Opiater må være de kjedeligste stoffene som finnest. Har aldri tenkt å prøvde dem, ikke fordi jeg er redd og tenker at stoffet er for "hardt", men opiater mangler alt det jeg leter etter i et rusmiddel. Man blir ikke i festmodus, gira, sosial, men heller motsatt på alle de. Eneste plassen opiater hører hjemme er på sykehus, typ narkose . For det er alt det er, narkose, en tilstand der man ikke er i stand til å forsvare seg mot folk og trusler. Uppers gir deg i hvertfall en fordel der. Er ikke i mot downers.. er jo tross alt stor fan av benzos, noe jeg har hatt det moro med i mange sammenhenger. Prøv heller meth, når du likevel går den harde veien, ikke at det er noe "sunnere", men synst det gir mer positive effekter, mer sosialt, og virker generelt som et mindre egoistisk stoff.. med mindre man blir lett avhengig og begynner å skyte greiene da.. skal jo innrømme at alle stoff kan være jævlige hvis man blir lett avhengig.
Sitat av Deagleflyndre Vis innlegg
Opiater må være de kjedeligste stoffene som finnest. Har aldri tenkt å prøvde dem
Vis hele sitatet...
Der kunne du vel egentlig bare ha sluttet av?
Sist endret av sRe; 2. oktober 2013 kl. 00:42.
Sitat av sRe Vis innlegg
Der kunne du vel egentlig bare ha sluttet av?
Vis hele sitatet...
Kunne vel det. Skrev det bare i undring på hvorfor enkelte kan bli så interessert i opiater.
Sitat av Lithium Vis innlegg
Så snart du begynner å snorte, kommer du nok til å skyte også. Good luck chuck, lite smart.
Vis hele sitatet...
Å? Du mener det, altså? Vel, jeg skrev en rapport om Heroin, noe jeg gjorde en gang nasalt. Sitter jeg med sprøyta i armen? Nei. Jeg har vært i utallige situasjoner der sprøytene ligger klare og tydelig tilbud om gratis smack. Aldri gjort, kommer aldri til å gjøre. For mange holder det langt med en gang. Problemet er bare selvkontroll og grenser. Hvor godt kjenner man seg selv?
Er det regelen at folk som bruker sterke rusmidler har virkelig selvkontroll, grenser og kjenner seg selv, eller hører det heller til sjeldenheten? Personlig setter jeg spørsmålstegn ved selvkontrollen og selverkjennelsen til normale mennesker som ikke engang rører rusmidler. For de fleste - særlig unger og ungdommer som bor hos fostermødre - er nok det beste å aldri se og være i nærheten av en heroinsprøyte i hele sitt liv, tror nå jeg.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Å? Du mener det, altså? Vel, jeg skrev en rapport om Heroin, noe jeg gjorde en gang nasalt. Sitter jeg med sprøyta i armen? Nei. Jeg har vært i utallige situasjoner der sprøytene ligger klare og tydelig tilbud om gratis smack. Aldri gjort, kommer aldri til å gjøre. For mange holder det langt med en gang. Problemet er bare selvkontroll og grenser. Hvor godt kjenner man seg selv?
Vis hele sitatet...
Selvom det såklart finnes mennesker, sikkert mange også, som har den selvkontrollen at de bare prøver det EN gang, så skal man ikke skyve under en stol hvor stor avhengighetssjansen er. Det er tross alt snakk om heroin, noe jeg aldri i verden synes man burde glorifisere, eller påstå "ikke er så farlig" som mange skal ha det til.

Det er også mange faktorer bak som spiller en stor rolle. Hvordan livssituasjonen, om man er psykisk syk, sliter på en eller annen måte, har et godt nettverk rundt seg. Og når dere ser her at personen åpenlyst er ung, og bor i fosterhjem, synes jeg det er helt latterlig og usympatisk og prate positivt om stoffet, og påstå at det ikke er stor sjanse for at h*n ender opp med sprøyta i armen. Ikke for å være frekk eller negativ mot trådstarter, men det er vel relativt stor sjanse for det, med tanke på alderen og bosituasjonen.

Er egentlig ikke noe for å komme med slike moral-innlegg, men akkurat nå ble jeg en smule irritert når jeg så det innlegget, med tanke på trådstarter. Absolutt ikke noe vondt ment mot deg Lucy! Vet godt det går an å bruke det på en "sunn" måte, bare prøve det ut en gang uten å bli avhengig. Men er det virkelig noe man burde fortelle til en som er så ung og bor i fosterhjem... I den alderen tenker man ikke akkurat så langsiktig og smart, som man gjerne tror. Det kan jeg skrive under på.
Ellers så er jeg veldig fan av deg Lucy, og er stort sett enig i alle innleggene du skriver. Og du bringer veldig mye positivt og informativt i dette forumet. så fortsett med det:-)

men om du absolutt SKAL prøve det, ville jeg heller anbefalt å røyke det. Hvertfall hvis det er første gangen. Da jeg personlig synes det er mye lettere å dosere riktig ved å røyke, enn å snorte.
Hvis du er veldig bestemt på å prøve dette vil jeg anbefale at du tar det VELDIG rolig med doseringa. 0.1 (eller en bag eller hva faen du kjøper) varer fint hele natta første gangen om det er god dop, spesielt sammen med litt gall.

Har ikke tenkt å gå på noen stor moralpreken, og dømmer ikke på noen måte, men det er faktisk mye lettere å beregne når du røyker. Fort gjort du snorter litt for mye og ligger på badet noen timer. Slapp helt av når du tar den dritten her, hvis noen snakker og snakker uten å holde kjeft, eller hvis du av en annen grunn stresser er det fort gjort å bli kvalm. Dette er ikke weed, du blir fort glad i det og holder du på for lenge i strekk kan du fort drite deg ut så å si.

Jeg mener det ikke er verdt å prøve, men om du absolutt skal så vær veldig forsiktig.
Sitat av sRe Vis innlegg
Der kunne du vel egentlig bare ha sluttet av?
Vis hele sitatet...
Poenget var?
Har alltid lurt på hvordan dette stoffet føles, og har kommet fram til at om jeg noen gang får vite at jeg har kort igjen å leve så blir det nok til at jeg tester dette stoffet den siste tiden jeg har igjen.

Kos deg da, og pass på.
Sitat av Huttetutta Vis innlegg
Poenget var?
Vis hele sitatet...
Han sier han aldri har prøvd det, men kommer alikevel med mange påstander om hvordan det er og hvorfor det er så drit.
Han klarer også å si at eneste plassen opiater hører hjemme er på et sykehus. Han foretrekker heller benzo, og anbefaler heller folk å prøve meth.
Sist endret av sRe; 4. oktober 2013 kl. 16:48.
Sitat av sRe Vis innlegg
Han sier han aldri har prøvd det, men kommer alikevel med mange påstander om hvordan det er og hvorfor det er så drit.
Han klarer også å si at eneste plassen opiater hører hjemme er på et sykehus. Han foretrekker heller benzo, og anbefaler heller folk å prøve meth.
Vis hele sitatet...
Du leser kanskje litt dårlig du? Jeg sa ikke at han heller skulle prøve meth, jeez. Det jeg mente var at, om man nå skal være borti harde stoffer, så er i det minste meth, eller stimulanter generelt, en mer positiv vei å gå, men uansett hva man bruker, så må jo man være forsiktig..

Og trenger slettes ikke å prøve det for å kunne uttale meg. Tviler ikke på at det er en behagelig rus.. men var ikke det som var poenget mitt i posten.
Sist endret av Deagleflyndre; 4. oktober 2013 kl. 17:52.
delfi03: Det er ikke nødvendigvis slik da f.eks to forskjellige mennesker oppvokst med samme livssituasjon likevel kan få ulike resultater og reaksjoner grunnet blandt annet dette med arv og miljø. Man kan være oppvokst på en silkepute, og ha alle muligheter åpne men likevel kan de genene vi er født med, kan endres av livsstil og miljø. Jeg leste ikke at trådstarter var fra fosterhjem, og jeg vet lite om hvor/hvem han omgås med eller hvordan hans livsstil er. Ei heller hvordan forstermor er mot ham. Vi har også ulike egenskaper, og da har samspillet mellom arv og miljø veldig mye å si når det gjelder resultatet. det arvelige er de ubevisste tilbøyelighetene eller disposisjonene som ligger til grunne for atdferdsmønstre (ikke de spesifikke). Miljø på sin side er avgjørende for hva vi lærer. Det er også en haug av andre ting men jeg er i utgangspunktet enig i at statistikken over de som hadde latt seg falle ville vært høyere enn de som ville levd et normalt liv uansett livssituasjon. Det du, Delfio, snakker om angående fostermor er jo heller ikke et godt grunnlag for utviklingen hans.

Poenget mitt var mer at ved å gjøre det en gang vil man ikke ende opp som et svett, skittent vrak med sprøyta klar. Jeg, for eksempel, har kompleks PTSD som stammer fra oppveksten min, og tro meg. Det er ingen fin historie. Jeg var imot alt av ulovlig narkotika til jeg ble nitten, og etter å ha havnet i feil miljø endte det opp med en periode av livet mitt jeg ikke er stolt av (angrer ikke heller, jeg lærte). Når jeg kom meg ut av dette, og gikk over til et helt annerledes miljø gjorde jeg ikke lenger disse helt vanvittig idiotiske tingene jeg gjorde på den tiden. Heroinen jeg tok var også en gjennomtenkt plan fra min side ettersom jeg lette etter svar, og de følte jeg ikke at jeg fant uten å gjøre det selv. Jeg diskuterte, ba om råd og deretter bestemte jeg meg. Visste godt hva jeg gikk til. Men jeg visste godt hva jeg likte og ikke likte. Ikke minst at jeg var bevisst på de harde konsekvensene av feil valg. Min egen selvkontroll og grensene jeg har satt for meg selv som bare sitter i meg. Det hadde nok vært bedre med et mer utfyllende innlegg. Beklager det, Delfi. Og takk for at du roser meg slik. Det er hyggelig å høre.