Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2146
sup freaks

smalltime musikk produsent her!

noen som vet hvor jeg finner en tutorial på denne syke kicken?
(link nedenfor, kicken jeg leter etter kommer rundt 0.59)

https://soundcloud.com/mainstagemusi...gvall/sets/wow

er uintressert i samples, er på leit etter en tutorial! har det fleste plugins'a så trur ikke akkuratt det blir noe problem.

vis du er inntressert i å høre mussikken min, here you go https://soundcloud.com/trymklingvall

MÅ lære den kicken der!!
Sist endret av Trymern1; 7. august 2013 kl. 22:07.
Du burde heller sette deg ned og lære litt synth-teori.

Blir som det gamle ordtaket om at gir man en mann en fisk, så ern bare mett i noen timer, kontra om du lærer han å fiske, så er han mett livet ut.

Det jeg skal frem til, er at det fungerer dårlig i lengden å bare lære seg tutorials på "en kick".

Jeg snakker av erfaring, etter flere år med "blabla kick tutorial", så satt jeg nesten ikke igjen med en dritt når jeg skulle prøve å lage min egne stil. Når jeg derimot lærte meg hva de forskjellige parameterne i softsynthene gjorde, så klarte jeg å lage ting uten tutorials, jeg lagde lyder etter det jeg hørte.

Håper du tenker på dette!

Forøvrig høres det vel ut som en descent punch med sidechain og en reverse-bass bak, godt equaliza i alle fall.

Og btw, bra du ikke bruker samples, er ikke ofte jeg ser slike mer.
Det må være den desidert RÅESTE droppen jeg har hørt! Har dessverre ikke peiling på hvordan artisten har klart dette.
SLPSSS
Trådstarter
10 0
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Du burde heller sette deg ned og lære litt synth-teori.

Blir som det gamle ordtaket om at gir man en mann en fisk, så ern bare mett i noen timer, kontra om du lærer han å fiske, så er han mett livet ut.

Det jeg skal frem til, er at det fungerer dårlig i lengden å bare lære seg tutorials på "en kick".

Jeg snakker av erfaring, etter flere år med "blabla kick tutorial", så satt jeg nesten ikke igjen med en dritt når jeg skulle prøve å lage min egne stil. Når jeg derimot lærte meg hva de forskjellige parameterne i softsynthene gjorde, så klarte jeg å lage ting uten tutorials, jeg lagde lyder etter det jeg hørte.

Håper du tenker på dette!

Forøvrig høres det vel ut som en descent punch med sidechain og en reverse-bass bak, godt equaliza i alle fall.

Og btw, bra du ikke bruker samples, er ikke ofte jeg ser slike mer.
Vis hele sitatet...
her helt enig i det du har å si, jobber selfølgelig med saken, nå om dagen sitter jeg stort sett bare å tweaker. klarer å lage en lignende kick helt fra scratch der jeg setter en rimlig punchy kick, også adder en bassline som fader ut rett før neste kick kommer. høres veldig likt ut, men den der var bare helt utrolig å kommer ikke til å gi meg før jeg har noe helt likt!!
Sist endret av Trymern1; 7. august 2013 kl. 22:40.
Tutorials gjør meg trist. Ingen produsent fortjener å bruke tuts.
Lag den selv.
Basslinjen og den kicken var så syk at jeg precummet ut ørene. Fantastisk orgasme etterhvert Har du hørt med produsenten selv? Vil tro han kan bidra med tips.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Du burde heller sette deg ned og lære litt synth-teori.

Blir som det gamle ordtaket om at gir man en mann en fisk, så ern bare mett i noen timer, kontra om du lærer han å fiske, så er han mett livet ut.

Det jeg skal frem til, er at det fungerer dårlig i lengden å bare lære seg tutorials på "en kick".

Jeg snakker av erfaring, etter flere år med "blabla kick tutorial", så satt jeg nesten ikke igjen med en dritt når jeg skulle prøve å lage min egne stil. Når jeg derimot lærte meg hva de forskjellige parameterne i softsynthene gjorde, så klarte jeg å lage ting uten tutorials, jeg lagde lyder etter det jeg hørte.

Håper du tenker på dette!

Forøvrig høres det vel ut som en descent punch med sidechain og en reverse-bass bak, godt equaliza i alle fall.

Og btw, bra du ikke bruker samples, er ikke ofte jeg ser slike mer.
Vis hele sitatet...
OT:
Nå er vel ikke synther og drums det samme da.

Er mye du kan gjøre med en VST som du sikkert mener.

Vet det er litt pirk, men mener det er litt viktig, siden ts spørr om hjelp til en spesifikk kick drum.
Dette er en helt vanlig flat kick med bitte litt slap på, med compressor og EQ tar det 2min til få til en slik kick..

I FL11 har du en plugin som kalles BassDrum, lek litt med den phat opp kicken med eq & compressor
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
OT:
Nå er vel ikke synther og drums det samme da.

Er mye du kan gjøre med en VST som du sikkert mener.

Vet det er litt pirk, men mener det er litt viktig, siden ts spørr om hjelp til en spesifikk kick drum.
Vis hele sitatet...
Tror du missforstod meg litt, ellers så var det jeg som missforstod deg.

Hvis man ser på modulen til en descent synthesizer kontra en VSTi (Aka softsynth) som Hydra og Junglist, så ser du at den har delvis mye av de samme parameterne. Disse er da også veldig mye brukt når det kommer til kicks, det er derfor jeg sammenlignet.

Men så er det jo forøvrig sånn at om man lærer seg synth-teori, så kan man lage hva som helst med hver VSTi som har de samme modulene og parameterne. Er derfor jeg humrer litt når jeg har fått spørsmål som "Hvilken VSTi trenger man for å lage hardstyle kicks?!?!?!?!?!?!!?!?", er jo ganske avslørende.

Hehe.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Tror du missforstod meg litt, ellers så var det jeg som missforstod deg.

Hvis man ser på modulen til en descent synthesizer kontra en VSTi (Aka softsynth) som Hydra og Junglist, så ser du at den har delvis mye av de samme parameterne. Disse er da også veldig mye brukt når det kommer til kicks, det er derfor jeg sammenlignet.

Men så er det jo forøvrig sånn at om man lærer seg synth-teori, så kan man lage hva som helst med hver VSTi som har de samme modulene og parameterne. Er derfor jeg humrer litt når jeg har fått spørsmål som "Hvilken VSTi trenger man for å lage hardstyle kicks?!?!?!?!?!?!!?!?", er jo ganske avslørende.

Hehe.
Vis hele sitatet...
Var bare jeg som misforsto litt. Beklager for feil. Tenkte spesifikt på Drum Machines.

Men ja, viss du vil lage en lignende kick drums ville jeg anbefalt som Bruskork1 og rot litt med diverse synths, eller drum machines.


Jeg ville sjekket ut Roland 909 Drums, også prøve å leke litt med effektene.
Sist endret av kimmy9gga; 9. august 2013 kl. 17:59.
hmm meste av lyden ligger i suben så bare put en massiv sub under kicket ditt og sidechain med minimum attack og kort release

konge låt btw
Kicken blir nok veldig backet up av sub her. Selve kicket er ikke noe spesielt Men nå syns jeg låta også var kjedelig.. haha! Ikke min smak

MEEEN back to topic:
Selve kicken er ikke superphat. Her må du være flink med å finne deg riktig hi-end!