Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  96 22938
Heisann, har et par kjappa spørsmål her

Er det noe dere kan anbefale med høy % og lav pris fra polet?

Takk!
Sist endret av torsken; 28. februar 2007 kl. 00:04.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Vodka er nok det billigste du får kjøpt med tanke på alkoholnivå/kr.
en helflaske kalasjnikov (eller noe slikt) koster 205 kr. Det er 37,5 % vodka. Billigste jeg har hørt om ihvertfall
Ja, den var ganske bra.
Kirow Vodka. Tror jeg betaler 170 for 0.7 med 38%
Billigste vodkaen er rett over 200 for helflaske (0.7) 37.5%.

Kirow, Poliakow og Kalinka er vel de 3 som ligger på det prisnivået.
Litersflaske ligger på rett over 300,-
Dworek er ganske billig, men ikke god på smak. 115 eller no tror jeg for 0,7.
Kunne ikke blitt mer enig Stormen Men jIn, 115 for 0,7 vodka på polet i Norge, er vel litt feil ?
Mhm, en annen ting som er sinnsykt dig stormen imho ivhertfall.
bacardi Apple+sprite+lemmon, fyfaen, det er digg.

Jeg har aldri fått sansen for malibu og cola da det er alltfor søtt, men jeg har ikke prøvd med sprit i tilegg.
Men malibu og apelsin juice derimot! Det er digg!

Bor på hybel og har så sinnsykt lite penger!

Kanskje jeg bare kjøper cider for 300 kr, eller hadde dere gått for sprit?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Cider er jo rævdyrt igjen...
Sist endret av Tias; 28. februar 2007 kl. 16:31.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Det jeg syns er det beste når jeg skal på fylla er helt klart Martini Asti. Koster rundt 100 spenn for en flaske.
Men så smaker jo asti´n balle ræv også da!Er vel en grunn til at de koster så lite!?
Cider er jo som sagt skit dyrt-og personlig tror jeg aldri jeg hadde klart å drikke meg full på det...
Countreú-(eller noe sånt)-det er genialt det..Kjøp det på polet og gå hjem og bland litt.
Cosomopolitan er jo både en genialt god drink pluss den er enkel og lage.!Bare lag den i ett long drink glass så blir det litt mindre feminint også!
-boris jelzin koster ca 220kroner å det er 37,5% tror jeg..
å den er ganske god å SATAN som den går til hodet på deg!
Amigo rødvin, tror den holder 12-14% for 60,- . Udrikkelig uten å blande. Kalimocho <3. Vil anbefalle å hive i litt frukt for å gjøre den ekstra hærlig .
Sist endret av Lord_Kamikaze; 28. februar 2007 kl. 12:36.
Sitat av torsken
Bor på hybel og har så sinnsykt lite penger!

Kanskje jeg bare kjøper cider for 300 kr, eller hadde dere gått for sprit?
Vis hele sitatet...
Eller kjøp masse pils?
Sitat av Hundre_Kroner
Kunne ikke blitt mer enig Stormen Men jIn, 115 for 0,7 vodka på polet i Norge, er vel litt feil ?
Vis hele sitatet...
215 selfølgelig Tror det var no slikt.
Cider smaker faktisk sur bæsj (litt sånn som diarè lukter) hvis man drikker mange på rad uten annen smak mellom :P såvidt jeg husker er det en norsk sprit som heter "60".. den er fairly billig og 60% alkohol, er en del fyll for pengene. Kan blandes med alt iogmed at den er så nøytral i smaken og om man virkelig ønsker det kan man FORT bli beyond dritings på det :P
Portvin, sherry slike ting kan man få høy prosent på til rundt 90-120. Hva det smakte husker ikke jeg meeen det gikk ned. Med høy prosent mener jeg rundt 18 %, vi var 18 da vi drakk. Om noen der ute lurer på hva som er billig og lovlig for de under 20 år.

Vin er også billig og opptil 15 %, men prøv ut noen glass rødvin før du heller innpå hele flaska!! Det gjorde ikke jeg, spydde hele kvelden og endte opp med migrene hele neste dag. Jeg tåler det ikke, så for å ikke ødelegge en fin fest, test ut på forhånd, man kan ikke vite på forhånd om man tåler eller ikke. Er veldig sjeldent folk reagerer negativt på hvitvin, men den er lavere prosent som oftest.
Sitat av Fonzey
Cider smaker faktisk sur bæsj (litt sånn som diarè lukter) hvis man drikker mange på rad uten annen smak mellom :P
Vis hele sitatet...
Eksakt hvilken cider er det du drikker?
Sitat av Petter Pan
Eksakt hvilken cider er det du drikker?
Vis hele sitatet...
Husker ikke helt hva den heter, men får kjøpt den på de fleste dagligvarebutikker. Er en ganske plain svart boks, kan det være Grans?

Det var en mildt ubehagelig opplevelse :P
Har avskrevet cider i store kvanta, funker med et par en gang i blandt.
grevens du tenker på??
kjøpte 20stk av de en gang
alsri hatt så vondt i magen på fylla
også tok jeg medisinen min(bettennelses dempene) å etter det husker jeg ikke noe å legen min sa at jeg var heldig som ikke fikk hjertestans av akkurat den typen:s

men cider er ikke bra i store kvanta
da ville jeg heller brukt cider til blande vann for sprit(vodka) blir du ikke full da så er du herdet mot alkohol!!
Jeg har aldri prøvd cider i store kvanta, men kan ikke tenke meg at det er serlig godt, sikkert altfor søtt, samma gjelder sikkert med rusbrus, fatter ikke at folk klarer å drikke seg fulle på det. Det er jo så sødt! Greit med ei flaske i blandt, men liksom helle nedpå med 18flasker av det:S. Noe jeg har begynt med i det siste som er relativt behagelig, er å veksle av med en eplemost etter enn 12-13 flasker, før siste inspurt til 16 eller 18 liksom, anbefales!
hmmm, mener å huske det var en 0,7 liter flaske med 37,5 % eller noe sånt til 175 kr. Husker ikke helt merke, tror det var kalinka. Det er vel ganske billig, tror jeg..
King of Spooning
Acidous's Avatar
Billigeste ifølge katalogen på polet her i byen er i alle fall Kirow til 206 kr.
Kalinka og Dobra osv. ligger rett over Kirow'en i pris.
Forsåvidt en grei smak på Kirow og, smaker ikke dårlig hjemmebrent, slik som Kalinka gjør.

Men ingenting er som Fisherman og Postmann Pat for ei sheriff fylle! :P
Brygg hjemmelaga øl. Det koster deg ca 100 for 25 liter med 10% øl (som er i meste laget dersom det fortsatt skal smake godt)... Det blir 2.5 liter "ren alkohol", alså 40,- perr liter. Hjemmelaga vin funker også dersom du ikke liker øl. Da kan du få f.eks. 25 liter fersken vin for 120,-, peis på med sukker så du får runt 15%, da får du "ren alkohol" til 32 kroner litern.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Som Scha sier, hjemmelaga vin er knall!
Har ikke prøvd øl, men vinen kan du i alle fall få opp mot 18 %.
Eineste du må passe deg for er at denna vinen smeller noe helt for jævlig!
Plutselig er du ballefull og velter rundt på gulvet :P

Ferskenvin smaker fortreffelig godt om du lager den rett, men hold deg for all del unna kiwivin, ikke noen god ide i det hele tatt!
Dere som driver med hjemmelaga vin: Kan jeg drikke det som ikke tåler rødvin? Isåfall hørtes Acidous beskrivelse veldig gøy ut men tørr ikke drikke om jeg skal spy og være ødelagt i dagevis...
Det som er mest safe er å holde seg unna de "kjappe" vinene. Fruktvin smaker helt anderledes en vanlig rødvin, og ferskenvin smaker nesten som saft. Rengjør du utstyret godt, følger bruksanvisningen til punkt og prikke, og ikke tar vinen før den er ferdig så blir du ikke dårligere enn du blir av annen alkohol.
Sitat av Acidous
Som Scha sier, hjemmelaga vin er knall!
Har ikke prøvd øl, men vinen kan du i alle fall få opp mot 18 %.
Eineste du må passe deg for er at denna vinen smeller noe helt for jævlig!
Plutselig er du ballefull og velter rundt på gulvet :P

Ferskenvin smaker fortreffelig godt om du lager den rett, men hold deg for all del unna kiwivin, ikke noen god ide i det hele tatt!
Vis hele sitatet...
Her snakker jeg av bitter erfaring(ferskenvin), men for å gjøre en lang post kort:
- Den Suuuuuger dagen etterpå
- Den smeller!
- Smaker godt den første desiliteren
King of Spooning
Acidous's Avatar
Sitat av Petter Pan
Her snakker jeg av bitter erfaring(ferskenvin), men for å gjøre en lang post kort:
- Den Suuuuuger dagen etterpå
- Den smeller!
- Smaker godt den første desiliteren
Vis hele sitatet...

Må ha drukket noe dårlig ferskenvin du da

Men, man kan aldri vite! Smaken er som baken, hårete og brun i midten!
Sitat av Acidous
Må ha drukket noe dårlig ferskenvin du da
Vis hele sitatet...
Ja, det kan jeg låve deg,. den var ikke bra laga den jeg drakk. Har ved senere anledninger smakt på andre ferskenviner(hjemmelaget), og de har vert ganske gode på smaken
mange sinnsyke forslag her

Skyy vodka; ypperlig sprit! Mange av kompisene mine ink meg selv har aldri blitt dårlig på denne spriten! 250,- for 0.7liter

om du tør kan du driste deg på en jack daniels whiskey. Jeg for min del drikker whisky rent, men du kan blande med f.eks cola.

ikke bland ut vin, kjøp heller noe som kan falle deg i smak. Hva ville du hatt? Tørr, fyldig? sur eller søt? Eneste jeg følger nøye med når jeg er på vinfylla er hvor mye garve stoffer det er i. Mye garvestoffer og du blir møkk fyllesjuk.

jeg liker ikke drikke meg snydens på søte drinker så jeg holder meg langt unna malibu. Dog ei flaske med passoa(bruker den som drink mix) ei halv flaske med sprit og appelsin juice går greit i ny og ne.

Hot and sweet er greit om du vil bli konge drita. Det er da tyrkisk pepper shott. 40%. en halvliter her koster vel 170 (?!)


Min egen handle liste pleier å være temmelig lik. Syns det er kjedlig med det samme hele kvelden. Så jeg handler ei hel flaske med en eller anna type sprit som jeg vil ha den dagen.(Jeg drikker aldri mer enn halve flaske) Også har jeg med meg 8 pils. Mer kontroll og jeg får avveksling
Skyy vodka hahahahaha! Har hatt en versting fyllekule på det, får frysninger bare av å se den blå flaska :P
du får ikke fyll med cider, men du må pisse noe jævli.
Sitat av larryfisken
du får ikke fyll med cider, men du må pisse noe jævli.
Vis hele sitatet...
Enig. En halvliter inneholder nesten ingenting, og det må mye til før du er full, og du må pisse jævlig mye.
Sitat av amhx
-boris jelzin koster ca 220kroner å det er 37,5% tror jeg..
å den er ganske god å SATAN som den går til hodet på deg!
Vis hele sitatet...
Hehe kjøpte meg faktisk en 3 liters dunk i tyskland med denne, 250kr.
God den, men gikk vel ikke mer til hodet enn andre typer sprit.
altså, for prisen av en vodka så får du drøyt en kasse øl 0.33 , da vil jeg lett si at du får mest morro får en kasse øl
Sitat av Cv-Jannis
Hehe kjøpte meg faktisk en 3 liters dunk i tyskland med denne, 250kr.
God den, men gikk vel ikke mer til hodet enn andre typer sprit.
Vis hele sitatet...
Kosta 35 kroner flaska da jeg var der, kjøpte med en kasse
Sitat av S.S.L.
Enig. En halvliter inneholder nesten ingenting, og det må mye til før du er full, og du må pisse jævlig mye.
Vis hele sitatet...

En halvliter cider med 4,5% alkohol inneholder akkurat like mye alkohol som en halvliter øl med 4,5%!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Kan man kjøpe kalinka 22 som attenåring?
Morsomt å se Norges priser... har en kamerat som får diverse "goder" av noen utenlandske taxisjåfører som bor i garasjen deres, 100kr for 1 liter 40% vodka tror jeg det var. Billig fyll på han iallefall da
Captain Morgan + coca cola er min favoritt for tiden. Man får en crazy fylla ev den
Sist endret av Svends; 6. oktober 2007 kl. 01:51.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Sitat av pilleknaskern
Kan man kjøpe kalinka 22 som attenåring?
Vis hele sitatet...
Det er 20 års grense på drikke med alkoholstyrke på 22% eller mer. Kalinka 22 har 21.9%, så ja
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Anbefaler ikke cider å drikke seg full på. Du blir kvalm, får vondt i magen og må drikke så jævlig mye for å få noe effekt. (Dvs. at du pisser 24/7 itilleg). Ta deg heller øl da, det er vertfall min mening.

Personlig liker jeg ikke Kalinka heller, syns den har en grusom baksmak som ikke kan blandes vekk. Jeg liker godt Bacardi, sammen med cola og isbiter. Gjerne en liten shot Fisherman og to også, men kunne aldri tenke meg eg fylle på bare fisherman. Jeg er litt den typen som liker litt god smak i drinkene, femi or not, sånn liker jeg dem

Forøvrig dersom du ikke spiser før du drikker, blir du fortere full. Kanskje billigere fylle, men du blir helt jævlig tilslutt. Det ble vertfall jeg etter å ikke ha spist, for å så starte på en flaske 60% for å prøve å ta igjen de som hadde begynt mye tidligere på kvelden.
Sitat av Svends
Captain Morgan + coca cola er min favoritt for tiden. Man får en crazy fylla ev den
Vis hele sitatet...
Hvis du presser et par båter lime og slenger oppi enda et par båter med lime i drinken din og har plenty med is kan du kalle det du drikker for "Cuba Libre".
Klassisk drink og omtrent det eneste man kan gjøre med Coca-Cola og alkohol etter min mening.
Sitat av pecado
Hvis du presser et par båter lime og slenger oppi enda et par båter med lime i drinken din og har plenty med is kan du kalle det du drikker for "Cuba Libre".
Klassisk drink og omtrent det eneste man kan gjøre med Coca-Cola og alkohol etter min mening.
Vis hele sitatet...
Cpt.Morgan er min favorittrum, men den originale Cuba Libre lages i prinsippet med Bacardi (= skvip) eller Havana Club, som begge er hvite. Morgan er en såkalt "spiced rum", og er gyllenbrun i fargen. Den er mye søtere enn de hvite typene.

Navnet oppsto under, eller etter, den spansk-amerikanske krigen i 1898, som førte til at Spania mistet herredømmet over de siste kolonistatene, og som igjen førte til at Cuba ble selvstendig i 1902.

Når det kommer til %/pris syns jeg det er en utrolig dum tankegang, men de selger 60% på polet. Den heter bare Seksti.

For å få jenter fulle lager jeg som regel en Sex on The Beach eller Caipirinha.

Caiprinha:

5 cl Cachaça (Brasilliansk "hjemmebrent" laget av fermenterte avfall fra sukkerrørsproduksjon)
4 limebåter
2 ss sukker
Knust is

Legg først limebåtene og sukkeret i glasset. Bruk en muddler (eller noe annet du kan stampe med) og press ut all saften av limen til den har blandet seg med sukkeret. Fyll glasset så med knust is og topp med Cachaça.

Sex on The Beach

2 cl vodka
2 cl Peach Tree (eller annen ferskenlikør)
Tranebærjuice (Cranberry juice)
Appelsinjuice
Ananasjuice (Vanskelig å få tak i i Norge, men kan lett sløyfes)

Ha isbiter i et glass (Highball) og sett til likør og vodka. Hell deretter i appelsinjuice, og topp med tranebærjuice slik at det blir et fint rød/oransje skjær på drinken.

Og husk, isbiter er et must. Anbefaler også sugerør, for det kan man også bruke til å røre litt rundt i drinken.
Sist endret av bronsky; 8. oktober 2007 kl. 13:09.
ScoopeX: bortsett fra at det ikke bestandig er like digg med øl.. Er selv blitt jævlig lei av øl i det siste, klarer nesten ikke få det lenger... Før gikk det ned som vann..

En ting jeg anbefaler hvis man her en blender elns. er å kjøpe en 0.5l absolute vodka (ca. 194kr), ett dusin appelsiner og ett dusin bananer.
Bland sammen noen appelsiner og noen bananer og lag en slags 'smoothie' lignende greie. Hell deretter oppi sprit og blend litt til for å få blandet det skikkelig inn. Trenger ikke ta mye sprit oppi her! Hvis du er hypp på å bli full kan du jo alltids ta noen shotter mens du lager den, det gjorde jeg. Hell oppi noen glass og gi til ett par folk du syns du fortjener det Enkelt, ikke altfor dyrt og trenger ikke altfor mye sprit og folk blir glade!
Ingenting er som god stemning, hyggelige folk og god sprit!
Bronsky har du tatt deg en Cuba Libre for mye el? Havana Club Añejo Especial som blir brukt av bartendere til og lage Cuba Libre med, er blandet på de beste mørke rumtypene Club Havana har. Sjekk sia dems for det jeg nettopp "påstod".
Sitat av Vincenzo
Bronsky har du tatt deg en Cuba Libre for mye el? Havana Club Añejo Especial som blir brukt av bartendere til og lage Cuba Libre med, er blandet på de beste mørke rumtypene Club Havana har. Sjekk sia dems for det jeg nettopp "påstod".
Vis hele sitatet...
Den originale Cuba Libre ble laget på hvit rum. Hvordan man selv vil lage den er opp til en selv. Vanlig mørk rum skal drikkes on the rocks og er ikke egnet til Cuba Libre. Anejo Especial er i likhet med Cpt.Morgan en spiced, gyllen rum.