Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1662
Hei.
Har nå hatt anlegget en god stund, men for endel månder siden begynte bassen å humme og konstant lage lyd - og ihvertfall når jeg skrur volumet litt høyt opp og skrur opp bassen for så å skru ned lyden igjen så lager den ekstremt mye lyd.

Går bort hvis jeg skrur av og på strømmen, men kommer fort tilbake når jeg begynner å spille musikk igjen. Hvis jeg spiller forøvrig veldig høyt så begynner høytalerne og kicke inn også og lage en ekstremt irriterende og høy statisk lyd. Denne får jeg vekk ved å tappe subwooferen lett på toppen, men hjelper kun noen få sekunder, max.

Har prøvd å google det, men siden jeg er under gjenomsnittet erfaren når det kommer til ting som dette hadde det vært lettere å høre om noen visste hva som er galt - på norsk.

Noen ideér?
Prøvd med ny aux kable? Av og til kommer det støy i mine når auxen er litt bøyd med tuppen. Har også z-5500.
Sitat av Nexxzow Vis innlegg
Prøvd med ny aux kable? Av og til kommer det støy i mine når auxen er litt bøyd med tuppen. Har også z-5500.
Vis hele sitatet...
Bruker Optic, og har prøvd med aux og coax og det var vel hakke værre igjen når jeg prøvde auxen.
Jeg har samme anlegget og noe liknende skjer her. Jeg bruker aux. Og hvis det dukker opp så pleier jeg å dra ut alle aux ene også kun sette inn stereo igjen. Innimellom hjelper ikke det. Da må jeg koble ut center og surround høyttalerene fra subben, og la de stå ute noen dager før jwg kobler de til igjen. Da forsvinner hummingen. Men det dukker opp igjen etter en stund... så det er noe jeg må gjøre en gang i blandt... men anlegget fungerer fortsatt etter snart 10 år.
Har samme sett, kom frem til at det kan være støy fra strømnettet. Har prøvd å koble settet til så og si alle støpsler hjemme og fant ut at det ble bedre på mange av kursene som ikke har mange andre elektriske ting koblet på. Testa også uten forgreiner noe som hjalp litt. Har lest litt rundt og noen mener att ett nettstøyfilter kan være løsninga. Evt en forgreiner med støyfilter som ala denne: https://www.komplett.no/apc-performa...-arrest/308813 kan funke.
Ikke testa selv men skader ikke prøve.

Har samme sett, kom frem til at det kan være støy fra strømnettet. Har prøvd å koble settet til så og si alle støpsler hjemme og fant ut at det ble bedre på mange av kursene som ikke har mange andre elektriske ting koblet på. Testa også uten forgreiner noe som hjalp litt. Har lest litt rundt og noen mener att ett nettstøyfilter kan være løsninga. Evt en forgreiner med støyfilter som ala denne: https://www.komplett.no/apc-performa...-arrest/308813 kan funke.
Ikke testa selv men skader ikke prøve.
Sist endret av el_larso; 11. februar 2015 kl. 17:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av el_larso Vis innlegg
Har samme sett, kom frem til at det kan være støy fra strømnettet. Har prøvd å koble settet til så og si alle støpsler hjemme og fant ut at det ble bedre på mange av kursene som ikke har mange andre elektriske ting koblet på. Testa også uten forgreiner noe som hjalp litt. Har lest litt rundt og noen mener att ett nettstøyfilter kan være løsninga. Evt en forgreiner med støyfilter som ala denne: https://www.komplett.no/apc-performa...-arrest/308813 kan funke.
Ikke testa selv men skader ikke prøve.
Vis hele sitatet...
Takk for svar, skal se om jeg kommer frem til noe..
Vil tippe det er ett problem med kondensatorene på strømforsyningen som gjør dette.
Etter ett lite søk så fant jeg denne: http://www.neoseeker.com/forums/17/t...r-hum/4.htm#52

Han har loddet kondensatorene på nytt og fikset det på den måten. Det kan være at de må byttes helt om de er defekte.

Det kan også være dårlig jording som gjør det. Om du fortsatt har garanti/reklamasjonsrett så ville jeg returnert settet til butikken og fått det fikset.
Har du ikke garanti så kan det være greit å åpne det og fikse det selv om man har kunnskap til slikt. Evt få noen som kan det til å gjøre det for seg. Ikke gjør det selv om du ikke vet, da det er lett å ødelegge enda mer, eller få seg ett skikkelig støt som faktisk kan være dødelig i verst tenkelig utfall.
Sist endret av n00man; 23. februar 2015 kl. 18:20.