Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 10390
Den som bare er der
(usikker på om dette ligger i rett forum, så bare flytt viss den ligger feil)

Hei, jeg har lyst å slutte å røyke. Har begynt med snus, men liker det ikke i det hele tatt. Har prøvd å gå cold turkey flere ganger. Klarer å holde meg ca. en uke også er det en eller annen jævel som spør om jeg vil ha en sigarrett og vær gang sier jeg ja. Så er det på'n igjen.

Så det jeg har lyst er å begynne med e-cig. Det jeg først og fremst lurer på er hvor bør jeg kjøpe det fra? Og hvordan er det med lovligheten rundt dette? Hørt om folk som har fått pakken sin stoppa. Vet det er lov med e-cig uten nikotin, men er litt skeptisk til det.

Er det noen her som har sluttet å røyke med e-cig?

Takker for alle svar
kan ikke svare deg på hvor du burde kjøpe, men temmelig sikker på at E-cig er helt lovlig. i teorien burde det ikke være noe problem å røyke inne heller, ettersom røyken/dampen ikke er skadelig. det å slutte med e-cig går fint bare ta deg god tid ettersom det er en veldig anderleds opplevelse, siden du ikke må ta en hel røyk av gangen hvis du vill, men heller flere små runder med e-cigen.

Lykke til med røykeslutt =)
Anbefaler E-cig på det varmeste!
Jeg bruker en Vamo, for øyeblikket som fungerer suverent! All min juice kjøper jeg fra mtbakervapor.com.
Når jegfår røyksug så hitter jeg eciggen fungerer fjell.
Anbefaler http://elcigg.se/. Rask levering og greie priser. Jeg har hatt min i 3 uker nå og jeg sluttet å snuse på dagen jeg fikk den. Det er helt genialt!
Den som bare er der
Trådstarter
Takker for svar Bruker dere med eller uten nikotin? Den der Vamo ciggen så veldig svær og klompete ut tenkte meg og kanskje kjøpe startkit fra norge slik at jeg får det fort og testet det ut. Tenkte på denne: http://www.e-sigaretten.no/product_i...roducts_id=196

Noen som har erfaring med den? Regner med det er en "nybegynner" cig.
Bestill fra utenlansk side. Så overpriced i Norge... Personlig bestilte jeg fra fasttech.com (denne). Er superchill å sutte på denne lille "pipa" overalt. Anbefales!
Den som bare er der
Trådstarter
Sitat av Nexxzow Vis innlegg
Bestill fra utenlansk side. Så overpriced i Norge... Personlig bestilte jeg fra fasttech.com (denne). Er superchill å sutte på denne lille "pipa" overalt. Anbefales!
Vis hele sitatet...
Takker for linken Såg ut som en bra nettside, ekstremt billig det var med de e-liquidsene.

Er det vanskelig å få væskene gjennom tollen? Leste litt der noen ikke hadde fått det gjennom, mens andre ikke har hatt problemer i det hele tatt.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Anbefaler http://elcigg.se/. Rask levering og greie priser. Jeg har hatt min i 3 uker nå og jeg sluttet å snuse på dagen jeg fikk den. Det er helt genialt!
Vis hele sitatet...
Bare lurte på om du vet hvor mye nicotin det er i de væskene(refill), får man avslappet nicotin "rus" av dette her ? Snuser 1 1/2 boks om dagen, men vurderer å slutte hvis de siggene der funker bra
Den som bare er der
Trådstarter
Sitat av Vrangsinn Vis innlegg
Bare lurte på om du vet hvor mye nicotin det er i de væskene(refill), får man avslappet nicotin "rus" av dette her ? Snuser 1 1/2 boks om dagen, men vurderer å slutte hvis de siggene der funker bra
Vis hele sitatet...
Har prøvd en slik. Er litt lenge siden nå, så husker ikke hvor mye nikotin det var, men jeg fikk ingen nikotin rus, men abstinenstene forsvant helt bort av bare et par trekk.
Har selv kjøpt 2 stk fra fasttech.com, en Vamo v2 og Kamry KTS.

Anbefaler å kjøpe e-juice fra England, USA etc istedenfor fra Kina osv.
Ta å sjekk ut noen av disse :

VapeEscape
EcigWizard
ParadiseVape
FreedomVape

Du kan velge hvor store flasker det skal være, og hvor mange mg med nikotin.
Som oftest er det 6mg (0,6mg) 12mg (1,2mg) 18mg (1,8mg) 24mg (2,4mg),
selv foretrekker jeg 12 og 18, alt over gir ganske så sterkt "throat-hit"

Alt blir sendt ifra UK med frakt på sirka 2-4 pund, og har en leveringstid på rundt 3-7 dager.

EDIT: Btw, anbefaler ikke å bestille e-juice for over 200kr, da du får moms osv på bortimot 300kr ^^.
Sist endret av Chemdog; 2. oktober 2013 kl. 21:43.
Den som bare er der
Trådstarter
Sitat av Chemdog Vis innlegg
Har selv kjøpt 2 stk fra fasttech.com, en Vamo v2 og Kamry KTS.

Anbefaler å kjøpe e-juice fra England, USA etc istedenfor fra Kina osv.
Ta å sjekk ut noen av disse :

VapeEscape
EcigWizard
ParadiseVape
FreedomVape

Du kan velge hvor store flasker det skal være, og hvor mange mg med nikotin.
Som oftest er det 6mg (0,6mg) 12mg (1,2mg) 18mg (1,8mg) 24mg (2,4mg),
selv foretrekker jeg 12 og 18, alt over gir ganske så sterkt "throat-hit"

Alt blir sendt ifra UK med frakt på sirka 2-4 pund, og har en leveringstid på rundt 3-7 dager.

EDIT: Btw, anbefaler ikke å bestille e-juice for over 200kr, da du får moms osv på bortimot 300kr ^^.
Vis hele sitatet...
Takker for svar Den ejuicen fra fasttech var veldig billig. Er det pga dårlig kvalitet eller? Og siden jeg bare har prøvd et trekk eller to før, merker jeg forskjell på bra og dårlig kvalitet?
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Anbefaler http://elcigg.se/. Rask levering og greie priser. Jeg har hatt min i 3 uker nå og jeg sluttet å snuse på dagen jeg fikk den. Det er helt genialt!
Vis hele sitatet...
Hvilken av produktene valgte du?
Sitat av RavnX Vis innlegg
Takker for svar Den ejuicen fra fasttech var veldig billig. Er det pga dårlig kvalitet eller? Og siden jeg bare har prøvd et trekk eller to før, merker jeg forskjell på bra og dårlig kvalitet?
Vis hele sitatet...
Har ikke prøvd e-juicen fra fasttech før, men om det er typisk e-juice fra Kina så er jeg ikke noe begeistret for smaken på de.

Du kan jo bestille med noen smaker fra fasttech, men ville anbefalt å vurdert en av de andre jeg linka til og, da jeg hvertfall synes smaken er mye "renere", og av bedre kvalitet.
Sist endret av Chemdog; 3. oktober 2013 kl. 11:28.
Sitat av Vrangsinn Vis innlegg
Bare lurte på om du vet hvor mye nicotin det er i de væskene(refill), får man avslappet nicotin "rus" av dette her ? Snuser 1 1/2 boks om dagen, men vurderer å slutte hvis de siggene der funker bra
Vis hele sitatet...
Jeg har samme erfaring som RavnX. Får ingen nikotinrus, men abstinensene forsvinner. Og det var i utgangspunktet derfor jeg kjøpte el-cigg også - fordi jeg ville slutte å snuse. Det har gått jævlig bra foreløpig. : D

Sitat av Obster Vis innlegg
Hvilken av produktene valgte du?
Vis hele sitatet...
Jeg kjøpte denne. To i en liksom slik at hvis den ene går tom for batteri så har en til i backup. Jeg er nikotinjunkie, så fant ut at jeg trengte det, men batteriet pleier fint å holde fra morgen til kveld uten at jeg trenger å bytte.

Mentol smaken er for øvrig drit god. Det er akkurat som å spise drops. Cola smaken var litt rar og ikke så kraftig som mentol og eple var drit god også.
Sorry for mulig hijacking av tråden, men er det noen som vet hvor ofte man må bytte ut fordamperhoder/cleromizer?

Skal kjøpe denne: Echo-650
Sitat av RagebunnY Vis innlegg
Sorry for mulig hijacking av tråden, men er det noen som vet hvor ofte man må bytte ut fordamperhoder/cleromizer?

Skal kjøpe denne: Echo-650
Vis hele sitatet...
Det spørs veldig på hvor røff du er med bruken (jeg har mistet min i bakken et par ganger) og hvor ofte du røyker. Du får med bruksanvisning. Det er sånn jeg har forstått det ihvertfall.
E-cig smaker helt jævlig har jeg erfart.

Det jeg anbefaler deg å gjøre, som også mange kompiser og venninner har gjort er å trappe ned på styrke og hvor mye du røyker hver dag. Mye enklere da. Lykke til!

Et lite tips kan være å jogge/trene når du merker at du er på vei til å ta en røyk for mye eller at du ikke klarer å styre deg. Hjelper!
Sitat av MrHanky Vis innlegg
E-cig smaker helt jævlig har jeg erfart.
Vis hele sitatet...
da har du erfart et dårlig produkt. min Nemesis+Kayfun Lite fyllt med DIY 14mg nic Menthol smaker fortreffelig. mye bedre en noen analog sigg noensinne ville smakt
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg kjøpte denne. To i en liksom slik at hvis den ene går tom for batteri så har en til i backup. Jeg er nikotinjunkie, så fant ut at jeg trengte det, men batteriet pleier fint å holde fra morgen til kveld uten at jeg trenger å bytte.

Mentol smaken er for øvrig drit god. Det er akkurat som å spise drops. Cola smaken var litt rar og ikke så kraftig som mentol og eple var drit god også.
Vis hele sitatet...
Er det nicotin i de svenske juicene de selger her? Prøvde å se på innholdsfortegnelsen, men så ikke nicotin eller nicotin mengde. Så på en engelsk side og der kunne man velge antall mg nicotin. På forhånd takk for svar
fra elcigg.se burde du spesifisere i kommentarfeltet på ordren din med ønsket nikotin styrke. vesken dem selger er hangsen (kinamerke) 100% PG mener jeg å huske
er en stund siden jeg kjøpte noe der så ikke skyt meg om jeg blingser litt, har heller aldri bestillt e-veske til norge da jeg faktisk bor i sverige for tiden

norsk dampselskap er forresten et bedre forum til akkurat dette temaet, der burde du finne det meste av informasjon du trenger angående utstyr og veske. ellers er vaporwall og vapepit solide forums me mye informasjon
Sitat av Vrangsinn Vis innlegg
Er det nicotin i de svenske juicene de selger her? Prøvde å se på innholdsfortegnelsen, men så ikke nicotin eller nicotin mengde. Så på en engelsk side og der kunne man velge antall mg nicotin. På forhånd takk for svar
Vis hele sitatet...
Innehåll:
damascenone(0,1%)
2.5-dimethylpyrazine(2.00%)
2-acetylpyrazine(0.8%)
Methylcyctopentenolone(0.3%)
1.3-propylene glycol(66.1%)
vanillin tincture(15.00%)
peach aldehyde(1.0%)
tabanone(0.1%)
L-nicotine(0-2.4%)
vanillin(13%)

Kopiert fra 16mg flasken fra elcigg.se med smak av eple. Jeg har null peiling på hva noe av det betyr.
Nøkkelen til å greie å slutte ligger i underbevisstheten din.

Du har programmert deg selv til å være vant med å røyke. Du har godtatt det over så lang tid, at underbevisstheten din har et så sterkt bilde av deg selv som en røyker, at selv om du bestemmer deg over natten for å slutte, så jobber du rett og slett mot din underbevissthet - og det vil aldri virke.

De som greier å slutte over natten, har over lang tid tenkt på å slutte. De har (mest sannsynlig uten å være klar over det) skapt et så sterkt og klart bilde av seg selv UTEN røyk, altså de har først konkret sett seg selv uten røyk i hånda - og følt følelsene av å være røykfri i tankene sine, over så lang tid, at underbevisstheten har endret bildet av dem selv. Da kommer dette helt av seg selv. De har også lagt til mange detaljer, så som sett seg selv snakke med venner, kanskje utendørs i frisk luft, solen skinner, vind i trærne, fugler som synger, kanskje en ganske kjent situasjon.... En situasjon du antageligvis vil oppleve på nytt. Det er her nøkkelen ligger.

Det er vanskelig. Men det er den eneste måten du kan slutte på. Det er som med alt annet i hele livet. En kortvarig endring vil ikke virke, du jobber mot "grunnstrukturen" din, altså underbevisstheten.

Men, om du endrer selve grunnstrukturen ... DA endrer hele automatikken din seg

Når du har begynt med denne teknikken, så er det svært viktig at når du får lyst på en røyk, så skal du la armene og henda gjøre det dem føler for. Hvis du vil tenne en røyk, så tenner du en. Hvis de heller vil kaste den vekk, så la dem gjøre det. Ikke jobb mot underbevisstheten. Det er en så sterk kraft at du kan ikke endre den ved bare å endre adferden midlertidig.


Denne teknikken gjelder forøvrig alt i hele livet ditt. Penger også.
Sist endret av Taurean; 4. oktober 2013 kl. 00:05.
Den som bare er der
Trådstarter
Sitat av Taurean Vis innlegg
Nøkkelen til å greie å slutte ligger i underbevisstheten din.

Du har programmert deg selv til å være vant med å røyke. Du har godtatt det over så lang tid, at underbevisstheten din har et så sterkt bilde av deg selv som en røyker, at selv om du bestemmer deg over natten for å slutte, så jobber du rett og slett mot din underbevissthet - og det vil aldri virke.

De som greier å slutte over natten, har over lang tid tenkt på å slutte. De har (mest sannsynlig uten å være klar over det) skapt et så sterkt og klart bilde av seg selv UTEN røyk, altså de har først konkret sett seg selv uten røyk i hånda - og følt følelsene av å være røykfri i tankene sine, over så lang tid, at underbevisstheten har endret bildet av dem selv. Da kommer dette helt av seg selv. De har også lagt til mange detaljer, så som sett seg selv snakke med venner, kanskje utendørs i frisk luft, solen skinner, vind i trærne, fugler som synger, kanskje en ganske kjent situasjon.... En situasjon du antageligvis vil oppleve på nytt. Det er her nøkkelen ligger.

Det er vanskelig. Men det er den eneste måten du kan slutte på. Det er som med alt annet i hele livet. En kortvarig endring vil ikke virke, du jobber mot "grunnstrukturen" din, altså underbevisstheten.

Men, om du endrer selve grunnstrukturen ... DA endrer hele automatikken din seg

Når du har begynt med denne teknikken, så er det svært viktig at når du får lyst på en røyk, så skal du la armene og henda gjøre det dem føler for. Hvis du vil tenne en røyk, så tenner du en. Hvis de heller vil kaste den vekk, så la dem gjøre det. Ikke jobb mot underbevisstheten. Det er en så sterk kraft at du kan ikke endre den ved bare å endre adferden midlertidig.


Denne teknikken gjelder forøvrig alt i hele livet ditt. Penger også.
Vis hele sitatet...
Hmm, ser den. Har selv ikke røyket så alt for lenge. Leste boken av Allen Carr, Endelig ikke-røyker. Tror hele den boken er å hjernevaske deg slik at du ikke får lyst på røyk. Klarte meg en uke uten røyk etter jeg leste boken. Hadde ikke en eneste røyk. (Jeg var på ferie i syden, som gjorde at jeg ikke stresset og tenkte ikke på å røyke) Når jeg kom hjem, var jeg med vennene mine som fyrte opp en sig og plutselig kom abstinenstene. Tror nesten alt av abstinenster jeg får er pga. psyken.

Nå har jeg bestilt e-cig med ejuice uten nikotin. Jeg får se om det dekker det psykiske behovet og at jeg klarer å slutte
Sitat av RavnX Vis innlegg
Hmm, ser den. Har selv ikke røyket så alt for lenge. Leste boken av Allen Carr, Endelig ikke-røyker. Tror hele den boken er å hjernevaske deg slik at du ikke får lyst på røyk. Klarte meg en uke uten røyk etter jeg leste boken. Hadde ikke en eneste røyk. (Jeg var på ferie i syden, som gjorde at jeg ikke stresset og tenkte ikke på å røyke) Når jeg kom hjem, var jeg med vennene mine som fyrte opp en sig og plutselig kom abstinenstene. Tror nesten alt av abstinenster jeg får er pga. psyken.

Nå har jeg bestilt e-cig med ejuice uten nikotin. Jeg får se om det dekker det psykiske behovet og at jeg klarer å slutte
Vis hele sitatet...
Har ikke lest den boken, men kan tenke meg at den dreier seg om et psykologisk verktøy, og ikke hjernevasking. Det er viktig å innse den forskjellen. Sånne bøker har ofte noe å lære bort, som du kan bruke om du ønsker, en bok kan ikke "tvinge" deg til noe.