Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  80 7982
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Hvis ikke dette er noe som bør skape en samfunnsetisk debatt, så er det lite som gjør det..

http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/k...t-3797184.html

Denne mannen har stoppet ut sin påkjørte katt, og lagd et RC helikopter av den.

Må bare si at jeg syntes det er så i overkant forkastelig at jeg blir uvel.. Og jeg har henholdsvis drøy humor.

Er dette noe som er OK å gjøre?
Hva mener dere?
hovercat engage, har tydeligvis drøyere humor for jeg smiler
Hva er forskjellen på å stoppe ut et dyr for å ha det i stua, og stoppe ut et dyr for å fly det som helikopter?
Hahaha, her ledd ganske hardt av dette i dag.
Her er en film av den:
http://www.youtube.com/watch?v=6c4nZ...eature=related
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Trådstarter
Ey fetter! Det handler om Respekt.. jeg lover deg..

Spøk til side.. Syntes ikke det er måten å hedre sin "beste venn" som han snakker om.
Sist endret av Dr. fungitumb; 4. juni 2012 kl. 15:47.
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Ey fetter! Det handler om Respekt.. jeg lover deg..

Spøk til side.. Syntes ikke det er måten å hedre sin "beste venn" som han snakker om.
Vis hele sitatet...
Dette må du begrunne bedre. Hvordan noen hedrer sine venner er vel opp til hver og enkelt.

Jeg ser ikke hvem man skal ha respekt for. Katten er død og får det ikke med seg. Familiemedlemmene til katten?
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Trådstarter
Som sagt litt spøkefullt lagt frem.. Men jeg mener at hvis man har hatt et dyr i mange år, som man setter pris på.

Så er ikke det å lage et helikopter av den, veien å gå for å minnes den.
Men selvsagt jeg ler meg skakk når jeg ser videoen, det er jo dødsgøy. Men jeg syntes innerst inne at det er litt feil. Hadde jeg kjent personen selv hadde jeg nok gitt ganske sterkt uttrykk for min missnøye
Hvordan en eier vil minnes sine avdøde dyr er en privatsak i mine øyne.
Her gjør kunstneren det for å fremprovosere en reaksjon og få navnet sitt kjent. Noe han lykkes veldig godt i.
Hahahha, det der er jo bare sinnsykt! Man MÅ jo le når man ser en katt som helikopter!
Jeg har ikke noe som helst til overs for katter, men det der er bare for drøyt...
Synes det å bruke kanin/rev/mink osv. til å lage kåper/jakker/sjal osv. er minst like makabert.
Eller bjørnefell?

Antar det er lettere å se på dette som grusomt fordi katta fortsatt har hodet i behold, og ingen har stoppet ut en katt på denne måten før.

Jeg er totalt imot pels, fordi man aler opp dyr for å produsere klær/møbler.
Men dette er i det minste snakk om et dyr som har blitt stoppet ut etter sin mer eller mindre naturlige/ulykkelige død.

Hvorfor får denne saken mer oppmerksomhet enn hvilken som helst pelsfarm som dreper tusenvis av dyr med én gang de er store nok til å brukes i klesproduksjon?

Fordi det er en katt.

Fokuserer hatet på de som aler opp dyr til å brukes i produksjon av klær/møbler osv. istedenfor folk som stopper ut husdyrene sine.

Sier ikke utstopping er greit, men rart at dette får mer oppmerksomhet enn pelsfarmer. =P
Sist endret av Turbolego; 4. juni 2012 kl. 15:59.
Sitat av fetter Vis innlegg
Hvordan en eier vil minnes sine avdøde dyr er en privatsak i mine øyne.
Her gjør kunstneren det for å fremprovosere en reaksjon og få navnet sitt kjent. Noe han lykkes veldig godt i.
Vis hele sitatet...
Er helt enig med deg.
Har selv hatt hund som døde og det kunne aldri falt meg inn å gjøre noe som dette, og det er jo noe av det som gjør det kreativt og vittig.
Jeg lo så jeg grein.
syke jævel. sånn gjør man bare ikke det skjønner vel alle?
http://bildr.no/thumb/1196402.jpeg
Ser ikke den katten jævlig fornøyd ut, så vet ikke jeg!
/thread
Sist endret av McLovin; 4. juni 2012 kl. 16:10.
Game disconnected
pokemon's Avatar
katten døde vell naturlig før han lagde hellikopter av den, så lenge den ikke ble drept bare for å lage helikopter ser jeg ikke hva som er så galt med det?
Dette er jo bare genialt!

Vi lager klær av andre dyr så hvorfor ikke lage helikopter av en katt? Synes da dette er minst like meningsfylt som å lage klær av dem.

Bare synd den ikke lever så kunne den fått oppleve å fly
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Katten levde et bra liv og døde naturlig.

Ler av hele saken jeg.
Jeg synes i alle fall det er hysterisk morsomt. Jeg klarer ikke bestemme meg for hva jeg synes om det rent etisk og moralsk sett.
Ler meg helt skakk av videoen!

Skjønner ikke hvorfor det skal være så galt å gjøre noe sånt? Kanskje litt sært, men katten har ikke vondt av det, så da skjønner jeg ikke hvorfor den kan spre litt glede da den er død også?

Men er kansje ikke noe jeg hadde gjort! Tror naboene hadde sett litt rart på meg hvis det plutselig fløy en utstoppet katt forbi stuevinduet!
Det eneste jeg har å si til dette er: forkastelig.
og skrekkelig nok så er det å brenne et lik og putte asken på en krokke for å ha over peishylla så mye mer etisk akseptabelt
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av WoggaBogga Vis innlegg
og skrekkelig nok så er det å brenne et lik og putte asken på en krokke for å ha over peishylla så mye mer etisk akseptabelt
Vis hele sitatet...
Syntes nå det er verre å spikre huet av dyr over peishylla jeg da..

(Ikke det at jeg har stort imot hverken kattekoptere eller utstoppede dyr)
Sist endret av Bombasa; 4. juni 2012 kl. 16:39.
Eg kan ikke se at katten ser særlig fornøyd ut.

Personlig ville eg ikke ha gjort dette med ett kjæledyr. Tanken derimot, og ideen er jo artig. Og folk må få gjøre hva de vil
Kreativt!
Ser ikke helt hva som er forkastelig, katten er død, er ikke så mye å gjøre med det. Utstopping av dyr er jo helt vanlig. Litt uvanlig og lage helicopter av de men, artig var det.
Katten var død FØR den ble til et helikopter. Dermed ser jeg ingen problemer med dette, det er derimot enormt kreativt, litt sykt og hysterisk morsomt!
Som sagt før, katten er allerede død, og utstopping av dyr er vanlig. I dette tilfelle er det jo bare utstopping med en kreativ og morsom vri, ser ikke problemet.
Ser ingen problemer med dette!
Bedre å bruke den døde katten til noe, istedenfor at den blir til en håndfull med jord eller aske! Meget kreativt må jeg si
pure awesomeness!
Kan nå nemnes at katten sitt namn er Orville etter mere kjente Orville Wright.... å etter at katta hadde vært i fryseren i 6 mnd så fant eieren ut at dette var måten å hedre ham på ... Welcome Octo Copter Cat Orville
Synes det var veldig kreativt, men det som skremmer meg er toppkommentarene...

Now I can't wait for my grandma to die, for similar reasons.
Vis hele sitatet...
Sitat av fetter Vis innlegg
Hva er forskjellen på å stoppe ut et dyr for å ha det i stua, og stoppe ut et dyr for å fly det som helikopter?
Vis hele sitatet...
Forskjellen er at dyret i denne sammenhengen brukes for underholdningens skyld, og at han har montert propeller på kattens poter og bein. Jeg synes dette er en krenkelse av dyr, og viser hvor dårlige holdninger enkelte har.
*insert tittel her*
Er det bare meg som syntes "helikopter" og "katt" i samme setning blir fryktelig morsomt?
Sitat av Docile Vis innlegg
Forskjellen er at dyret i denne sammenhengen brukes for underholdningens skyld, og at han har montert propeller på kattens poter og bein. Jeg synes dette er en krenkelse av dyr, og viser hvor dårlige holdninger enkelte har.
Vis hele sitatet...
Underholdning og dekorasjon går under samme kategori i min bok. Så hvordan er dette egentlig etisk annerledes enn utstoppet dyr til utstilling?
Katt = Helikopter
Hund = Hercules fly?

Han vil ha oppmerksomhet og avsky, og det får han. WIN
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Må bare si at jeg syntes det er så i overkant forkastelig at jeg blir uvel..
Vis hele sitatet...
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Selvsagt jeg ler meg skakk når jeg ser videoen, det er jo dødsgøy.
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt hvilken side av saken du egentlig er på?

Sitat av fetter Vis innlegg
Hva er forskjellen på å stoppe ut et dyr for å ha det i stua, og stoppe ut et dyr for å fly det som helikopter?
Vis hele sitatet...
Troller du?
Å ha et utstoppet minne av et familiemedlem i stua blir ikke det samme som å bruke det som leketøy i folkemengder.
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Syntes dette ikke var noe særlig gale jeg da katten allerede var død før han gjorde noe med den.
Ser ikke problemet, den er jo utstoppet? Vi har isbjørneskinn med hode som teppe og masse utstoppede dyr hengende på veggen... katten hans er jo død uansett, så det er jo ikke noe dyreplageri, bare litt sær kunst.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Ser ikke problemet, den er jo utstoppet? Vi har isbjørneskinn med hode som teppe og masse utstoppede dyr hengende på veggen... katten hans er jo død uansett, så det er jo ikke noe dyreplageri, bare litt sær kunst.
Vis hele sitatet...
Når du er død, så utstopper jeg kroppen din og lager et helikopter hvor propellen står ut av kuken din da, hvorfor skal det være mindre sykt å gjøre dette med dyr?
Han må jo ha laget et fantastisk fugleskremsel.
En katt som går i stup mot fugleflokken må jo funke. Som en spitfire liksom, mangler bare skyts.
Sitat av RydEN Vis innlegg
Når du er død, så utstopper jeg kroppen din og lager et helikopter hvor propellen står ut av kuken din da, hvorfor skal det være mindre sykt å gjøre dette med dyr?
Vis hele sitatet...
Latterlig innlegg og helt irrelevant.

Man utstopper dyr fordi det er fint selskap og man ønsker å gi dem et livlig ansikt, det er kunst. Ingen utstopper mennesker, og alle syntes at en bortgang av et menneske er tristere enn en random katt. For mennesker er det er også ulovlig å blotte seg, død eller levende.

Hva som skjer med meg når jeg er død driter jeg langt i. Jeg er ordandonor, går sikkert til noe nyttig. De kan operere bort kuken min når som helst.

Har det vært noe dyreplageri her? Nei.
Har noe ulovlig skjedd? Nei.
Dyret er dødt, det har ingen følelser lengre.

Hva er problemet? "Tenk om det hadde vært deg" holder ikke.
Sist endret av Spirituell; 4. juni 2012 kl. 17:52.
Og vi lurer på hvorfor vi bli ddoset ?
Sitat av RydEN Vis innlegg
Når du er død, så utstopper jeg kroppen din og lager et helikopter hvor propellen står ut av kuken din da, hvorfor skal det være mindre sykt å gjøre dette med dyr?
Vis hele sitatet...
Den slutningen du kommer med her er latterlig og HELT irrelevant.
Sitat av RydEN Vis innlegg
Når du er død, så utstopper jeg kroppen din og lager et helikopter hvor propellen står ut av kuken din da, hvorfor skal det være mindre sykt å gjøre dette med dyr?
Vis hele sitatet...
Melder meg frivillig.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Ingen utstopper mennesker, og alle syntes at en bortgang av et menneske er tristere enn en random katt. For mennesker er det er også ulovlig å blotte seg, død eller levende.
Vis hele sitatet...
Det er ikke helt riktig, vi har jo den godeste Gunter von Hagens som har det gjort det til sin spesialitet å stoppe ut mennesker. Han gjorde seg svært så omtalt og diskutert i media og ellers, og det var en ganske stor debatt om hvor vidt det han holdt på med var etisk og humant.
Body Wolrds som utstillingen het var vel blandt annet i Norge en kort periode på utstilling.

Så at det ikke bruker mennesker fordi det er uetisk og uhumant, ja det er vel alltids noen som vil gjøre det da, ganske enkelt fordi det er taboo og i det hele tatt, bare slik at dem kan strekke eller krysse grenser i sitt arbeid med "kunst".
Sitat av EddieTheHead Vis innlegg
Melder meg frivillig.
Vis hele sitatet...
Cound me in!
Tror faktisk jeg skal skrive dette i testamentet:

"Jeg ønsker at min kropp skal stoppes ut, og jeg får påmontert propell på ryggen og batteri i magen, omtrendt som karlson på taket.
Min døde kropp skal flyves ut i Atlanterhavet så langt batteriet rekker, iført supermann-kostyme komplett med kappe og alt."

"Is that Superman?"
"Nope, Chuck Testa."
Sist endret av Turbolego; 4. juni 2012 kl. 18:07.
Har ikke ledd så hardt på lenge!

Syns det var en veldig søt ting å gjøre jeg Jeg skulle gjerne hedra hunden min på samme måten når den dag kommer! Men med rottweiler-hannen min ser jeg at det kan bli vanskelig
Her er en bedre video forresten, hvor man kan se innmaten: http://www.youtube.com/watch?v=QTZF8cF-fyo&

Hovercat? Nope, Chuck Testa.
Sist endret av Turbolego; 4. juni 2012 kl. 18:14.
Jeg ser absolutt ingenting galt med det der. Var bare komisk og originalt. Skjønner ikke hvorfor det er greit å massemyrde dyr for å spise dem, bruke innvollene deres til trommeskinn og pels, men dette er helt forkastelig? Hvor kommer den moralske boneren inn å sier til dere at det er galt?
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Hvis ikke dette er noe som bør skape en samfunnsetisk debatt, så er det lite som gjør det..

http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/k...t-3797184.html

Denne mannen har stoppet ut sin påkjørte katt, og lagd et RC helikopter av den.

Må bare si at jeg syntes det er så i overkant forkastelig at jeg blir uvel.. Og jeg har henholdsvis drøy humor.

Er dette noe som er OK å gjøre?
Hva mener dere?
Vis hele sitatet...

Hvorfor mener du dette bør skape debatt?
Katten var dau jo. Det er jo tross alt bare en katt.

Synes du dette er verre enn skjevfordeling av goder, undertrykkende regimer og vanstyre folkets midler? Er det så ille at en død katt som jo egentlig bare er litt kattepels fylt med høy og sydd igjen har fått påmontert propeller?

Eller er det kanskje du som har et litt forkvaklet bilde på liv og død?

Du sier du blir uvel av det? Jeg sier du din reaksjon er latterlig. Katta var alt dau.

Det er da verre å gå i pels ellers tvangsfore kalkuner?
Hva folk gjør med døde kjæledyr bør ikke vi bry oss særlig med.

Det finnes virkelige problemer i verden man kan engasjere seg i. For meg blir det bare søkt å føle avsky for at han laget en installasjon av ei dau katte.
Er dette noe bedre?

http://1.bp.blogspot.com/_GluRb18oH6c/SwwRkO1SDnI/AAAAAAAABS0/zOSG7c_d13M/s1600/barnefotografering.jpg



Hva med dette?

http://www.ru.all.biz/img/ru/catalog/540367.jpeg

Bare mer akseptert I guess, fordi det er vanlig