Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1491 174946
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Står denne serveren hos kompisen din? Da må han isåfall åpne porter i routeren sin.
Vis hele sitatet...
Får han ikke det til kan han bruke Hamatchi, men ytelsen er ikke like bra som ved PortForwarding..
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Får han ikke det til kan han bruke Hamatchi, men ytelsen er ikke like bra som ved PortForwarding..
Vis hele sitatet...
Jeg vil tørre påstå det krever mer jobb å installere Hamatchi enn hva det gjør og forwarde en enkelt port.
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Jeg vil tørre påstå det krever mer jobb å installere Hamatchi enn hva det gjør og forwarde en enkelt port.
Vis hele sitatet...
Hamtachi:
-Lavere ytelse enn PF
+Lett å sette opp, et par minutter.

PortForwarding:
-Vanskelig å sette opp, (Statisk IP, Firewall, Router).
+Høyere ytelse en Hamatchi.
+Lettere med flere venner.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Hamtachi:
-Lavere ytelse enn PF
+Lett å sette opp, et par minutter.

PortForwarding:
-Vanskelig å sette opp, (Statisk IP, Firewall, Router).
+Høyere ytelse en Hamatchi.
+Lettere med flere venner.
Vis hele sitatet...
Vanskelig i forhold til hva? Hvis du først skal drifte en MC-server med plugins og mer, finner jeg det merkelig om man ikke allerede har kunnskapen til å forwarde en enkel port i ett GUI, eller klarer å ta til seg denne informasjonen. Det tar jo ikke et minutt å gjennomføre det en gang.
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Vanskelig i forhold til hva? Hvis du først skal drifte en MC-server med plugins og mer, finner jeg det merkelig om man ikke allerede har kunnskapen til å forwarde en enkel port i ett GUI, eller klarer å ta til seg denne informasjonen. Det tar jo ikke et minutt å gjennomføre det en gang.
Vis hele sitatet...
Jeg finner Hamatchi enklere å sette opp, men skal man drifte en seriøs server PF'er man selvfølgelig.

Jeg drifter en småseriøs server, men har problemer med PF, Hamatchi fungerer, men er ikke noe jeg vil basere meg på i det lengre løp...
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
hamachi er søppel, men det er bare å sette opp flere nettverk. altså

Minecraft.server1

Minecraft.server2

Minecraft.server3

osv osv...

Så kan du fort nå 20 spillere.

SLitsomt?

JEPP! men ikke umulig
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Jeg finner Hamatchi enklere å sette opp, men skal man drifte en seriøs server PF'er man selvfølgelig.

Jeg drifter en småseriøs server, men har problemer med PF, Hamatchi fungerer, men er ikke noe jeg vil basere meg på i det lengre løp...
Vis hele sitatet...
Eh.. nei. Dersom man skal drifte en seriøs server, ordner man skikkelig hosting.
Har nå fått til serveren, og det funker fett! Men har et nytt spørsmål: Hvordan endrer man vanskelighetsgrad? Vet man kan skifte mellom true/false i "tekst" dokumentet, men er det noen måte å gjøre det ingame?
Takk for tips over her btw.
Sitat av MariusM Vis innlegg
Har nå fått til serveren, og det funker fett! Men har et nytt spørsmål: Hvordan endrer man vanskelighetsgrad? Vet man kan skifte mellom true/false i "tekst" dokumentet, men er det noen måte å gjøre det ingame?
Takk for tips over her btw.
Vis hele sitatet...
Kanskje med et par Plugins og /reload kommandoen..
Kan du forklare litt nærmere?
Noen som vet hvordan jeg kan logge på en server (serveren ligger på samme PC, som brukeren) via localhost uten en innlogget bruker, og samt logge inn med en innlogget bruker fra en annen PC?

Eg brukar LogMeIn Hamachi.
Sist endret av ChillKill; 16. mai 2012 kl. 20:13.
Sitat av MariusM Vis innlegg
Kan du forklare litt nærmere?
Vis hele sitatet...
Det fins sikkert et plugin som endrer dette, og /reload kommandoen "restarter serveren uten å restarte serveren".
Når folk kommer på MineCraft-serveren min kan de ikke knuse eller bygge noe. Etter jeg har lagt de til på "Ops" listen i MineCraft-servern mappen, kan de det, men da kan de også alt det andre, som å skaffe seg hva de vil, banne og kicke, og alt det der.

Derfor lurer jeg på: Er det en slags mod (eller plug-in) som kan skape et rank-system på serveren?

Jeg har sett og hvert på servere som har et sånn system, men har ikke peilling på hvordan jeg skal få det på serveren min.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av ChillKill Vis innlegg
Når folk kommer på MineCraft-serveren min kan de ikke knuse eller bygge noe. Etter jeg har lagt de til på "Ops" listen i MineCraft-servern mappen, kan de det, men da kan de også alt det andre, som å skaffe seg hva de vil, banne og kicke, og alt det der.

Derfor lurer jeg på: Er det en slags mod (eller plug-in) som kan skape et rank-system på serveren?

Jeg har sett og hvert på servere som har et sånn system, men har ikke peilling på hvordan jeg skal få det på serveren min.
Vis hele sitatet...
Med Bukkit og en valgfri Permission-plugin. Feks PermissionEX.
www.bukkit.org
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Noen som vet om noen gode mods og/eller skins til Minecraft? Har nettopp kjøpt det, fins det forresten en egen nFF-server?
Avventende
nudo's Avatar
Har noen laget en server til mc i annet enn java? Jeg installert debian med java og bukkitserver i dag på en Dell Poweredge 4400 og det så ut til å funke helt greit, men serveren kan sikkert kjøres litt mer ressursvennlig.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av nudo Vis innlegg
Har noen laget en server til mc i annet enn java? Jeg installert debian med java og bukkitserver i dag på en Dell Poweredge 4400 og det så ut til å funke helt greit, men serveren kan sikkert kjøres litt mer ressursvennlig.
Vis hele sitatet...
Det fantes en uoffisiell en, men har nå byttet navn til thorcraft.no :=)
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Det fantes en uoffisiell en, men har nå byttet navn til thorcraft.no :=)
Vis hele sitatet...
Den serveren har noen stygge inventoryproblemer for tiden
Var bare barnet
KjemikalieX's Avatar
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Den serveren har noen stygge inventoryproblemer for tiden
Vis hele sitatet...
Forklar?
Har de forresten startet ny world, eller er det fremdeles den fra 1.8?
Sist endret av KjemikalieX; 18. mai 2012 kl. 14:49.
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Forklar?
Har de forresten startet ny world, eller er det fremdeles den fra 1.8?
Vis hele sitatet...
Ny world, med litt bygg fra den gamle ser det ut som.
Ong. forklaring av problemene så er nok ikkje eg den som skal uttale meg om det, spørr Ond^Sofa feks
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Ny world, med litt bygg fra den gamle ser det ut som.
Ong. forklaring av problemene så er nok ikkje eg den som skal uttale meg om det, spørr Ond^Sofa feks
Vis hele sitatet...
Problemene består av at vi gikk som kjent over til nytt kart for å få den nye world-høyden, samt at det snart ikke var ressurser igjen omtrent på det gamle.

Dette gikk helt fint til vi slettet den gamle verdenen. Pluginen som håndterer inventory for de forskjellige verdenene samarbeider ikke helt, og det ser ikke helt ut som det finnes noe automatikk i å få det konvertert.

Løsningen er at folk rett og slett må varsle fra om de mangler noe, og vi kan sjekke opp hva de faktisk hadde før vi fjerna den gamle verdenen.
-Rar på fulltid.
Noen som vet om en bra survival server? Som er open 24/7?
Var bare barnet
KjemikalieX's Avatar
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Problemene består av at vi gikk som kjent over til nytt kart for å få den nye world-høyden, samt at det snart ikke var ressurser igjen omtrent på det gamle.

Dette gikk helt fint til vi slettet den gamle verdenen. Pluginen som håndterer inventory for de forskjellige verdenene samarbeider ikke helt, og det ser ikke helt ut som det finnes noe automatikk i å få det konvertert.

Løsningen er at folk rett og slett må varsle fra om de mangler noe, og vi kan sjekke opp hva de faktisk hadde før vi fjerna den gamle verdenen.
Vis hele sitatet...
Hvordan funker dette med kister?
Kistene forblir slik de var. men du kan plutselig ha fått ett inventory fra uken før etc. Så du bør helst legge allt i en chest før du logger ut.
Sitat av djrubber Vis innlegg
Noen som vet om en bra survival server? Som er open 24/7?
Vis hele sitatet...
thorcraft.no
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Når jeg går inn på thorcraft sier den at jeg ikke har tillatelse osv?
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Fanz44 Vis innlegg
Når jeg går inn på thorcraft sier den at jeg ikke har tillatelse osv?
Vis hele sitatet...
Du må ta thorcraft eksamen og så videre, bare sjekk hjemmesiden.
Sist endret av sam500; 19. mai 2012 kl. 15:44.
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Sitat av sam500 Vis innlegg
Du må ta thorcraft eksamen og så videre, bare sjekk hjemmesiden.
Vis hele sitatet...
Dafuq? Eksamen?
-Rar på fulltid.
Er litt skeptisk... Må oppgi navn og passord på minecraftbrukeren...

Forresten, mente en survival server der man kan griefie så mye man vil, og drepe andre...
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Sitat av djrubber Vis innlegg
Er litt skeptisk... Må oppgi navn og passord på minecraftbrukeren...

Forresten, mente en survival server der man kan griefie så mye man vil, og drepe andre...
Vis hele sitatet...
Passord velger du selv, det må ikke være samme passord som du bruker på Minecraft Besto forøvrig ikke eksamenen, må vente 3 timer
Var bare barnet
KjemikalieX's Avatar
Sitat av djrubber Vis innlegg
Er litt skeptisk... Må oppgi navn og passord på minecraftbrukeren...

Forresten, mente en survival server der man kan griefie så mye man vil, og drepe andre...
Vis hele sitatet...


Det heter hardcore servere
Finnes mye forskjellig
http://minecraftpvp.com/
http://hcserver.com/
http://minecraftservers.org/server/396
http://minecraftservers.org/server/483
http://minecraftservers.org/server/496
#Offisielt Trønder
Klarte 70% og besto ikke Hvor mange prosent rett må mam ha? x)

Det er sikkert en bra server siden ikkr hvem som helst kan komme inn ^^.
Hei jeg har en online server hvor noen har spawnet mange griser, er det noen som vet om en pluggin jeg kan instalere for å drepe alle mobs? Det er en bukkit server
en bra server jeg hoster for noen er : minecraftnorway.com
Sist endret av First-Price; 21. mai 2012 kl. 13:53.
Sitat av simonpro Vis innlegg
Klarte 70% og besto ikke Hvor mange prosent rett må mam ha? x)

Det er sikkert en bra server siden ikkr hvem som helst kan komme inn ^^.
Vis hele sitatet...
Over 75% hvertfall, det var min score og jeg kom ikke inn...
Jeg har MCPatcher og litt mods (SPC og toomanyitems) som har funket fint sammen og jeg kan patche nye HD texturepacks og alt har vært fryd og gammen, men nå installerte jeg Optifine og kan ikke lenger patche via MCPatcher (kan kun patche "Better Grass" og "Random Mobs". Noen som vet hvorfor? Leste noe om at Optifine har "innebygd" patcher elns, stemmer dette? Setter pris på en liten forklaring
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Over 75% hvertfall, det var min score og jeg kom ikke inn...
Vis hele sitatet...
For å få byggetillatelse på Thorcraft må man score 83% eller høyere på Thorcraft-testen. Vi har denne testen for å sjekke om spillere hos oss virkelig har lest reglene, og har skjønt dem. Testen er ganske enkel, du trenger å lese i kanskje 5 minutter, og bruke 5 minutter på testen. Lykke til neste gang.
Har klart testen på Thorcraft uten å lese reglene med 100% score, hva er problemet?
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Har klart testen på Thorcraft uten å lese reglene med 100% score, hva er problemet?
Vis hele sitatet...
Hm.. Kan det være... For mange feil?
noen som vet hvordan jeg finer ut hvor mange blokker som er plasert på worldn?
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av T.J Vis innlegg
For å få byggetillatelse på Thorcraft må man score 83% eller høyere på Thorcraft-testen. Vi har denne testen for å sjekke om spillere hos oss virkelig har lest reglene, og har skjønt dem. Testen er ganske enkel, du trenger å lese i kanskje 5 minutter, og bruke 5 minutter på testen. Lykke til neste gang.
Vis hele sitatet...
Jesus christ... Noe så latterlig. Akkurat som norbits.

Hadde planer om å joine, men ikke nå lengre. Eksamen for å joine en minecraft server? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!
Trodde sunn fornuft, strenge admin og gode plugins holdt, men neida.. Må nesten gå på skole for å få spilt. LOL!

Anyways, Noen andre her som har en annen server som er fornuftig?
Så jeg har noen å spille med.

Som du / dere spiller på da...
Sist endret av CHillZoNE; 22. mai 2012 kl. 04:45.
*insert tittel her*
Mc.hardwork.no Man må ha bygge tilatelse...Ofc
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Chillzone;

Om du ikke har noe imot å betale er Minecraftawesome serveren ett godt alternativ, det har aldri vært en griefer på den.

(koster $5)
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Chillzone;

Om du ikke har noe imot å betale er Minecraftawesome serveren ett godt alternativ, det har aldri vært en griefer på den.

(koster $5)
Vis hele sitatet...
Takk, det skal sjekkes ut!
Sist endret av CHillZoNE; 22. mai 2012 kl. 08:22.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Si ifra om du kommer på den da! Så kan vi møtes
#Offisielt Trønder
Sitat av T.J Vis innlegg
For å få byggetillatelse på Thorcraft må man score 83% eller høyere på Thorcraft-testen. Vi har denne testen for å sjekke om spillere hos oss virkelig har lest reglene, og har skjønt dem. Testen er ganske enkel, du trenger å lese i kanskje 5 minutter, og bruke 5 minutter på testen. Lykke til neste gang.
Vis hele sitatet...


86%

Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Jesus christ... Noe så latterlig. Akkurat som norbits.

Hadde planer om å joine, men ikke nå lengre. Eksamen for å joine en minecraft server? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!
Trodde sunn fornuft, strenge admin og gode plugins holdt, men neida.. Må nesten gå på skole for å få spilt. LOL!

Anyways, Noen andre her som har en annen server som er fornuftig?
Så jeg har noen å spille med.

Som du / dere spiller på da...
Vis hele sitatet...

Fornuftig å ha en test da Så da vet de at alle spillerne vet hvordan reglene er, pluss at man slipper spam i chatten om crafting relaterte ting osv..

+ som T.J sier: Les i 5 min og ta testen på 5 min. 10 min det.
går det an å se hvor mange blokker som er plassert i worldn?.
ser det er mange som sier at byene demmes er 40 000 blocker.
noen som vet?
Vi må få opp en skikkelig Freak server da!
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Vi må få opp en skikkelig Freak server da!
Vis hele sitatet...
Vet det var en før, men har ingen anelse om det er noen nå.
Jeg skal starte en Bukkit-Server sammen med vennene mine på fredag, og lurte på hvordan man kan få folk i forskjellige ranker. Jeg har innstallert PermissionEX, men jeg finner ikke ut hvordan jeg skal få de i de rankene som følger med, jeg klarer bare å sette folk på "Op"-listen, men da blir de admins/owners.