Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 474
Hei, jeg selger en del ting til utlandet, og hittil har jeg mottatt penger via bankoverføring og Revolut.

Bankoverføring krever horrible 50 kr i gebyr per overføring, noe som ødelegger all profitt.
Jeg trodde man slapp dette gebyret med Revolut, men jeg ser at jeg også betaler 50 kr i gebyr når jeg overfører NOK fra Revolut til min norske bankkonto.

Finnes det en måte å unngå å betale dette gebyret på - enten i Revolut eller andre metoder?

Takk for svar.
Når eg bruker SbankVisakortet mitt og trykker SETT INN PENGER-knappen inne i Revolutappen (og dette fungerer med mange 1000 vis av kroner) så trekkes det ikke noe gebyr hos meg.
Okay, la oss se det på denne måten. Vil du jobbe gratis for noen? Hvorfor skal da noen jobbe gratis for deg med å flytte pengene dine? Det koster litt å flytte/veksle penger. Vurder heller å åpne en bankkonto i det landet du selger og så overføre større mengder sjeldnere.

På Worldremit.com betaler jeg 9 kr for å sende penger til Ghana. Vet ikke om den fungerer for ditt bruk.
EDIT: Ahh jeg ser du mente andre veien, penger fra Revo til en norsk bank, det har jeg enda ikke prøvd ut.
Trådstarter
24 5
Sitat av Hoppeliten Vis innlegg
EDIT: Ahh jeg ser du mente andre veien, penger fra Revo til en norsk bank, det har jeg enda ikke prøvd ut.
Vis hele sitatet...
Ja, det er gebyrfritt til Revolut når jeg bruker kortet mitt - men ikke andre veien :/

Er det en god måte å bruke pengene fra Revolut-kontoen da, kanskje, uten å ha et Revolut-bankkort?
Sist endret av slart; 5. mars 2024 kl. 14:41.
Sitat av slart Vis innlegg
Ja, det er gebyrfritt til Revolut når jeg bruker kortet mitt - men ikke andre veien :/

Er det en god måte å bruke pengene fra Revolut-kontoen da, kanskje, uten å ha et Revolut-bankkort?
Vis hele sitatet...
Med andre Revolut-brukere kan du overføre fra din revolut til andres revolut på sekundet og gratis i appen på mobiltelefonen.

Men; å skaffe fysisk Revolut-kort i gratis versjonen av Revolut koster deg 94 kroner som engangskostnad, og du får det tilsendt i posten. Og det fungerer på Rema1000, Kiwi, alle butikker/plasser/visaapparater i Norge. Ingen års-kostnader, gratis i bruk.
Sist endret av Hoppeliten; 5. mars 2024 kl. 15:18.
Trådstarter
24 5
Sitat av Hoppeliten Vis innlegg
Med andre Revolut-brukere kan du overføre fra din revolut til andres revolut på sekundet og gratis i appen på mobiltelefonen.

Men; å skaffe fysisk Revolut-kort i gratis versjonen av Revolut koster deg 94 kroner som engangskostnad, og du får det tilsendt i posten. Og det fungerer på Rema1000, Kiwi, alle butikker/plasser/visaapparater i Norge. Ingen års-kostnader, gratis i bruk.
Vis hele sitatet...
Ah, takk, jeg trodde det kostet noe månedlig å ha et kort. Da er det sikkert den beste løsningen. Tusen takk