Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1298
Jeg kjøpte en Panasonic Viera tx-p42u20e og spilte i hele 3 uker uten å se tegn på innbrenning, men iforgårs så sovna jeg på sofaen med fifa på pause, også våknet jeg til en innbrent pause meny på morgenen etter, har prøvd å kjøre snø i ca 6 timer, prøvde en wash dvd i 2 timer og har hatt den av i 4, jeg trooor det har blitt litt svakere men jeg legger fotsatt merke til det når visse farger vises på fjernsynsbildet. Det jeg lurer på , er dette permanent? Er dette noe som går over? eller kan jeg konkludere med at fjernsynet er merket for all tid? Kjøpte teven for 5 uker siden så detter veldig leit.

Tips noen ? Råd? trøst? på forhånd takk.
Plasma vil vel alltid få noe innbrendt, dessverre.

Over tid vil det vel "vaskes" bort, men at det forekommer noe nytt du vil irritere deg over er vel mer sansynlig.
Ok waf tusen takk for svar det var litt lettende å vite, men si meg "over tid" vil det si mer dager enn uker? er det noe jeg kan gjøre for å hjelpe prossesen?
usertitle import
bleh's Avatar
Jeg hadde en 40" Samsung plasma, i samme prisklasse som din skjerm, som ble hardt brukt i ca 1 år. Var ikke sjelden at den ble stående med diverse skjermbilder over natta, og noen ganger i over et døgn, men jeg fikk aldri noe innbrenning på den. Så hvor høyt har du f.eks stilt kontrasten osv?

Ps: Jeg kjøpte min TV for 4500,- ny, og solgte den for ca 6 mnd siden for samme pris..
Oi det var en god deal da! Jeg hadde kontrasten på 40 noe som tilsvarer 60% av baren tenker jeg sånn ca. like mye lystyrke og på dynamisk, hadde aldri opplevd det før derfor jeg var avslpatt til det , men jeg hadde satt på dynamisk for ikke så lenge siden. Nå gjør jeg aldri det igjen , virker som om det var det som gjorde det. Vet du hvor lang tid det går jeg kan si at det er permanent?

bump bump!!

Har nå kjørt snøstorm i 7 timer til å det virker som om , eller det HAR forsvunnet noe, men det svarte er fortsatt der, tyder dette på at alt går bort?