Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 753
En kompis av meg drev og kjørte over i motsatt kjørefelt flere ganger på kødd da det kom en kompis imot. Det han ikke så var at purken lå bak...fikk advarsel og greier.
Jeg vet at det ble notert i loggen til purken (stod notis i avisa btw), men han lurer på hvor lenge slikt lagres, og om hendelsen står som en slags "heftelse" på ham...hvis dere skjønner...
Om du ringer politiet så kan de sikkert svare..
sitter å lytter til Politiradio av og til.. og når de drar frem opplysninger om folk så går de ofte 3-5 år tilbake i de værste tilfellene.

Men om det er en max lagringstid på sånt vet jeg ikke.. Er heller ikker på om det kompissen din gjorde er noe som lagres over lang tid..

Skal si fra hvis jeg hører noe om han på politiradioen
De merknadene slettes etter 5-7 år, avhengig av hvor alvorlig hendelsen var. Det vil allikevel ikke fremkomme på f.eks rulleblad og lignende; det er kun for at politiet skal kunne kjenne igjen vedkommende neste gang. Hvis han da har fått en advarsel før, så får han garantert bot neste gang.