Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 953
Hei!

Jeg trenger å oppgradere maskinen min for å kunne spille Doom3,
så det jeg lurer på er om jeg skal satse på AMD 64BIT, eller Pentium 4.

Eventeult andre forslag?



Jeg testet Doom3 hos en kompis som har P4 3.0GHz og det gikk aldeles glimrende. Det som er ett sprøsmål for meg er hvorvidt denne 64biten er nødvendig nå eller ikke?

Jeg er personlig en slik PC bygger så det er kun spesifikke deler som skal byttes ut.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Tror du skal konsentrere deg om gfx'et.
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
kjøp p4 3+ ghz ellerno og radeon 9800 pro
Ifg. den testen som ligger ute nå så er det ikke så kravstort når det kommer til cpu så jeg tror det blir hipp som happ. Som nevnt tidligere, fokuser på gfx. Nvidia har best ytelse i direct 3d (som doom3 er) så hvis du utelukkende må ha best ytelse i det så er det vel det du bør gå for. 6800 serien f.eks. Dreier seg ikke om mange fps mellom ati og nvidia egentlig, så du blir nok fornøyd uansett hva slags high-end kort du kjøper Lykke til.
Kan du ikke si hvor mye penger du skal bruke paa oppgraderingen.
Gjerne litt mere specs. fra den data'en du har naa takk
Nå har jeg en Intel Celeron 1.4 GHz, så jeg må nok ha det meste nytt.
Anadtech har testet mangen skjermkort og prosessorer i D3:

Doom 3: CPU Battlegrounds: http://www.anandtech.com/cpuchipsets...oc.aspx?i=2149

Doom 3: Graphics Deathmatch: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2146
Jeg hadde ikke oppgradert for doom 3, men HL 2 derimot. Har lite penger og lite lyst til å oppgradere. Kjører doom 3 på 800 x 600 og low/medium preformace. Er det noe forskjell i gameplayet når man stiller opp grafikken, for eks. blir det skummlere eller noe slikt?
Ikke cpu krevende? Virker rart, føler jeg sliter når jeg har 2500+ 512mb ram og Radeon 9800 Pro 128mb. Spiller med 800*600 og medium og synes jeg ser mer bilde for bilde enn noe annet.
Kjører ok med 2500+ og ati, men fant nettop ut at bios stod på AGP memory=64. Satte opp til 128, hvor mye hjelper dette tror dere?

Edit: OOPPPs. CPU=1.09 ghz. Skal inn i bios og sette opp til 1.8 eller 2. Det bør vel hjelpe på lagginga?
Jeg synes du bør velge en amd cpu fordi de egner seg best til spilling. Men det du bør bruke mer penger på er skjermkortet. Kanskje du burde vurdere å kjøpe noen av de dyre geForce 6800 eller radeon x800. Har hørt at radeon 9800 pro skal gi rundt 30-60 fps...
Jeg har radeon 9700pro og amd xp2000+.
Tror dere det hjelper og kjøpe en xp3200+?
Kjører Doom3 på low 800x600 og det går egentlig bra.
Ekstra mye styr med å oppgradere pcen pga 1 spill.
Men man må vell oppgradere før eller senere.