Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1433
Nå ser det ut som den endelige utgivelsesdatoen til Doom 3 er bestemt. Den nye nasjonaldagen ser ut til å være 13. august!
Spillet er bestilt, jeg kommer til å sitte i siklende fosterstilling fram til den datoen.

Les mer her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=233836
sweet! for håpe jeg får oppgradert pc'n til da..
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Samme her, men hl2 skulle komt i samme slengen, ellers ender det vel med at jeg må oppgradere enda en gang når det kommer.
Valve har helt siden starten reklamert for at Half-life 2 ikke skal kreve langt på nær så mye som f.eks S.T.A.L.K.E.R, Far Cry og Doom 3. Derfor vil en PD som kjører Doom 3 følgelig kunne kjøre Half-life 2 helt glatt.

Det er jo en grunn til at du fikk med Half-life 2 bonger i RAdeon 9600XT-pakkene for noen måneders tid tilbake.
Dette blir bra, får ny pc snart, så jeg kan bare glede meg :>
K0preit4n's Avatar
Trådstarter
91 2
Jeg mangler bare skjermkort, det er vel ikke "bare, bare" når man skal spille spill som det der..
Må vel ut med en par lapper tenker jeg..
Her har noen testet ut framerate på hl2 beta. Ser ut til at det krever veldig mye av maskinen, men det er jo som sagt en beta. Fullversjonen vil være trimmet en del slik at flest mulig kan spille med en normal pc. Link
Går det an å forhåndsbestille det? I så fall, hvor?
Det er jo en grunn til at du fikk med Half-life 2 bonger i RAdeon 9600XT-pakkene for noen måneders tid tilbake.
Vis hele sitatet...
Du mener vel Radeon 9800xt og Half-life 2 kommer til å kreve mye hvis du slenger instillingene på det beste, men også muligheter for dårligere maskiner til å spille det helt glatt med litt lavere kvalitet.
Opprinnelig postet av jdG
Går det an å forhåndsbestille det? I så fall, hvor?
Vis hele sitatet...
Du kan forhåndsbestille det her:

http://no.gamesmix.com/

her har du også muligheten til å forhåndsbestille hl2
Releasedato: 30.september 2004
Sist endret av Little Joey; 7. juli 2004 kl. 17:55.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Men denne nyheten er etter det jeg kan se ikke bekreftet på noen av de offisielle sidene til doom3. (som jeg har funnet hvertfall)
det har stått i gamereactor bladet en god stund allerede

woohoo... nr 200
Endelig et spill som blir portet til Linux!
*gledemeg*
very impotent freak
Delusional's Avatar
Noen som vet hva Doom3 og HL2 vil kreve av en maskin?
doom3 mer en halflife
Et raskt gjennomblikk på Google gav meg;

The minimum system specs are currently targeted at a 700 MHz PC with 128 MB RAM and a DX6-level video card TNT2 etc, meaning you won't need a supercomputer to run Half-Life 2.

But on the machine above don't expect to see reflective water,dynamic shadows and bump-mapped textures. The game running at maximum detail 50/60 fps, machine required for this is approx 1600Mhz cpu, 256 mb ram, GeForce4 Ti card.

In real life you need the best from a new game so I would recommend a 2000 cpu, 512 mb ram, GeForce4 Ti4800 128 ddr or ATI Radeon equivalent.
The more power the better but not essential with this game
Vis hele sitatet...
..og...

System Requirements

From what John Carmack has said the minimum specification for running DOOM 3 will be a:

1000Mhz Athlon/Pentium CPU.
256MB of RAM
GeForce 1 / Radeon 7xxx level of graphics card.

'Full impact' based on some estimates (not official):

1400Mhz Athlon / 1800Mhz Pentium 4 or higher speed CPU.
256MB of RAM + again quite dependant on how memory hungry your OS is.
GeForce 3 (original or Ti 500).
Vis hele sitatet...
Seek and ye shall find..

Hmm.. Forventa meg egentlig at de to spilla skulle kreve en god del mer enn det som min. req's.

Men req's pleier alltid å endre seg når selve spillet kommer ut.. Kan nok forevente deg at dem blir litt større enn dette..
Gleder meg vilt til Doom3, må nok kjøpe meg ny pc da ja..
Opprinnelig postet av Loeve
Det er jo en grunn til at du fikk med Half-life 2 bonger i RAdeon 9600XT-pakkene for noen måneders tid tilbake.
Vis hele sitatet...
På half life betaversonen lønner det seg med et 9800 kort..
med 9600 vil du ikke få med deg alle de skjefe detaljene som gjør half life til hva det er! men hvis du ikke er så nøye så holder det vel i lange baner både til doom3 oh hl2..
koster noen hundrelapper mer..
Etter litt roting i source fant jeg denne.

Kode

http://www.doom3.com/video/trailer_small.mov
Weird, den ville funke i IE her, men ikke i firefox. |:

Edit: It works!
Sist endret av lynzh; 14. juli 2004 kl. 22:00.
Virka litt dårlig den Lynzh...
Den virker foresten helt utmerket i firefox her.
Doom 3 gått gold også nå?
http://www.shacknews.com/finger/?fid...idsoftware.com
og nei, ikke noe farlig med url