Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 9500
Hei. Jeg har tenk å lage fuglekasse med kamera. Vil helst ha det trådløst. Derfor ville jeg kjøpe enn på HobbyKing, men den har ikke lyd og jeg er ikke sikker om den filmer like bra når det er mørkt.
Hva synes dere?
litt off-topic, men må bare spørre. Hvorfor vil du filme og høre fuglene? Er det i en jobbsammenheng ellerno, eller bare for fun? Når kommer du egentlig til å sitte å se og høre på fuglene som leker på utsiden?
Lunch's Avatar
Trådstarter
61 2
"Just for fun". Vil ha den på hytta. Jeg er litt glad i fuglene og synes at det er moro å se på dem. Skal se på dem mest om kvelden
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Monterer du et par IR dioder der, så er det ikke noe problem å se i mørket, fuglene blir nok ikke forstyrret heller da jeg er nokså sikker på de ikke ser IR lys
Lunch's Avatar
Trådstarter
61 2
Tusen takk.

P.S er noe jeg kan gjøre med lyden. (vil høre dem knitrer også )
Kjøpe en trådløs mic?
Lunch's Avatar
Trådstarter
61 2
Takk, men jeg synes at den er litt for stor for å putte den i en fuglekasse

P.S Hva synes dere om såkalte "FM transminner". Tror at det går fint å bruke den med kamera samtidig
Hva med sånn "barneovervåkings" walkie-talkie? Det burde funke
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Vet ikke om de har trådløst, men her er i alle fall ferdige løsninger/kit: http://www.naturogfritid.no/default....mera!&rstadv=J
Får man kjøpt separate IR-dioder som man kan bruke sammen med hvilket som helst kamera?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Koble sammen og koble sammen, du forsyner de med strøm, og peker "strålen" der du vil det skal bli opplyst, de er helt uavhengige av kameraet.

Prøv å hold mobilkameraet ditt foran en fjernkontroll til fks en TV, så trykker du på kontrollen, se hva som skjer på kameraet da
Lunch's Avatar
Trådstarter
61 2
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hva med sånn "barneovervåkings" walkie-talkie? Det burde funke
Vis hele sitatet...
takker, skal prøve det.

Thoryllo, det var der jeg stjal ideen fra . Men de er dessverre ikke trådløse
Sist endret av Lunch; 8. januar 2012 kl. 20:45.
babycall med kamera lyd og natt modus har det selv koster 1500 på ekspert og den går 300 m
Lunch's Avatar
Trådstarter
61 2
DingoXo, jeg har tenkt på det før. Men trenger egentlig ikke mer enn 50m (ikke ennå )
Men hvordan er kvaliteten på bildet ?
Perverst!

Tenk om noen skulle montert ett kamera i stua de og glodd på deg hele dagen.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Koble sammen og koble sammen, du forsyner de med strøm, og peker "strålen" der du vil det skal bli opplyst, de er helt uavhengige av kameraet.

Prøv å hold mobilkameraet ditt foran en fjernkontroll til fks en TV, så trykker du på kontrollen, se hva som skjer på kameraet da
Vis hele sitatet...
Ja, det var det jeg tenkte på med å "kople sammen". Har et kamera med ir-dioder som ikke virker, men diodene virker. Så da får jeg prøve med et prosjekt med å "kople dem sammen" med et annet kamera.
Sist endret av Fuzzybossen; 8. januar 2012 kl. 21:08.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Får man kjøpt separate IR-dioder som man kan bruke sammen med hvilket som helst kamera?
Vis hele sitatet...
Man får kjøpt løse IR-dioder ja, som et kamera vil kunne se hvis det er laget for det, eller ved at du fjerner IR-filteret over bildebrikken/sensoren i kameraet. Har selv laget flere nattkameraer av webkameraer og IR-dioder ved å fjerne IR-filteret inne i webcamen.
Lunch's Avatar
Trådstarter
61 2
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Perverst!

Tenk om noen skulle montert ett kamera i stua de og glodd på deg hele dagen.
Vis hele sitatet...
Tenk om noen skulle drept deg for å ha en fin middag (det er akkurat det menneskene gjør mot dyrene)
Sist endret av Lunch; 8. januar 2012 kl. 21:13.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Lukter nesten ny realityserie, noe ala Big Brother i fugleversjon?
Lunch's Avatar
Trådstarter
61 2
Dessverre har ikke HobbyKing de kameraene på lager. Er det noen som vet noen alternative net butikke hvor jeg fårr kjøpp dem.

Fant bare den, men er ikke sikker om jeg kan stole på dem.

P.S Det er ikke sex jeg skal se på!!!

Og hva er forskjellen mellon 100mW og 200mW verson
Sist endret av Lunch; 8. januar 2012 kl. 21:50.
Lunch's Avatar
Trådstarter
61 2
Kult
Men jeg skal bruke tiny13 eller mega8
Sist endret av Lunch; 8. januar 2012 kl. 22:24.
Sitat av Lunch Vis innlegg
DingoXo, jeg har tenkt på det før. Men trenger egentlig ikke mer enn 50m (ikke ennå )
Men hvordan er kvaliteten på bildet ?
Vis hele sitatet...
dag tid modusen er soleklar men natt modusen er jo natt modus da, kvalitet er som på filmen paranomal activity på natt modusen. om du har sett filmen da, men det går helt klart og se bra med nattmodusen også, men de koster jo litt da..
Lunch's Avatar
Trådstarter
61 2
Hva er egentlig forskjellen mellom 100mW og 200mW verson av receiver'en
Høyere effekt....
▼ ... over et år senere ... ▼
Lunch's Avatar
Trådstarter
61 2
del..
titegn