Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2726
Hei, jeg har mistet min originale pc lader for min Hp Pav dv6000.

Jeg snakket med Clas Ohlson på tlf isted og damen jeg snakket med lurte på hvordan min output var på den originale laderen.

Output er: 18.5 V, 3.5 A, 65W

Det var snakk om en universal lader men hun mente at hun ikke fikk lov å selge meg en slik pga det kunne ødelegge pcen... På den universal saken hadde de nemlig bare 17, 18, 19, 20 V ( du kan stille selv med ett skrujern) så da er mitt spørsmål: Er det virkelig skadelig for min pc og ligge 0.5 over/under i V? I så fall hvor skadelig/brannfarlig er det? Hvor høy risiko? Denne laderen går for 150kr og neste på listen koster 550,- og det er helt uaktuelt og betale over fem hundre spenn for en fake lader. Hvis du ikke har peiling på elektronik trenger du ikke å svare!

På forhånd takk.
Sist endret av magziii; 17. november 2008 kl. 17:38.
Det DRITTET fra Clas Ohlson ødela batteriet mitt.
Kjøp heller noe fra ebay, som jeg gjorde nå... 350Kr for et helt likt batteri ink. frakt
Sitat av OracIe Vis innlegg
Det DRITTET fra Clas Ohlson ødela batteriet mitt.
Kjøp heller noe fra ebay, som jeg gjorde nå... 350Kr for et helt likt batteri ink. frakt
Vis hele sitatet...
Snakk om lader, ikke batteri
Det er ikke batteriet som er problemet det er laderen. Det jeg er interresert i å vite er om det er noe sjanse for brann eller at pcen min blir ødelagt hvis jeg bruker en lader på 18V/19V når den orginale laderen er på 18.5V.
Åja, min feil. Men etter egen erfaring ville jeg nok hold meg unna de laderne. Men jeg har Dell da.. kan ha noe med saken og gjøre.
Men nei, hvis laderen går på 18V/19V, så spiller det ingen rolle. Funker det