Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 26055
Hey,

onkelen til moren min sa at en heismontør tjener ca. 600.000 ( ) kroner fullt utdannet e.l. Spørsmålet mitt er om noen vet hva en heismontør tjener fullt utdannet og hvor lang opplæringtid det er og hva man tjener under opplæringstiden.

Takker for all hjelp
Lønna går vel opp og ned vil jeg tro...
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Lønna går vel opp og ned vil jeg tro...
Vis hele sitatet...
Berre eg som ler?
Juni0r's Avatar
Trådstarter
Nei, egentlig ikke

Men 'Ond^Sofa' skjønte ikke helt det skjemaet du sendte. VK2-Bedrift / VK2-Skole? Og hva burde matte-karakteren ligge på?
Sitat av Juni0r Vis innlegg
Nei, egentlig ikke

Men 'Ond^Sofa' skjønte ikke helt det skjemaet du sendte. VK2-Bedrift / VK2-Skole? Og hva burde matte-karakteren ligge på?
Vis hele sitatet...
Greia med jobb som heismontør er at det ikkje er så mykje arbeidstid, og ganske god lønn i forhold til det. I tillegg får du fin lønn mens du studerar eller er lærling.

Under lærlinglønn ser du kor mykje du kan tena i forhold til kor mange halvår du har i lærling, skulle eg tru.

254,27 kr/timen er lønna du får når du er fult utdanna.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Juni0r Vis innlegg
Nei, egentlig ikke

Men 'Ond^Sofa' skjønte ikke helt det skjemaet du sendte. VK2-Bedrift / VK2-Skole? Og hva burde matte-karakteren ligge på?
Vis hele sitatet...
http://heis.no/Heisfaget.aspx?docid=72
Juni0r's Avatar
Trådstarter
den lenken gjorde meg ikke veldig mye smartere ^.^
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av Juni0r Vis innlegg
den lenken gjorde meg ikke veldig mye smartere ^.^
Vis hele sitatet...
Utdanningen fram til fagbrev tar 4,5 år. Etter Videregående trinn1 (Vg1) Elektrofag og Videregående trinn 2 (Vg 2) Elenergi er du kvalifisert for å tegne lærekontrakt.

Bare å lese.
Juni0r's Avatar
Trådstarter
Jaok. Og hva burde matte-karakteren ligge på??
Sitat av Juni0r Vis innlegg
Jaok. Og hva burde matte-karakteren ligge på??
Vis hele sitatet...
Den burde selvsagt ligge på 6.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Den burde selvsagt ligge på 6.
Vis hele sitatet...
haha : P

mye folk "vil" bli heismontører pga lønn, dumt at ingen bedrifter kommer til å ansette en gullpirat fra Oslo, når han har så lite interesse for faget at han ikke vet studieretning engang.


men for all del, lykke til.
"Heismontører tjener tradisjonelt bra. Anslagsvis 350 - 450 000 kroner pr.år."

står det på jobbfeber sine sider.
Tjener like mye som en vanlig elektriker, 350 - 400 tusen.
Men husk en ting, er du ikke interessert i elektro så ikke velg det. Med mindre du vil skru stikk kontakter de 2 første årene på skolen.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Tjener like mye som en vanlig elektriker, 350 - 400 tusen.
Men husk en ting, er du ikke interessert i elektro så ikke velg det. Med mindre du vil skru stikk kontakter de 2 første årene på skolen.
Vis hele sitatet...
Tøv. Tjener mye meir enn vanlig elektrikar.
Sitat av Hatred Vis innlegg
Tøv. Tjener mye meir enn vanlig elektrikar.
Vis hele sitatet...
Kan hende, men det sa i hvertfall læreren vår på 63 år, som har vært elektriker og automatiker i flere år før han ble lærer.
Heismøntørar har høgare tariff, og mange tillegg. Det er eit rimelig lite fag i norge, og masse reising og ubekvem arbeidstid er vanleg.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Kan hende, men det sa i hvertfall læreren vår på 63 år, som har vært elektriker og automatiker i flere år før han ble lærer.
Vis hele sitatet...
Skal han ha mer peiling fordi han er 63? Skjønte ikke helt greia med alderen..
Kjenner et par heismontører.

De tjener bra (vil nok anslå 400k+), men det er en god del reising.

600.000 kan vel skje dersom man må jobbe mye overtid eller ta utkallinger og sånt, men tror ikke det er vanlig lønn.

EDIT: Og etter et raskt søk på skattelistene viser det seg at det stemte godt. Litt over 400k.
Sist endret av PiGmeNt-; 18. juni 2010 kl. 01:22.
En kompis av meg er heismontørlærling og tjener nå rundt 200 kr timen (startet vel på knapt 100 kr timen). Når han er ferdig utlært vil lønn ligge mellom 400-500k.

Jobben innebærer mye reising og overtid, men virker som om de har det ganske greit på fine hoteller med mye festing etter arbeidstid