Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 8504
Jeg har akkurat startet i LAR og er foreløpig positivt overrasket over hvor trivelige folk er der og hvor godt jeg har blitt mottatt.

Jeg startet på subutex, men det gikk ikke mer enn dn uke før jeg sprakk og tok et par rivotril. Skrekkhistoriene flommer over om folk som har blitt kastet ut av LAR etter en eneste sprekk og at de aldri får lov til å hente for flere dager om gangen.

Jeg sa med en gang ifra at jeg hadde hatt en sprekk etter et panikkanfall og at det var viktig for meg med dønn ærlighet mellom min behandler og meg. Jeg fikk bare en takk for ærligheten og at det seff ikke fikk noen konsekvenser. Det skulle nye mer til og de sa at det verste er at du må hente på spotek hver dag til jeg klarer å mestre rusen bedre.

Altså ingen spark ut av døra, men at de trenger oversikt over hva jeg bruker før de slipper meg løs på friere henteordninger. Hørtes helt rimelig ut synes jeg.

Allikevel er det mange som visstnok blir behandlet dårlig og ikke får noe forståelse og blir kastet ut og det som verre er.

Hva erfarer dere mine ærede LAR «kolleger»?
Har god kontakt med LAR, men det spørs hvor i landet du er i. Enkelte landsdeller er helt nazi. Selv får jeg Immovane og de sier ingenting om at jeg røyker cannabis. Henter for 14 dager av gangen. Og henter hver 14 dag. Har ikke noen sprekk utenom røykinga.
Det var i "gamle dager" du ble kastet ut av LAR etter sprekk. Retningslinjene var mye strengere før. Nå for tiden mister du ikke medisinen din uansett hvor mye sidemisbruk du har. Konsekensene er kun at du må hente daglig.