Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 16575
Hvis man vet reg. nr. på en bil og vil finne ut navnet på eieren, fins det annen måte en å ringe en trafikkstasjon og spørre? Etter det jeg har funnet ut er det kun mulig å sjekke en bil for heftelser på brreg.no
Ring politiet og spør hvem som står som eier av det reg. nummeret. Hvis de spør hvorfor, så si at han rygga på bilen din og stakk.
Opprinnelig postet av thomasrino
Ring politiet og spør hvem som står som eier av det reg. nummeret. Hvis de spør hvorfor, så si at han rygga på bilen din og stakk.
Vis hele sitatet...
Har du prøvd dette da?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Eller du kan si at du er innparkert, de gir heller opp navnet / nummer på eier, enn å rykke ut en travel fredagskveld feks.
Trådstarter
Kreative forslag

Men det jeg egentlig lurte på var om det enten fins en online tjeneste eller sms-tjeneste som tilbyr slike opplysninger.
men om du kan finne det ut på egen hånd? nei, du må nok ringe politi eller biltilsyn.
Opprinnelig postet av zamba
Har du prøvd dette da?
Vis hele sitatet...
Nope, men har hørt folk som har fått det fint til.
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
tror at sofa'n sitt forslag er det beste..

hvis du sier at du ble utsatt for hit&run vil de insistere på at du anmelder det, ikke at du stikker bort til huset hans og tar saken i egne hender
Opplysningene ligger ikke åpent noen steder, men ringer du til en trafikkstasjon og oppgir bilnummeret så får du navn på eier. Du trenger ingen "kreative" unnskyldninger, bare si det som det er.
Trådstarter
Opprinnelig postet av moyd
Opplysningene ligger ikke åpent noen steder, men ringer du til en trafikkstasjon og oppgir bilnummeret så får du navn på eier. Du trenger ingen "kreative" unnskyldninger, bare si det som det er.
Vis hele sitatet...
Nettopp, derfor hadde de spart seg endel telefoner med en online tjeneste vil jeg anta....
Det hadde vært bedre om Biltilsynet tok 150 i gebyr for dette samtidig som de tok navnet på den som spør (ikke over telefon men personlig fremmøte). Da slipper en unna tullinger som leter etter bildeler og trenger adresse for å finne bilen igjen.
Opprinnelig postet av ringern
Nettopp, derfor hadde de spart seg endel telefoner med en online tjeneste vil jeg anta....
Vis hele sitatet...
Grunnen til at slike opplysninger ikke ligger ute for alle, er faren for misbruk. Har du et problem med at du ikke har fri tilgang til opplysningene, får du heller skaffe deg en jobb hvor du får en pc med tilgang til biltilsynet (og de er det faktisk ganske mange av).
Trådstarter
Opprinnelig postet av |FSK|
Grunnen til at slike opplysninger ikke ligger ute for alle, er faren for misbruk. Har du et problem med at du ikke har fri tilgang til opplysningene, får du heller skaffe deg en jobb hvor du får en pc med tilgang til biltilsynet (og de er det faktisk ganske mange av).
Vis hele sitatet...
Har ikke et problem med at de ikke ligger ute, bare lurte på om muligheten var der...


Opprinnelig postet av Anton85
Det hadde vært bedre om Biltilsynet tok 150 i gebyr for dette samtidig som de tok navnet på den som spør (ikke over telefon men personlig fremmøte). Da slipper en unna tullinger som leter etter bildeler og trenger adresse for å finne bilen igjen.
Vis hele sitatet...
Isåfall burde vel ikke skattelistene være tilgj. over hodet...

Men siden de ligger ute er det vel ikke noe verre om de legger ut navn/bilnummer heller...
Sist endret av jericho; 24. mai 2004 kl. 22:04.
litt OT, men hva skal du egentlig ha navnet til bileier for?
Trådstarter
Opprinnelig postet av |FSK|
litt OT, men hva skal du egentlig ha navnet til bileier for?
Vis hele sitatet...
Fins nysgjerrige folk som spør vettu :P
"Hei, jeg ringer fra Asker Bilistsenter. Du skjønner det at vi har nettopp hatt et avstikk på bensin, og lurer derfor på om vi kan få eieren av en bil"

voila

Jeg vet de gir deg det. Jobber på bensinstasjon
▼ ... flere år senere ... ▼
Ser at det er litt gammel tråd, men for de som ikke vet det så kan man sjekke hvem som bilen er reg. på her: http://www.registreringsnummer.no/

Men er det noen som vet om det er mulig å gjøre det motsatte? Å finne ut hvilke biler som er reg. på ett navn. Hvis man kun har navnet?
Denne tjenesten fantes ikke i 2004 for å vite reg nr på navn, må du nok ringe politiet.
Det letteste er å sende f.eks Regnr LJ87564 til 2282 og du har svar på 2 sek. Koster 3 kr per mld. (Tror jeg).

Mvh!
Du kan sende en SMS: REGNR [registreringsnummer] til 2282. Koster deg tre sild pr melding.
Hentet fra: http://www.dinside.no/php/art.php?id=383657

Edit: WAY TOO SLOW!
Sist endret av Chubby; 21. januar 2008 kl. 14:21.
Sitat av thomasrino
Ring politiet og spør hvem som står som eier av det reg. nummeret. Hvis de spør hvorfor, så si at han rygga på bilen din og stakk.
Vis hele sitatet...
Da vil de bare be deg andmelde det istedet, å legge ved reg. nr i andmeldelsen.
Sitat av Aela
Da vil de bare be deg andmelde det istedet, å legge ved reg. nr i andmeldelsen.
Vis hele sitatet...
Har gjort det selv mange ganger. Og de har gitt meg navn og adresse uten flere spørsmål.
jeg opplevde ingen forsinkelse på regn <>2282
Du kan be politiet om å sjekke i AUTOSYS. Der skal absolutt all info om bilen stå, helt siden den ble importert...
Eller du kan se om du kjenner noen som f.eks jobber på bilauksjon ol. steder, de har også så vidt jeg vet tilgang til AUTOSYS.