Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  75 11170
Har seg sånn at det flyttet inn en utenlandsk familie over oss (bor i blokk) for litt over et halvt år siden. Hver helg og noen ganger på hverdagen får dem besøk av barnebarna sine som er små kids. Greia er at de løper rundt og rundt i leiligheta slik at det dunker i taket, noe som igjen er veldig irriterende for meg og de andre som bor i leiligheten her. Rett og slett plagsomt.

I sameie-reglene står dette

Det skal være ro i leiligheten mellom kl. 23.00 og 06.00. Øving på instrumenter og annen støyende virksomhet, som snekkervirksomhet og boring med drill, skal ikke finne sted etter kl. 20.00 på hverdag og ikke etter kl. 18.00 på lørdag.
Vis hele sitatet...
Hvilken regel går denne løpingen under?

Når det blir veldig bråkete tar jeg frem kosten og banker i taket, så blir det stille i noen minutter, før det plutselig ringer på døra. Da står hele familien der og spør hvorfor vi banker. Da sier dem at det ikke er ulovlig at noen løper rundt der oppe.

Forøvrig kan jeg nevne at bråkinga starter som regel på kvelden, rundt 19:00 og varer til 21:00 ca..

What to do?!
Sist endret av rbk321; 12. juli 2012 kl. 20:35.
Prachtsteak
Splittr's Avatar
Siden det ikke er en regel om det må du noke bare slutte å grine og la kidsa vokse opp.

Eventuelt sett på litt musikk, eller kjøpe hodetelefoner som stenger ute bråk.
Sist endret av Splittr; 12. juli 2012 kl. 20:38.
Trådstarter
Sitat av Splittr Vis innlegg
Siden det ikke er en regel om det må du noke bare slutte å grine og la kidsa vokse opp.

Eventuelt sett på litt musikk, eller kjøpe hodetelefoner som stenger ute bråk.
Vis hele sitatet...
Har prøvd alt men hører det like godt.

Og nei, jeg griner ikke over det. Syntes bare det er veldig irriterende + at de som har barna bor ikke her en gang, men likevel kommer dem ned og klager på at jeg banker..
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Gratulerer, du bor i et sameie hvor du deler vegger med andre mennesker, it's bound to happen a lot.

Derfor jeg kjøpte meg hus.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Gratulerer, du bor i et sameie hvor du deler vegger med andre mennesker, it's bound to happen a lot.

Derfor jeg kjøpte meg hus.
Vis hele sitatet...
Rike folk som deg atx skryter for mye hehe

Men ts; Bor i vegg med også noen festefyller folk som drikk å herje som bare fyfy, er plagsomt til tider men koselig også fordi jeg kan spille så høy musikk som bare FY, utenom dem tør å gjøre noe

Ikke bare negative sider med og bo i blokk/rekkehus
Inviter over Mulla Krekar, å be han om å åpne når dem banker på å lurer på hvorfor du banker i taket.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av KaiN Vis innlegg
Rike folk som deg atx skryter for mye hehe

Men ts; Bor i vegg med også noen festefyller folk som drikk å herje som bare fyfy, er plagsomt til tider men koselig også fordi jeg kan spille så høy musikk som bare FY, utenom dem tør å gjøre noe

Ikke bare negative sider med og bo i blokk/rekkehus
Vis hele sitatet...
Om man bor i blokk eller hus har da lite med hvor mye penger man har, de fleste leiligheter i sentrale strøk koster jo 2-4x det huset mitt kostet litt lengere borte fra alle byskrullinger.
Ta igjen ?
Buck up, boy.

Enten får du vise den menneskelige siden av deg og snakke med dem, si at det tidvis er i overkant plagsomt.

Om dem ikke viser skjønn kan du spille høy musikk og være litt irriterende tilbake. Ikke for å synke ned til deres nivå, men for å vise et poeng. Ikke la dette bli en vane.
Parkettetterligning
Få deg tuba?
Prøvd en lignende tråd selv for et par år siden. Ble møtt med poster fra folk her inne som ville fortelle meg "hvor mye støy de tålte der de bodde" og "hvor mange lyspærer de skiftet pga bråk men det var ingen problem osv". Irriterende.

Uansett, fra spøk til revolver. Jeg ville på en ordentlig måte møtt huseieren til rett tid (med godt humør) og forklar at leiligheten er veldig høylydt.. best å ta det på den måten vil jeg tro.

At unger springer over golvet, overlever man.. bare ikke når dette skjer ukontrollert 60 ganger i timen ustoppelig uten at de voksne passer på.
Her må du si fra! og lykke til
Du kan prate med styret i borettslaget ditt. De er vel pliktig til å ta opp klager fra beboere.
Trådstarter
Hehe, mange morsomme svar!

Har prøvd å snakke med dem og sagt at det er veldig plagsomt med all løpingen, men de bryr seg ikke. Fikk til svar at "da må vi låse dem inne på et rom og det kan vi jo ikke?". Angrer fortsatt på at jeg ikke svarte "jo..".

Det var en kveld her det var virkelig mye bråk og jeg banka som vanlig. Da kom gjengen ned og ble mye mas og kjas. Endte med at de gikk til blokkansvarlige og klagde. Hele gjengen + blokkansvarlig kom ned og fikk forklaring om at en eller annen i familien hadde dødd og absolutt hele familien var samla (ca 30-40 folk) og at vi måtte respektere at ungene løp rundt fordi noen var død.

Skjedde en litt ironisk greie for noen måneder siden første gang vi klagde på dem. Vi fikk tilsendt sameiereglene i posten der dem hadde skrevet "her står det svart på hvitt at det skal være stille etter 23:00. Vennligst slutt å klag". 2 uker senere driver sønnen å flytter rundt på ting der oppe slik at det ble veldig bråkete når jeg skulle sove. 1 måned etter har sønnen fest på natta... Snåle folk.

@watchman: Jo, jeg hadde overlevd om det gjaldt 5 minutter av gangen. Men de løper konstant i 2-3 timer. Jeg hadde gitt venstre testikkel for like god kondis..
Sist endret av rbk321; 12. juli 2012 kl. 21:01.
Sitat av rbk321 Vis innlegg
Når det blir veldig bråkete tar jeg frem kosten og banker i taket, så blir det stille i noen minutter, før det plutselig ringer på døra. Da står hele familien der og spør hvorfor vi banker. Da sier dem at det ikke er ulovlig at noen løper rundt der oppe.
Vis hele sitatet...
Er vel da du skal svare at det ikke er ulovlig å dunke kosten i taket, også fortsette?
Trådstarter
Sitat av Kladdebok Vis innlegg
Er vel da du skal svare at det ikke er ulovlig å dunke kosten i taket, også fortsette?
Vis hele sitatet...
Å fa**, den har jeg ikke tenkt på! haha. Vurderer å dra frem kosten nå ja!
Er jo bare å dure i så høy musikk du kan, hva skal dem si?
Haha ... jasså, kommer de på døra og klager ..

Veit du hva, jeg hadde skrudd på den verste heavy metalen jævlig høyt ... Så kan du be om et kompromiss, du skrur ned om de sitter ned.

Hvor vanskelig er det?
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Er jo bare å dure i så høy musikk du kan, hva skal dem si?
Vis hele sitatet...
Og når den rike pensjonisten under han igjen får nok av den høye musikken og går til innkjøp av et svært anlegg, bryter vel helvete løs.

Nei hold deg til kosten du, skulle de klage til blokkansvarlig får du bare unnskylde deg og si at du prøvde og knerte en mygg eller noe og at det eneste du hadde var en kost.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Er jo bare å dure i så høy musikk du kan, hva skal dem si?
Vis hele sitatet...
Da har resten av naboene plutselig en grunn til å klage.
har det samme selv, latterlig at du bryr deg.. skal de binne ungene fast i vær sin stolpe da eller?
Longboarder
zitare's Avatar
Sitat av Dub Vis innlegg
har det samme selv, latterlig at du bryr deg.. skal de binne ungene fast i vær sin stolpe da eller?
Vis hele sitatet...
Holder vel egentlig bare at de lærer ungene sine at man ikke skal løpe inne? Har selv en sønn som ikke har noen problemer med og ikke løpe inne. og jeg binner han sjeldent fast...
Om du har prøvd den gode veien, med et smil. Og du virkelig ikke føler det hjelper. Virkelig ikke...

...Prøv den formelle veien.
Dokumenter. Ta gjerne lydopptak, før alt opp i en bok. Om mulig, inviter blokkansvarlig over slik at h*n får høre også.
Og klag.... Hver eneste jævla gang. Saklig. dokumentert. Rister taklampen, så gjør du opptak av det. Kommer de ned og er ufine, film det i smug. Opptrer de truende, anmeld dem.

Om ikke det fører frem, ta opptak av dem, monter basskassen din mot taket, og spill deres egen støy tilbake opp til dem. Eller noe lignendes
Anyways, om folk plager deg og virkelig ikke skikker seg er det på generelt grunnlag bare en ting som hjelper: Lag MER forbannet irritasjon tilbake, slik at de slutter. Men det er selvsagt individuelt på hvor konfronterende sprø man gidder være.

For øvrig: All mulig sympati for dette. Vet selv hvordan dette e siden jeg har hatt tilsvarende situasjon vegg i vegg i en rekkehussetting. Med 5- 30 pakistanere gaulende rundt i hagan på alle solskinnsdager mai-september. Tom. på dagtid, siden mesteparten hadde trygd, arbeidsavklaringspenger, attføring og jeg vet ikke hva. Det største problemet mitt var at de satt et par meter fra hverandre og ropte til hverandre og de måtte overdøve hverandre. - Fordi det foregikk 3-4 samtaler til enhver tid. Og i solen, bak huset, der var ungene og trampolina. Og snille forespørsler og så etterhvert klager ble ignorert. Sameiet tok ikke problemet alvorlig.
Jeg løste det med å flytte. Jeg måtte bare en vakker dag erkjenne at pakistanere og jeg ikke kan være naboer. Etter min erfaring et sjuskete folkeferd som ikke viser hensyn og som jeg ikke orket bo i nærheten av.
Sist endret av kampspurv; 12. juli 2012 kl. 23:31.
Sitat av rbk321 Vis innlegg

Forøvrig kan jeg nevne at bråkinga starter som regel på kvelden, rundt 19:00 og varer til 21:00 ca..

What to do?!
Vis hele sitatet...
Flytte langt til skogs der sameksistens med andre mennesker ikke blir et problem?



Evt om du er hevngjerrig skaffe stor subwoofer og kun spille høyt innenfor regelverket om husro.
Kan jo lage en cd med en rolig sang, og en av de værste heavy metal sangene som finnes. Putte cd'en i cd-spilleren, sett på cd'en og sett cd'en på repeat. Stikk fra huset noen timer, og sjekk hva som har skjedd.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Det er ikke bare å bare moro sammen med masse mennesker, det fant jeg ut når jeg bodde i blokk.
Naboen ved siden av likte feks å spille på sitt keyboard med orgel setting på full guffe, tidlig på søndags morgenen.
Naboen over var ei nevrotisk kjerring som ommøbelerte minst en gang om dagen. Hun dro på sofaer og stoler i timesvis, hver _eneste_ dag.

Og flere i blokka var veldig glad i å kaste papp i rest avfallet, noe som gjorde at søpplekassene ble smekk fulle gjerne bare noen dager etter den ble tømt. Og iogmed de kun tømmer hver 3. uke ble det en fin lukt i bakgården på sommeren.

Glad jeg har flytta for meg selv gitt. Fant ut at jeg måtte, for jeg begynte å bygge meg opp et stort hat for noen av beboerene i den blokka.
Sist endret av r0bin; 13. juli 2012 kl. 00:06.
Slå spikere gjennom gulvet
Og andre folk i verden har ikke et hjem engang.....

Har også samme problemet men prøver å ikke irritere meg over det. Du skriver at mellom 19-21 så kan det noen ganger bli litt bowling i overetasjen. Men seriøst man, er det vits å stå med kost og banke i taket? I blokka mi er vi flerkulturelle alt i fra Albanere, Sri-Lankere, Norske og vil tro de øverst er Iranere og folk fra Marokko.

Det er utrolig mye jeg kan irritere meg for her! Som når de under fra Sri-Lanka åpner døra så omringes hele blokka av matlukt innen en kort tid. Albanerene kan bli bråkete og har også kids som synger og alt om morningen til barnetv greier. Iranerne kan være bråkete men siden de bort høyt oppe så hører jeg det som oftest ikke. Marrokene er som oftest veldig hyggelige å stille.

Hvis jeg går rundt og bygger opp en slags uro inni meg pga dette her ville jeg levd et miserabelt liv. Hvis du har helsa i behold ikke har noen sykdommer, nedsatt funskjsonsnivå eller noe sånt? Så kan du faktisk gjøre noe med det. Det koster deg ikke mer enn å ta en tur i parken eller ta øreproppene på når det står på som værst.

Det er så mye klaging på ting her i Norge, ditn og datn. Seriøst vær glad for at du bor i et av verdens beste land. Hvis man ikke tåler litt bråk fra naboen så lever man et ganske kjipt liv etter min mening. Hadde skjønt det om dette hadde vært ville vesten over hodet ditt med slåssing osv. Men når det bare er barna som har det litt gøy så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke tar det med et smil. Du kan foreksempel bygge opp tilitt med naboene, be dem på kaffe eller noe.

Hvis du fremdeles irriterer deg så HARDT over dette, vil jeg anbefale enebolig langt uti skauen.


heartslava - Appreciate Life!!
Sitat av heartslava Vis innlegg


Det er så mye klaging på ting her i Norge, ditn og datn. Seriøst vær glad for at du bor i et av verdens beste land.
Vis hele sitatet...
Kanskje trådstarter sliter seg ut såpass hardt ved å verdsette nettopp dette at han behøver litt fred og ro uten å måtte høre på en flokk villgriser som velter seg over gulvet ovenfor?

Hvis man ikke tåler litt bråk fra naboen så lever man et ganske kjipt liv etter
min mening. Hadde skjønt det om dette hadde vært ville vesten over hodet ditt med slåssing osv.
Vis hele sitatet...
Støy er fremdeles støy, uavhengig om lydforurensingen kommer fra folk som knuller livet av hverandre i gledesrus eller om de dreper hverandre med øks.
Det er like irriterende å høre på uansett etter en stund.

Men når det bare er barna som har det litt gøy så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke tar det med et smil. Du kan foreksempel bygge opp tilitt med naboene, be dem på kaffe eller noe.
Vis hele sitatet...
Jaha?
Forsvinner den irriterende støyen ved at man smiler falskt og inviterer noen på kaffe?
Sist endret av Knask; 13. juli 2012 kl. 15:49.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Knask Vis innlegg
Jaha?
Forsvinner den irriterende støyen ved at man smiler falskt og inviterer noen på kaffe?
Vis hele sitatet...
Tja, det er ikke umulig. Folk flest har mer samvittighet ovenfor hyggelige folk.

Merker i hvertfall selv at jeg prøver å minimere bråket nå som jeg har greie naboer og superhyggelig huseier, i motsetning til da jeg bodde i en bygård fylt med sure møkkakjerringer som klagde på lyden fra NRK Kveldsnytt og ikke gadd å hilse i gangen. Da var det nesten gøy å irritere dem.
Bare fortsett å dunke i taket da, hvorfor kan DE klage på deg at du dunker i taket, neste gang når du dunker og de kommer ned tar du frem papiret som det står svart på hvit at det skal være stille etter 23.00 )
Fyr på med musikk som overdøver støyen! Hadde ikke akseptert det bråket jeg heller...
Sitat av Knask Vis innlegg
Kanskje trådstarter sliter seg ut såpass hardt ved å verdsette nettopp dette at han behøver litt fred og ro uten å måtte høre på en flokk villgriser som velter seg over gulvet ovenfor?



Støy er fremdeles støy, uavhengig om lydforurensingen kommer fra folk som knuller livet av hverandre i gledesrus eller om de dreper hverandre med øks.
Det er like irriterende å høre på uansett etter en stund.



Jaha?
Forsvinner den irriterende støyen ved at man smiler falskt og inviterer noen på kaffe?
Vis hele sitatet...
Er det vanskelig å komme seg ut av leiligheten? Ta på ørepropper? Eventuelt ta kontakt med styret hvis det er så jævlig? Seriøst det er bare klaging fra nordmenn! Aldri er noe bra nok! Man har ikke MYE å gjøre hvis man klager på naboene. Hvis det blir for ille, så hadde jeg som mannen jeg er gått opp og forklart situasjonen.. Banker da vel ikke med kost i taket? Seriøst... Tenk på folk i andre land og her i norge som ikke har hjem. Skal de klage på at trikken og utlivet lager bråk ved busken de sover i? Seriøst ass..

Hvis man først får bekjentskap til personer (ja eventuelt over en kaffe) så kan det bygge opp et forhold mellom naboene.

Er det for ille RING POLITET!!!!! DET ER HELT SYKT AT DET KOMMER STØY FRA NABOENE!! DET BOR FAKTISK ANDRE HER I BLOKKA!!!

Trådstarter bør begynne å ta livet med et smil. Livet er ikke perfekt, livet kan være og er urettferdig. Lev med det! Eller ta det opp med styret da...
Sitat av heartslava Vis innlegg
Er det vanskelig å komme seg ut av leiligheten? Ta på ørepropper?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal han måtte ta bryet? Ville du gått med ørepropper hjemme og latet som om du ikke hørte noe?

Prøv å se det fra hans stå sted (evt. se for deg at du blir plaget med noe som du er "allergisk" mot.

Sånn som du skriver virker det som du er en av våre nye landsmenn, ikke rart du ikke forstår hans problem da.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Clawfinger - Nigger det anlegget ditt greier...

sjelden jeg gir flåsete svar, men jeg har selv bodd under en familie med død ektefelle og to unger med adhd...
Sitat av heartslava Vis innlegg
Er det vanskelig å komme seg ut av leiligheten? Ta på ørepropper?
Vis hele sitatet...
"Mobbern som skal flytte ikke mobbeofferet"
Trodde dette var barndoms lærdom for alle jeg...

Tenk deg at du kommer hjem fra jobb og er sliten også skal du høre på at det dunker i taket over deg i 2 timer, og ikke nok med det, DET SKJER FLERE GANGER I UKEN. Greit nok at de får barn på besøk, men om barna skal løpe så synes jeg vel at der de som skal få lov til å komme seg ut av leiligheteten.
Kan vel ikke være helt umulig å aktivisere disse kidsa på noen andre måter.
Sist endret av Kladdebok; 13. juli 2012 kl. 23:24.
Sitat av Exty Vis innlegg
Hvorfor skal han måtte ta bryet? Ville du gått med ørepropper hjemme og latet som om du ikke hørte noe?

Prøv å se det fra hans stå sted (evt. se for deg at du blir plaget med noe som du er "allergisk" mot.

Sånn som du skriver virker det som du er en av våre nye landsmenn, ikke rart du ikke forstår hans problem da.
Vis hele sitatet...
Nye landsmenn? Nå har jeg hørt det også.. Så DU kan dømme der du sitter bak det svette tastaturet ditt om jeg er Norsk eller ikke? Haha seriøst, lavmål på det værste.

Hadde noen av naboene mine bråket så mye (PÅ TIDEN DA DET SKAL VÆRE STILLE, IKKE 19-21) så hadde jeg gått opp å konfrontert dem. Nå er det bare noen barn som løper, hadde det vært full fest med skriking og bråk så hadde jeg tatt saken i egne hender. Ikke laget en tråd på et forum for å klage her. Dette er ikke postkassa til styret!
Sitat av heartslava Vis innlegg
Er det vanskelig å komme seg ut av leiligheten? Ta på ørepropper? Eventuelt ta kontakt med styret hvis det er så jævlig?
Vis hele sitatet...
Hehe, først og fremst må jeg vel bare berømme deg for å være i stand til å ta ting på den måten som du gjør.
Hadde folk bare vært i stand til å ta så lett på støy så ville nok mange hatt en mye greiere hverdag, men dessverre er ikke dette en representativ holdning her til lands, eller andre steder i verden så vidt jeg vet.

Nei, det er ikke vanskelig å gå ut av leiligheten.
Men er det så vanskelig å prøve å begrense unødvendig støy da?
Jeg tror ikke det akkurat.

Burde det være nødvendig å ta kontakt med styret før man tydelig har indikert irritasjonen over støy ovenfor naboen?
Om ikke naboen innretter seg etter klagene så burde dette alternativet taes i bruk, mener jeg da.
Det er jo ingen vits i å gå videre med problemene med en gang.

Seriøst det er bare klaging fra nordmenn! Aldri er noe bra nok! Man har ikke MYE å gjøre hvis man klager på naboene.
Vis hele sitatet...
Nordmenn er sutrekuser, greit nok.
I mange andre land har de det verre enn oss, men det er ikke tema her.
Bråket fra naboer som ikke evner å ta hensyn derimot...



Hvis det blir for ille, så hadde jeg som mannen jeg er gått opp og forklart situasjonen.. Banker da vel ikke med kost i taket? Seriøst... Tenk på folk i andre land og her i norge som ikke har hjem. Skal de klage på at trikken og utlivet lager bråk ved busken de sover i? Seriøst ass..
Vis hele sitatet...

Om kosten er et såpass grusomt virkemiddel så kan nok helt sikkert trådstarter finne andre metoder for å fange oppmerksomheten deres, men jeg må da si at dette virker temmelig lettvint og greit for å indikere irritasjon og frustrasjon, er du ikke enig i det da?
Det burde ikke være nødvendig å lage en hel dramatisk opera for å få frem budskapet?


Er det for ille RING POLITET!!!!! DET ER HELT SYKT AT DET KOMMER STØY FRA NABOENE!! DET BOR FAKTISK ANDRE HER I BLOKKA!!!

Trådstarter bør begynne å ta livet med et smil. Livet er ikke perfekt, livet kan være og er urettferdig. Lev med det! Eller ta det opp med styret da...
Vis hele sitatet...
Aaaah.. Endelig herlig tvetydighet i all den påtatte "harmonien" ! Elsker det!
kjør på med kosten!!

faren til kjærringa pleier å gønne på med scooter og dunke kosten i samme takt som musikken i taket! ser ut som en tulling der han står!!
Se på dette som en god sjanse til og lære el-gitar. Lær deg gjerne sjangre som Power metal el. Fun for the whole family.
Eller dra frem guitar hero og rockband og inviter venner over.
Kan sikkert være ekstra inspirerende for blivende rockestjerner at spillingen har et opphøyet mål.
Høy lyd og latterbrøl overdøver raskt Pampers-mafiaen og skaper neppe det beste miljøet for nattasang.
Sitat av Dub Vis innlegg
har det samme selv, latterlig at du bryr deg.. skal de binne ungene fast i vær sin stolpe da eller?
Vis hele sitatet...
Datoen viser meg at det er 14.juli, og som vi alle vet betyr det at det er sommer. La dem løpe så mye de vil. Ute.
The lucky one
PairADice's Avatar
Hvorfor er det så mange som sutrer om sutring? Er jo jaggu ikke bedre selv. Nå sutrer jeg over sutresutrerne. Hah. Om noen har et problem, hvorfor skal dere ha et problem med det?

Virker ihvertfall ikke som om naboene ikke er i stand til å vise en smule sympatiske holdninger, vil absolutt anbefale å ta dette opp med huseier. Avstå fra represalieaksjoner så frem til det lar seg gjøre, vil bare gjøre ting verre for din del. Vis deg som den bedre overmannen her, absolutt bedre løsning enn å peise heavy metal og koster i taket.
Trådstarter heter jo noe med "RBK", betyr dette at TS bor i Trondheim? Isåfall kan jeg kanskje hjelpe med et og annet (non-voldelig)
Sitat av Knask Vis innlegg
Hehe, først og fremst må jeg vel bare berømme deg for å være i stand til å ta ting på den måten som du gjør.
Hadde folk bare vært i stand til å ta så lett på støy så ville nok mange hatt en mye greiere hverdag, men dessverre er ikke dette en representativ holdning her til lands, eller andre steder i verden så vidt jeg vet.

Nei, det er ikke vanskelig å gå ut av leiligheten.
Men er det så vanskelig å prøve å begrense unødvendig støy da?
Jeg tror ikke det akkurat.

Burde det være nødvendig å ta kontakt med styret før man tydelig har indikert irritasjonen over støy ovenfor naboen?
Om ikke naboen innretter seg etter klagene så burde dette alternativet taes i bruk, mener jeg da.
Det er jo ingen vits i å gå videre med problemene med en gang.



Nordmenn er sutrekuser, greit nok.
I mange andre land har de det verre enn oss, men det er ikke tema her.
Bråket fra naboer som ikke evner å ta hensyn derimot...






Om kosten er et såpass grusomt virkemiddel så kan nok helt sikkert trådstarter finne andre metoder for å fange oppmerksomheten deres, men jeg må da si at dette virker temmelig lettvint og greit for å indikere irritasjon og frustrasjon, er du ikke enig i det da?
Det burde ikke være nødvendig å lage en hel dramatisk opera for å få frem budskapet?




Aaaah.. Endelig herlig tvetydighet i all den påtatte "harmonien" ! Elsker det!
Vis hele sitatet...
Hva foreslår du at han gjørd a om jeg tør spørre?

Det er ingen indikasjon på irritiasjon når man sier i fra. Det er akkurat som på kino, hvis en sitter å bråker så sier man i fra? Det gjør ihvertfall jeg, det er forsatt ingen indikasjon på irritasjon. Det handler om måten man sier det på. Men hvorfor skal TS ha det så stille akkurat den tiden? Et tv program? Noe spesielt? Hvis han bare hadde vilje så hadde ikke dette vært noe problem i det hele tatt.

Men når sutregubben kommer ut selv så er det ikke mye man kan gjøre. Hvis jeg hadde hatt besøk en gang i uka og noen barn hadde springt over plattformen. Hadde noen klaga da så hadde jeg faktisk blitt sur sjæl.

- Klokka er ikke på "dadetskalværestille" i blokka

- Det er ikke for høyt støy

- Det er barn for guds skyld

Som sagt hvis man skal erge seg over dette, lever man et HARDT liv
Sitat av heartslava Vis innlegg
Hva foreslår du at han gjørd a om jeg tør spørre?
Vis hele sitatet...
Det er vel strengt tatt det trådstarter lurer på selv?

Det er ingen indikasjon på irritiasjon når man sier i fra.
Vis hele sitatet...
Tipper at du har fått mye kjeft i barndommen om du ikke skjønner at irettesettelser som oftest er basert på irritasjon over et eller annet man har forårsaket.
Og er man ikke irritert akkurat på det tidspunktet man sier i fra så sier man i fra for å forhindre at man blir plaget og ender opp irritert.

Det er akkurat som på kino, hvis en sitter å bråker så sier man i fra? Det gjør ihvertfall jeg, det er forsatt ingen indikasjon på irritasjon. Det handler om måten man sier det på.
Vis hele sitatet...
Om noen bråker på kino så tar det vanligvis ikke lang tid før noen begynner å irritere seg over det.
Om man sier i fra ved å si hysj eller ved å gå bort til vedkommende spiller ingn rolle, budskapet er akkurat det samme uansett.

Hvorfor er det så viktig for deg at det er stille på kino egentlig?
Du kan jo likevel få med deg absolutt hele filmen ved å følge med på lerretet og underteksten?
" Du har jammen lite å klage over! "

Men hvorfor skal TS ha det så stille akkurat den tiden? Et tv program? Noe spesielt? Hvis han bare hadde vilje så hadde ikke dette vært noe problem i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Ønskene for å ha litt fred og ro i hjemmet kan være så mangt, men bare det at han bor der, er ikke det tilstrekkelig da?
Og som så mange har påpekt i denne tråden kan ungene løpe og herje utenfor, ikke inne hvor det irriterer den som bor under.

Men når sutregubben kommer ut selv så er det ikke mye man kan gjøre.
Vis hele sitatet...
Dette gir meg ikke veldig mye mening...

Hvis jeg hadde hatt besøk en gang i uka og noen barn hadde springt over plattformen. Hadde noen klaga da så hadde jeg faktisk blitt sur sjæl.

- Klokka er ikke på "dadetskalværestille" i blokka

- Det er ikke for høyt støy

- Det er barn for guds skyld

Som sagt hvis man skal erge seg over dette, lever man et HARDT liv
Vis hele sitatet...

- Fordi det ikke er ulovlig å bråke i dette tidsrommet betyr det ikke at støyen ikke sjenerer andre beboere.

- Hva vet du om volumet på støyen?

- Barn kan utmerket godt løpe utendørs
Dott i øret.
stagg's Avatar
Til trådstarter sitt forsvar så vil jeg påpeke at det finnes unger med oppdragelse, og unger som er fullstendig blottet for oppdragelse. Det er som natt og dag. Unger som er hyper døgnet rundt er ikke mye koslig for en stakkar som bor vegg i vegg, eller under noen med fem unger som man skulle tro ble foret opp med sukker.

Er ikke mye moro når det er barnebursdag hver dag du kommer hjem fra jobb 7 dager i uka. Alle mennesker har behov for hvile, ellers ville enhver person blitt sprø til slutt. Har selv ikke sovet på nesten 2 døgn selv (naturlige årsaker). Hodet surrer med så mye rart at jeg er vel småsprø selv her jeg sitter.

Når det kommer til råd så holder jeg meg unna. Har selv prøvd snakke fornuft til en tidligere nabo som var mer trangsynt enn ei trangsynt ..... (make your own word). Jeg ga til slutt opp. Dårlig naboforhold som resulterte i flytting, da vedkommende ikke følte seg særlig velkommen i 4 mannsboligen jeg bor i lengre. (Jeg var ikke den eneste naboen som klagde, men jeg bodde/bor rett under)

Noen ganger holder det bare med en unge.

http://img812.imageshack.us/img812/8563/adhdboy.jpg

Gir meg selv skrivesperre fram til jeg får litt søvn. Ha en fortsatt fortreffelig helg i "sommer" Norge.
Trådstarter
Wow, her var det mange (fornuftige) svar! Blir et langt innlegg om jeg skal svare på alt sammen, men kan ihvertfall svare de som mener jeg ikke skal bry meg.

Sitat av Dub Vis innlegg
har det samme selv, latterlig at du bryr deg.. skal de binne ungene fast i vær sin stolpe da eller?
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det så latterlig? Kommer hjem sliten etter jobb og må høre dunking i timesvis når jeg skal slappe av? For min del kan de binde fast ungene sine ja, eller ihvertfall vise litt respekt og ta med ungene ut. Jo forresten, de pleier å ta med ungene ut... i sånn 5 minutter.

Sitat av heartslava Vis innlegg
Og andre folk i verden har ikke et hjem engang.....
............................................................ ...................
Vis hele sitatet...
Så bare fordi du finner deg i alt bråket, så skal alle i hele Norge gjøre det også? Her jeg bor var så og si 95% etniske nordmenn, i løpet av de siste årene har det nesten blitt 50/50 etnisk og utenlandsk. Guess what? Mer bråk. Litt artig å se forskjell på en norsk og utenlandsk familie, da det bor en annen familie her i oppgangen som er etnisk norsk. Om barna dems begynner å løpe så er det første man hører "Gå ut å løp om du skal løpe!", mens de over her lager en fuckings hinderløype så barna kan løpe rundt - INNE. Når utlendinger kommer hit til vårt land, så bør dem også vise respekt for oss nordmenn.

Sitat av Legevakten Vis innlegg
Trådstarter heter jo noe med "RBK", betyr dette at TS bor i Trondheim? Isåfall kan jeg kanskje hjelpe med et og annet (non-voldelig)
Vis hele sitatet...
I wish! Men desverre bor jeg i Oslo

@stagg: Bra innlegg!


Men ja, husker det var bråk for noen måneder siden og jeg banket litt. Da kom dem ned og sa at dem hadde besøk fra Sverige, derfor måtte dem løpe inne. Hva er det som får dem til å ikke vise litt respekt og ta med ungene ut en times tid?

Vurderer å synke ned på dems nivå og kjøpe leiligheten til hu gamle som bor over dem når hu tar kvelden, for deretter å søke om OL eller en etappe av Tour De france.
Sist endret av rbk321; 15. juli 2012 kl. 09:35.
kjøp 20 par skikkelig tykke ullsokker til alle barnebarna deres til jul!
-Rar på fulltid.
Kjøpe et par av disse.
Og flytte til leiligheten over...
Så tenker jeg...
Sitat av elkjip Vis innlegg
kjøp 20 par skikkelig tykke ullsokker til alle barnebarna deres til jul!
Vis hele sitatet...
Eller doner store tjukke myke tepper.

Hva slags gulv er det mellom dere og hva slags gulvbelegg har naboene over? Dårlig isolert parkett eller fliser??

I noen boliger er det forbud mot å dunke i vegger, tak, gulv eller rør for å klage på støy. I betong går slikt veldig langt, og man vet ikke alltid hvor lyden kommer fra heller. I studentboliger forekommer det man har veldig mye støy over seg og dunking i gulvet under seg...