Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 803
Edward Snowdan er sitert flere plasser om at et land vil kjøpe bitcoin og bruke det som den nye gullreserven og at dette vil bli offentligjort i år. Finner ikke tweeten hans, mediene som siterer tweeten er medier jeg ikke har hørt om. Jeg veit ikke om det stemmer, men bare hypotetisk si at det stemmer og at dette landet har stor innflytelse på andre land i beste fall USA. Vil ikke raskt det føre til at bitcoin går helt bananas og kanskje kan gå 100x opp i verdi eller mer rett etter offentliggjøringen?

Men over til noe som faktisk er helt reelt, hvor mye tror du bitcoin halvingen i april har å si for kursen? I 16 var det ingenting før og det gikk ned i mnd etter. i 20 gikk den kraftig opp i mnd etter.

Hva tror du vil skje med kursen når den siste bitcoinen er utvinnet?

Hvor mye penger har du innvestert i bitcoin de siste ukene/dagene?

Skremmer denne hypen rundt bitcoin deg, alle veit at den historisk sett har falt kraftig etter hver bull run tidligere og det er vel ingen overraskelse at det samme skjer denne gangen også, spørsmålet er bare når det skjer.

Mange spørsmål her allerede, men føler for å legge til et nytt i tillegg. Hva tror du er minst gambling av å sette en slump med penger på A) NVIDIA, B) Bitcoin eller C) Novo nordisk?
Sist endret av Bitcoingal; 13. mars 2024 kl. 18:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
C er definitivt minst gambling.
Beklager, krystallkulen min er i ustand
Sitat av Bitcoingal Vis innlegg
Men over til noe som faktisk er helt reelt, hvor mye tror du bitcoin halvingen i april har å si for kursen?
Vis hele sitatet...
I et effektivt marked vil ikke halveringen ha noe å si, da alle (inkludert du og jeg) vet at halveringen kommer.

Sitat av Bitcoingal Vis innlegg
Hva tror du vil skje med kursen når den siste bitcoinen er utvinnet?
Vis hele sitatet...
Godt spørsmål. Sånn som ting ligger an nå, er siste bitcoin utvinnet i 2140, som er ca. 50 år etter min forventede levetid. Hvor tror du kursen til BMW er på det tidspunktet? Har vi funnet mineraler et annet sted innen den tid? Har det noe å si for deg og meg? Vi er jo steindau uansett, eller har du funnet kilden til evig liv?

Sitat av Bitcoingal Vis innlegg
Mange spørsmål her allerede, men føler for å legge til et nytt i tillegg. Hva tror du er minst gambling av å sette en slump med penger på A) NVIDIA, B) Bitcoin eller C) Novo nordisk?
Vis hele sitatet...
Tenker du å bruke pengene ASAP, eller investerer du for 2140 and beyond?
Halveringen blir priset inn på forhånd, alle vet at den kommer. Det vi har sett i det siste er innprising av halvering + ETF’s som faktisk kjøper mer enn de selger. Mest sannsynlig vil prisen falle noe etter halveringen fordi folk blir likvidert.

Alt dette med Edward Snowden og ukjente mediekanaler skal du ta med en stor klype salt.

Det gir heller ikke mening at et land skal «bytte ut» gullreservene sine. Ingen valuta er i dag pegget til gull, den peggen røyk på 70-tallet i USA. Flere land sparer fortsatt på gull fordi det holder en stabil verdi, thats it. Gir ikke mening at land skal dumpe gullreservene sine på markedet, det finnes ingen kjøpere til så store mengder gull på en gang og markedet ville kræsjet.


Om et eller flere land vil begynne å bygge opp bitcoin reserver kan godt hende, El Salvador er allerede godt i gang.
Sist endret av Cheese; 14. mars 2024 kl. 22:40.