Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 438
Hei har mye kviser så hudlegen anbefalte meg å gå på en pillekur.

Hudlegen sier at jeg må regelmessig ta blodprøver for å sjekke leverer og diverse kun for «sikkerhetskyld»pga jeg startet på pillene sa han. Jeg liker å ta meg en joint i ny og ned og denne kuren varer 3mnd, som vil si jeg må ta blodprøve nå om 1mnd.

Kan narkotika spores opp i slike prøver? De skal sikkert sjekke vitaminer og diverse. Men kan nark spores opp? Spør ikke om hvor lenge hasj varer i blodet, men kun om de sjekker etter nark.

Eller er blodprøver mot rus noe helt annet enn dette. Gjerne gi tilbakemelding
Helsenorge:
"Hvor lenge kan man finne cannabis i kroppen? En blodprøve kan påvise THC opptil et døgn etter et enkeltinntak, men opptil flere dager etter lengre tids jevnlige bruk. THC kan også påvises med urinprøver, normalt opptil én uke etter et enkeltinntak."

Jeg har både jobbet på lab, og gått på iso og div andre antibiotika preperater. Har aldri levert en blodprøve spesifikt for det selv om legen ønsket at jeg skulle gjøre det. Grunnen for at de tar blodprøver ved iso er for å sjekke leververdier. Hasj kan påvirke noen av blodprøver som f.eks div hormonprøver osv, men mener at det ikke gjelder for de diverse prøvene tatt på et leverpanel. Ser ingen grunn til at legen skulle sjekket for narkotika med mindre de har preset paneler som inkluderer det meste. Blodprøver er dyrt. Alikevel vil ikke legen agere på at du av og til røyker hasj om det skulle dukke opp. Om dette skulle vært tilfellet, har du en veldig dårlig lege. Hasj finnes i blodet alt i fra en dag til et par dager.
Sist endret av IW2022; 28. september 2023 kl. 16:21.
De ser etter hva som er relevant som potensielle bivirkninger fra pillekuren din.

Typisk så sjekker de lever, og nyrer og litt annet.

Siden thc ikke er en potensiell bivirkning av pillekuren din, så sjekker de neppe for dette på blodprøver heller.

Men med tanke på noiaen din burde du kanskje legge hasjen på hylla.
Takk for svar folkens