Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1810
Hei! Jeg har et problem jeg ikke har vert bordi før, har googlet men fant ingenting som beskriver min situasjon.
Jeg har bredbånd fra Get med 100/5 i linje.
Trådløst nett på mobilen fungerer 100% men kablet på pcen er ekstremt treigt.
Jeg måler maks 1.2mbps på speedometer.

Denne beskjeden får jeg av windows:
Datamaskinen ser ut til å være riktig konfigurert, men enheten eller ressursen (DNS Server) svarer ikke

Jeg har renset pcen med ccleaner
Sjekket at jeg har ip adresse og automatisk mottagelse av IPv4 og IPv6
Restartet pcen
Sjekket ALLE kabler i begge ender
Plugget ut hele modemet/ruteren i 10 min
Alle lysene på modemet lyser stabillt

Har en Cicso trådløs ruter/modem fra Get.

Uansett får jeg samme resualtat, full speed på trådløs på tlf, 0.9-1.2 mbps på stasjonær via kabel.

Pcen sto på og fungerte utmerket før det plutselig skjedde.

Idè noen?
Sist endret av espen_rud; 27. juli 2015 kl. 23:51.
Testa med ny nettverkskabel?
Trådstarter
53 0
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Testa med ny nettverkskabel?
Vis hele sitatet...
Både prøvd annen kabel og rullert på utgangene på modemet.
Limited edition
Moff's Avatar
Kan det være et problem med driveren for nettverkskortet? Det kan hende at en oppdatering har klart å rote til innstillingene dine. Du kan prøve å oppdatere driveren via Enhetsbehandling > Nettverkskort (eller Google produsent + modell og finne nyeste programvare der).

Ut i fra det du skriver så høres det usannsynlig ut at det er noe galt med modemet eller routeren, kabelen eller selve hastigheten ut mot nettet. Det kan heller ikke være virus som okkuperer linja, ettersom det skulle gitt utslag på alle enheter så lenge PC-en er påslått.

Du bør evt. teste med en annen kablet PC, for å med sikkerhet kunne si at det er PC-en din som er problemet. Det kan jo hende at noen har klart å legge inn noen merkelige innstillinger på routeren som kun påvirker kablede enheter. Usannsynlig, men mulig.
Get sin dns server er ubrukelig, hadde samme problem før. bytt til google sine eller noen andre.
Trådstarter
53 0
Sitat av Moff Vis innlegg
Kan det være et problem med driveren for nettverkskortet? Det kan hende at en oppdatering har klart å rote til innstillingene dine. Du kan prøve å oppdatere driveren via Enhetsbehandling > Nettverkskort (eller Google produsent + modell og finne nyeste programvare der).

Ut i fra det du skriver så høres det usannsynlig ut at det er noe galt med modemet eller routeren, kabelen eller selve hastigheten ut mot nettet. Det kan heller ikke være virus som okkuperer linja, ettersom det skulle gitt utslag på alle enheter så lenge PC-en er påslått.

Du bør evt. teste med en annen kablet PC, for å med sikkerhet kunne si at det er PC-en din som er problemet. Det kan jo hende at noen har klart å legge inn noen merkelige innstillinger på routeren som kun påvirker kablede enheter. Usannsynlig, men mulig.
Vis hele sitatet...
Driver løste problemet, takk for hjelpen
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av espen_rud Vis innlegg
Driver løste problemet, takk for hjelpen
Vis hele sitatet...
I så tilfelle så er nesten denne, av alle ting, obligatorisk: https://www.youtube.com/watch?v=Y-c0pbmjNmM