Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 6081
jeg lurer på om det er noen her på forumet som har erfaringer med å trekke ut olje fra hasj?og åssen gjør man dette?har alltid hat lyst til og prøve ut dette,men har ikke vist om noen måter å gjøre det på.
setter pris på alle svar.
Sist endret av nemesis86; 7. april 2006 kl. 00:30.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
hm.. visste ikke at det gikk an engang jeg får følge me så kanskje jeg lærer noe ^_^
Google liker å hjelpe deg
http://www.concept420.com/how_to_make_hashoil.htm
http://www.onlinepot.org/hash/hashoil.htm
http://www.a1b2c3.com/drugs/hash005.htm

Evt, http://www.google.no/search?hl=no&q=...S%C3%B8k&meta=
Så kan du velge å vrake selv.

Hadde engang en film som viste hvordan en gjor dette, men den er desverre borte, og navnet er glemt.
Sist endret av møkk; 7. april 2006 kl. 00:43.
takker .. .. .. .så mye
paradox.co.uk selger "honey oil extractor" for det formålet
Er ikke det til weed?
det funker med hasj og, er nok mindre effektivt elns tho
vet at folk legger platene paa ei skaal og setter greiene i microen. varme det opp saa renner thc olja ut av plata og ner i skaala....saa sitter du igjen me ei skaal me thc olje og e stk skikkelig henna rev....

men, du skal vaer rik og slissy som gidde og boeffe reven slik...

ellers kan du jo smuldre reven opp i sprit/aceton/eter/bensin og la den ligge i ca. 1 mnd, deretter grovsiler du ut de vaerste klumpene slik at du sitter igjen me green dragon....denne hasjspriten kan du saa helle utover en flate og la spriten fordampe, da burde du sitte igjen med olje....

tror du kan videre kuldebehandle denne oljen slik som iceolator metoden beskriver for aa purifye den helt...

har aldri gjort noe av dette, bare passer info
charras: Å ekstrahere oljen med løsemiddel er jo en velkjent, velutprøvd metode, men jeg synes den mikrobølge-metoden høres lit merkelig ut. Vil ikke mye av THCen fordampe?
Sitat av felix_poker
charras: Å ekstrahere oljen med løsemiddel er jo en velkjent, velutprøvd metode, men jeg synes den mikrobølge-metoden høres lit merkelig ut. Vil ikke mye av THCen fordampe?
Vis hele sitatet...
Er nok en viss fare for at du sitter igjen med ingenting som er røykbart i det hele tatt...
Blir fort hett i en mikro..
Mener at de i den filmen jeg har sett, brukte lightergass? Eller noe lignende, de brukte slike gule "bokser".

Men igjen, de linkene burde få deg godt på vei.
leste i naturfagboken at oljen utvinnes fra nektaren
Sitat av møkk
Mener at de i den filmen jeg har sett, brukte lightergass? Eller noe lignende, de brukte slike gule "bokser".

Men igjen, de linkene burde få deg godt på vei.
Vis hele sitatet...
Lightergass brukes mye ja..
vet ikke sikkert, har aldri testa micrometoden selv, og jeg ville aldri gjort det heller...har bare hoert at folk gjoer det foer de selge platene videre....

men, microen varmer jo vaeske eller vann...og vann fordamper paa 100 grader, saa jeg tror ikke det blir saerlig varmere enn 100 grader der inne.... avhenger sikkert av styrke og hvor lenge osv...

thc fordamper paa 200 grader by the way
Sist endret av charras; 7. april 2006 kl. 12:10.
Sitat av charras
thc fordamper paa 200 grader by the way
Vis hele sitatet...
Sitat av http://en.wikipedia.org/wiki/Tetrahydrocannabinol
Boiling point 155 - 157 °C (vacuum, 0.07 mbar)
Vis hele sitatet...
Med kokepunkt på 155-157 vil vel det si at den fordamper rett over den temperaturen såvidt jeg husker? (Ikke noen garanti fra meg at dette er riktig though...)

Har forsåvidt aldri hørt om en dealer som kjører platene i microen før h*n selger videre. Jo bedre stash du selger, jo flere og mer lojale kunder får du...
Boiling point 155 - 157 °C (vacuum, 0.07 mbar)
er det kokepunket i vakum? vil ikke kokepunket bli lavere jo lavere trykk det er, her nede på landjorda er det jo rundt 1 bar a
de fleste som dealer i plater driter i kundene sine, de pusher kilo for aa tjene maks profitt. de som selger i smaatt derimot har et mer personlig forhold til kundekretsen sin og bryr seg kanskje mer om hva de selger....men min mening er at shit gaar unna stort sett uansett hva d er, har ikke folk roen og du er eneste loesning saa blir d salg. hvorfor gaar "boblings" unna som hakka moekk??? d er jo nesten reint bildekk og gir hodepine som faen...men alle vil ha dritten...folk som blander reven ut i tobakk noen ganger 2-3 ganger saa mye tobakk som rev de ruser seg for d meste paa nikko uansett.... og platene som er putta i micron legger de i matolje slik at de blir oljete igjen...

jo billigere rev du fikser jo mer profitt blir d naar du selger videre... de fleste som dealer i kilo gjoer d for profitten, ikke for aa holde hasjisene med go rev....

menmen, heldigvis kommer d inn et godt parti her og der, forbeholdt de sleasaste av de slease :P
Sitat av charras
de fleste som dealer i plater driter i kundene sine, de pusher kilo for aa tjene maks profitt. de som selger i smaatt derimot har et mer personlig forhold til kundekretsen sin og bryr seg kanskje mer om hva de selger....men min mening er at shit gaar unna stort sett uansett hva d er, har ikke folk roen og du er eneste loesning saa blir d salg. hvorfor gaar "boblings" unna som hakka moekk??? d er jo nesten reint bildekk og gir hodepine som faen...men alle vil ha dritten...folk som blander reven ut i tobakk noen ganger 2-3 ganger saa mye tobakk som rev de ruser seg for d meste paa nikko uansett.... og platene som er putta i micron legger de i matolje slik at de blir oljete igjen...

jo billigere rev du fikser jo mer profitt blir d naar du selger videre... de fleste som dealer i kilo gjoer d for profitten, ikke for aa holde hasjisene med go rev....

menmen, heldigvis kommer d inn et godt parti her og der, forbeholdt de sleasaste av de slease :P
Vis hele sitatet...
De fleste som dealer i plater driter ikke i kundene sine da de fleste som kjøper plater har vett nok til å holde seg langt unna crap... Sånn det er her oppe iallefall, er shiten dårlig blir den bare sendt tilbake på sekundet..

De jeg kjøper av selger mye... Men de setter fremdeles sin ære i å ha best mulig stash da dette gir dem flere kunder senere og mye kjappere salg.. Går fort 100g+++ i løpet av en dag hvis greiene er bra nok. (Og det er de stort sett hele tiden..)

Ehm, kjøper du boblings som er blanda ut med bildekk bør du skaffe deg ny dealer..
Alltid Lukte, se og kjenne på shiten før du kjøper den. Gjerne ta av en miniflis som du tenner på for å sjekke lukt og om det er noe crap i den.. Da slipper man problemer med vondt i hodet etter kjøp..

Hvis du dealer i Kilo for profitt er du avhengig av god shit for å bli kvitt den hvis du ikke har kunder som ikke helt vet hva de driver med..

Men tror på deg når du sier at noen gjør det. Skulle ikke forundre meg det minste. Mange som gir faen så lenge de tjener max...


Sånn i tilfelle denne posten virker som et angrep på deg som person vil jeg bare si at det IKKE er tilfelle.. (Har en tendens til å skrive litt aggressivt av og til når jeg er sliten på jobb. :/ )
...og for ordens skyld så kan det bli MYE varmere enn 100C inni en mikro... det er bare vann som ikke blir varmere, fordi det koker og fordamper ved 100C. Dvs, strengt tatt kan du godt få vann mye varmere enn dette også, men poenget er det samme.
seff, no offence taken.

som jeg sa, de som selger i smaatt (de som handler plater) de bryr seg nok mer om hva de faar tak i... og seff, de som handler i kilo de vet jo at sitter de paa god shit gaar den raskere.. men jeg er fortsatt av den mening at d er de ytterst faa som tar inn skikkelig god shit... standard gaar unna raskest og gir best profitt...

har komt over saa mye drittrev oppigjennom tidene at jeg tviler ikke et sekund paa at folk boeffer ut reven....henna, falsk fisk, puck...

bildekkreven blir nok bøffa ut lenge før den kommer til norge....ikke faen om marokanske bønder bryr seg om ola nordmann...

min favoritt tho, god gammal jøde piece! eller svarting!

god rev tar nesten aldri fyr.... og asken skal bli hvit!

menne, offtopic dette her :P
god rev tar nesten aldri fyr???det er vel å overdrive....god rev tar alltid fyr.når jeg har hvert borte i ganja som ikke tar fyr har det hvert skikkelig ræva greier.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Enig med nemesis86 her, god hasj tar fyr med en gang og etterlater seg en gråvit aske.
god rev skal oppfoere seg som plantemateriale.... som harpiks.... sier ikke at d ikke skal ta fyr... med d mente jeg at, noe rev tar fyr som om d er jaevla mye tynner i d.... harpiks tar ikke fyr slik... d er vanskelig aa faa d til aa "brenne".... whatever...

si reven ikke er boeffa..da;

rev som tar fort fyr er d da mye fiber i... altsaa mye cellulose... ikke harpiks... altsaa mye blader ikke trichromer eller wtf folk kaller d...

rev som tar sent fyr er full av olje og trichromer eller wtf.... for eksempel svarting, er helvete aa faa fyr paa men noe av den beste reven der ute...

pollen, skikkelig hvit krystallisk pollen tar tho fyr fort, men den er hvit, IKKE moerk....

er saa mange nyanser kan ikke forklare "erfaringen" d tar litt tid aa faa roen... har 8 aar erfaring og er ikke geni... men dette er min mening destilert tilnaa!
Charras... hvorfor har det seg sånn da at VÆR gang jeg kjøper noe krisebønne på elva f.eks så tar dritten aldri fyr og bare står å gløder, men vær gang jeg årner godshitten min tar den fyr etter 1 - 3 gang med lightern og flammen bavre vokser seg større?

jeg vil si at det er jo mere olje det er i hasjen jo lettere får dy fyr på den, dette er faktisk en egen måte å sjekke kvalitet på som har blitt brukt en stund, men hey jeg er ingen ekspert jeg heller, akkurat som deg =)
Sitat av nemesis86 Vis innlegg
jeg lurer på om det er noen her på forumet som har erfaringer med å trekke ut olje fra hasj?og åssen gjør man dette?har alltid hat lyst til og prøve ut dette,men har ikke vist om noen måter å gjøre det på.
setter pris på alle svar.
Vis hele sitatet...
Simpelt. Ta en halvliters flaske. Kutt av bunnen, gjerne litt høyere opp, det vil si nærmere flaske tuten. Spørs på hvor mye du ønsker å bruke til å trekke ut, 10g, 50g eller 100g. Teip fast kaffefiltere til bunnen med gaffa teip. Sørg for at det sitter HARDT. Ta korken og en syl, stikk et høl i midten. Bruke tuten på ronson lighter gass flaska som et mål, det vil si at den skal passe i hølet du lager. TA og en en krone som du trer gjennom ronson tuten. Hjelper til med å dirigere gassen dit du vil ha den.

Ha en glass skål klar til å samle opp den flytende gassen som kommer ut av bunnen. Ha den nevnte glass skål i et vann bad med LUNKENT, SMÅTT VARMT VANN. Ikke veldig kokendes, ikke bra. Etter å ha kjørt igjennom 3 - 4 ligther gass flasker er det bare å vente på at gassen fordamper slik at du kan skrape opp ekstraktet som ligger igjen=) Ligger det mer flytendes gass igjen, etterfyll med lunkent vann til alt er fordampet.

10 g med shit som enn klipper opp, rasper opp vil som regel gi 1 -2 g med olje ekstrakt

WORD OF WARNING:

Å gjøre dette i nærheten av åpen flamme, eller lignendes er som å be om en tur til nærmeste akutt avdeling på ditt sykehus. Sørg for riktig VENTILERING da butan definitivt ikke er bra for menneskelige lunger og hjerne
DC89 True! Men som regel når jeg kjøper god shit så bruker jeg lighter siden den er så seig at jeg bare kan bruke finga
du ekke den eneste der gitt takk for infoen man ;P heaaha. mente at jeg brant på den bare for og skjekke hvor fort den tok fyr jo fortere jo bedre kval men brenning og mekking er nono