Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1124
Hvem er best å investere i?

Og hvor kjøper dere? Og kjøper dere da av privatpersoner eller av nettsidene?
Begge! 70% BTC og 30% ETH!

Kjøper Bitcoin på Bitmynt.no. Er ganske enkelt, men Firi eller NBX (Foretrekker Firi fordi jeg synes appen er mer brukervennlig), er enda enklere. Kan legge inn norske kroner via bankoverføring som tar 1-2 dager, eller bruke Vipps/Kort og få innskudd i løpet av noen sekunder. Et gebyr vil da tilkomme, usikker på hvor mye.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg kjøpt Bitcoin på Bitmynt.no, sendt de til for eksempel Binance, for så og kjøpe litt Ethereum for Bitcoin’sene dine.

Når det kommer til wallet, ALDRI ha store summer inne på en børs over lenger tid. Cold Wallet er tingen.

Not your keys, not your coins!
Sist endret av Pillfreak; 1. mars 2024 kl. 23:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Begge! 70% BTC og 30% ETH!

Kjøper Bitcoin på Bitmynt.no. Er ganske enkelt, men Firi eller NBX (Foretrekker Firi fordi jeg synes appen er mer brukervennlig), er enda enklere. Kan legge inn norske kroner via bankoverføring som tar 1-2 dager, eller bruke Vipps/Kort og få innskudd i løpet av noen sekunder. Et gebyr vil da tilkomme, usikker på hvor mye.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg kjøpt Bitcoin på Bitmynt.no, sendt de til for eksempel Binance, for så og kjøpe litt Ethereum for Bitcoin’sene dine.

Når det kommer til wallet, ALDRI ha store summer inne på en børs over lenger tid. Cold Wallet er tingen.

Not your keys, not your coins!
Vis hele sitatet...
Jeg har 2000kr på coinbase. Er coinbase en wallet eller hva er coinbase? Og hva syns du om coinbase?

Hvorfor ska man ikke ha store summer på en børs over lengre tid?
Sitat av Kanikkedet Vis innlegg
Jeg har 2000kr på coinbase. Er coinbase en wallet eller hva er coinbase? Og hva syns du om coinbase?

Hvorfor ska man ikke ha store summer på en børs over lengre tid?
Vis hele sitatet...
Coinbase er det jeg vil kalle en nettbasert lommebok der du også kan overføre vanlige penger og kjøpe krypto.
De nettbaserte er de som er mest usikre. For hacker noen nettsiden eller noe annet går galt, så mister du alt du hadde der.

Jeg bruker NOW Wallet når jeg skal kjøpe krypto. Det er også der jeg har de, men jeg sparer ikke i krypto.
Det er en wallet du laster ned på datamaskinen eller/og mobilen. Her kan du også kjøpe krypto. Tror man kan selge der også.

Jeg anbefaler Etherum når det kommer til langsiktig investering. For på Etherum så går overføringen mye raskere enn på btc. Gebyret for å overføre er også mye lavere. Jeg må ofte betale 200-300 kr for å overføre i btc.

Dette er slikt som gjør at Etherum vil bli mer populært og Bitcoin mindre populært i fremtiden når det kommer til lovlig bruk av krypto.

Den kryptoen av alle kryptoer som vil klare seg best er nok ingen av de, det er nok en som nettopp er oppfunnet og nesten ingen har hørt om enda.

Her kan du laste ned NOW Wallet: https://walletnow.app/

Jeg bruker også Atomic Wallet. Men tror det hendte en gang at den ble hacket og milliarder forsvant. Så den er ikke det jeg vil kalle trygg.

Jeg bruker bankkort når jeg kjøper på NOW Wallet. Det er en lokal bank som er den beste når det kommer til å kjøpe krypto.
De er ikke helt nazi slik 99% av alle andre norske banker er. De har iallefall ikke tatt kontakt med meg fordi jeg kjøper krypto.
Men jeg vil ikke avsløre hvilken bank det er, for da vil det avsløre hvor i Norge jeg bor. Og jeg vil helst være en del anonym.
Sist endret av einsteindragon; 2. mars 2024 kl. 00:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Den kryptoen av alle kryptoer som vil klare seg best er nok ingen av de, det er nok en som nettopp er oppfunnet og nesten ingen har hørt om enda.
Vis hele sitatet...
Uenig. Bitcoin var den første, og 90% av alle andre kryptovalutaer utenom GameFi tokens og enkelte AI tokens gjør mer eller mindre samme jobben.

Ethereum kommer ikke til å død ut, nettopp fordi det finnes så utallige mange kopier. Hva skal vi med tokens som gjør akkurat samme jobben som Ethereum, som for eksempel Solana, Cardano, Binance Coin?

Derimot trur jeg Ethereum om 4-5 år har mulighet til å overgå Bitcoin i marketcap, da Ethereum faktisk har ett praktisk bruksområde, mens Bitcoin er mer som en store of value (På lik linje som det gull eller sølv er).

XRP trur jeg også kan gjøre det godt i årene som kommer. Spår ATH på XRP (Ripple) this bull run.

NFT kan også være smart og titte litt på. Snakker da ikke om det mange forbinder med en NFT; altså ett bilde av en stygg ape, men jeg trur vi i fremtiden kommer til å bruke NFT til i diverse sammenhenger som for eksempel kontrakter. Se for deg at alt av informasjon ligger på blockchainen når det kommer til for eksempel eiendom, eller lån.
Sist endret av Pillfreak; 2. mars 2024 kl. 00:47.
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Uenig. Bitcoin var den første, og 90% av alle andre kryptovalutaer utenom GameFi tokens og enkelte AI tokens gjør mer eller mindre samme jobben.

Ethereum kommer ikke til å død ut, nettopp fordi det finnes så utallige mange kopier. Hva skal vi med tokens som gjør akkurat samme jobben som Ethereum, som for eksempel Solana, Cardano, Binance Coin?

Derimot trur jeg Ethereum om 4-5 år har mulighet til å overgå Bitcoin i marketcap, da Ethereum faktisk har ett praktisk bruksområde, mens Bitcoin er mer som en store of value (På lik linje som det gull eller sølv er).

XRP trur jeg også kan gjøre det godt i årene som kommer. Spår ATH på XRP (Ripple) this bull run.

NFT kan også være smart og titte litt på. Snakker da ikke om det mange forbinder med en NFT; altså ett bilde av en stygg ape, men jeg trur vi i fremtiden kommer til å bruke NFT til i diverse sammenhenger som for eksempel kontrakter. Se for deg at alt av informasjon ligger på blockchainen når det kommer til for eksempel eiendom, eller lån.
Vis hele sitatet...
Godt mulig du har rett. Jeg vet altfor lite om det tekniske rundt denne teknologien til å kunne si noe med stor sikkerhet.

Jeg sa aldri at Etherum ville dø ut, men jeg tror btc vil bli veldig lite verdt til slutt. Om kanskje 20-30 år.

Etherum og andre kryptoer som er basert på samme teknologi er de jeg har best tro på. Fordi de som vil klare seg best er de som man enklest og billigst kan bruke i det daglige til dagligdagse ting som å betale i butikken med.

Jeg vil gjerne sammenligne bitcoin med den første dollaren. Den var veldig verdifull når den kom, men den første som ble laget kan du ikke lenger gå i butikken og betale med. Nå er det nok bare samlere som er interessert i den. Hovedsakelig.

Jeg er negativ til bitcoin fordi det første av en ting forblir sjeldent det mest verdifulle til evig tid. Spesielt ikke når man kan lage andre typer som er bedre på det btc er god på.
"Jeg vil gjerne sammenligne bitcoin med den første dollaren. Den var veldig verdifull når den kom, men den første som ble laget kan du ikke lenger gå i butikken og betale med. Nå er det nok bare samlere som er interessert i den. Hovedsakelig."

Dette blir som å si at en norsk 1 kroning fra 1970 kommer til å død ut, 1 krone fra 1970 er fortsatt 1 krone i dag, bare med et annet design.


"Jeg er negativ til bitcoin fordi det første av en ting forblir sjeldent det mest verdifulle til evig tid. Spesielt ikke når man kan lage andre typer som er bedre på det btc er god på."

Hva med gull? Har ikke den holdt seg verdifull og relevant i flere århundrer?
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
"Jeg vil gjerne sammenligne bitcoin med den første dollaren. Den var veldig verdifull når den kom, men den første som ble laget kan du ikke lenger gå i butikken og betale med. Nå er det nok bare samlere som er interessert i den. Hovedsakelig."

Dette blir som å si at en norsk 1 kroning fra 1970 kommer til å død ut, 1 krone fra 1970 er fortsatt 1 krone i dag, bare med et annet design.


"Jeg er negativ til bitcoin fordi det første av en ting forblir sjeldent det mest verdifulle til evig tid. Spesielt ikke når man kan lage andre typer som er bedre på det btc er god på."

Hva med gull? Har ikke den holdt seg verdifull og relevant i flere århundrer?
Vis hele sitatet...
Det med gull er nok fordi vi ikke kan produsere gull selv, så vidt jeg vet. Og fordi alle verdens land over flere hundre år har gått sammen og blitt enige om at verdens økonomi skal være basert på gull. Med mindre det er noe jeg har misforstått.

1970 er ikke lenge siden. Du får ikke fortsatt bruke en dollar som ble laget rett etter den amerikanske revolusjonen. Ikke i en vanlig butikk iallefall. Det er jeg helt sikker på.
Jeg tror forresten at du ikke kan bruke en krone fra 1970 lenger. Men tror du kan få en vanlig krone visst du leverer den inn til banken din.
Sist endret av einsteindragon; 2. mars 2024 kl. 01:38.
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Godt mulig du har rett. Jeg vet altfor lite om det tekniske rundt denne teknologien til å kunne si noe med stor sikkerhet.

Jeg sa aldri at Etherum ville dø ut, men jeg tror btc vil bli veldig lite verdt til slutt. Om kanskje 20-30 år.

Etherum og andre kryptoer som er basert på samme teknologi er de jeg har best tro på. Fordi de som vil klare seg best er de som man enklest og billigst kan bruke i det daglige til dagligdagse ting som å betale i butikken med.

Jeg vil gjerne sammenligne bitcoin med den første dollaren. Den var veldig verdifull når den kom, men den første som ble laget kan du ikke lenger gå i butikken og betale med. Nå er det nok bare samlere som er interessert i den. Hovedsakelig.

Jeg er negativ til bitcoin fordi det første av en ting forblir sjeldent det mest verdifulle til evig tid. Spesielt ikke når man kan lage andre typer som er bedre på det btc er god på.
Vis hele sitatet...
NGMI
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Godt mulig du har rett. Jeg vet altfor lite om det tekniske rundt denne teknologien til å kunne si noe med stor sikkerhet.

Jeg sa aldri at Etherum ville dø ut, men jeg tror btc vil bli veldig lite verdt til slutt. Om kanskje 20-30 år.

Etherum og andre kryptoer som er basert på samme teknologi er de jeg har best tro på. Fordi de som vil klare seg best er de som man enklest og billigst kan bruke i det daglige til dagligdagse ting som å betale i butikken med.

Jeg vil gjerne sammenligne bitcoin med den første dollaren. Den var veldig verdifull når den kom, men den første som ble laget kan du ikke lenger gå i butikken og betale med. Nå er det nok bare samlere som er interessert i den. Hovedsakelig.

Jeg er negativ til bitcoin fordi det første av en ting forblir sjeldent det mest verdifulle til evig tid. Spesielt ikke når man kan lage andre typer som er bedre på det btc er god på.
Vis hele sitatet...
Det som er så flott med blockchain, er at du kan bygge i lag oppe en eksisterene blockchain. BTC L2 (som feks stacks) er jo noe som løser mye av problemene folk har med btc.

Tror ikke btc kommer til å dø, spesielt ikke når vi har fått en BTC ETF og wallstreet inflows. Ser ikke for meg at typ Blackrock kommer til å sende en assett de har reklamert og kjempet, til null.

Dette er bare tanker tho, godt mulig jeg blir sittende med skjegget i postkassa og en haug med verdiløse tokens
Sist endret av Pablo Technobar; 2. mars 2024 kl. 15:26. Grunn: Småfeil
Sitat av Pablo Technobar Vis innlegg
Det som er så flott med blockchain, er at du kan bygge i lag oppe en eksisterene blockchain. BTC L2 (som feks stacks) er jo noe som løser mye av problemene folk har med btc.

Tror ikke btc kommer til å dø, spesielt ikke når vi har fått en BTC ETF og wallstreet inflows. Ser ikke for meg at typ Blackrock kommer til å sende en assett de har reklamert og kjempet, til null.

Dette er bare tanker tho, godt mulig jeg blir sittende med skjegget i postkassa og en haug med verdiløse tokens
Vis hele sitatet...
Høres ut som du vet mye mer enn meg om det tekniske rundt blockchain taknologien iallefall.
Risikoen med BTC er at nettverket holdes desentralisert og sikkert med mining. Det blir vanskeligere og vanskeligere å mine coins noe som vil si at kostnaden øker, noe som igjen vil si at man er avhengig av en høy BTC pris for at det skal være insentiv til å sikre nettverket.

Hvis prisen synker under prisen det koster for å utvinne, kan potensielt sikkerheten gå betraktelig ned på grunn av manglende desentralisering og eksponere nettverket for 51% angrep o.l.

Dette kombinert med miljø-konsekvensene gjør at jeg er usikker på Bitcoins fremtid på lang sikt. Ethereum derimot har en mye mer robust modell på lang sikt og har haugevis med gode skaleringsløsninger. I tillegg brennes eth i hver transaksjon som gjør at valutaen til tider minker i stedet for inflasjon.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Enemy of the snut
Sitat av Kanikkedet Vis innlegg
Jeg har 2000kr på coinbase. Er coinbase en wallet eller hva er coinbase? Og hva syns du om coinbase?

Hvorfor ska man ikke ha store summer på en børs over lengre tid?
Vis hele sitatet...
Bruker selv Coinbase, og BlT.
Gjør meg nada problem, D hadde vært litt
2pac alive in serbia
Velg deg 3-4 coins, med Smart Rebalance satt opp.