Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 4744
Har en samboer som for 1-2mnd siden ble anmeldt for å kjøre uten lappen, to dager på rad.. samt tatt med 70gram grønt til sammen på seg, og hjemme. Bortsett fra dette, har han aldri hatt no med politiet å gjøre.

På onsdag kveld fikk han en eller to beroligende av broren sin pga angst, og broren hans selger brett ellerno. Tror det var Ksalol det het. Han våkna opp helt rusa på torsdag morgen, og var helt skjært frem til søndag morgen. Broren hans har fortsatt å gi han brett på brett, mens jeg har drevet å kasta en del piller i do, i skjul. På søndag kjørte han tydligvis bil og sovna ved rødt lys, ble tuta på og kjørte inn på bensern. Skrudde av bilen og deretter sovna igjen i bilen. Han var ikke i stand til å kjøre, men husker heller ingenting nå, ikke siden onsdag. Våknet av politiet utenfor bilen. Han slo ut på spyttest og ble nok tatt med til blodprøver. På et tidspunkt så holdt en av politimenna altfor hardt på fingern hans (som han nylig har kutta seg, og sydd på tuppen igjen,derav bandasje), og pga smertene ga han den politimannen en albue i haka/leppa. Han har vært på glattcella fra søndag til tirsdag formiddag etter fengslingsmøte. Han ble da varetektsfengsla fordi de er redd for gjentakelse av kjøring uten lappen (vil jeg tro iallefall). Litt detaljert, men i stor grad slik det skjedde.

Spørsmålet mitt er, noen som har erfaring med hvor lang straff han kan vente seg? Han er førstegangs, aldri domfelt tidligere. Han skal anke, så tar vel 1 uke før den eventuelt blir avvist eller godkjent.. da vil han komme ut i mellomtiden frem til rettsak hvis den godkjennes. Men mulig han må sitte fengsla frem til midten av desember (4 uker). Jeg har selv aldri rørt narkotika eller vært i forbindelse med politi, så aner ikke hva han kan vente seg og har lite peiling. Jeg vet bare at han fikk i seg mellom 60 og 80 ksalol på 60-70timer. Noen som har peiling?
Sitat av Allianceofsin Vis innlegg
Har en samboer som for 1-2mnd siden ble anmeldt for å kjøre uten lappen, to dager på rad.. samt tatt med 70gram grønt til sammen på seg, og hjemme. Bortsett fra dette, har han aldri hatt no med politiet å gjøre.

På onsdag kveld fikk han en eller to beroligende av broren sin pga angst, og broren hans selger brett ellerno. Tror det var Ksalol det het. Han våkna opp helt rusa på torsdag morgen, og var helt skjært frem til søndag morgen. Broren hans har fortsatt å gi han brett på brett, mens jeg har drevet å kasta en del piller i do, i skjul. På søndag kjørte han tydligvis bil og sovna ved rødt lys, ble tuta på og kjørte inn på bensern. Skrudde av bilen og deretter sovna igjen i bilen. Han var ikke i stand til å kjøre, men husker heller ingenting nå, ikke siden onsdag. Våknet av politiet utenfor bilen. Han slo ut på spyttest og ble nok tatt med til blodprøver. På et tidspunkt så holdt en av politimenna altfor hardt på fingern hans (som han nylig har kutta seg, og sydd på tuppen igjen,derav bandasje), og pga smertene ga han den politimannen en albue i haka/leppa. Han har vært på glattcella fra søndag til tirsdag formiddag etter fengslingsmøte. Han ble da varetektsfengsla fordi de er redd for gjentakelse av kjøring uten lappen (vil jeg tro iallefall). Litt detaljert, men i stor grad slik det skjedde.

Spørsmålet mitt er, noen som har erfaring med hvor lang straff han kan vente seg? Han er førstegangs, aldri domfelt tidligere. Han skal anke, så tar vel 1 uke før den eventuelt blir avvist eller godkjent.. da vil han komme ut i mellomtiden frem til rettsak hvis den godkjennes. Men mulig han må sitte fengsla frem til midten av desember (4 uker). Jeg har selv aldri rørt narkotika eller vært i forbindelse med politi, så aner ikke hva han kan vente seg og har lite peiling. Jeg vet bare at han fikk i seg mellom 60 og 80 ksalol på 60-70timer. Noen som har peiling?
Vis hele sitatet...
Du tror han kommer ut om 4 uker når han er fengsla på gjentakelsefare? Så han skal plutselig være uten gjentakelsefare om 4 uker da? Hva har endret seg? Grunnen han fikk kun 4 uker er for dette er maks dem kan gi om gangen. Men han ser neppe utsiden om 4 uker med mindre han har tatt opp terapi/rushjelp i fengslet og viser tegn til bedring.

Straffen avhenger om han gjør det jeg sa , tror retten han er på bedringens vei så slipper han fengsel i best case scenario og får en betinga dom som betyr han slipper sone. Du burde fokusere på hvordan du kan hjelpe han være/bli rusfri og ikke være en fare for samfunnet og seg selv. Om du vil hjelpe han og han er viktig for deg da , noe jeg tror siden du kaster pillene hans i skjul.

Edit:

Og btw, ingen våkner griserusa av 1-2 Ksalol. Det er bare løgn. Vanlig terpautisk dose med Alprazolam er 3-4 ganger daglig og da fungerer man uten å være "grise" rusa. Halveringstiden er også kortere en valium.
Sist endret av WierdoZ; 14. november 2023 kl. 22:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av WierdoZ Vis innlegg
Du tror han kommer ut om 4 uker når han er fengsla på gjentakelsefare? Så han skal plutselig være uten gjentakelsefare om 4 uker da? Hva har endret seg? Grunnen han fikk kun 4 uker er for dette er maks dem kan gi om gangen. Men han ser neppe utsiden om 4 uker med mindre han har tatt opp terapi/rushjelp i fengslet og viser tegn til bedring.

Straffen avhenger om han gjør det jeg sa , tror retten han er på bedringens vei så slipper han fengsel i best case scenario og får en betinga dom som betyr han slipper sone. Du burde fokusere på hvordan du kan hjelpe han være/bli rusfri og ikke være en fare for samfunnet og seg selv. Om du vil hjelpe han og han er viktig for deg da , noe jeg tror siden du kaster pillene hans i skjul.

Edit:

Og btw, ingen våkner griserusa av 1-2 Ksalol. Det er bare løgn. Vanlig terpautisk dose med Alprazolam er 3-4 ganger daglig og da fungerer man uten å være "grise" rusa. Halveringstiden er også kortere en valium.
Vis hele sitatet...

Han var ikke griserusa, men snøvlete i prat og veldig tullete humør, samt ikke helt tilstede mentalt og glemte ting hele tiden. Det er mulig han har tatt flere om natten, eller flere om morgenen. Jeg skal være ærlig og si jeg ikke helt forstår hvorfor han var så borte vekk, men han mistet all styring etter onsdag kveld iallefall. Vet ikke hvorfor, mulig det er ujevne doser i disse, eller at han fikk i seg alko også, jeg vet ikke.

Dette er første gang han har prøvd Ksalol, og det gikk helt klart til helvete, pga blandt annet broren hans som kun vil tjene penger. Men han blanda også med litt alkohol så tror det er derfor det gikk helt skeis. Har hjulpet han i en evighet med kokainbruk han tidligere hadde, som han nå er kvitt. Han røyker en gang iblandt men det er relativt lite. Han har veldig sterk selvkontroll, men han var virkelig en helt annen på disse pillene, samt veldig sleip og aggressiv. Kokain tar han sjeldent nå. Så han er på vei vekk fra dette, det er bare så jvlig kjipt at det her skjedde nå.

Grunnen til at jeg spør angående varetektsfengsling er pga lengde på straff og når han eventuelt skulle fått en dom? Det kan jo ta alt fra uker til måneder?? La oss si dem holder han i varetekt lenger enn 4 uker, og blir 2-3mnd i varetekt, for så å finne ut at han kun skulle ha 30 dager betinget/ubetinget?. Det kan jo ikke stemme at de krever lenger varetekt vel? De er vel mest bekymra for kjøring uten lappen rusa ja. Men det er kun 1 av disse 3 gangene han har vært ytre påvirket av rus. Resten har kun vært i blodet. Men politiet gir jo faen så lenge promilla er over grensa. Det har vært 4 jævlige dager med bekymring for han og for andre rundt, prøver bare finne litt svar på hvordan varetekt funker i slike saker. Hvor lang tid tar det før han får dom er vel egentlig spørsmålet mitt.
Vet ikke om fengselsstraff men om det var første gang han prøvde ksalol og tok 60-70 på ca 3 dager og han bare snøvla å hadde tullete humør tipper jeg han har prøvd det før for å si det sånn. Jeg har endel erfaring med benzo og 60-70 på 3 dager hadde gjort meg meget rusa.
Dette blir bare gjetting men jeg tror han får lengre straff enn 30 dager. De holder han tross alt i forvaring og folk med dommer på f. eks 6mnd slipper ofte forvaring alt ettersom hva det er såklart.
Forøvrig en jævlig idiotisk bror som hverken du eller typen din burde ha kontakt med. Hvem faen pusher benzo på brorsen din på den måten der?
Sist endret av NokErNok; 14. november 2023 kl. 23:14.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Vet ikke om fengselsstraff men om det var første gang han prøvde ksalol og tok 60-70 på ca 3 dager og han bare snøvla å hadde tullete humør tipper jeg han har prøvd det før for å si det sånn. Jeg har endel erfaring med benzo og 60-70 på 3 dager hadde gjort meg meget rusa.
Dette blir bare gjetting men jeg tror han får lengre straff enn 30 dager. De holder han tross alt i forvaring og folk med dommer på f. eks 6mnd slipper ofte forvaring alt ettersom hva det er såklart.
Forøvrig en jævlig idiotisk bror som hverken du eller typen din burde ha kontakt med. Hvem faen pusher benzo på brorsen din på den måten der?
Vis hele sitatet...
Han snøvla første dagen, de to neste dagene var han fackd up. Så at han tok 60-70 har jeg selv telt.. enda jeg har kasta det jeg har fått tak i. Broren har jugd til meg og sagt han solgte 6,5 brett til en annen, men i realiteten var det til samboern min (hans bror). Så jeg har vel kasta 2 av de bretta ish. Han husket ikke at han hadde flere igjen, så borte vekk var han. Han var liksom på autopilot uten å være tilstede. Beste er jo om han får 30 dager, så han kun må sone varetekten. Men jeg får vel ringe advokaten hans imorgen for å høre. Jeg bare lurer mest på hvor lang tid det tar før dommen kommer.
Of topic: Hvor forbanna er du på typen din og hvor mye pes skal han få når han kommer hjem? Tror dama mi hadde drept meg.
Hvis du sitter i varetekt med fare for gjentakelse så er det ikke uvanlig at han blir sittende der like lenge som de antar at straffen blir. Fare for gjentakelse er ihvertfall ikke noe som ilegges helt vilkårlig og krever en viss innsats fra den det gjelder. Så, jeg ville vært usikker på din samboers ærlighet med deg.

Tid før rettssaken kommer opp er på gjennomsnittlig basis 10-12 måneder. Det har det ihvertfall vært i alle tilfeller jeg har hatt noe med rettsapparatet å gjøre. Hva strafferammene ligger på i et slikt tilfelle du nevner har jeg ingen innsikt i, men det at han ikke blir satt i arresten et par dager og havner i varetekt med fare for gjentakelse er noe jeg hadde stilt spørsmål ved i dine sko.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Of topic: Hvor forbanna er du på typen din og hvor mye pes skal han få når han kommer hjem? Tror dama mi hadde drept meg.
Vis hele sitatet...
Dette lurer jeg også på
Sitat av SaySo Vis innlegg
Hvis du sitter i varetekt med fare for gjentakelse så er det ikke uvanlig at han blir sittende der like lenge som de antar at straffen blir. Fare for gjentakelse er ihvertfall ikke noe som ilegges helt vilkårlig og krever en viss innsats fra den det gjelder. Så, jeg ville vært usikker på din samboers ærlighet med deg.

Tid før rettssaken kommer opp er på gjennomsnittlig basis 10-12 måneder. Det har det ihvertfall vært i alle tilfeller jeg har hatt noe med rettsapparatet å gjøre. Hva strafferammene ligger på i et slikt tilfelle du nevner har jeg ingen innsikt i, men det at han ikke blir satt i arresten et par dager og havner i varetekt med fare for gjentakelse er noe jeg hadde stilt spørsmål ved i dine sko.
Vis hele sitatet...
Han ble satt i glattcelle i 48t, han hadde fengslingsmøte igår (tirsdag) hvor det ble varetekt i 4 uker. Men han skal anke så får krysse fingrene. Først nå er han seg selv, han husker svært lite fra siste 5 døgnene. Jeg vet han er ærlig, jeg har selv vært vitne til det meste, bortsett fra selve hendelsen den dagen han ble innbrakg. Han satt og sov i bilen mens den var av på en bensinstasjon så han har mest sannsynlig fått bekymring fra folk rundt siden det var helsepersonell som ble tilkalt først. Deretter politi. Han har hatt sinnsyke smerter i den fingeren som var avkutta og sydd på samt brekt, så det slaget med albuen på politimannen var mest en reaksjon på smerte. Men det blir neppe tatt hensyn til. Det som forundrer meg er varetekten, virker veldig strengt. Broren min har aldri fått varetekt for slike anmeldelser, enda hans har vært verre. Tror det hovedsaklig er det at han har kjørt med rus i blodet 3 ganger siste 1,5 mnd, så trolig derfor de tenker fare for gjentakelse. Selvom han kun var ytre påvirket nå denne gangen. Broren min fikk 2mnd fotlenke for drapstrusler mot politi/jurist, kjøring i påvirket tilstand uten førerkort osv.. og han har laaangt rulleblad.
Det blir nok en samlet dom, men kan ikke forstå at han skal sitte så lenge. Jeg vet han snakker sant, sto til og med om hendelsen på politiet sin twitter account. Sto bare at vedkommende blir anmeldt for forholdet. Han var overhodet ikke tilregnelig på det tidspunkt han ble innbrakt, og måtte få tilsyn på glattcella av lege. Nå er han seg selv igjen, og sliter med at han har driti seg ut. Bekymrer meg mye for om han må sitte lenge, spesielt når han har blitt dopa ned omtrent uten selv å forstå hvor rusa han er. Men om det blir 30 dager ubetinget hadde det kanskke vært like greit om han sona de ferdig i varetekt. Jeg så ingenting av den mannen jeg er glad i når jeg så øynene hans. Han var helt borte.

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Of topic: Hvor forbanna er du på typen din og hvor mye pes skal han få når han kommer hjem? Tror dama mi hadde drept meg.
Vis hele sitatet...
Hahah, ouufhh. Det har vært noen jævlige døgn for meg også, har prøvd alt for å passe på han, men måtte til slutt dra derfra. Det var når jeg dro at ting gikk til helvete. Hadde jeg ikke dratt så hadde ikke dette skjedd. Han var tydligvis på vei til meg (foreldrene mine sitt hus), når han ble innbrakt. Jeg er glad han havna på glattcelle, for jeg trodde det aldri skulle ta slutt og der ble han "edru" igjen. Men jeg har faktisk klump i magen av sorg for at han må gjennom det her. Han er en så fin fyr, men har slitt litt med rus pga broren sin. Han har klart å slutte med coke, men så har han og broren tatt opp kontakt igjen nå og da gikk det til helvete. Broren hans ødelegger livet hans. Jeg var faktisk ikke så forbanna, mer lei meg og vondt av han. Jeg er skuffa over de første pillene han tok før det gikk skeis, veeldig skuffa..men alt etter det er broren sitt verk. Han var ikke tilregnelig på 3 døgn omtrent. Jeg har vurdert å gå mange ganger, men det er noe med det å gå fra noen på sitt mørkeste som ikke ligger helt i meg som person. I tillegg til at jeg elsker han for høyt til å gå da. Skjer dette igjen så funker det ikke for min del i lengden, men jeg håper dette kan bli noe han lærer av, etter han har tatt straffen for det han har gjort. Og tar avstand fra broren sin og hans folk.
Sist endret av Allianceofsin; 15. november 2023 kl. 03:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Han sitter garantert over vinteren, slipper kanskje ut på våren om han er heldig. Selvom jeg mest sannsynlig vil tippe 8 - 12mnd.
Sitat av Allianceofsin Vis innlegg
Han ble satt i glattcelle i 48t, han hadde fengslingsmøte igår (tirsdag) hvor det ble varetekt i 4 uker. Men han skal anke så får krysse fingrene. Først nå er han seg selv, han husker svært lite fra siste 5 døgnene. Jeg vet han er ærlig, jeg har selv vært vitne til det meste, bortsett fra selve hendelsen den dagen han ble innbrakg. Han satt og sov i bilen mens den var av på en bensinstasjon så han har mest sannsynlig fått bekymring fra folk rundt siden det var helsepersonell som ble tilkalt først. Deretter politi. Han har hatt sinnsyke smerter i den fingeren som var avkutta og sydd på samt brekt, så det slaget med albuen på politimannen var mest en reaksjon på smerte. Men det blir neppe tatt hensyn til. Det som forundrer meg er varetekten, virker veldig strengt. Broren min har aldri fått varetekt for slike anmeldelser, enda hans har vært verre. Tror det hovedsaklig er det at han har kjørt med rus i blodet 3 ganger siste 1,5 mnd, så trolig derfor de tenker fare for gjentakelse. Selvom han kun var ytre påvirket nå denne gangen. Broren min fikk 2mnd fotlenke for drapstrusler mot politi/jurist, kjøring i påvirket tilstand uten førerkort osv.. og han har laaangt rulleblad.
Det blir nok en samlet dom, men kan ikke forstå at han skal sitte så lenge. Jeg vet han snakker sant, sto til og med om hendelsen på politiet sin twitter account. Sto bare at vedkommende blir anmeldt for forholdet. Han var overhodet ikke tilregnelig på det tidspunkt han ble innbrakt, og måtte få tilsyn på glattcella av lege. Nå er han seg selv igjen, og sliter med at han har driti seg ut. Bekymrer meg mye for om han må sitte lenge, spesielt når han har blitt dopa ned omtrent uten selv å forstå hvor rusa han er. Men om det blir 30 dager ubetinget hadde det kanskke vært like greit om han sona de ferdig i varetekt. Jeg så ingenting av den mannen jeg er glad i når jeg så øynene hans. Han var helt borte.



Hahah, ouufhh. Det har vært noen jævlige døgn for meg også, har prøvd alt for å passe på han, men måtte til slutt dra derfra. Det var når jeg dro at ting gikk til helvete. Hadde jeg ikke dratt så hadde ikke dette skjedd. Han var tydligvis på vei til meg (foreldrene mine sitt hus), når han ble innbrakt. Jeg er glad han havna på glattcelle, for jeg trodde det aldri skulle ta slutt og der ble han "edru" igjen. Men jeg har faktisk klump i magen av sorg for at han må gjennom det her. Han er en så fin fyr, men har slitt litt med rus pga broren sin. Han har klart å slutte med coke, men så har han og broren tatt opp kontakt igjen nå og da gikk det til helvete. Broren hans ødelegger livet hans. Jeg var faktisk ikke så forbanna, mer lei meg og vondt av han. Jeg er skuffa over de første pillene han tok før det gikk skeis, veeldig skuffa..men alt etter det er broren sitt verk. Han var ikke tilregnelig på 3 døgn omtrent. Jeg har vurdert å gå mange ganger, men det er noe med det å gå fra noen på sitt mørkeste som ikke ligger helt i meg som person. I tillegg til at jeg elsker han for høyt til å gå da. Skjer dette igjen så funker det ikke for min del i lengden, men jeg håper dette kan bli noe han lærer av, etter han har tatt straffen for det han har gjort. Og tar avstand fra broren sin og hans folk.
Vis hele sitatet...
Trist lesing. Du skjønner sikkert selv også at han har jo en del rus historikk over tiden. Videre leser jeg at du unnskylder ofte oppførselen hans, noe som er feil. Samboeren din er en voksen person som må stå for egne valg han tar, og konsekvensene er kun hans egen feil, ikke broren eller din ( At du forlot han rusa). Håper han får den hjelpen han trenger så dere kan få en god fremtid sammen. Mitt råd er at du prøver overtale han til behandling/terapi mens han sitter fengslet.
Bare vente på blodprøver.
Tror nok det dukker opp mere en bare ksalol der.
Og ikke unnskyld han med at broren ødelegger livet blabla.
Han har selv valg alt sammen han er en voksen mann. Kjørt rusa uten lappen flere ganger før dette også.
Typen din har rusproblemer og trenger hjelp/behandling for det.
Du blir ikke så på trynet morgenen etter av 2 ksalol at du spiser 60 til iløpet av par dager.
Pluss de aller fleste kokain brukere har brukt ksalol og andre benzo tidligere. Så du må slutte være så naiv her.
Sitat av Rapdosbombados Vis innlegg
Han sitter garantert over vinteren, slipper kanskje ut på våren om han er heldig. Selvom jeg mest sannsynlig vil tippe 8 - 12mnd.
Vis hele sitatet...
For å kjøre uten lappen med promille? Det er jævlig strengt. Broren min fikk 2mnd for langt verre ting. Høres ikke riktig ut overhodet.

Sitat av WierdoZ Vis innlegg
Trist lesing. Du skjønner sikkert selv også at han har jo en del rus historikk over tiden. Videre leser jeg at du unnskylder ofte oppførselen hans, noe som er feil. Samboeren din er en voksen person som må stå for egne valg han tar, og konsekvensene er kun hans egen feil, ikke broren eller din ( At du forlot han rusa). Håper han får den hjelpen han trenger så dere kan få en god fremtid sammen. Mitt råd er at du prøver overtale han til behandling/terapi mens han sitter fengslet.
Vis hele sitatet...
Det er ikke min eller broren sin feil at han tok de første pillene. Men han var virkelig ikke våken nok i hodet til å forstå hvorfor han ikke skulle ta fler. Det gikk jo 12t fra siste pille til han ble tatt, så la oss si 15-20stk han hadde fått i seg da siste 24t før det. Spørsmålet er vel hvor høy promilla blir.

Sitat av Fashen Vis innlegg
Bare vente på blodprøver.
Tror nok det dukker opp mere en bare ksalol der.
Og ikke unnskyld han med at broren ødelegger livet blabla.
Han har selv valg alt sammen han er en voksen mann. Kjørt rusa uten lappen flere ganger før dette også.
Typen din har rusproblemer og trenger hjelp/behandling for det.
Du blir ikke så på trynet morgenen etter av 2 ksalol at du spiser 60 til iløpet av par dager.
Pluss de aller fleste kokain brukere har brukt ksalol og andre benzo tidligere. Så du må slutte være så naiv her.
Vis hele sitatet...

Kan hende jeg er naiv, men han tar vanligvis ikke piller. Han har sikkert rørt de pillene her før, men jeg er veeeeldig sensitiv så jeg merker alltid hva han eventuelt er på. Og det her var djevelen selv sitt verk. Han er såklart en voksen mann. Men når han har fått i seg 10 piller + en liter whiskey.. så er det broren som facker han opp med å gi han brett på brett. Han tok en pille seriøst hvert 30 minutt. Hvem gjør det om dem er våken i huet? Gir ikke mening. Han har aldri vært i fengsel før eller glattcelle, så han sliter skikkelig nå. Men han må bare håpe på at anken går gjennom, eller at han ikke forsetter å bli isolert. Jeg vet bare at sitter man isolert fra andre så får man dobbelt dager fratrekk på varetektfradrag ved en eventuell dom.
Sist endret av Allianceofsin; 15. november 2023 kl. 11:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du sa han ble tatt med 70g røykings også, noe som gjør at det blir ikke bare en promilledom. Han ga også en politimann en albue som du sa.
Jeg syns det er helt fair han må sitte inne litt. hvis folk sitter hjemme, rus deg så mye du vil for min skyld. Men begynner du å utsette andres liv i fare og tenker det er en god ide og kjøre bil skam rusa flere ganger fortjener du en straff for det.
Sist endret av YoungAlkis; 15. november 2023 kl. 13:29.
Plutselig var det piller og en liter whiskey ikke bare piller..
Han kan fort bli sittende i påvente av dom og det er faktisk helt greit,tenker du ikke på faren han utsatte andre for ved og kjøre på 60-70 piller og 1 liter sprit? bare på hvor mye han sliter som må ta ansvar for handlingene sine? du bare velger og unnskylde hans livsfarlige og idiotiske oppførsel og skylde på broren.
Han får da narko,promille kjøring (x3 her og kanskje da han hadde weed på seg),kjøring uten førerkort 3x og vold mot offentlig tjenestemann. ikke bare kjøre med promille.
Han får nok sperrefrist på livstid (dvs 5år) og en ubetinget dom.

Men at man mister kontrollen når man har bikka 5-10 piller og en liter sprit ja det har du helt rett i,men han tok de frivillig drak frivillig..

Promillen blir nok skyhøy også, kjapt google søk gir feks denne :
"Jeg tok 31mg xanor kl.21 på kvelden.
Ca ett døgn senere ble jeg stoppet av politiet. Det ble tatt blodprøver. Disse viste at innhold av xanor omregnet til alokohol tilsvarte 12,4 promille. Altså 3-4 ganger dødelig alkoholpromille. Er det mulig?"
Sist endret av Fashen; 15. november 2023 kl. 13:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Fashen Vis innlegg
Plutselig var det piller og en liter whiskey ikke bare piller..
Han kan fort bli sittende i påvente av dom og det er faktisk helt greit,tenker du ikke på faren han utsatte andre for ved og kjøre på 60-70 piller og 1 liter sprit? bare på hvor mye han sliter som må ta ansvar for handlingene sine? du bare velger og unnskylde hans livsfarlige og idiotiske oppførsel og skylde på broren.
Han får da narko,promille kjøring (x3 her og kanskje da han hadde weed på seg),kjøring uten førerkort 3x og vold mot offentlig tjenestemann. ikke bare kjøre med promille.
Han får nok sperrefrist på livstid (dvs 5år) og en ubetinget dom.

Men at man mister kontrollen når man har bikka 5-10 piller og en liter sprit ja det har du helt rett i,men han tok de frivillig drak frivillig..

Promillen blir nok skyhøy også, kjapt google søk gir feks denne :
"Jeg tok 31mg xanor kl.21 på kvelden.
Ca ett døgn senere ble jeg stoppet av politiet. Det ble tatt blodprøver. Disse viste at innhold av xanor omregnet til alokohol tilsvarte 12,4 promille. Altså 3-4 ganger dødelig alkoholpromille. Er det mulig?"
Vis hele sitatet...

Må være lovt å være pårørende å ønsketenke mildest straff mulig.....

Stakkars dame...
Hvorfor tror du han gikk så hardt på dette pillekjøret? Hvis han har en bedre unnskyldning/sad story så kan han kanskje få en litt mildere dom.
Sist endret av KrølleBølleBrur; 15. november 2023 kl. 13:55.
Det er lov og være pårørende og ønske mild dom, helt greit
men her er det gjort livsfarlige og idiotiske ting som kunne fått fatale konsekvenser for andre og allikevel er eneste tanken som går hvor synd det er på fyren og at han har omtrent 0 ansvar for dette selv?
Sitat av Fashen Vis innlegg
Det er lov og være pårørende og ønske mild dom, helt greit
men her er det gjort livsfarlige og idiotiske ting som kunne fått fatale konsekvenser for andre og allikevel er eneste tanken som går hvor synd det er på fyren og at han har omtrent 0 ansvar for dette selv?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig har han driti seg ut maks, sier seg selv. Han har også utsatt andre for fare denne gangen her. De to andre gangene var han ikke påvirka, kun rester i blodprøve fra thc og litt coke fra dagen før. Han ble stoppa 2 dager pp rad i September.

Jeg unnskylder ikke at han har brukt rus og kjørt, han vet selv konsekvensene. Men å prate til han de tre siste dagene var som å prate med en 10 åring, han var ikke tilstede i huet og broren fortsatte å gi han piller som han tok. I hans tilfelle er det faktisk lov å si han ble dopa ned videre, han var ikke tilstede i hodet, virkelig ikke..totalt blackout. Men straffen må han ta. Han var ikke ordentlig påvirka før på fredag, dagen etter han drakk litt. Han var litt påvirka før det men ikke nok til at jeg var helt sikker på hva han hadde tatt. På fredag var jeg ikke i tvil. Lørdag var han helt fackd up, og søndag ble han stoppa (12t etter siste pille og alkohol). Alkoholen var nok nogenlunde ute av kroppen ettersom den whisky'n ble inntatt torsdag (3 dager før, og kanskje et par shots på fredag og lørdag totalt).

Ksalol har han nok høy promille av på det tidspunktet. Han har vel kanskje tatt 20stk i døgnet, og sov ikke mer enn 8t på 3 døgn. Aner ikke hvor høy promille men har forstått litt av eventuell dom når jeg har søkt på nett. 70g hasj er ikke så sinnsyke mengder og vanligvis ikke så mye hvis man ikke er tidligere dømt. Kjøring uten førerkort er vel vanligvis utsettelse og bot, i tillegg til at han hadde ting i blodet fra 1-2 dager før som jeg regner med blir bot og betinget.. Denne hendelsen på søndag er vel ubetinget tipper jeg på, så han må vel regne med soning. Han mener han fortjener det selv, men han husker lite fra fredag, lørdag og søndag. At han ga han albue pga reaksjon på smerte gir jo politiet faen i. Jeg hadde gjort det samme om jeg fikk så vondt. Jeg forstår ikke helt selv hvorfor han ble så knekt på de pillene og ikke var tilstede mentalt, men var som å være rundt en dritings person med blackout. Jeg tror og vet han har godt av straff og kommer til å lære av det. Men han sliter i isolasjon. Han har angst, depresjon og udiagnotisert adhd, derfor han har røyka og bruk rus i lengre tid. Han skal til utredning for adhd, da psykologen på Dps ikke er i tvil om at han har det. Det jeg synes er voldsomt er varetekt i isolasjon for en som sliter med psyken, i høysikkerhetsfengsel.

Broren min trua en politijurisst på livet, kjørte i 150 i 50 sona med ruspromille på thc og no sovemedisin, og hadde væpnet aksjon etter seg fordi han stakk av. Han fikk 2 mnd fotlenke, ingen varetekt. Det er isolasjonen jeg synes er helt sykt at de drar kjæresten gjennom. 24t på cella. Det er tøft for hvem som helst. Han har ingen rulleblad, fra før de 3 hendelsene siste måneden. Broren min har heavy rulleblad siden han var 16, nå er han 38.
Det er ikke uvanlig at slike som broren din utifra det du beskriver soner kortere å litt slappere dommer men ofte når de har begått mange nok lovbrudd må de inn for en lengre pause. Men nei typen din ble ikke dopa ned han er 100% ansvarlig for de handlingene der selv. Har vært pillenarkis men aldri falt meg inn å skylde på andre for de mengdene jeg har banka neppå. Med et så høyt benzobruk over kort tid vil han nok få det regna om til en ganske høy promille. Det er heller ikke sikkert at pillene innehold KUN alprazolam som er virkestoffet i ksalol. Jeg hadde tatt rivotril som slo ut både på rivotril og alprazolam.
Virker ikke som om broren din ble straffa så hardt som kan være pga at de ser på han som en tung rusmisbruker eller veldig psykisk syk.
70g er ikke så mye men jeg tror de kommer til å ta han på det de kan.

Og det at han ble tatt 2 dager på rad viser at det er gjentakelsesfare og sikkert grunn nok til varetekt.
Sist endret av NokErNok; 15. november 2023 kl. 17:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Må være lovt å være pårørende å ønsketenke mildest straff mulig.....

Stakkars dame...
Hvorfor tror du han gikk så hardt på dette pillekjøret? Hvis han har en bedre unnskyldning/sad story så kan han kanskje få en litt mildere dom.
Vis hele sitatet...
Ja folk tolker bare det dem leser. Jeg vet jo han fortjener straff. Men forskjell på straff og fullstendig isolasjon fra alt annet enn 30 min ringetid i uka.

Jeg vet ikke hvorfor han kom ut i det pillekjøret her. Men jeg overdriver ikke når jeg sier han var helt borte vekk i øynene. Kjente ikke igjen det mennesket, ingen empati, samvittighet eller konsekvenstenking. Forstår meg ikke på piller, men noen mener man er våken. Men han var som en 10 åring, eller en dritfull person med blackout. Helt ute av stand til å ta vare på seg selv på slutten. Han har slitt psykisk og med adhd, og dårlig påvirkning fra folk rundt seg. Så det har gått litt skeis, men håper han lærer fra denne gangen.

Sitat av NokErNok Vis innlegg
Det er ikke uvanlig at slike som broren din utifra det du beskriver soner kortere å litt slappere dommer men ofte når de har begått mange nok lovbrudd må de inn for en lengre pause. Men nei typen din ble ikke dopa ned han er 100% ansvarlig for de handlingene der selv. Har vært pillenarkis men aldri falt meg inn å skylde på andre for de mengdene jeg har banka neppå. Med et så høyt benzobruk over kort tid vil han nok få det regna om til en ganske høy promille. Det er heller ikke sikkert at pillene innehold KUN alprazolam som er virkestoffet i ksalol. Jeg hadde tatt rivotril som slo ut både på rivotril og alprazolam.
Virker ikke som om broren din ble straffa så hardt som kan være pga at de ser på han som en tung rusmisbruker eller veldig psykisk syk.
70g er ikke så mye men jeg tror de kommer til å ta han på det de kan.

Og det at han ble tatt 2 dager på rad viser at det er gjentakelsesfare og sikkert grunn nok til varetekt.
Vis hele sitatet...
Stemmer nok som du sier. Misforstå meg rett, jeg snakker kun utifra hva jeg selv oppfattet. At det var som å være rundt en 10åring, men han tok jo pillene av egen handling. Jeg har ikke erfaring nok til å forstå hvordan man er på piller. Men det var slik jeg oppfattet det. Men stemmer nok det både angående broren min og kjærestens sak. Håper på 2mnd og bot. Og håper på godkjent anke. Skal få ringt advokaten imorgen for å få høre litt mer.
Sist endret av Allianceofsin; 15. november 2023 kl. 18:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
For en idiot. Og nei det er ikke broren hans sin skyld, han har valgt å ruse seg selv og han har valgt å kjøre rusa flere ganger og risikert å bli drapsmann og ødelegge andres liv for alltid. Så sitter du her og synes synd på HAN og forteller at du har prøvd å passe på han? Det er synd på deg som har viklet følelser inn i dette forholdet som kommer til å ødelegge deg.
Du kan ikke babysitte han og elske han til å endre seg, han er en idiot. At du ikke er flau over å vente på en sånn type. 60-70 piller på to tre døgn?! Det er ren og skjær flaks at det ikke gikk verre
Det er et spennende tema det her. Er man ansvarlig i samme grad når man har blackout? Jeg har hatt blackout flere ganger og i de tilfellene har jeg ikke snøring på hva jeg har gjort og måtte ha det fortalt av folk som var tilstede.

Man er jo ansvarlig når man begynner å putte i seg ting men på et punkt er det jo ingen hjemme.

En psykotisk person kan jo bli frikjent og det er jo litt i samme gata?
Sitat av Mk1 Vis innlegg
For en idiot. Og nei det er ikke broren hans sin skyld, han har valgt å ruse seg selv og han har valgt å kjøre rusa flere ganger og risikert å bli drapsmann og ødelegge andres liv for alltid. Så sitter du her og synes synd på HAN og forteller at du har prøvd å passe på han? Det er synd på deg som har viklet følelser inn i dette forholdet som kommer til å ødelegge deg.
Du kan ikke babysitte han og elske han til å endre seg, han er en idiot. At du ikke er flau over å vente på en sånn type. 60-70 piller på to tre døgn?! Det er ren og skjær flaks at det ikke gikk verre
Vis hele sitatet...
Beklager på forhånd,
Er du helt fackings idiot eller? Lær deg å lese. Dritt lei av at folk tror de kan snakke sånn til pårørende som bare har det vanskelig. Fack off, virkelig. Vi har vært sammen i 4 år, og han har kun hatt problemer med rus i 6-9 mnd. Jeg forstår at du er en person som går fra folk på sitt verste, og du fortjener ikke bedre selv heller da i fremtiden. Det finnes psykisk syke mennesker som ruser seg, og som faktisk sliter. Hvem faen er det du tror du er som snakker sånn om folk som allerede er langt nede? Stikk til helvete der du hører hjemme, jvla tulling. Du har tydligvis liten forståelse for rus når du mener man er påvirka av thc 24-48t etter en joint. Hva politiet mener er påvirkning, og hva som faktisk er påvirkning er stor forskjell. De to første gangene var han edru og var IKKE EN FARE FOR ANDRE. Denne gangen var han helt klart ikke edru, og han dreit seg ut deluxe og må ta straffen for det. For ja han kunne utsatt andre for fare, såpass alvorlig. Tror du ikke jeg synes det er vondt også? Saken handler om han, derfor gidder jeg ikke ta opp alt som gjør meg vondt i denne saken. Jeg tar hovedsaklig opp han og straffen. Han kjører 10 ganger bedre enn noen annen jeg kjenner, så nei han var kun fare for seg selv og andre 1 gang. Og ja det fortjener han straff for. Du mener en person som er blackout full har nok tilregnelighet til å si nei hvis de får tilbudt enda en shot? Tviler. Kommer sikkert ann på, men tviler. Han var borte vekk, men han valgte å ta de pillene de første dagene. Så han må bare godta konsekvenser, noe jeg tror han lærer av også. Men du, du kan oppriktig bare gå å råtne, så jvlig menneske som du virker å være. Ikke skriv noe her igjen, just fuck off

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Det er et spennende tema det her. Er man ansvarlig i samme grad når man har blackout? Jeg har hatt blackout flere ganger og i de tilfellene har jeg ikke snøring på hva jeg har gjort og måtte ha det fortalt av folk som var tilstede.

Man er jo ansvarlig når man begynner å putte i seg ting men på et punkt er det jo ingen hjemme.

En psykotisk person kan jo bli frikjent og det er jo litt i samme gata?
Vis hele sitatet...
NETTOPP - TAKK!

Ja man er ansvarlig for de første 4-10 pillene man tar. Da er man vel nogenlunde oppegående. Men det kommer som du sier til et punkt hvor du kan få blackout. Og når da folk fortsetter å gi deg piller og du ikke er i stand til å ta vare på deg selv engang.. ja hele poenget mitt med å "forsvare" han for noe av det som skjedde søndag. Tidligere saker er hans egen feil, de første pillene og alko er også hans feil. Men gikk 2 døgn fra han blacka ut, til han ble tatt og pågrepet. Han husket glimt fra pågripelsen dagen etterpå, siden det meste var på vei ut av kroppen den dagen ved pågripelse. Men han straffes vel like hardt. Får håpe det ikle blir så strengt ettersom han ikke tidligere har rulleblad. Altså strengt i forhold til ubetinget.



Veeel uansett. Han er visstnok ikke isolert lenger sa advokaten istad, så da får han trolig jobbet, trent og lufta seg. Det hjelper meg litt også å vite.

^Fyfaen det var digg å få ut litt sinne. Please ikke kommenter slike ting som den vedkommende gjorde, ja han var idiot men det har halve Norge vært. Alle gjør feil, jeg tar hensyn til straffen hans i denne tråden, ikke i hva jeg føler for hva som KUNNE ha skjedd.
Sist endret av Allianceofsin; 15. november 2023 kl. 19:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Det er et spennende tema det her. Er man ansvarlig i samme grad når man har blackout? Jeg har hatt blackout flere ganger og i de tilfellene har jeg ikke snøring på hva jeg har gjort og måtte ha det fortalt av folk som var tilstede.

Man er jo ansvarlig når man begynner å putte i seg ting men på et punkt er det jo ingen hjemme.

En psykotisk person kan jo bli frikjent og det er jo litt i samme gata?
Vis hele sitatet...
Men gjelder det om en er psykotisk som er selvpåført pga rus? Tror det kan være litt hipp som happ sånn sett.
Jeg husker heller ikke noe fra da jeg ble stoppa, kom til meg selv etter 1 uke kanskje.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Bare det at han albuet en snut i haka gir fort 6mnd inne. Just saying
Sitat av Carmex Vis innlegg
Bare det at han albuet en snut i haka gir fort 6mnd inne. Just saying
Vis hele sitatet...
Ikke skrem meg sånn a🙃🙃Han albua han fordi politimannen dro i fingern hans ved uhell, håper retten tar hensyn til smerten og at det var en reaksjon. Får seriøst klump i magen hver gang folk skriver som du gjorde nå.. Politiet tror de er så store og bruker det for alt de kan.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Beklager, skrev det ikke for skremme. Men hatt div kompiser gjennom tidene som har fått lignende straffer for lignende greier.

Vold mot offentlig tjenestemann straffes med fengsel inntil tre år, men med fengsel inntil fem år hvis den tiltalte tidligere er straffet for en voldsforbrytelse eller han utfører forbrytelsen i forening med en annen (§ 127).
Vis hele sitatet...
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Det er et spennende tema det her. Er man ansvarlig i samme grad når man har blackout? Jeg har hatt blackout flere ganger og i de tilfellene har jeg ikke snøring på hva jeg har gjort og måtte ha det fortalt av folk som var tilstede.

Man er jo ansvarlig når man begynner å putte i seg ting men på et punkt er det jo ingen hjemme.

En psykotisk person kan jo bli frikjent og det er jo litt i samme gata?
Vis hele sitatet...
Googla litt.
Straffeloven § 20
For å kunne straffes må lovbryteren være tilregnelig på handlingstidspunktet. Lovbryteren er ikke tilregnelig dersom han på handlingstidspunktet er

a) under 15 år,

b) psykotisk,

c) psykisk utviklingshemmet i høy grad, eller

d) har en sterk bevissthetsforstyrrelse.

Bevissthetsforstyrrelse som er en følge av selvforskyldt rus, fritar ikke for straff.
Kilde
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Googla litt.
Straffeloven § 20
For å kunne straffes må lovbryteren være tilregnelig på handlingstidspunktet. Lovbryteren er ikke tilregnelig dersom han på handlingstidspunktet er

a) under 15 år,

b) psykotisk,

c) psykisk utviklingshemmet i høy grad, eller

d) har en sterk bevissthetsforstyrrelse.

Bevissthetsforstyrrelse som er en følge av selvforskyldt rus, fritar ikke for straff.
Kilde
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner at det juridisk er slik. Jeg mente mer på et menneskelig nivå.
Sitat av Allianceofsin Vis innlegg
Beklager på forhånd,
Er du helt fackings idiot eller? Lær deg å lese. Dritt lei av at folk tror de kan snakke sånn til pårørende som bare har det vanskelig. Fack off, virkelig. Vi har vært sammen i 4 år, og han har kun hatt problemer med rus i 6-9 mnd. Jeg forstår at du er en person som går fra folk på sitt verste, og du fortjener ikke bedre selv heller da i fremtiden. Det finnes psykisk syke mennesker som ruser seg, og som faktisk sliter. Hvem faen er det du tror du er som snakker sånn om folk som allerede er langt nede? Stikk til helvete der du hører hjemme, jvla tulling. Du har tydligvis liten forståelse for rus når du mener man er påvirka av thc 24-48t etter en joint. Hva politiet mener er påvirkning, og hva som faktisk er påvirkning er stor forskjell. De to første gangene var han edru og var IKKE EN FARE FOR ANDRE. Denne gangen var han helt klart ikke edru, og han dreit seg ut deluxe og må ta straffen for det. For ja han kunne utsatt andre for fare, såpass alvorlig. Tror du ikke jeg synes det er vondt også? Saken handler om han, derfor gidder jeg ikke ta opp alt som gjør meg vondt i denne saken. Jeg tar hovedsaklig opp han og straffen. Han kjører 10 ganger bedre enn noen annen jeg kjenner, så nei han var kun fare for seg selv og andre 1 gang. Og ja det fortjener han straff for. Du mener en person som er blackout full har nok tilregnelighet til å si nei hvis de får tilbudt enda en shot? Tviler. Kommer sikkert ann på, men tviler. Han var borte vekk, men han valgte å ta de pillene de første dagene. Så han må bare godta konsekvenser, noe jeg tror han lærer av også. Men du, du kan oppriktig bare gå å råtne, så jvlig menneske som du virker å være. Ikke skriv noe her igjen, just fuck off



NETTOPP - TAKK!

Ja man er ansvarlig for de første 4-10 pillene man tar. Da er man vel nogenlunde oppegående. Men det kommer som du sier til et punkt hvor du kan få blackout. Og når da folk fortsetter å gi deg piller og du ikke er i stand til å ta vare på deg selv engang.. ja hele poenget mitt med å "forsvare" han for noe av det som skjedde søndag. Tidligere saker er hans egen feil, de første pillene og alko er også hans feil. Men gikk 2 døgn fra han blacka ut, til han ble tatt og pågrepet. Han husket glimt fra pågripelsen dagen etterpå, siden det meste var på vei ut av kroppen den dagen ved pågripelse. Men han straffes vel like hardt. Får håpe det ikle blir så strengt ettersom han ikke tidligere har rulleblad. Altså strengt i forhold til ubetinget.



Veeel uansett. Han er visstnok ikke isolert lenger sa advokaten istad, så da får han trolig jobbet, trent og lufta seg. Det hjelper meg litt også å vite.

^Fyfaen det var digg å få ut litt sinne. Please ikke kommenter slike ting som den vedkommende gjorde, ja han var idiot men det har halve Norge vært. Alle gjør feil, jeg tar hensyn til straffen hans i denne tråden, ikke i hva jeg føler for hva som KUNNE ha skjedd.
Vis hele sitatet...
Hvorfor endrer du på historien? Først var det brett på brett med piller til han sovna i bilen midt i et lyskryss og sovna igjen så fort han fikk kjørt av veien i blackout tilstand og nå er det plutselig at han bare var påvirka av thc inntatt flere dager i forkant av kjøring og at det er politiet som dømmer ruskjøring for hardt og at han egentlig ikke var påvirka mens han kjørte. Hold storyen din lik i det minste.. Kanskje ta deg en joint selv og ro ned litt og Du høres veldig ung og naiv ut som forsvarer det med nebb og klør, politivold, kjøring i pillerus, kjøring uten førerkort. Klager på at det er politiet som misbruker makt men det er retten som godkjenner varetektsfengsling og det får man ikke i milde tilfeller og du skylder på broren for at typen din svelga nedpå 80ksalol. Kjærlighet gjør blind jau!

Et pluss med varetekt er at det trekkes fra dommen han får så om han har sitti 30 dager i varetekt får han fratrekk 30 dager på soninga
Sitat av Allianceofsin Vis innlegg
Ikke skrem meg sånn a🙃🙃Han albua han fordi politimannen dro i fingern hans ved uhell, håper retten tar hensyn til smerten og at det var en reaksjon. Får seriøst klump i magen hver gang folk skriver som du gjorde nå.. Politiet tror de er så store og bruker det for alt de kan.
Vis hele sitatet...
hah, du tror noen vil ta hensyn til at han ble dratt i fingern også var reaksjonen å albue en poltimann??? ler.
Sitat av Mk1 Vis innlegg
Hvorfor endrer du på historien? Først var det brett på brett med piller til han sovna i bilen midt i et lyskryss og sovna igjen så fort han fikk kjørt av veien i blackout tilstand og nå er det plutselig at han bare var påvirka av thc inntatt flere dager i forkant av kjøring og at det er politiet som dømmer ruskjøring for hardt og at han egentlig ikke var påvirka mens han kjørte. Hold storyen din lik i det minste.. Kanskje ta deg en joint selv og ro ned litt og Du høres veldig ung og naiv ut som forsvarer det med nebb og klør, politivold, kjøring i pillerus, kjøring uten førerkort. Klager på at det er politiet som misbruker makt men det er retten som godkjenner varetektsfengsling og det får man ikke i milde tilfeller og du skylder på broren for at typen din svelga nedpå 80ksalol. Kjærlighet gjør blind jau!

Et pluss med varetekt er at det trekkes fra dommen han får så om han har sitti 30 dager i varetekt får han fratrekk 30 dager på soninga
Vis hele sitatet...

Herlighet, han har 3 tilfeller av kjøring uten lappen. De to første hadde han lav promille i blodet fra et par dager tidligere. Han ble stoppa 2 dager på rad. Det er 1,5mnd siden.

Så er det denne hendelsen på søndag hvor han helt klart var ytre påvirket, samt høy promille. Han fortjener straff, ingen tvil om det. Jeg reagerer på at broren min har holdt på med dette i 20 år og aldri fått varetekt, mens typen før 4 uker varetekt og er på cella 23/7, når han i tillegg sliter psykisk. Synes det er relativt heavy. Jeg vet innerst inne at det der er kun rasistisk. Kjenner ingen som har havna bak muren i varetekt for ruskjøring, når de ikke var ytre påvirka mer enn en av gangene. Ja påvirka i blodet kanskje, men det betyr ikke rusa i aksjon.

Samma faen, orker ikke den tråden her noe lengre nå. Enkelte folk må ha inn ting med teskje. Jeg har snakka med advokaten hans, og han bekrefter historien og anmeldelsene/kjennelsen Skulle ringe imorgen for å høre om et par ting til.

Sitat av Iran666 Vis innlegg
hah, du tror noen vil ta hensyn til at han ble dratt i fingern også var reaksjonen å albue en poltimann??? ler.
Vis hele sitatet...
Når fingern var avkutta (sydd på igjen) samt brukket for 2 uker siden?? EHM ja?? Hvem hadde ikke?? Lol

Jeg hadde gitt han en på tygga selv, av smertereaksjon.
Sist endret av Allianceofsin; 16. november 2023 kl. 03:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Men TS det er ikke bare ruskjøringa som gjør at typen din sitter i varetekt, det er alt han har gjort i sin helhet og kanskje mest av alt albuen mot en tjenestemann.
Jeg skal ikke påstå du forandrer på historien men jeg sliter med å få oversikt over hva som egentlig har skjedd her.
Sist endret av NokErNok; 16. november 2023 kl. 06:48.
Folk som kjører UTEN førerkort og i RUSPÅVIRKET TILSTAND burde bures langt til helvete inni fjellet.

Tror ikke du innser alvoret her. Og det virker kanskje til at typen din ikke gjør det heller?

Man må stå til ansvar for egne handlinger.
Han hadde to episoder hvor han ble stoppet uten førerkort (ikke ruspåvirket, men det var i blodet fra noen dager før).
Deretter 1 episode nå hvor han dreit seg ut, var påvirket og ble stoppet. Han slo albuen i haka på en politimann ettersom han fikk vondt i finger som nylig er brukket og kuttet.
Han ble pågrepet pg påtalemyndighetene varetektsfengslet han pga fare for gjentakelse av kjøring uten lappen i rus.

Politiet gir faen i om han ikke ytre påvirket de to første gangene, de bryr seg kun og hva som er i blodet og regner det også som ruskjøring. Man er ikke påvirket av å ha tatt en joint 24-48t tidligere, men ifølge loven er man jo det. De regner altså alle 3 gangene for ruskjøring, enda han kun var ytre påvirket nå 3 gangen. Kort oppsummert. Han har det helt jævlig der inne og er veldig lei seg for hendelsen nå sist, han blacket ut og angrer på at han tok de førstr pillene. Han sitter på cella 24/7 og har fra før angst og depresjon. Så han har det veldig vondt med hva han har gjort. Det har jeg også.

Jeg har to brødre som levde av å stjele biler, røyke og ta amf. Samt ene har kjørt uten førerkort hele livet og blitt tatt sikkert 40 ganger, også påvirket på blodprøver. Man lærer så lenge man lever og jeg synes man skal være forsiktig med å snakke så stygt om folk. Det er en halv million i året som kjører ruspåvirka. Alt fra bestemødre til unge. Alle kan lære, og det har nå typen min gjort. Han har lært allerede, for han har det såpass dårlig i fengsel. Det er ekstremt vondt for meg at han sitter der. Det er ikke fare for gjentakelse, for det er ingen flere biler han har tilgang på. Men han må bare ta straffen. Men nå er det snart jul og det knekker meg totalt at jeg går å tenker på om han KUN får de 4 ukene varetekt eller om han får 4 uker etter det igjen. Det ødelegger meg totalt å tenke over. Når man er førstegangssoner på høysikkerhet er det veldig tøft. Ene broren min sa han hadde tatt livet sitt om han hadde et tau på cella, fordi han avruset i fengselet blandt annet. Det er ekstremt tøft å stå å vente på hva som skal skje. Jeg aner ikke noenting.
Sitat av Allianceofsin Vis innlegg
Når fingern var avkutta (sydd på igjen) samt brukket for 2 uker siden?? EHM ja?? Hvem hadde ikke?? Lol

Jeg hadde gitt han en på tygga selv, av smertereaksjon.
Vis hele sitatet...
Dessverre tror jeg onkel driter totalt i begrunnelsen til hvorfor han fikk en albue i trynet så jeg ville ikke regna med noe sympati der. Høres ut som ei potensiell skitjul, håper det ordner seg.
Sist endret av Bothrops; 16. november 2023 kl. 13:09.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Dessverre tror jeg onkel driter totalt i begrunnelsen til hvorfor han fikk en albue i trynet så jeg ville ikke regna med noe sympati der. Høres ut som ei potensiell skitjul, håper det ordner seg.
Vis hele sitatet...
Jeg tenker at han kanskje kan ha gjort motstand. Virker som han var veldig rusa da han ble stoppa sist og det er lett å mistolke en slik situasjon i den formen der. Snakker av erfaring. Hadde han vært helt rolig hadde de sikkert bare geleidet han ut av bilen slik som de gjorde med meg.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Dessverre tror jeg onkel driter totalt i begrunnelsen til hvorfor han fikk en albue i trynet så jeg ville ikke regna med noe sympati der. Høres ut som ei potensiell skitjul, håper det ordner seg.
Vis hele sitatet...
Tror ikke dem bryr seg om det jeg heller nei, men han var jo berusa så får bare håpe ikke altfor strengt. Jeg hadde gjort det samme og jeg har aldri gjort no ulovlig i mitt liv. Ganske vanlig reaksjon ved smerte, men politi passer godt på sine egne så spørs.. Ja jeg er litt motløs akkurat nå mtp jula men man overlever. Han har driti seg og ut må ta konsekvensene av det. Forhåpentligvis har han lært av dette, det vet jeg allerede. Slike som broren min gir faen og angrer aldri, men typen angrer ni jævlig.

Sitat av NokErNok Vis innlegg
Jeg tenker at han kanskje kan ha gjort motstand. Virker som han var veldig rusa da han ble stoppa sist og det er lett å mistolke en slik situasjon i den formen der. Snakker av erfaring. Hadde han vært helt rolig hadde de sikkert bare geleidet han ut av bilen slik som de gjorde med meg.
Vis hele sitatet...
Det er nok en sjanse for det også ja, at han har gjort litt motstand og at det toppa seg når han fikk vondt. Han er ikke en voldelig person overhodet, så er jvlig kjipt menmen..

Takk for svar folkens, håper iallefall han kommer ut til jul. Det er eneste ønsket mitt nå. Straff fortjener han uansett, og så jævlig som han angrer håper jeg dem ser. Jeg håper han blir dømt til rusprogram, slik at han får hjelp til å komme seg vekk fra dårlig miljø, jeg har prøvd men kanskje det er dette som skulle til for at han forstår konsekvensene og lærer av det. Han er en så fin fyr og fortjener bedre fremtid. Han andre broren min gikk fra tung amf-rus til fengsel og lærte av det. Han har ikke rørt noe nå på 10 år. Kone, barn, hus, bil og jobber som miljøarbeider. Det er håp for alle, håper typen får hjelp først og fremst. Forhåpentligvis et program som lærer han om kjøring i rusa tilstand og konsekvensene av det.
Sist endret av Allianceofsin; 16. november 2023 kl. 16:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Allianceofsin Vis innlegg
Tror ikke dem bryr seg om det jeg heller nei, men han var jo berusa så får bare håpe ikke altfor strengt. Jeg hadde gjort det samme og jeg har aldri gjort no ulovlig i mitt liv. Ganske vanlig reaksjon ved smerte, men politi passer godt på sine egne så spørs.. Ja jeg er litt motløs akkurat nå mtp jula men man overlever. Han har driti seg og ut må ta konsekvensene av det. Forhåpentligvis har han lært av dette, det vet jeg allerede. Slike som broren min gir faen og angrer aldri, men typen angrer ni jævlig.



Det er nok en sjanse for det også ja, at han har gjort litt motstand og at det toppa seg når han fikk vondt. Han er ikke en voldelig person overhodet, så er jvlig kjipt menmen..

Takk for svar folkens, håper iallefall han kommer ut til jul. Det er eneste ønsket mitt nå. Straff fortjener han uansett, og så jævlig som han angrer håper jeg dem ser. Jeg håper han blir dømt til rusprogram, slik at han får hjelp til å komme seg vekk fra dårlig miljø, jeg har prøvd men kanskje det er dette som skulle til for at han forstår konsekvensene og lærer av det. Han er en så fin fyr og fortjener bedre fremtid. Han andre broren min gikk fra tung amf-rus til fengsel og lærte av det. Han har ikke rørt noe nå på 10 år. Kone, barn, hus, bil og jobber som miljøarbeider. Det er håp for alle, håper typen får hjelp først og fremst. Forhåpentligvis et program som lærer han om kjøring i rusa tilstand og konsekvensene av det.
Vis hele sitatet...
Jeg ble dømt til det programmet istedet for straff men det blir nok neppe utfallet her. Det beste han kan gjøre er å gå i noe form for behandling tror jeg.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Jeg ble dømt til det programmet istedet for straff men det blir nok neppe utfallet her. Det beste han kan gjøre er å gå i noe form for behandling tror jeg.
Vis hele sitatet...
Enig, han trenger rehabilitering.
Du virker som en bra kjæreste. Men pass på deg selv så du ikke blir skadelidende av det her.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Du virker som en bra kjæreste. Men pass på deg selv så du ikke blir skadelidende av det her.
Vis hele sitatet...
Har det ganske tungt nå og er ganske langt nede. Hjelper ikke mye med enkelte kommentarer heller. Det er ganske jvlig å elske noen som ødelegger seg selv, uten at du kan gjøre noe som helst med det. Jeg er rasende over at han kan holde på sånn her, men jeg har så mye empati i meg for at han gråter og ikke har det bra psykisk, for jeg har vært der psykisk selv og det er grusomt. Angst er jævlig.

Nå skal det sies at jeg har veldig klaustrofobi også, og fengsel ville vært min verste fiende.. kan være litt derfor jeg tar det tungt på hans vegne. Fordi han har det så dårlig. Men så er det det som kanskje hindrer han i å gjøre sånt igjen da.. frykten for å havne der igjen. Hva enn som motiverer tenker jeg..

Xanax er det verste jeg har sett, djevelen selv. Er generelt sliten av all rus rundt meg. Bror og søster som også har lav grense for rus, jeg selv forstår ikke hype'n.

Jeg setter pris på rådet ditt og omtanken, men jeg er allerede mentalt ødelagt. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre lenger.
Kanskje dette kan være en milepæl for dere begge. Hvis han ikke snur skuta nå så må du hoppe av. Og drit i kommentarene her. Det er internettfolk og de skal man ikke høre på alt for mye.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Kanskje dette kan være en milepæl for dere begge. Hvis han ikke snur skuta nå så må du hoppe av. Og drit i kommentarene her. Det er internettfolk og de skal man ikke høre på alt for mye.
Vis hele sitatet...
Helt klart, tror både jeg og han har en del å tenke på. Endrer det seg ikke herfra så må jeg bare gå min vei. Jeg kan ikke leve sånn her. Tusen takk for gode råd, setter veldig pris på det. Vanskelig å gå fra noen på sitt mørkeste når jeg er det eneste gode han har i livet. Men jeg kan ikke ødelegge meg selv heller.
Sitat av Allianceofsin Vis innlegg
Helt klart, tror både jeg og han har en del å tenke på. Endrer det seg ikke herfra så må jeg bare gå min vei. Jeg kan ikke leve sånn her. Tusen takk for gode råd, setter veldig pris på det. Vanskelig å gå fra noen på sitt mørkeste når jeg er det eneste gode han har i livet. Men jeg kan ikke ødelegge meg selv heller.
Vis hele sitatet...
Støtter dette 100%
Vil bare oppdatere her med at det går bedre for hver dag psykisk for han. Han ville verken ha penger eller klær, han ville ikke ha noen belønning og ville bare ta straffen sin sa han. Fikk også vite igår at promillen lå på 1,2 omregnet fra alprazolam, så det er vel i grenseland mellom ubetinget og betinget.
Så er det jo voldsanmeldelsen mot politiet da, den gjør meg usikker igjen.

Jeg tror han har hatt veldig godt av den uka han har vært inne, til tross for klaus og angst. Tror også han kanskje kan ha godt av de 3 gjenværende ukene når han først må, men håper etter det at han slipper ut fra varetekt mot at han følger no rusprogram eller lignende. Kjip jul hvis ikke.
Takk for svar her folkens, er vel ikke mer å gjøre nå enn å vente og be.