Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 4589
Har bestilt meg ny PC og i den annledning skal jeg kjøpe noen spill!
Har ikke vært oppdatert på spill-fronten på mange år så har ikke peiling på hva som er bra. Men jeg liker FPS-spill.

Brukte å spille Battlefield 3 før, så skal hvertfall kjøpe Battlefield 4.
Lurer litt på om noen vet om det er verdt å kjøpe denne versjonen av Battlefield 4? Ser at man får spille noen utvidelsespakker tidligere enn andre, men er disse utvidelsespakkene allerede kommet ut eller? Verdt de ekstra pengene?

Har også sett på litt gameplay fra "Wolfenstein: The New Order" og blir nok å skaffe meg det også.


Så hittil blir det:
- BF4
- Wolfenstein
- ?
- ?

Hvilke spill anbefaler dere? Som gjerne har bra online gaming eller en bra story på single player. Tar imot alt av tips!
Såpekoker av rang
Fallout 3 og F3: New Vegas comes to mind. Dette er veldig gode FPS-spill du kan sitte i utrolig mange timer og kose deg med.

Skal sies at ingen av disse er spesielt nye, men de er verdt å prøve regardless.
Tror ikke de koster all verden lenger heller.
Far Cry 4 kommer ut snart kan jo være verdt å sjekke det ut. Ser vertfall bra ut
Samme som Monoid, Fallout er en klassiker.

Kan nemne noen av mine favoritter. Fallout (alle spillene) Borderlands 1 og 2, Mass Effect (alle spillene), Arma 2 og 3, de første bioshock spillene.

Kommer ikke på flere nå
Sist endret av grindos; 7. november 2014 kl. 20:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Metro 2033 er gratis i 21 timer på HumbleBundle (21:50, 7. Nov)

https://www.humblebundle.com/store

Anbefaler virkelig, hvis du liker singleplayer thriller FPS
Er ikke noe skytespill, men alle burde prøve Skyrim!
Takk for mange gode tips!
Arma 3 så morsomt ut! Far Cry 4 må jeg også kjøpe når det kommer

Noen som har testet CoD: Advanced Warfare? Ser det kom ut for noen dager siden..
Anbefaler Counter Straik Global Offensive, spiller så og si bare det.
Har ikke prøvd det nye cod, men etter hva jeg har hørt så skal det visst være veldig bra. Kommer garantert til å skaffe det
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Metro 2033 er gratis i 21 timer på HumbleBundle (21:50, 7. Nov)

https://www.humblebundle.com/store

Anbefaler virkelig, hvis du liker singleplayer thriller FPS
Vis hele sitatet...
Takk!

Har lagt den til på steamen min. Så hvis jeg får PCen min i neste uke skal jeg definitivt spille det!
Heroes of Newerth og Baldurs Gate er alt du trenger!
Du er strengt tatt nødt til å kjøpe Bioshock Infinite.
Battlefield premium er veldig verdt det, men burde du kjøpe fra origin? Det fins tredje parts selgere som er veldig mye billigere.
Off topic: Hvordan er battlefield 4 online nå om dagen? Er det verdt å kjøpe spillet for å kunne spille online med andre, eller har antall spillere dabbet av IOM at spillet er over 1 år gammelt..? Fant pris på Battlefield 4 online for drøye 100,- kroner, så er MP delen fortsatt bra blir jeg å kjøpe det.

Teknisk sett ikke helt i kategorien du spurte etter, men Assassins creed serien, samt Shadow of Mordor er spill jeg har forelsket meg i. Anbefaler deg på det sterkeste å sjekke ut disse titlene.
Sitat av Sandertn Vis innlegg
Du er strengt tatt nødt til å kjøpe Bioshock Infinite.
Battlefield premium er veldig verdt det, men burde du kjøpe fra origin? Det fins tredje parts selgere som er veldig mye billigere.
Vis hele sitatet...
Bioshock har jeg gått igjennom for en stund siden
Hvilke tredje parts selgere har det billigere?

Sitat av Caracalla Vis innlegg
Teknisk sett ikke helt i kategorien du spurte etter, men Assassins creed serien, samt Shadow of Mordor er spill jeg har forelsket meg i. Anbefaler deg på det sterkeste å sjekke ut disse titlene.
Vis hele sitatet...
Assassins Creed-spillene liker jeg best på konsoll, så skal kjøpe det nye AC når jeg får henta meg en PS4.


Noen som kan fortelle kjapt hva forskjellen er mellom Counter Strike: Source og Counter Strike: Global Offensive? Brukte å spille mye Source i mine yngre dager..
Sist endret av Jeffrey; 8. november 2014 kl. 09:28.
Vel, Source er gammelt, mens Global Offensive bare er noen få år nå, og er dermed mer "moderne".
Kan anbefale Titanfall
Er veldig "dynamisk". I utgangspunktet er det et vanlig FPS hvor man løper rundt på bakken og skyter på hverandre. Men man har dobbelthopp, kan raskt ta tak i kanter for å klatre opp på ting, ganske lang wallrun og mulighet til å hoppe mellom vegger oppover. Dette gjør at man kan hoppe rundt på veldig mange forskjellige måter for å overraske/unngå fienden. Veldig flytende bevegelse. Og så kan man hoppe inn i sin egen himmelfalne mecha (Titan) og blaste alle. Helt til noen hopper oppå mechaen din rodeo style og skyter den i stykker. Eller du møter en annen Titan. Ganske velbalansert også. Møter du en fiendtlig Titan har du faktisk en sjangse som fotsoldat, i motsetning til feks møtet med en tanks i Battlefield.
Sist endret av fustercluck; 8. november 2014 kl. 10:32.
Listen under er noen av spillene jeg har hatt glede av og kan annbefale videre. Dette er både online og spill med bra single player imo:

- BioShock Infinite (Single player)
- Borderlands 2 (Online/Co-op)
- Borderlands: The Pre-Sequel (Online/Co-op)
- Call of Duty: Black Ops (Single player/Online)
- Counter-Strike: Global Offensive (Online)
- F.E.A.R. 2: Project Origin (Single player)
- Far Cry 3 (Single player)
- Gotham City Impostors (Gratis på Steam/Online)
- Left 4 Dead 2 (Online/Co-op)
- PAYDAY 2 (Online/Co-op)
Om du spilte 1.6 og Source, vil du nok ikke like CS:GO alt for mye. Det går litt bakover liksom 1.6 > Source > CS:GO

Men er verdt å plukke opp om du er ekte CS kar

hører bra om nye COD, så verdt å prøve om du har et åpent sinn og ikke hopper på bandwagon som alle andre kidsa på nettet.

Dette er noen must haves, mener jeg, men det er mange andre spill som er ganske bra blant annet

payday2
splinter cell: blacklist
minecraft

er masse bra der ute, på metacritic elr ign kan du finne spill og deretter sjekke reviews og score og kanskje se litt gameplay før du bestemmer deg om du kommer til å kjøpe.
Princess superstar
Umatic's Avatar
5 0
Sitat av Alfeamnn Vis innlegg
Er ikke noe skytespill, men alle burde prøve Skyrim!
Vis hele sitatet...
Det er jeg helt enig i.
Fall out er og ganske score! Jeg spiller konsoll men vet disse finns til PC også, så sikkert bra der og!
De første spilla jeg kjøper i morgen blir:
- Battlefield 4 Premium
- Wolfenstein
- Arma 3
- DayZ: Standalone

Det blir en god del timer med underholdning hvertfall..!


Noen som har spilt noen av disse spilla og vet om de er verdt å kjøpe?
- Deus Ex: Human Revolution
- Total War: Rome II
- RUST (Alpha)
- The Forest (Alpha)
- Insurgency
- Age of Empires III
- Sniper Elite 3
Jeg anbefaler Insurgency på det sterkeste
Jeg vil virkelig anbefale deg det nye Call of Duty Advanced Warfare, jeg eier selv dette spillet og synes det er konge!
jeg har allerede spilt igjennom story'en og er på lvl 36 på online, så jeg har virkelig rukket å prøvd det ut. Jeg synes at de siste cod spillene som har kommet ut de siste årene har vært meget dårlig, ikke dårlig, men det har liksom vært mye av det samme. Det jeg digger mest med call of duty advanced warfare er det at dem fokuserer veldig mye på fremtiden, det er jo sykt kult! så endelig har cod klart å kommet med noe jeg har ventet lenge på!

Jeg kan også anbefale deg CS GO, har en del timer med det også!
RUST er veldig bra, faktisk helt ekstremt bra i mine øyne. Nå er jeg dog en heldig fyr som har en stor vennekrets som spiller med meg, og det er en klar fordel i dette spillet. I bunn og grunn er det et overlevelses spill der du kan velge å lage leir med alle eller alene og bygge deg ut herifra. Det er faktisk helt hinsides rått og pælme 20 C4's på leirer til en stakkars og rane han for alt han har!