Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1188
Hei, jeg trenger hjelp med å diagnosere feilen med pcen min, jeg får hyppige bluescreens, den sblir ikke blå engang, det blir bare helt svart og høyttalerene lager en høy ubehagelig lyd i noe sekunder før pcen starter om.

Hvis det er en feil på hovedkortet er dette det 3. kortet på rad jeg har hatt som det er en feil på, rimelig oppgitt nå!

Dette skjer ganske uforutsigbart, noen ganger skjer det bare id'e pcen starter og andre ganger når jeg hører på musikk eller roter på nettet.
Det har tilogmed skjedd flere ganger jeg bare er nær pc kabinettet, feks. bare tørker støv eller vipper litt på den for å komme til under.
Det skjer som regel flere ganger per dag.
Har gjort alt jeg kommer på, oppdaterdt drivere ol, "renset" maskinen, sjekket alle tilkoblinger mm.
Windowsinstallasjonen er bare noen få mnd. gammel.

Alt av drivere, programmer og windows er up to date.
Har klokket prosessor noe, har kun aktivert unlocked funktsjonen.

Info om systemet:
win 7 64bit
i7 4770k @ 4ghz
swiftech h220 240mm vannkj.
msi mpower 1155
vengeance 16gb ram 1886mhz
samsung evo ssd
hx750w
2x 770 gainward phantom
dvd brenner

Har noen vert bordri det samme eller har noen formening om skal som kan være feil?
hvis du har mulighet så går du inn i windows security mode. Også skjer du om det kræsjer der. Hvis det kræsjer der kan du prøve å bytte til en annen ssd eller harddisk hvis du har mulighet. Også fjerner du clocken helt.
har samme problemet selv ass. tipper det er biosen som trenger en update
Sitat av Ghetto_SKILLZZ Vis innlegg
har samme problemet selv ass. tipper det er biosen som trenger en update
Vis hele sitatet...
oppdaterte den til nyeste for en eller 2 uker siden, samme feil før og etter.
er det z77a-g41 du har
Sitat av Ghetto_SKILLZZ Vis innlegg
er det z77a-g41 du har
Vis hele sitatet...
Skrev feil, det er 1150 jeg har såklart.
MSI MPOWER Z87
Hva med RAM? Om det er noen defekter på ram'en vil du nok få krasj i det den prøver å skrive\lese fra akkurat den biten av rammen som er defekt, og det vil nok variere litt fra gang til gang når dette skjer. Om du starter opp pc'n fra en LIVE Linux distro (Live cd/dvd/usb) vil du kunne utelukke windows installasjon og systemdisk.

Har du tilgang til en stabil PC så lager du lett og gratis en bootable USB pinne med live linux med unetbootin

Edit: Live Linux distroer kjører i ramdisk
Sist endret av suppesos; 23. november 2013 kl. 11:23. Grunn: La til info
Testet 3 nye kort med samme rambrikkene ?
Hvordan får jeg sjekket psu for feil?

Det siste systemet ble ferdig i sommer, hadde en periode uten feil før det begynte igjen, dette er det 3 systemet med 3 hovedkort av forskjellige typer jeg har hatt på 2,5 år, alle med en eller annen feil.
Rambrikkene var på service i våres, ingen feil på de.
Disken, hovedkortet, prosessoren og kortene er nye nå i sommer.

Jeg er opgitt av at det skal skje så mye feil med det jeg kjøper, er som regel fra forskjellige forhandlere for å spare noen hundrelapper.
Hvorfor i all verden kan jeg ikke bare få et system som er stabilt??!!
Det er BSTANIG ett eller annet dritt så jeg mågå flere uken uten pc å sende alt mulig møkk tilbake til forrhandler i forskjellige retninger og annet dritt, er så lei!!!!!!!
Har hatt så ekstremt dårlig flaks av pc deler de siste 3 årene at jeg nesten spyr snart!!!
Jeg synes det virker som du har dårlig kontakt i en eller flere av kontaktene i PCn. Men for å finne ut hvilken kontakt, må du feilsøke dem en etter en.
Lurker since -05/04
Nemizz's Avatar
Setter pengene mine på ram, hk, eller hdd(ssd). Har du overklokket? Har du ikke gjort det riktig, skaper det selvfølgelig ustabilitet. Mulig det er software problem også, men tviler på det. Skjekket om det kjører stabilt med en rambrikke, en harddisk og standar klokk og spenning?
Når blåskjermen blir utløst ved bevegelse, så tyder mye på grunnen er dårlig kontakt, eller kanskje gåen harddisk. Mesn systemdisken er SSD, så tyder det på dårlig kontakt.
så... du har byttet hoved kortet 3 ganger uten å vurdere at det kan være feil med andre deler?...jaja...

anyway jeg vil tippe det ligger i RAMen