Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 884
Jeg ønsker å oppdatere min ocz vertex 4 ssd til nyeste firmware, når denne oppdateringen kjøres så slettes alt innholdet på disken.
Problemet mitt er at jeg har mitt os (windows 7) installert på denne disken, og man må ha windows installert på den maskinen man skal bruke for å oppdatere en ocz disk da installasjonen går over 2 trinn.
Hvordan løser jeg dette? Hvis jeg gjennomgår en systemavbildning av windows og lagrer den på en annen disk, vill jeg kunne starte windows direkte fra systemavbildningen på en annen disk slik at jeg for kommet meg inn i windows og startet den andre delen av oppdateringsprosessen?
All hjelp mottas meg stor takk!
Svaret på spørsmålet er ja, absolutt. Men du trenger selfølgelig en annen fysisk disk som du kan lagre avbildninga på.

Av gratis programvare så kan du bruke f.ex Clonezilla eller Ping.
Trådstarter
53 0
Sitat av Xgeir Vis innlegg
Svaret på spørsmålet er ja, absolutt. Men du trenger selfølgelig en annen fysisk disk som du kan lagre avbildninga på.

Av gratis programvare så kan du bruke f.ex Clonezilla eller Ping.
Vis hele sitatet...
Ok, takk.
Men hva mener du med en annen fysisk disk? Er det ikke nok å lagre systemavbildningen på en av mine andre hdd-er? Snaker vi om det samme?
Bruke en av de to programvarene du nevnte, fungerer ikke windows systemavbildning på samme måte som de du reffererte til?