Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2177
Jeg har en liten idé til en bok som jeg har tenkt på. Det er en slags "viste du at" bok men om Et emne. Vil ikke si for mye siden den er på idé stadiet enda. Men det jeg lurer på er om det er muligheter for og selge idéen til f.eks et forlag. Er da da lurt og komme med f.eks innledning og litt av starten på boken, design på boken, full skisseplan over hva som skal være med (litt grovt av temaer og undertemaer) osv osv.....

Er det noen her som vet litt om temaet eller har vært bortig noe lignende før?
Kommer nok helt an på hvilket emne du ønsker å skrive om.

Ett kjapt søk her viser at det finnes ett godt utvalg av slike bøker på engelsk ivertfall.

Om du ikke har noen spesiell utdannelse eller særkompetanse innenfor emnet men har planer om å slå opp mesteparten av faktaopplysningene på nettet så er det kansje smartere å lage en slik barnebok?

Ta også en titt her for liste over aktuelle norske forlag. De fleste vil nok sette pris på mest mulig informasjon om bok prosjektet ditt før de satser noe penger på det, så en god og gjennomtenkt presentasjon av det kan ikke skade.

Se også her for muligheter for mer økonomisk støtte.