Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3526
Hei, jeg jobber som resesjonist og synes selv jeg får litt for dårlig betalt, jeg får 102kr timen (17år). Jeg har sjekket litt rundt på nette men klarer ikke å finne ut hva jeg egentlig skal tjene. Kan noen av dere freakes hjelpe meg?

Takk.
Det er ikke minstelønn i Norge, eller noe fasitsvar på hvor mye du skal ha.
Lønn varierer fra bedrift til bedrift.

102,- er ikke den beste lønna jeg har sett for en 17åring, men heller ikke den verste.
Sist endret av Bombasa; 13. august 2013 kl. 17:04.
Finn ut om bedriften du jobber for er organisert, og om de andre ansatte er organisert.
Om ja, så finn tariffavtalen for fagforbundet du burde melde deg inn i, om nei så er det opp til deg selv å forhandle frem lønn med sjefen.

Står sannsynligvis i arbeidskontrakten om lønnsavtaler osv om de er organiserte.
Hvor mye skatter du?

Jeg jobbet innenfor offentlig sektor i sommer. Da tjente jeg 20,7kroner mer i timen enn deg (frikort). Vi er så å si jevngamle også.
Sist endret av Prehol; 13. august 2013 kl. 17:22.
Sitat av Prehol Vis innlegg
Hvor mye skatter du?

Jeg jobbet innenfor offentlig sektor i sommer. Da tjente jeg 20,7kroner mer i timen enn deg (frikort). Vi er så å si jevngamle også.
Vis hele sitatet...
I offentlig sektor er det en tariffavtale som gjelder.

På et hotell er det ikke nødvendigvis det. Arbeidere i hotell- og restaurant er elendig på å organisere seg - og får lønn deretter.
@ Bombasa;

Hmm jo, ..eller, det er da vel noeslags lovbestemt minstelønn i Norge? Har ikke tida til å google opp nå..
Sist endret av aeon_illuminate; 13. august 2013 kl. 20:12.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
@ Bombasa;
Hmm jo, ..eller, det er da vel noeslags lovbestemt minstelønn i Norge? Har ikke tida til å google opp nå..
Vis hele sitatet...
Sitat av Wikipedia Vis innlegg
Det er ikke lovfestet minstelønn i Norge. For en arbeidstaker betyr dette at dersom han eller hun ikke er medlem av noen arbeidstakerorganisasjon er det ingen regler som regulerer lønnsnivået.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Bombasa; 13. august 2013 kl. 20:20.
Husker noen av venna mine hadde sånn 60 kr time lønn da de var lærlinger
Sitat av SRB Vis innlegg
Husker noen av venna mine hadde sånn 60 kr time lønn da de var lærlinger
Vis hele sitatet...
lærling er jo litt annerledes da. da begynner man som regel på 30% av fagarbeiders lønn.
Er lærling selv

Tils Ts: 102 er ganske vanlig

kiwi som 17: 105

beste betalt jeg hadde som 17 åring var 136/time (vikar tho)
jeg er 18 år og tjener 115 kroner i timen. men så går jo en del i skatt også
Jeg får 107kr timen hos Thon, jobber på kjøkkenet når det er store arangementer.
Ved siden av lærlingplass har jeg 144 kr / time