Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1346
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Er det noen som går på høyskoler og universitet her, og vet litt om politikken innen nettbruk på linjene deres?
Blir det overvåket og rapportert hvis du driver med no snusk osv?
Og er det teknisk og praktisk mulig å sette opp en nettsideserver?
jeg vet at flere på høyskoler driver med "litt" warez..
Kjenner både folk på Noroff og It-Akademiet som driver med _litt_ warez og snusk
Var det ikke universitetet i Stavanger som hadde denne warezer.cx serveren da? Læreren til brodern på DPH kjører alt mulig warez på PC'en sin, og er ikke redd for å vise det frem. Men det kommer sikkert litt an på skolen, varierer nok veldig.
Opprinnelig postet av AnaMorph0s|s
Var det ikke universitetet i Stavanger
Vis hele sitatet...
Tror den er i Bærum, kan hende jeg tar feil tho
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
warezer.cx var det vel ssc som hadde..?
jau, stemmer vel det (tror jeg)
Better than thou.
Er ikke den i Tønsberg a? Satt ved siden av noen kammerater av karen som driver den på NL, og de satt at den var der tror jeg.
Mye "tror jeg", "mulig jeg tar feil" og "?" i de siste påstandene her, faktum er vel at dere egentlig ikke vet

Kjenner forresten en som kjørte 4-500gigs ftp på Noroff, eneste de sa noe på var at det brukte for mye båndbredde og at den ikke kunne få all båndbredden lissom..
det er ssc som har warezer.cx ja, hvor den ligger vet jeg ikke, men de folka holder til her i bærum, og da er det vel mest sannsynlig at serveren ligger her et sted også.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Opprinnelig postet av zeth
Mye "tror jeg", "mulig jeg tar feil" og "?" i de siste påstandene her, faktum er vel at dere egentlig ikke vet

Kjenner forresten en som kjørte 4-500gigs ftp på Noroff, eneste de sa noe på var at det brukte for mye båndbredde og at den ikke kunne få all båndbredden lissom..
Vis hele sitatet...
Åpne porter på Noroff:
22, 80, 110 og 21 gjennom viruswall (treeeeegt) .. lyst å forklare åssn dem satte opp ftpserver med 4-500 gig ? (pc'ene her er forresten utstyrt med til sammen 8-9 gig... og det er ikke mulighet for å ta med egne komponenter å innstallere)
Jeg har ikke lyst til å forklare det, jeg vet bare at det var sånn, lastet ned fra den, er 99% sikkert den sto på noroff, Cisco pix box, sier det deg noe?
her har de ganske grundig logging.
de har en egen side, som alle kanskjekke fra uib.no nettverk.

der er logg over altmulig.
de følger mest med på div angrep. + inn og ut datamengde.

Hadde en ftp server på der, men de merket det rimelig kjapt.
Jeg hadde godt alibi for å ha ftp, og store båndbredde bruk.
Så jeg slapp fint unna. Men de merket det, og det sier endel.
etter 2-3 uker bare.


beware,.,
Angående warezer.cx den ligger på samme nettet som ssc, å ssc ligger i drammen på strømsø siden
hadde ein kamerat som gjekk på noroff i bergen i fjor.
og der var det umulig å kople til datamaskinene som
var på skulen utanfrå. Det dei måtte gjere då, va og laste
opp filene til boxen heime.

- Grinder
ja.. jeg vet noroff har hatt sine ftp liknende saker..

Men et tips..

Jeg hadde en maskin som stod på et netverk som var rimelig lukket for slikt.

Så da satt jeg inn en bot isteden..
Som brukte filoverføring på trigger.

Virket bra, og de hadde ike planer om å logge slikt.
Hvis du er bak kraftig brannmur så skulle det gå fint slik.