Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 3926
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg får tidvis store problemet med et kne, og generelt ledd i kroppen. Disse problemene forbedrer seg sterkt dersom jeg kan ligge på ryggen strak ut å sovne(unngå og sove på siden). Den muskelavalappende effekten gjør at skjelettet sine skjevheter retter seg opp slik det skal være.

For de plagene har jeg tidvis brukt mogadon jeg fikk av en bekjent. Det ble selvsagt brukt med stor respekt. 2 dager på rad har det hendt noen ganger jeg har tatt dem, men deretter lot jeg det minst gå en uke før neste gang. Og er smertene borte har jeg latt være å ta dem.

Det er på en måte forståelig, og på en annen måte synd det skal være så vanskelig å få skrevet ut benzo fra en lege når man har en intensjon om å bruke det forsvarlig.

Jeg vet og at slike medisiner lett kan lure hjernen til og få ekstra vondt osv, men jeg er litt kjent med måten hjernen der opererer på.

Det jeg lurer på er om hyppigheten av forbruket mitt som å ta en mogadon en til 2 ganger i uken er prevantivt nok for å ungå og bli avhengig?
Hei
Når det gjelder det å bli avhengig av benzo, så er det jo egentlig ganske naturlig at kroppen i seg selv blir vant med effektene, og du kan bli fysisk avhengig. Sånn som du beskriver det nå, oppfatter jeg det som at du er veldig bevisst på å unngå avhengighet. Veldig bra! Jeg har ingen kompetanse til å kunne si at planen din er god eller ikke, men sett fra en rusmisbrukers perspektiv så bruker du ikke benzo så ofte.

Det er egentlig ikke den fysiske avhengigheten du burde være bekymret for. Den kan man fikse på, det er jo "bare å trappe ned og slutte" på en måte. Det er den psykiske avhengigheten som er så skummel, fordi man glemmer jo aldri hvordan det er å være påvirket av det, hvor deilig det er og sånne ting. Du er veldig bevisst på dette, så jeg tror det skal gå bra! Du burde selvfølgelig helst ikke bruke dette, det vet du jo fra før. Du burde også passe på å ikke gå for sterkere ting uten at det er avklart med / foreskrevet av lege. Det kan fort skli ut til at du begynner å bruke sterkere og sterkere benzo etterhvert, og hvis legen da oppdager det, kan du få problemer med tilliten i fremtiden.

Lykke til!
Hey!
Jeg har nå spist på rivotril og xanax så og si hver helg det siste året. Har prøvd å holde det til en gang i uken, noe som forsåvidt har gått fint.
Jeg føler jeg fint kan gå uten å ta dette, og testet for noen uker siden to hele uker uten og det gikk fint.
Men som sting skriver over her, er det den psykiske avhengigheten som blir farlig.
Jeg må si jeg ser jo frem til helgen der jeg kan knaske en pille og koble av litt.
Om jeg også kommer i en litt kjip sitasjon, så smyger tanken frem at jeg bare kan ta en xanax så ordner det seg.
Men det er slike ting man må være VELDIG bevisst på.
Sklidde ut i starten når jeg begynte å leke med benzo, men etter et panikkanfall og en god pause fikk jeg veldig respekt for pillene.
Jeg tror Mogadon er svakere enn både rivotril og xanax.
Hilsen farlige piller
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Stingray Vis innlegg
Hei
Når det gjelder det å bli avhengig av benzo, så er det jo egentlig ganske naturlig at kroppen i seg selv blir vant med effektene, og du kan bli fysisk avhengig. Sånn som du beskriver det nå, oppfatter jeg det som at du er veldig bevisst på å unngå avhengighet. Veldig bra! Jeg har ingen kompetanse til å kunne si at planen din er god eller ikke, men sett fra en rusmisbrukers perspektiv så bruker du ikke benzo så ofte.

Det er egentlig ikke den fysiske avhengigheten du burde være bekymret for. Den kan man fikse på, det er jo "bare å trappe ned og slutte" på en måte. Det er den psykiske avhengigheten som er så skummel, fordi man glemmer jo aldri hvordan det er å være påvirket av det, hvor deilig det er og sånne ting. Du er veldig bevisst på dette, så jeg tror det skal gå bra! Du burde selvfølgelig helst ikke bruke dette, det vet du jo fra før. Du burde også passe på å ikke gå for sterkere ting uten at det er avklart med / foreskrevet av lege. Det kan fort skli ut til at du begynner å bruke sterkere og sterkere benzo etterhvert, og hvis legen da oppdager det, kan du få problemer med tilliten i fremtiden.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Ja, det er ikke til å stikke under en stol at det er en digg følelse i det man synker ned i stolen og den avslappende effekten kicker inn. Det er noe kroppen/hjernen alldrig glemmer, og spesielt i stressende situasjoner. Men jeg har venner i kretsen min som har brukt benzo i en årekke daglig. Det er en sterk advarsel nok til at det siste jeg vil hekte meg på er dette stoffet. Det medører bare mer angst i det de øker tolleransen for stoffene de må ha mer og mer av. Det kan fucke fullstendig opp den naturlig kjemiske ballansen i hjernen. For meg slik jeg ser det nå har jeg tenkt og starte fysisk trening med hjelp av fyseotereapaut for og få orden på problemet. Jeg har værken råd eller tid til å sykemelde meg fra jobb. Så det eneste som hjelper for og hente inn kroppens anspenthet i muskler å skjelett er denne avkoblingen en gang i blant i helgene.

Jeg må dog inrømme at jeg eksperimenterte jo rent rusmessig med dette i yngre alder. Og derfor ble virkningen bevist såpass at jeg følte meg desperat for å finne noe og få kroppen på rett kjøl igjenn på. Det er noe jeg neppe hadde fått av legen, så da må man gjøre det på alternative måter. Men er det i faresonen for avhengighet vil jeg kutte tvert ut. Derfor er det fint og høre hvordan erfarne folk har hatt det. En annen ting er at tilgjengeligheten min er ikke særlig stor, så det ville for meg vært et problem om jeg måtte trappe ned på det.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av farligepiller Vis innlegg
Hey!
Jeg har nå spist på rivotril og xanax så og si hver helg det siste året. Har prøvd å holde det til en gang i uken, noe som forsåvidt har gått fint.
Jeg føler jeg fint kan gå uten å ta dette, og testet for noen uker siden to hele uker uten og det gikk fint.
Men som sting skriver over her, er det den psykiske avhengigheten som blir farlig.
Jeg må si jeg ser jo frem til helgen der jeg kan knaske en pille og koble av litt.
Om jeg også kommer i en litt kjip sitasjon, så smyger tanken frem at jeg bare kan ta en xanax så ordner det seg.
Men det er slike ting man må være VELDIG bevisst på.
Sklidde ut i starten når jeg begynte å leke med benzo, men etter et panikkanfall og en god pause fikk jeg veldig respekt for pillene.
Jeg tror Mogadon er svakere enn både rivotril og xanax.
Hilsen farlige piller
Vis hele sitatet...
Det gir jo et fint håp med og høre din versjon av opplevelsen rundt dette. I gamle dager hadde jeg og det litt som du. Det jeg da ikke var klar over var halveringstiden til rivotril. Mange jeg kjenner grisehektet seg med og ta det en til to ganger i uken fordi de ikke skjønte at de var påvirket flere dager i etterkant av en til to piller. Ellers er det visnok enda værre å hekte seg på xanax, men de har mindre halveringstid. Hvor vanedannende mogadon er i forhold aner jeg ikke, men de har opp til 24 timers halveringstid.

Jeg har hørt om mennesker som maks etter anbefaling av lege tar det 3 dager på rad, så xxx antal dager pause, så maks 3 nye dager på rad osv. Det hadde vært greit med en for for selvmedisinerings plan på hvordan dette kan gjøres trygt for en med noenlunde kompetanse.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har tatt alt fra valium til rivotril nå i snart 3 år med 3 mnd «pauser» så si 1 mnd i året, og da har jeg bare trappet ned, men har klart komme meg fra 150 mg valium om dagen til 1-2. Ikke rør det surret her, ødelegger så mye.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har tatt alt fra valium til rivotril nå i snart 3 år med 3 mnd «pauser» så si 1 mnd i året, og da har jeg bare trappet ned, men har klart komme meg fra 150 mg valium om dagen til 1-2. Ikke rør det surret her, ødelegger så mye.
Vis hele sitatet...
Dette må du forklare litt bedre. Tok du benzo hver dag i 3 år før du deretter tok 3 mnd pause?Elller en mnd i året i 3 år før 3 mnd pause. Jeg forstår egentlig ikke helt hva du vil frem til. Så skjønner jeg ikke hva som er surrete
Det er umulig å ikke bli avhengig av benzo as
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du går til legen å spør etter benzo for div plager så får du ikke benzo i 99% av tilfellene. Legene oppfatter dette som mistenkelig. Noe som er bra med tanke på hvor helvete livet ditt kan ende opp om du blir avhengig.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av discorebel Vis innlegg
Det er umulig å ikke bli avhengig av benzo as
Vis hele sitatet...
Det utsagnet faller på sin egen urimelige grunn.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om du går til legen å spør etter benzo for div plager så får du ikke benzo i 99% av tilfellene. Legene oppfatter dette som mistenkelig. Noe som er bra med tanke på hvor helvete livet ditt kan ende opp om du blir avhengig.
Vis hele sitatet...
Nei, det er jeg fult klar over. Det er bra med strenge restriksjoner for det, men samtidig er norge et av verdens mest konservative land. Det er mange som f.eks tyr til gate benzo for å selvmedisinere seg. Man må ikke glemme at enkelte bruker det av god grunn.
Anonym bruker
"Bred Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tar litt mengder i perioder så null i lengre tid å så på igjen med en del aldri blitt skikkelig avhengi. Iallfall min erfaring
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei 1-2 ganger i uka er ikke sjeldent nok til å unngå avhengihet. 1-2 ganger i måneden er en mer forsvarlig bruk som lar seg opprettholde over tid uten å trenge å øke i dose og bygge toleranse og avhengighet.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei 1-2 ganger i uka er ikke sjeldent nok til å unngå avhengihet. 1-2 ganger i måneden er en mer forsvarlig bruk som lar seg opprettholde over tid uten å trenge å øke i dose og bygge toleranse og avhengighet.
Vis hele sitatet...
Det tar jeg som et råd jeg skal ta til etteretning.
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har massive ryggproblemer en seng til 60k men funker OK.

THC funker fett... sover 9 timer hver dag og jobber 12.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har massive ryggproblemer en seng til 60k men funker OK.

THC funker fett... sover 9 timer hver dag og jobber 12.
Vis hele sitatet...
THC hadde absolutt vært det beste, men jeg er tidvis avhengig av bil. Jeg er svært påpasselig i og gå flere dager etter benzo før jeg kjører. Relatert til mogadon har det kort halveringstid og er fort ute av systemet. Der jeg bor er de ivrige etter å ta de nye spyttprøvene, og desverre er THC for lenge i systemet. Det er et godt eksempel på hvor skandaløs narkotiapolitikken er i landet.
Når jeg bruker benzo bruker jeg bare nok til at hverdagen blir levbar, ikke så den blir BRA. Tar du benzo å føler deg bra blir man lettere hekta enn om du bruker benzo bare får å føle deg sånn passe grei.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er det mange her inne som greier å holde benzo forbruk til helger?
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det mange her inne som greier å holde benzo forbruk til helger?
Vis hele sitatet...
Haha tvilsomt. Kan godt være noen som påstår dog. Men så går nå dagene, det blir flere "gode" anledninger, og slik går nå dagene...
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har selvmedisinert meg på benzo pågrunn av angst i snart 6 år og det har godt veldig fint med ca 1-2 doseringer i måneden maks. I den siste tiden har jeg skeia ut skikkelig da jeg har fått en ny jobb for snart ett halvt år sia som jeg absolutt ikke greier. nå bruker jeg xanax 3 ganger i uka, og dosene har økt fra 0,5mg til 2mg om dagen. Begynner å bli litt bekymra for meg selv, håpet var og finne ny jobb før jeg sier opp den jeg har nå. Men tenker det er bedre å være arbeidsløs en periode enn å pådra meg benzoavhengighet. Så blir vell mest sannsynlig oppsigelse hvis jeg ikke lander en ny jobb rimelig kjapt.

Jeg ser du har stor respekt for benzo, det har jeg og. Men jeg har havnet i sketchy situasjon med pillene så vær forsiktig, plutselig har man ikke lenger like stor stålkontroll som man trodde!
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har klart det i nesten et års tid.
Aldri i hverdager!
Har prøvd å holde meg til en xanax, eller en rivotril.
Hender at det har blitt to ganger i helgene.
Skeier ut i ferier som jeg tror er vanlig med alle rusmidler.
Har ting på stell i livet, men hadde man gått på en smell og «grunnmuren» er borte er nok veien kort til pillene, så man skal være veldig forsiktig og ha strenge regler.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det mange her inne som greier å holde benzo forbruk til helger?
Vis hele sitatet...
Ja, men ikke for rus, dosene er altfor lave til det og jeg velger å ikke begynne misbruk. Tar som foreskrevet kun for panikkangst og kun de værste dagene.
Jeg tror ikke det er mulig å holde et benzo misbruk for rusens skyld til bare helger over tid.
Synser muligens litt men tror det går litt på halveringstida til benzoet, og for å unngå avhengighet skal den helst gå ut helt og ha litt mellomrom før neste dosering for å ikke telle som sammenhengende. Har tatt utrolig mye benzo mellom tida, men jeg har kun tatt i noen dager så lagt det fra meg en ukes tid sånn at jeg får fin funk igjen uten å måtte ta mange og risikere å bli helt gnom. Også går vel grensa for å sammehengende ha benzo i omløp i kroppen litt på dosering og tidsmessig en 2-3 uker før man begynner å utvikle abstinens. Hvertfall utifra det en kompis som var svinavhengig av rivotril sier. På slutten tok han kun 1-2mg en gang annenhver til hver 3 dag når vi var ferdig å trappe han ned på litt over ett år, ved å følge informasjon fra en med medisinsk utdannelse, for det er ikke no man hiver seg på alene eller uviten, det kan bli riktig utrivelig. Så 1-2 ganger i uka, vil jeg faktisk tro at apodorm som har en ganske lav halveringstid kontra f.eks diazepam(valium) og Clonazepam(Rivotril) som hver har oppmot 48+t halveringstid i en frisk voksen. Jeg tok det annenhver uke på et punkt, njet problem det var rivotril.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Coffern Vis innlegg
Synser muligens litt men tror det går litt på halveringstida til benzoet, og for å unngå avhengighet skal den helst gå ut helt og ha litt mellomrom før neste dosering for å ikke telle som sammenhengende. Har tatt utrolig mye benzo mellom tida, men jeg har kun tatt i noen dager så lagt det fra meg en ukes tid sånn at jeg får fin funk igjen uten å måtte ta mange og risikere å bli helt gnom. Også går vel grensa for å sammehengende ha benzo i omløp i kroppen litt på dosering og tidsmessig en 2-3 uker før man begynner å utvikle abstinens. Hvertfall utifra det en kompis som var svinavhengig av rivotril sier. På slutten tok han kun 1-2mg en gang annenhver til hver 3 dag når vi var ferdig å trappe han ned på litt over ett år, ved å følge informasjon fra en med medisinsk utdannelse, for det er ikke no man hiver seg på alene eller uviten, det kan bli riktig utrivelig. Så 1-2 ganger i uka, vil jeg faktisk tro at apodorm som har en ganske lav halveringstid kontra f.eks diazepam(valium) og Clonazepam(Rivotril) som hver har oppmot 48+t halveringstid i en frisk voksen. Jeg tok det annenhver uke på et punkt, njet problem det var rivotril.
Vis hele sitatet...

Ja, halveringstiden på de forskjellige benzo preparatene har med stor sansynlighet mye og si. Nå undret jeg meg plutselig over om dersom man veksler mellom benzo og f.eks kodein, om man da blir mindre hektet.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tidligere trodde jeg det med å kose seg med benzo i helgene var tryggere en alkohol.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, halveringstiden på de forskjellige benzo preparatene har med stor sansynlighet mye og si. Nå undret jeg meg plutselig over om dersom man veksler mellom benzo og f.eks kodein, om man da blir mindre hektet.
Vis hele sitatet...
Det tør jeg ikke si meg sikker på, da de alle kiler samme reseptor. Og det går vel noe på at når den reseptoren plutslig ikke blir bedøvet blir den overstiumulert.
Som er det som gir plagene, er jo derfor enkelte får det som kalles kindling effekt som setter igang abstinenser av benzo etter f.eks ei ordentlig hard fyll fordi begge påvirker GABA.

Så tror nok for å unngå å bli avhengig må de resptorene få være litt ifred mellom hvert bruk.

Har tatt sporadisk benzo i hvertfall 10 år, men måten jeg har unngått avhengighet på har vært å holde det til 1-2 ggr i uka og noen ganger la det gå flere uker uten.
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Coffern Vis innlegg
Det tør jeg ikke si meg sikker på, da de alle kiler samme reseptor. Og det går vel noe på at når den reseptoren plutslig ikke blir bedøvet blir den overstiumulert.
Som er det som gir plagene, er jo derfor enkelte får det som kalles kindling effekt som setter igang abstinenser av benzo etter f.eks ei ordentlig hard fyll fordi begge påvirker GABA.

Så tror nok for å unngå å bli avhengig må de resptorene få være litt ifred mellom hvert bruk.

Har tatt sporadisk benzo i hvertfall 10 år, men måten jeg har unngått avhengighet på har vært å holde det til 1-2 ggr i uka og noen ganger la det gå flere uker uten.
Vis hele sitatet...
Virker kodein (morfin) på GABA?
Anonym bruker
"Såret Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Benzos gjør at withdrawals fra random drit tar måneder og blir værre og random speeda følselse og random shit, selv om du ikke blir avhenngig gjør dt dt mye værre å stoppe andre ting
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av urunderarrest Vis innlegg
Nei
Vis hele sitatet...
Ikke sant? Det jeg mener!
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Coffern Vis innlegg
Det tør jeg ikke si meg sikker på, da de alle kiler samme reseptor. Og det går vel noe på at når den reseptoren plutslig ikke blir bedøvet blir den overstiumulert.
Som er det som gir plagene, er jo derfor enkelte får det som kalles kindling effekt som setter igang abstinenser av benzo etter f.eks ei ordentlig hard fyll fordi begge påvirker GABA.

Så tror nok for å unngå å bli avhengig må de resptorene få være litt ifred mellom hvert bruk.

Har tatt sporadisk benzo i hvertfall 10 år, men måten jeg har unngått avhengighet på har vært å holde det til 1-2 ggr i uka og noen ganger la det gå flere uker uten.
Vis hele sitatet...

Kan jeg spørre hva benzotype du bruker mest? Med tanke på rivo og valium sin halveringstid vil jeg tro du er litt ruset hver dag i flere døng på grunn av halveringstiden.