Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2072
heia, jeg har dreadet noe av håret mitt og er veldig fornøyd! så vil såklart fortsette å ha det sånn.
derfor lurer jeg på om noen har peiling på hvor jeg får kjøpt hårprodukter ment for dreadet hår i norge, er stress å bestille på nett, men går greit om frakten er billig

takk på forhånd<3
Det du er ute etter er såpe som er laget av mest mulig naturlige ingredienser. Du kan kjøpe her eller søke på for eksempel etter castile soap på iherb. Du kan også finne god naturlig såpe på helsekostbutikker eller på lush
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det viktigste er at du ikke bruker noe som har oljer i seg. Vanlige shampoprodukter i butikken har ofte slikt for å gjøre håret glattere, flokefritt etc.
Jeg kjøpte meg dyre produkter fra en lokal afrikansk frisør en stund men når jeg brukte opp ei flaske til 130 kroner på tre hårvasker så jeg meg nødt til å finne andre alternativer.

Det som etterhvert ble et problem var at disse dedikerte produktene rett å slett ikke klarte å løse ut fett fra hodebunnen og roten av dreadsene.
Mitt go to middel nå er noe jeg fnyste av tidligere: Billig firstprice oppvaskmiddel, jeg vasker det selvfølgelig godt ut og tar en liten dæsj med noe standard sjampoo så det ikke skal lukte zalo av meg.
Jeg har i løpet av mine 6 år med dreads ikke klart å finne noen alternativer i norge som jeg har vært fornøyd med.
Så jeg handler shampoen min fra http://www.dreadlockshampoo.com/ som holder til i USA
Dette er den beste jeg har prøvd så langt, kunne aldri tenke meg å bruke noe annet etter å ha prøvd denne.
Jeg bruker 3 shampobarer derfra i året ca, og når jeg bestiller så kommer det på ca 500,- kroner inkludert frakt.
Dreadsa mine når meg nesten ned til rævva og jeg vasker hver 3 til 4 dag, så shampoen holder en stund.
Du trenger ikke bruke så mye av gangen når du vasker.
bestiller du via mail pleier dem å være snille å merke pakken din som en gave så du slipper unna tollen
frakten koster nesten like mye som shampoen, men jeg syntes det er absolutt verdt det da denne shampoen er veldig bra og man trenger bare bestille derfra 1 gang i året om man kjøper flere barer eller flasker.
om du velger å bestille herfra så anbefaler jeg deg å bruke liquid shampoen om du er i startfasen med dreadsa dine.
den inneholder litt saltvann som hjelper håret ditt å dreade seg litt fortere.
Sitat av Bhadra Vis innlegg
om du velger å bestille herfra så anbefaler jeg deg å bruke liquid shampoen om du er i startfasen med dreadsa dine.
den inneholder litt saltvann som hjelper håret ditt å dreade seg litt fortere.
Vis hele sitatet...
er i startfasen ja! men ønsker ikke dreads i hele håret, hvordan funker det saltvannet når det gjelder det? større sjanse for å dra inn resten av håret, eller burde det gå greit så lenge jeg regelmessig grer igjennom med fingrene mine?

uansett, tusen takk allesammen! skal nok finne ut av det nå
Det går nok greit så lenge du grer håret du ikke vil skal bli til dreads
Sitat av Bhadra Vis innlegg
Det går nok greit så lenge du grer håret du ikke vil skal bli til dreads
Vis hele sitatet...
herlig!! tusen takk