Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2652
Helsedirektoratet har allerede stengt skoler og barnehager samt besluttet mange sikkerhetstiltak rundt forebygging av corona-viruset.

Hva med fengsler i Norge. Verdal fengsel slipper ikke inn fanger i dag pga spredningsfare.

Snakket med noen som skulle starte soningen i dag kl. 10:00 ved Verdal Fengsel og vedkommende fikk ikke komme igjennom porten en gang, bare beskjed over callingen at det var bare og reise hjem igjen, og at ny innkalling vil bli sendt ut, dette pga corona-viruset.

Bodø Fengsel har ingen eller har ikke mottatt informasjon og de er usikker på hva som vil skje når det kommer til straffegjennomføring, men at man kan belage seg på at man får et brev/-telefon om utsettelse av straffegjennomføring.

Domsstolene, f.eks Oslo Tingrett avlyser de fleste rettsmøter osv fom i dag av og.

Er det noen som vet om lignende situasjoner i andre fengsel i Norge?

Vil dette med stenging av det offentlige gå lengere enn kun barnehager og skoler? Føles som hele Norge stenges sakte men sikkert, da matbutikker tømmes sakte men sikkert og karantener blir iverksatt overalt.

Og hvorfor blir det ikke offentliggjort/-opplyst at de som skal møte til soning, ikke behøver dette?
Sitat av svartemaja Vis innlegg
Føles som hele Norge stenges sakte men sikkert, da matbutikker tømmes sakte men sikkert og karantener blir iverksatt overalt.
Vis hele sitatet...
Tømmes matbutikken sakte men sikkert? Eller tømmes brødhyllla i ett jafs fordi, noen sprer sånne tåpelige rykter som det der? Du får nok bogskinke på mandag, slapp av.
Sist endret av *pi; 13. mars 2020 kl. 12:49.
Sitat av svartemaja Vis innlegg
Og hvorfor blir det ikke offentliggjort/-opplyst at de som skal møte til soning, ikke behøver dette?
Vis hele sitatet...
Det kan vel tenkes at de fleste deler av offentlig sektor er under
press for tiden, særlig siden mange blir beordret til å jobbe hjemmefra.
Da kan det jo være at endel informasjon tar litt tid å formidle.

Du kan kanskje sende en epost til den instansen nærmest deg
som behandler slike spørsmål, med mindre noen fra fengselsvesenet
henger her på freak og leser tråden.
Sitat av *pi Vis innlegg
Tømmes matbutikken sakte men sikkert? Eller tømmes brødhyllla i ett jafs fordi, noen sprer sånne tåpelige rykter som det der? Du får nok bogskinke på mandag, slapp av.
Vis hele sitatet...
Er basert på egen erfaring og observering, ikke rykter.

Ikke at jeg stresser med og bli tom for mat, jeg spør om noen her på forumet vet hvordan tilstandene er på plasser som ikke har stengt og om noen vet hva som eventuelt kommer til og skje.

Kan nok kjøpe meg bogskinke hver bidige dag hvis jeg vil, men det = shit to me.
Matbutikkene tømmes ikke, de har lagrene fulle av mat som blir fylt på hele tiden.

Er bare noen duster som er egoistiske og som skal tømme alt.
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Det kan vel tenkes at de fleste deler av offentlig sektor er under
press for tiden, særlig siden mange blir beordret til å jobbe hjemmefra.
Da kan det jo være at endel informasjon tar litt tid å formidle.

Du kan kanskje sende en epost til den instansen nærmest deg
som behandler slike spørsmål, med mindre noen fra fengselsvesenet
henger her på freak og leser tråden.
Vis hele sitatet...
Er nok det jeg tenker litt på ja, stress og press som blir til at ingen vet noe før det har skjedd. Som vedkommende som skulle møte til soning i Verdal.

Snakket selv med 1. betjent i Bodø som hadde med innkomst og gjøre og han opplyste at dem vet ingenting, og informasjon får de fortløpende fra hovedkontoret til kriminalomsorgen. Men og kontakte kr.omsorgen er lite hensiktsmessig, da de ikke gir ut informasjon til «allmennheten», bare til fengsler i Norge om hvilke sikkerhetstiltak som burde innføres.

En av grunnene til innlegget var at man blir litt fortvilt over og ha kjørt i 90 mil for og få beskjed om at man ikke får sona og det er «bare» og dra hjem, ingenting dekkes av utgifter og at psykisk blir det en ekstra påkjenning for vedkommende som var så klar som man får det til soning i dag.
Fikk akkurat telefon om at min soning i fengsel blir utsatt..
Sitat av *pi Vis innlegg
Tømmes matbutikken sakte men sikkert? Eller tømmes brødhyllla i ett jafs fordi, noen sprer sånne tåpelige rykter som det der? Du får nok bogskinke på mandag, slapp av.
Vis hele sitatet...
Du det er tomt for langt mer enn brød nå. Var innom butikken tidligere idag og det var blant annet tomt for pizza og det meste av ferdigretter. Pokker ta nå må jeg bake og lage mat fra bunnen av i det minste i helga.
Vi har fått klar beskjed om at det ikke er nødvendig å hamstre.
Alikevel, så er idiotene i full gang med å rulle ut egoismen.

Butikkene får ikke MER vareleveringer pga viruset. Vareleveringene kommer som vanlig, folk handler som idioter.

Da er det naturlig at butikkene ser tomme ut, uten at det faktisk er mangel på noe som helst.
Sitat av TonyW Vis innlegg
Fikk akkurat telefon om at min soning i fengsel blir utsatt..
Vis hele sitatet...
Kan jeg spørre hvilket fengsel det gjelder?
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Du det er tomt for langt mer enn brød nå. Var innom butikken tidligere idag og det var blant annet tomt for pizza og det meste av ferdigretter. Pokker ta nå må jeg bake og lage mat fra bunnen av i det minste i helga.
Vis hele sitatet...
Ja, men det er ikke fordi butikkene sakte men sikkert tømmes. Det er fordi de plutselig tømmes fordi folk tror at de sakte men sikkert kommer til å tømmes.
Sitat av svartemaja Vis innlegg
Kan jeg spørre hvilket fengsel det gjelder?
Vis hele sitatet...
Sandeid, men gjelder nok alle plasser...
Sitat av svartemaja Vis innlegg
Og hvorfor blir det ikke offentliggjort/-opplyst at de som skal møte til soning, ikke behøver dette?
Vis hele sitatet...
Jeg skal love deg at de som sitter i krisestabene rundtom nå får sånne problemstillinger de ikke har tenkt på i fanget minst en gang i timen. Det foreligger ikke et ferdig opplegg for denne situsjonen.
Sist endret av *pi; 13. mars 2020 kl. 18:13.