Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1433
Dersom man har flere bæreposer med små blikkbokser, må man da betale for å kaste dem på BIR, eller blir man nødt til å putte inn en etter en i det små hullet på disse containerne som er satt ut? Finnes det noen steder der man kan kaste hele posen?
Miljøstasjoner?
https://bir.no/kundetjenester/leveri...ingsstasjonen/

Gratis å levere:

« Glass- og metallemballasje: Hermetikkbokser, aluminiumsformer/ -folie, glassflasker, og saus-/syltetøyglass.»
Sist endret av Cikey; 29. juli 2019 kl. 09:39.
Det hender jeg har noen fulle poser med glass og metall. Og det tar ikke så veldig lang tid å putte dem i hullet på containerne.
Jeg har poser med hundrevis av flatklemte tunfiskbokser. Tror det tar sin tid å putte dem i et lite hull.
Da tar du det som en lærepenge og bruker noe av tiden du allerede har spart ved å samle opp bokser på å disponere søppelet ditt.
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Jeg har poser med hundrevis av flatklemte tunfiskbokser. Tror det tar sin tid å putte dem i et lite hull.
Vis hele sitatet...
Hvorfor?? Har du samlet på dem?
Jeg spiser 2 slike bokser daglig og samler dem i en pose etterpå til posen er full.
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Jeg spiser 2 slike bokser daglig og samler dem i en pose etterpå til posen er full.
Vis hele sitatet...
Det gjør jeg også. Tar likevel ikke mer en et minutt eller to å tømme en smekkfull pose. Hvor mange sekunder bruker du på å putte inn en boks eller to?
Sist endret av Realist1; 29. juli 2019 kl. 22:04.
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Jeg spiser 2 slike bokser daglig og samler dem i en pose etterpå til posen er full.
Vis hele sitatet...
Og så samler du på posene til boden er full?
De fleste sånne glass/metallstasjoner står i nærheten av butikker. Bare ta med ei pose når du skal på butikken. Det er sånn jeg gjør det.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Det gjør jeg også. Tar likevel ikke mer en et minutt eller to å tømme en smekkfull pose. Hvor mange sekunder bruker du på å putte inn en boks eller to?
Vis hele sitatet...
Jeg presser dem helt flate slik at en bærepose tilslutt inneholder flere hundre bokser. Da tar det godt over et minutt eller to.
Hvis de er helt flate, så får du nok med deg en god del hver gang du griper nedi posen. Selv jeg som ikke flatpakker dem pleier å ta to og to. Hver avlevering tar ikke mer enn et sekund eller to, så hundre tak (to hundre bokser) tar ikke stort mer enn to minutter.

Jeg skjønner at det virker mye når du står og ser på posen, men har du faktisk prøvd? Det går kjempefort!